FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: zazikupl w Styczeń 05, 2013, 18:34:41 pm
-
Siemka!
Dziś samochód zaczął jeździć po remoncie. Robiona była uszczelka ze śrubami i planowaniem głowicy, rozrząd z pompą wody, uszczelki uszczelniacze, filtry oleje. Problem w tym, że strasznie dużo pali, przy normalnej jeździe wysmażył mi 5l benzyny w 20km!!! :( Silnik ma zamontowane wtryski od Opla 2.0 i jest na kompie z 1.4. Ja ten silnik kupiłem uszkodzony ale podobno przed HGFem problemów ze spalaniem nie było. Samochód przykapca sobie sucho na biało ale podejrzewam, że to wypala się jeszcze stary syf z wydechu. Po za tym przepustnica zazwyczaj blokuje się na wolnych przy 2k obr/min ale po klepnięciu w pedał spada na 1k obr. Do tego jest jeszcze taki objaw że na niedługo przed wypaleniem paliwa na postoju silnik zaczyna przerywać jakby właśnie brakowało mu paliwa ale po chwili się uspokaja i można go gazować nawet do odciny bez żadnego problemu.
Miał ktoś podobny problem?? Jutro spróbuję sprawdzić sondę lambda i może wtryski, być może coś przy okazji remontu udało się zepsuć :) Przypominam że mówię o silniku 1.8 K16 :)
-
Napiszę tak (na bazie własnego doświadczenia): szukaj przyczyny = wtryski :) Tak ja bym obstawił na pierwszy rzut.
-
Po za tym przepustnica zazwyczaj blokuje się na wolnych przy 2k obr/min ale po klepnięciu w pedał spada na 1k obr.
Przeczyść sobie dokładnie przepustnice, krokowy i będzie dobrze
Silnik ma zamontowane wtryski od Opla 2.0 i jest na kompie z 1.4.
Ja jak miałem swoje 1.8 na wtryskach z calibry 150km też tak było że auto paliło około 15l/100km. Przeczyść wtryski bo ten od calibry 115km są prawie idealne do tego silnika (najlepiej seryjne dać z 1.8). Co do tego czy nie za dużo paliwa dostaje to wystarczy sprawdzić kolor świec i będzie wszystko jasne
-
To ja nie wiem czemu wam tak dużo palą. Mój wyciąga max 14l/100LPG przy bardzo dynamicznej jeździe. Prz prędkościach autostradowych schodzi do 10l tyle że borkostworek ma aerodynamikę kredensu kuchennego.
Ile pali PB nie wiem bo nigdy nie jeździłem aż tyle...
-
na niedługo przed wypaleniem paliwa na postoju silnik zaczyna przerywać
?
Po za tym przepustnica zazwyczaj blokuje się na wolnych przy 2k obr/min ale po klepnięciu w pedał spada na 1k obr.
Zacznij od najprostszego: linka gazu
-
Ja jak miałem swoje 1.8 na wtryskach z calibry 150km też tak było że auto paliło około 15l/100km. Przeczyść wtryski bo ten od calibry 115km są prawie idealne do tego silnika (najlepiej seryjne dać z 1.8). Co do tego czy nie za dużo paliwa dostaje to wystarczy sprawdzić kolor świec i będzie wszystko jasne
właśnie świece są brązowe, czyli wydaje się być ok. Mam gdzieś luzem wtryski z 1.4, może spróbuję je wrzucić dla testu i pojeżdżę z jeden dzień.
-
Zaczął bym jednak od dobrego pomiaru spalania. Czyli zrobić ze 100-200km i zalać wcześniej ze 20L.
-
Najlepiej byłoby zalać pod korek (do pełna), zrobić 200 km, znowu do pełna, następnie znowu 200 km i znowu do pełna i wtedy z grubsza wyjdzie Ci spalanie.
-
A auto długo stało?? Może hamulec trzymają albo inne elementy trakcyjne. przy mocy 1,8 blokujący się hamulec jest nieodczuwalny szczególnie jeśli wcześniej poganiało się zwykłym PNem albo max 1,4...
-
Bocian coś w tym jest kiedyś robiłem testy mojego 1.8 a zepsuła mi się lampka od ręcznego, zrobiłem kilka kółek na działce (około 5km) i jak zajechałem do domu to się dopiero kapnąłem hehe
-
Podepnę się. Przerabiałem kolektor wydechowy, w długie 4-2-1. Sonda Lambda wypadła gdzieś w okolicach nóg pasażera. Ma to jakiś wpływ na spalanie? Czytałem forum i niby nic nie powinno się dziać, bo sonda ma grzałkę. Z drugiej strony wydaje mi się że sonda powinna być bliżej silnika. Silnik 1.8, pali jakies 12L przy spokojnej jeździe.
-
Może przyczyna jest prosta nieszczelny układ paliwowy . Zbiornik może cieknie który jest zrobiony z puszki po piwie i rdzewieje na potęgę .
-
Układ jest szczelny. Zbiornik też.
-
Mi palił 8,5 pb na trasie, ale oszczędności to nie było żadnej <lol>. Most 3.9. Średnica koła standardowa, wtryski od 1.8, komp 2.0.
Uważam, że spokojnie można założyć most 3,7 i wtedy spalanie jeszcze spadnie.
-
spalanie 12l na 100km? to masakra. Mój DF obecnie z 2.0 pod maską przy spokojnej jeździe zżera ok9/100. Ale nie da się jeździć spokojnie przy tym momencie jakim dysponuje ten "motór" ;> <lol>
-
Wiem, że masakra. Most mam 4.3, muszę zmienić na 3.9, ale to i tak nie rozwiąże problemu dużego spalania. Co można jeszcze sprawdzić?
-
Masz zaślepione gniazdo sondy w kolektorze wydechowym czy jest wycięte/zaspawane? Moje VVC po mieście zjada ok 9.5litra przy w miarę spokojnej jeździe, jak zacznie się troche świrować to dość znacznie idzie w górę. Sterownik jest z 1.8? Czujnik temperatury sprawny?
-
Gniazdo jest zaspawane. Sterownik 1.8. Czujnik temperatury jest nowy.
-
Lambde podmieniałes ?
-
Odświeżam. Spalanie 10,5L na ok 80-90km. Sondę podmieniałem, jest troszkę lepiej ale nie powinien tyle palić. Nieraz na 10L zrobię 120km, innym razem tylko 80km. Wszystko jest szczelne. Zaryzykować i kupić nową sondę? Bo jeszcze myślę, że ta sonda jest za daleko (pod nogami pasażera). Przeniósłbym ją gdzieś bliżej, tylko nie ma gdzie. Gdzieś czytałem, że można założyć na rurze pierwszego cylindra?
-
zalać do pełna pod korek.
WYjeździć cały zbiornik paliwa aż auto zgasnie.
Zalać znowu pod korek - sprawdzić spalanie.
Na próbach rzędu 10-20l.. to można sobie wymierzyć....
-
WYjeździć cały zbiornik paliwa aż auto zgasnie.
uuuu pompa nie lubi takich zabaw
-
Ktoś miał podobny przypadek?
-
Ja mam objawy jak w pierwszym poście, ale nadal walczę. Póki co przestały się zawieszać obroty po podmianie krokowca na innego. Spalania jeszcze nie zmierzyłem, bo samochód dotychczas zrobił może z 5km, ale widać, że go zalewa. Plan jest taki, żeby sprawdzić jak będzie cieplej zestawy wtryski+ecu freelander oraz mgf.