FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Spike w Luty 14, 2013, 19:21:17 pm
-
Witam moje pytanie jest proste co i gdzie obspawać w budzie by ją wzmocnić? Szukałem już takiej wiedzy dosyć intensywnie ale nie udało mi się jej zdobyć może Wy pomożecie.
-
Mocowania przednich drążków reakcyjnych.
-
Ostatnio był temat o wzmacnianiu podłużnic, poszukaj na forum :)
-
Wzmacniać jest co:
1. obspawaj sobie przedni pas, chodzi tu o wzmocnienie miejsc mocowania drążków reakcyjnych (lubią odklejać się razem z podłużnicą od pasa przedniego),
2. warto obspawać podłużnice z przodu, niedawno był o tym temat i były foty,
3. wzmocnienie podłużnic przednich to także obspawanie miejsca gdzie siedzi przekładnia i wspornik pomocniczy na prawym fartuchu,
4. obspawanie podłużnic, nadkoli w miejscach łączeń spawami o długości =/- 2,5 cm co 4-5 cm (z tego co pamiętam).
Reszty nie pamiętam, ale warto pomyśleć o klatce według załącznika J.
-
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=36966.0
-
Wielkie dzięki chłopaki! A co do klatki to mam ją w planach ale chyba niestety dalekich:/
-
Jak chcesz sobie zobazyć dobrze robioną klatkę do wal na racingforum.pl do działu Projekty i tam poszukaj Atówki którą buduje Zolt4r.
Jest to auto naszego forumowego Kolegi Bolim#1838.
Są tam fajne zdjęcia ukazujące jak ta klatka wyglada.
-
moze i jakims super specjalista nie jestem, ale polecam wzmocnienie seryjnych zgrzewow na zasadzie spaw-przerwa-spaw, usztywnia one zawieszenie a przy mocnych wychyleniach i nawet twardym zawieszeniu po jakims czasie buda moze sie rozejsc
-
moze i jakims super specjalista nie jestem, ale polecam wzmocnienie seryjnych zgrzewow na zasadzie spaw-przerwa-spaw, usztywnia one zawieszenie a przy mocnych wychyleniach i nawet twardym zawieszeniu po jakims czasie buda moze sie rozejsc
Pierwsze słyszę, że spawanie fabrycznych zgrzewów usztywnia zawieszenie :D Może jeszcze rozrząd zaspawać? :D
-
No to trochę słabo słuchasz w takim razie.
Podstawa przy robieniu czegoś z tym samochodem, to właśnie wzmocnienie i poprawka zgrzewów, które np. w przednich podłużnicach są bardzo ch... kiepskie.
Najlepiej więc obspawać podłużnice na całej długości, od środka i od wewnątrz, pas z przodu podciągi progów. dobrze też poprawić fartuchy przednie, tylne mocowania amorów.
zadanie dość czasochłonne, bo auto trzeba rozmontować, przewrócić i oczyścić (przynajmniej miejscami) z konserwacji, pospawać, pomalować i złożyć.
Plan minimum (każdego polda się tyczący) to obspawanie przednich kawałków podłużnic.
-
Jasso, zamiast sie wypowiadac poczytaj troche, a najlepiej przetestuj to na wlasnej skorze :) gdybym mial pisac glupoty jak Ty to wcale bym się nie wypowiadal, fakt mialo byc ze usztywnia bude, ale dzieki temu i zawiesznie, szczegolnie przod jak napisal kolega Zoltan
-
No to trochę słabo słuchasz w takim razie.
Podstawa przy robieniu czegoś z tym samochodem, to właśnie wzmocnienie i poprawka zgrzewów, które np. w przednich podłużnicach są bardzo ch... kiepskie.
Najlepiej więc obspawać podłużnice na całej długości, od środka i od wewnątrz, pas z przodu podciągi progów. dobrze też poprawić fartuchy przednie, tylne mocowania amorów.
zadanie dość czasochłonne, bo auto trzeba rozmontować, przewrócić i oczyścić (przynajmniej miejscami) z konserwacji, pospawać, pomalować i złożyć.
Plan minimum (każdego polda się tyczący) to obspawanie przednich kawałków podłużnic.
Ależ ja się z tym zgadzam i zgadzam się że to usztywnia i wzmacnia budę i jest to podstawą przy robieniu auta do sportu, ale nadal uważam, że ma się to nijak do zawieszenia i tylko o to mi chodzi.
fakt mialo byc ze usztywnia bude, ale dzieki temu i zawiesznie, szczegolnie przod jak napisal kolega Zoltan
Zgodzę się że wzmacnia punkty mocowania zawieszenia, ale nie że usztywnia samo w sobie zawieszenie. Ogółem skończmy ten off :D
-
jeszcze moje male zdanie, moim zdaniem redukuje wychylenia zawieszenia, nie jest tak ?
-
Ależ ja się z tym zgadzam i zgadzam się że to usztywnia i wzmacnia budę i jest to podstawą przy robieniu auta do sportu, ale nadal uważam, że ma się to nijak do zawieszenia i tylko o to mi chodzi.
buda jest elementem resorowanym.... każdy blacha budy pracuje na połączeniach czy to śrubowych czy zgrzewanych czy spawanych.... chodź tego nie zobaczysz gołym okiem to teoretycznie i praktycznie spawanie budy usztywnia zawieszenie, bo blacha już nie pracuje na 5mm tylko na 1mm
-
buda jest elementem nieresorowanym....
Pomyliłeś się czy piszesz poważnie ?? Buda jest elementem resorowanym, a elementami nieresorowanymi są koła, zwrotnice, zaciski hamulcowe czy tylny most. Co do reszty postu masz sporo racji :)
-
no tak buda silnik sorka za pomyłke :)