Autor Wątek: Obspawanie budy.  (Przeczytany 5360 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Obspawanie budy.
« dnia: Luty 14, 2013, 19:21:17 pm »

Offline Spike

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 134
Witam moje pytanie jest proste co i gdzie obspawać w budzie by ją wzmocnić? Szukałem już takiej wiedzy dosyć intensywnie ale nie udało mi się jej zdobyć może Wy pomożecie.

Odp: Obspawanie budy.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 14, 2013, 20:41:47 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Mocowania przednich drążków reakcyjnych.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Obspawanie budy.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2013, 20:44:35 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1748
  • Płeć: Mężczyzna
Ostatnio był temat o wzmacnianiu podłużnic, poszukaj na forum :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo; Peugeot 208
Jest: Nissan Qashqai ; Fiat 126p 1977r ; Komar "sztywniak" ; Skoda Favorit

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Obspawanie budy.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 14, 2013, 21:25:40 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Wzmacniać jest co:
1. obspawaj sobie przedni pas, chodzi tu o wzmocnienie miejsc mocowania drążków reakcyjnych (lubią odklejać się razem z podłużnicą od pasa przedniego),
2. warto obspawać podłużnice z przodu, niedawno był o tym temat i były foty,
3. wzmocnienie podłużnic przednich to także obspawanie miejsca gdzie siedzi przekładnia i wspornik pomocniczy na prawym fartuchu,
4. obspawanie podłużnic, nadkoli w miejscach łączeń spawami o długości =/- 2,5 cm co 4-5 cm (z tego co pamiętam).

Reszty nie pamiętam, ale warto pomyśleć o klatce według załącznika J.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Obspawanie budy.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 14, 2013, 22:32:26 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Obspawanie budy.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 15, 2013, 00:02:50 am »

Offline Spike

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 134
Wielkie dzięki chłopaki! A co do klatki to mam ją w planach ale chyba niestety dalekich:/

Odp: Obspawanie budy.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 15, 2013, 11:07:54 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jak chcesz sobie zobazyć dobrze robioną klatkę do wal na racingforum.pl do działu Projekty i tam poszukaj Atówki którą buduje Zolt4r.
Jest to auto naszego forumowego Kolegi Bolim#1838.
Są tam fajne zdjęcia ukazujące jak ta klatka wyglada.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Obspawanie budy.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 19, 2013, 20:59:05 pm »

MaciekCz

  • Gość
moze i jakims super specjalista nie jestem, ale polecam wzmocnienie seryjnych zgrzewow na zasadzie spaw-przerwa-spaw, usztywnia one zawieszenie a przy mocnych wychyleniach i nawet twardym zawieszeniu po jakims czasie buda moze sie rozejsc

Odp: Obspawanie budy.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 19, 2013, 21:51:22 pm »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
moze i jakims super specjalista nie jestem, ale polecam wzmocnienie seryjnych zgrzewow na zasadzie spaw-przerwa-spaw, usztywnia one zawieszenie a przy mocnych wychyleniach i nawet twardym zawieszeniu po jakims czasie buda moze sie rozejsc
Pierwsze słyszę, że spawanie fabrycznych zgrzewów usztywnia zawieszenie :D Może jeszcze rozrząd zaspawać? :D
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Obspawanie budy.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 19, 2013, 22:31:54 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
No to trochę słabo słuchasz w takim razie.
Podstawa przy robieniu czegoś z tym samochodem, to właśnie wzmocnienie i poprawka zgrzewów, które np. w przednich podłużnicach są bardzo ch... kiepskie.
Najlepiej więc obspawać podłużnice na całej długości, od środka i od wewnątrz, pas z przodu podciągi progów. dobrze też poprawić fartuchy przednie, tylne mocowania amorów.

zadanie dość czasochłonne, bo auto trzeba rozmontować, przewrócić i oczyścić (przynajmniej miejscami) z konserwacji, pospawać, pomalować i złożyć.
Plan minimum (każdego polda się tyczący) to obspawanie przednich kawałków podłużnic.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Obspawanie budy.
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 19, 2013, 23:31:33 pm »

MaciekCz

  • Gość
Jasso, zamiast sie wypowiadac poczytaj troche, a najlepiej przetestuj to na wlasnej skorze :) gdybym mial pisac glupoty jak Ty to wcale bym się nie wypowiadal, fakt mialo byc ze usztywnia bude, ale dzieki temu i zawiesznie, szczegolnie przod jak napisal kolega Zoltan
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2013, 23:44:22 pm wysłana przez MaciekCz »

Odp: Obspawanie budy.
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 20, 2013, 08:57:41 am »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
No to trochę słabo słuchasz w takim razie.
Podstawa przy robieniu czegoś z tym samochodem, to właśnie wzmocnienie i poprawka zgrzewów, które np. w przednich podłużnicach są bardzo ch... kiepskie.
Najlepiej więc obspawać podłużnice na całej długości, od środka i od wewnątrz, pas z przodu podciągi progów. dobrze też poprawić fartuchy przednie, tylne mocowania amorów.

zadanie dość czasochłonne, bo auto trzeba rozmontować, przewrócić i oczyścić (przynajmniej miejscami) z konserwacji, pospawać, pomalować i złożyć.
Plan minimum (każdego polda się tyczący) to obspawanie przednich kawałków podłużnic.
Ależ ja się z tym zgadzam i zgadzam się że to usztywnia i wzmacnia budę i jest to podstawą przy robieniu auta do sportu, ale nadal uważam, że ma się to nijak do zawieszenia i tylko o to mi chodzi.

fakt mialo byc ze usztywnia bude, ale dzieki temu i zawiesznie, szczegolnie przod jak napisal kolega Zoltan
Zgodzę się że wzmacnia punkty mocowania zawieszenia, ale nie że usztywnia samo w sobie zawieszenie. Ogółem skończmy ten off :D

"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Obspawanie budy.
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 20, 2013, 17:43:49 pm »

MaciekCz

  • Gość
jeszcze moje male zdanie, moim zdaniem redukuje wychylenia zawieszenia, nie jest tak ?

Odp: Obspawanie budy.
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 20, 2013, 18:30:12 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
Ależ ja się z tym zgadzam i zgadzam się że to usztywnia i wzmacnia budę i jest to podstawą przy robieniu auta do sportu, ale nadal uważam, że ma się to nijak do zawieszenia i tylko o to mi chodzi.

buda jest elementem resorowanym.... każdy blacha budy pracuje na połączeniach czy to śrubowych czy zgrzewanych czy spawanych.... chodź tego nie zobaczysz gołym okiem to teoretycznie i praktycznie spawanie budy usztywnia zawieszenie, bo blacha już nie pracuje na 5mm tylko na 1mm
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2013, 20:32:11 pm wysłana przez Hagar »
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Obspawanie budy.
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 20, 2013, 20:11:20 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
buda jest elementem nieresorowanym....

Pomyliłeś się czy piszesz poważnie ?? Buda jest elementem resorowanym, a elementami nieresorowanymi są koła, zwrotnice, zaciski hamulcowe czy tylny most. Co do reszty postu masz sporo racji :)

Odp: Obspawanie budy.
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 20, 2013, 20:31:53 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
no tak buda silnik sorka za pomyłke :)
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE