FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: pkpintercity w Marzec 04, 2013, 06:38:31 am
-
Witam , problem jest tego , ze mam 90stopni a w aucie leci cieple powietrze ale z wielka łaską ;p;p , dokrece korek z wyrownawczego to plyn jest zimny , padl termostat czy jak , druga sprawa jest taka ze mam drugie zegary po lekkiej modyfikacji ;p i mi sie wydaje ze tu lezy problem bo normalnie strzalka z temp. w oryg. zegarze jak sie zgasi silnik jest ponizej cyfry 5 u mnie zas jest rowno z z cyfra 5 i tu moze byc te przeklamanie , i przy jakiej temp powinien wlaczyc sie wentylator ???
-
Zegary czasem się minimalnie różnią z kalibracją, brałem kilka zegarów ze szrotu i czasem wskazania były pomylone o kilka stopni.
Wentylator włącza się gdzieś tak na oko przy jakichś 95 stopniach.
-
Wentylator włącza się gdzieś tak na oko przy jakichś 95 stopniach.
To jest zależne od tego jaki czujnik jest wkręcony w chłodnicę.
Ja osobiście mam zakres 90-85 chyba. A wiem że mozna jeszcze 92-82.
-
aha , a kiedy sie wlacza duzy obieg w roverku ?? czy to tez zalezne jaki termostat jest kupiony , pytam sie bo swiezo po swpaie mam auto i narazie testuje;p byl abimex jest rover
-
nie chce go przegrzac ani nic ;p , ja wiem ze zaraz z tego zrobie smietnik ale prosze o wybaczenie ;p;p , bo wiecie jak to jest majac wczesniej OHV to krecilem do 3 tys bo wyzej nie ma sensu teraz to dopiero o 3tys sie zaczyna ;p , i powiedzicie mi jak sie powinno normalnie uzytkowac ten silnik w sensie obroty itp ;p bo wlasnie chodzi mi zeby go nie przegrzac ,szkoda uszczelki;p jak dla mnie .
-
1. duży obieg jest otwierany przez termostat, przy jakiej temperaturze, to zalezy od termostatu
2. jak otworzy się duży obieg powinna być gorąca chłodnica na wejściu i wyjśćiu
3. wiatrak powinien załączyć się przy 92stopniach na czujniku w chłodnicy i takie wskazanie powinno być na zegarach.
4. układ powinien być odpowietrzony, nagrzewnica w przypadku minusa na full otwarta, w przypadku plusa nie ma znaczenia.
-
ok, odpowietrzony jest , mam 90 , chodnica zimna , w wyrownaczym zimno , ogrzewanie wieje ale cieple ale to delikatnie
-
Czy chociaż raz się włączył wiatrak na chłodnicy?
jeśli nie, to skąd pewność, że układ jest odpowietrzony?
BTW polecam lekturę http://www.roverki.pl/ciekawostki-dotyczce-r-i-mg/350-szczegolowy-opis-budowy-silnika-14-k16-i-k8.html
-
wlaczal sie :) byl sprawdzany i uklad jest odpowietrzony, dzien wczesniej bylo ok dzis juz nie :P:P
-
Poczytaj jeszcze ten temat http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=32711.msg564183#msg564183 , bo nagrzewnica wygląda na nieodpowietrzoną, a termostat jakiej firmy założyłeś?
-
Ustaw auto na jakiejś górce, żeby przód był w kierunku szczytu. Łatwiej będzie odpowietrzyć.
-
Zawsze śmieszą mnie takie rady. Warto sobie zadać pytanie czy w fabryce stosowano podobne procedury :)
Podobnie jak z adaptacją abimexa na wolnych obrotach aż do rozgrzania silnika :)
Co do odpowierzania rovera - musi być szczelny korek aby nie zagotowało i nie wywaliło płynujak przechodzi bąbel.
-
wiecie co sorki za kolopot ale okazalo sie ze nowe zegary leca w uja ;p na oryg. jest przed 90 na nowych ponad 90 i problem sie rozwiazal sam. bo te drugie zegary byly przerabiane i sa zle wskazowki zalozone ten nowy porpostu zawyza temp.
-
i jeszcze dwa pytania i mozna zamknac ten smietnik a wszystkim wam serdecznie dziekuje za wypowiedzi , zawsze sie kiedys taka wiedza przyda nie dzis to byc moze jutro , druga sprawa jest taka ze stracilo mi sie ogrzewanie tylnej szyby , nie grzeje lampka sie zapala z tylu lipa paski niepoprzerywane , drugie pytanko jak ekspolatowac rovera zeby niedporpowadzic do hgf;p ?? katowanie na zimnym odpada to jest oczywiste chodz moj na zimnym chodzi jak diesel , bo poprzedni wlasciel wlal olej mineralny :(:( ale jak sie wskazowka dzwignie to smiga klekot ustepuje ;p , aha powiedzicie mi jeszcze jedno bo temat rzeka czy zakladajac ostatni tlumik DF zmniejszam srednice wydechu i przytykam silnik czy to jakies farmazony bo wypowiedzi sa rozne jedni mowia ze tak drodzy ze nie
-
Użytkowanie juz było opisywane X razy, nigdy na zimnym co dotyczy wszystkich silników <lol> zawsze po katach daj mu trochę ochłonąć etc, wody do układu nigdy nie lej bo ma niższą temp. wrzenia niż płyn chłodniczy, a hgf może dopaść wszystko nawet najbardziej idiotoodporne silniki <lol>
-
jak ekspolatowac rovera zeby niedporpowadzic do hgf
używać z głową.
-
no to wiem akurat :) a woda nie to oczywiste , a jak z tym tlumikiem wyglada sprawa przytyka czy nie ??
-
odetka, może i średnica jest minimalnie mniejsza, ale tłumik jest przelotowy, a nie komorowy jak w caro.
-
aha oka dziekie wielkie :), z tym klekotaniem to normalne , sasiad ma tez rovera oryginalnie i tez mu klekocze ;p;p
-
z tym klekotaniem to normalne
jakby był dieslem to by było normalne, klekotanie nie jest normalne i to, że sąsiad ma to samo nie oznacza, że jest ok.
-
ale tylko na zimnym to mam , wydaje mi sie ze to popychacze , tak jak mowie poprzedni wlasciciel zalał go mineralnym olejem , ale ja wskazowka sie lekko dzwignie chodzi prawidlowo