FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: pkpintercity w Marzec 04, 2013, 06:38:31 am

Tytuł: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Marzec 04, 2013, 06:38:31 am
Witam , problem jest tego , ze mam 90stopni a w aucie leci cieple powietrze ale z wielka łaską ;p;p , dokrece korek z wyrownawczego to plyn jest zimny , padl termostat czy jak , druga sprawa jest taka ze mam drugie zegary po lekkiej modyfikacji ;p i mi sie wydaje ze tu lezy problem bo normalnie strzalka z temp. w oryg. zegarze jak sie zgasi silnik jest ponizej cyfry 5 u mnie zas jest rowno z z cyfra 5 i tu moze byc te przeklamanie , i przy jakiej temp powinien wlaczyc sie wentylator ???
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: kuba92 w Marzec 04, 2013, 10:24:28 am
Zegary czasem się minimalnie różnią z kalibracją, brałem kilka zegarów ze szrotu i czasem wskazania były pomylone o kilka stopni.

Wentylator włącza się gdzieś tak na oko przy jakichś 95 stopniach.
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Marzec 04, 2013, 11:47:52 am
Wentylator włącza się gdzieś tak na oko przy jakichś 95 stopniach.
To jest zależne od tego jaki czujnik jest wkręcony w chłodnicę.

Ja osobiście mam zakres 90-85 chyba. A wiem że mozna jeszcze 92-82.
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Marzec 04, 2013, 11:51:51 am
aha , a kiedy sie wlacza duzy obieg w roverku ?? czy to tez zalezne jaki termostat jest kupiony , pytam sie bo swiezo po swpaie mam auto i narazie testuje;p byl abimex jest rover
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Marzec 04, 2013, 12:24:41 pm
nie chce go przegrzac ani nic ;p , ja wiem ze zaraz z tego zrobie smietnik ale prosze o wybaczenie ;p;p , bo wiecie jak to jest majac wczesniej OHV to krecilem do 3 tys bo wyzej nie ma sensu teraz to dopiero o 3tys sie zaczyna ;p , i powiedzicie mi jak sie powinno normalnie uzytkowac ten silnik w sensie obroty itp ;p bo wlasnie chodzi mi zeby go nie przegrzac ,szkoda uszczelki;p jak dla mnie . 
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: piciek w Marzec 04, 2013, 12:37:51 pm
1. duży obieg jest otwierany przez termostat, przy jakiej temperaturze, to zalezy od termostatu
2. jak otworzy się duży obieg powinna być gorąca chłodnica na wejściu i wyjśćiu
3. wiatrak powinien załączyć się przy 92stopniach na czujniku w chłodnicy i takie wskazanie powinno być na zegarach.
4. układ powinien być odpowietrzony, nagrzewnica w przypadku minusa na full otwarta, w przypadku plusa nie ma znaczenia.
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Marzec 04, 2013, 12:47:28 pm
ok, odpowietrzony jest , mam 90 , chodnica zimna , w wyrownaczym zimno , ogrzewanie wieje ale cieple ale to delikatnie
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: piciek w Marzec 04, 2013, 12:49:39 pm
Czy chociaż raz się włączył wiatrak na chłodnicy?
jeśli nie, to skąd pewność, że układ jest odpowietrzony?

BTW polecam lekturę http://www.roverki.pl/ciekawostki-dotyczce-r-i-mg/350-szczegolowy-opis-budowy-silnika-14-k16-i-k8.html
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Marzec 04, 2013, 12:59:49 pm
wlaczal sie :) byl sprawdzany i uklad jest odpowietrzony, dzien wczesniej bylo ok dzis juz nie :P:P
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: piciek w Marzec 04, 2013, 14:49:19 pm
Poczytaj jeszcze ten temat http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=32711.msg564183#msg564183 , bo nagrzewnica wygląda na nieodpowietrzoną, a termostat jakiej firmy założyłeś?
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Marzec 04, 2013, 16:18:11 pm
Ustaw auto na jakiejś górce, żeby przód był w kierunku szczytu. Łatwiej będzie odpowietrzyć.
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: OLO w Marzec 04, 2013, 20:43:18 pm
Zawsze śmieszą mnie takie rady. Warto sobie zadać pytanie czy w fabryce stosowano podobne procedury :)
Podobnie jak z adaptacją abimexa na wolnych obrotach aż do rozgrzania silnika :)

Co do odpowierzania rovera - musi być szczelny korek aby nie zagotowało i nie wywaliło płynujak przechodzi bąbel.
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Marzec 05, 2013, 10:34:28 am
wiecie co sorki za kolopot ale okazalo sie ze nowe zegary leca w uja ;p na oryg. jest przed 90 na nowych ponad 90 i problem sie rozwiazal sam. bo te drugie zegary byly przerabiane i sa zle wskazowki zalozone ten nowy porpostu zawyza temp.
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Marzec 05, 2013, 12:23:51 pm
i jeszcze dwa pytania i mozna zamknac ten smietnik a wszystkim wam serdecznie dziekuje za wypowiedzi , zawsze sie kiedys taka wiedza przyda nie dzis to byc moze jutro , druga sprawa jest taka ze stracilo mi sie ogrzewanie tylnej szyby , nie grzeje  lampka sie zapala z tylu lipa paski niepoprzerywane , drugie pytanko jak ekspolatowac rovera zeby niedporpowadzic do hgf;p ?? katowanie na zimnym odpada to jest oczywiste chodz moj na zimnym chodzi jak diesel , bo poprzedni wlasciel wlal olej mineralny :(:( ale jak sie wskazowka dzwignie to smiga klekot ustepuje ;p , aha powiedzicie mi jeszcze jedno bo temat rzeka czy zakladajac ostatni tlumik DF zmniejszam srednice wydechu i przytykam silnik czy to jakies farmazony bo wypowiedzi sa rozne jedni mowia ze tak drodzy ze nie
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: melon w Marzec 05, 2013, 14:08:01 pm
Użytkowanie juz było opisywane X razy, nigdy na zimnym co dotyczy wszystkich silników  <lol> zawsze po katach daj mu trochę ochłonąć etc, wody do układu nigdy nie lej bo ma niższą temp. wrzenia niż płyn chłodniczy, a hgf może dopaść wszystko nawet najbardziej idiotoodporne silniki  <lol>
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: piciek w Marzec 05, 2013, 14:14:34 pm
jak ekspolatowac rovera zeby niedporpowadzic do hgf
używać z głową.
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Marzec 05, 2013, 22:50:53 pm
no to wiem akurat :) a woda nie to oczywiste , a jak z tym tlumikiem wyglada sprawa przytyka czy nie ??
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Marzec 06, 2013, 01:09:40 am
odetka, może i średnica jest minimalnie mniejsza, ale tłumik jest przelotowy, a nie komorowy jak w caro.
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Marzec 06, 2013, 10:51:37 am
aha oka dziekie wielkie :), z tym klekotaniem to normalne , sasiad ma tez rovera oryginalnie i tez mu klekocze ;p;p
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: piciek w Marzec 06, 2013, 11:00:07 am
z tym klekotaniem to normalne
jakby był dieslem to by było normalne, klekotanie nie jest normalne i to, że sąsiad ma to samo nie oznacza, że jest ok.
Tytuł: Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
Wiadomość wysłana przez: pkpintercity w Marzec 06, 2013, 11:08:38 am
ale tylko na zimnym to mam , wydaje mi sie ze to popychacze , tak jak mowie poprzedni wlasciciel zalał go mineralnym olejem , ale ja wskazowka sie lekko dzwignie chodzi prawidlowo