Autor Wątek: dziwna sprawa z ogrzewaniem  (Przeczytany 5461 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dziwna sprawa z ogrzewaniem
« dnia: Marzec 04, 2013, 06:38:31 am »

Offline pkpintercity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 232
    • poldorover 1,4 16V
Witam , problem jest tego , ze mam 90stopni a w aucie leci cieple powietrze ale z wielka łaską ;p;p , dokrece korek z wyrownawczego to plyn jest zimny , padl termostat czy jak , druga sprawa jest taka ze mam drugie zegary po lekkiej modyfikacji ;p i mi sie wydaje ze tu lezy problem bo normalnie strzalka z temp. w oryg. zegarze jak sie zgasi silnik jest ponizej cyfry 5 u mnie zas jest rowno z z cyfra 5 i tu moze byc te przeklamanie , i przy jakiej temp powinien wlaczyc sie wentylator ???
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2013, 06:56:06 am wysłana przez pkpintercity »

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 04, 2013, 10:24:28 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Zegary czasem się minimalnie różnią z kalibracją, brałem kilka zegarów ze szrotu i czasem wskazania były pomylone o kilka stopni.

Wentylator włącza się gdzieś tak na oko przy jakichś 95 stopniach.

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 04, 2013, 11:47:52 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Wentylator włącza się gdzieś tak na oko przy jakichś 95 stopniach.
To jest zależne od tego jaki czujnik jest wkręcony w chłodnicę.

Ja osobiście mam zakres 90-85 chyba. A wiem że mozna jeszcze 92-82.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 04, 2013, 11:51:51 am »

Offline pkpintercity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 232
    • poldorover 1,4 16V
aha , a kiedy sie wlacza duzy obieg w roverku ?? czy to tez zalezne jaki termostat jest kupiony , pytam sie bo swiezo po swpaie mam auto i narazie testuje;p byl abimex jest rover

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 04, 2013, 12:24:41 pm »

Offline pkpintercity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 232
    • poldorover 1,4 16V
nie chce go przegrzac ani nic ;p , ja wiem ze zaraz z tego zrobie smietnik ale prosze o wybaczenie ;p;p , bo wiecie jak to jest majac wczesniej OHV to krecilem do 3 tys bo wyzej nie ma sensu teraz to dopiero o 3tys sie zaczyna ;p , i powiedzicie mi jak sie powinno normalnie uzytkowac ten silnik w sensie obroty itp ;p bo wlasnie chodzi mi zeby go nie przegrzac ,szkoda uszczelki;p jak dla mnie . 
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2013, 12:29:02 pm wysłana przez pkpintercity »

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 04, 2013, 12:37:51 pm »

piciek

  • Gość
1. duży obieg jest otwierany przez termostat, przy jakiej temperaturze, to zalezy od termostatu
2. jak otworzy się duży obieg powinna być gorąca chłodnica na wejściu i wyjśćiu
3. wiatrak powinien załączyć się przy 92stopniach na czujniku w chłodnicy i takie wskazanie powinno być na zegarach.
4. układ powinien być odpowietrzony, nagrzewnica w przypadku minusa na full otwarta, w przypadku plusa nie ma znaczenia.

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 04, 2013, 12:47:28 pm »

Offline pkpintercity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 232
    • poldorover 1,4 16V
ok, odpowietrzony jest , mam 90 , chodnica zimna , w wyrownaczym zimno , ogrzewanie wieje ale cieple ale to delikatnie

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 04, 2013, 12:49:39 pm »

piciek

  • Gość
Czy chociaż raz się włączył wiatrak na chłodnicy?
jeśli nie, to skąd pewność, że układ jest odpowietrzony?

BTW polecam lekturę http://www.roverki.pl/ciekawostki-dotyczce-r-i-mg/350-szczegolowy-opis-budowy-silnika-14-k16-i-k8.html

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 04, 2013, 12:59:49 pm »

Offline pkpintercity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 232
    • poldorover 1,4 16V
wlaczal sie :) byl sprawdzany i uklad jest odpowietrzony, dzien wczesniej bylo ok dzis juz nie :P:P
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2013, 13:04:47 pm wysłana przez pkpintercity »

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 04, 2013, 14:49:19 pm »

piciek

  • Gość
Poczytaj jeszcze ten temat http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=32711.msg564183#msg564183 , bo nagrzewnica wygląda na nieodpowietrzoną, a termostat jakiej firmy założyłeś?

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 04, 2013, 16:18:11 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ustaw auto na jakiejś górce, żeby przód był w kierunku szczytu. Łatwiej będzie odpowietrzyć.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 04, 2013, 20:43:18 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Zawsze śmieszą mnie takie rady. Warto sobie zadać pytanie czy w fabryce stosowano podobne procedury :)
Podobnie jak z adaptacją abimexa na wolnych obrotach aż do rozgrzania silnika :)

Co do odpowierzania rovera - musi być szczelny korek aby nie zagotowało i nie wywaliło płynujak przechodzi bąbel.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 05, 2013, 10:34:28 am »

Offline pkpintercity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 232
    • poldorover 1,4 16V
wiecie co sorki za kolopot ale okazalo sie ze nowe zegary leca w uja ;p na oryg. jest przed 90 na nowych ponad 90 i problem sie rozwiazal sam. bo te drugie zegary byly przerabiane i sa zle wskazowki zalozone ten nowy porpostu zawyza temp.

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 05, 2013, 12:23:51 pm »

Offline pkpintercity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 232
    • poldorover 1,4 16V
i jeszcze dwa pytania i mozna zamknac ten smietnik a wszystkim wam serdecznie dziekuje za wypowiedzi , zawsze sie kiedys taka wiedza przyda nie dzis to byc moze jutro , druga sprawa jest taka ze stracilo mi sie ogrzewanie tylnej szyby , nie grzeje  lampka sie zapala z tylu lipa paski niepoprzerywane , drugie pytanko jak ekspolatowac rovera zeby niedporpowadzic do hgf;p ?? katowanie na zimnym odpada to jest oczywiste chodz moj na zimnym chodzi jak diesel , bo poprzedni wlasciel wlal olej mineralny :(:( ale jak sie wskazowka dzwignie to smiga klekot ustepuje ;p , aha powiedzicie mi jeszcze jedno bo temat rzeka czy zakladajac ostatni tlumik DF zmniejszam srednice wydechu i przytykam silnik czy to jakies farmazony bo wypowiedzi sa rozne jedni mowia ze tak drodzy ze nie

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 05, 2013, 14:08:01 pm »

Offline melon

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ 1.4 16v
Użytkowanie juz było opisywane X razy, nigdy na zimnym co dotyczy wszystkich silników  <lol> zawsze po katach daj mu trochę ochłonąć etc, wody do układu nigdy nie lej bo ma niższą temp. wrzenia niż płyn chłodniczy, a hgf może dopaść wszystko nawet najbardziej idiotoodporne silniki  <lol>
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2013, 14:10:23 pm wysłana przez melon »

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 05, 2013, 14:14:34 pm »

piciek

  • Gość
jak ekspolatowac rovera zeby niedporpowadzic do hgf
używać z głową.

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 05, 2013, 22:50:53 pm »

Offline pkpintercity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 232
    • poldorover 1,4 16V
no to wiem akurat :) a woda nie to oczywiste , a jak z tym tlumikiem wyglada sprawa przytyka czy nie ??

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 06, 2013, 01:09:40 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
odetka, może i średnica jest minimalnie mniejsza, ale tłumik jest przelotowy, a nie komorowy jak w caro.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 06, 2013, 10:51:37 am »

Offline pkpintercity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 232
    • poldorover 1,4 16V
aha oka dziekie wielkie :), z tym klekotaniem to normalne , sasiad ma tez rovera oryginalnie i tez mu klekocze ;p;p

Odp: dziwna sprawa z ogrzewaniem
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 06, 2013, 11:00:07 am »

piciek

  • Gość
z tym klekotaniem to normalne
jakby był dieslem to by było normalne, klekotanie nie jest normalne i to, że sąsiad ma to samo nie oznacza, że jest ok.