FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Dominik w Maj 23, 2013, 19:36:17 pm

Tytuł: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
Wiadomość wysłana przez: Dominik w Maj 23, 2013, 19:36:17 pm
Cześć.
Kupiłem łożyska tylnych kół 6306 2RS i mam teraz dylemat. W Morawskim pisze 6306 2RS C4. Co oznacza to C4? Jeżeli założę te łożyska bez tego oznaczenia to coś się stanie? Szybciej się zużyją?
Tytuł: Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
Wiadomość wysłana przez: bear2493 w Maj 23, 2013, 19:51:50 pm
Jest to oznaczenie luzu wewnętrznego promieniowego
Tytuł: Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
Wiadomość wysłana przez: Dominik w Maj 23, 2013, 20:06:07 pm
Dzięki bear2493.
Teraz pytanie, można śmiało zakładać te łożyska które kupiłem?
Tytuł: Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Maj 24, 2013, 00:58:24 am
Tego nie wiemy. 2RS oznacza że są dwustronnie kryte.
C4 to rodzaj luzu zastosowane w łożysku. Robi się to po to by np podczas rozgrzewania łożyska nie dochodziło do jego zacierania w wyniku zmian wymiarów, choć tutaj raczej większą uwagę trzeba położyć na ciasne spasowanie łożyska z półosią. Zawsze gdy łożysko jest wprasowywane z dużą siłą na wałek stosuje się łożyska o powiększonym luzie. Kolejny temat to zmniejszenie tarcia.
http://politechno.waw.pl/content/view/218/390/
Tytuł: Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Maj 24, 2013, 08:03:45 am
Jakiej firmy kupiłeś te łożyska? jeśli takie z zestawem montażowym za ~25zł, to je wyrzuć, albo zamontuj np. do taczki.
kup łożysko dobrej firmy np. skf http://allegro.pl/lozysko-6306-2rs1c3-wt-skf-30x72x19-oryginal-skf-i3246449939.html Zkupy przez internet wiadomo jakie są, więc polecam http://www.prema.com.pl/
Luz C3 jest wystarczający i sprawdzi się.
Tytuł: Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
Wiadomość wysłana przez: Dominik w Maj 24, 2013, 10:31:27 am
Łożyska kupiłem z Kraśnika.
Tytuł: Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Maj 24, 2013, 12:03:50 pm
to też je wyrzuć, kup faga  skfa lub Koyo
http://www.tanchin-hk.com/bearings-shop-3-1.html
Tytuł: Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Maj 24, 2013, 12:06:18 pm
FAG`a robą już wszędzie a większość SKF przychodzi made in Korea . Czasy parszywe ! Jedynie Koyo jeszcze jest Japan.
Kraśnik to nie są wcale złe łożyska.
Tytuł: Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 24, 2013, 12:29:25 pm
nie mailem problemu z lozyskami 63XX z normalnym luzem przy kolach i to przednich ,gdzie temp jest wyzsza,
co prawda nie byly tam osadzane z wciskiem ,wiec drobna roznica jest,
luz C4 jest dobrany specjalnie ,by na pewno luz byl wiekszy niz przy CN,
jezeli chodzi o C3 to pola tolerancji nachodza na siebie i w rezultacie mozna trafic lozysko CN z wiekszym luzem niz C3 ,a przy C4 tego problemu nie ma,
osobiscie to bym sprobowal zalozyc te CN ,jezeli robisz to samemu to zdobywasz w ten sposob doswiadczenie,
i tak wiekszosc w zyciu zalezy od farta,a tu strata jest niewielka,
nagrzewanie sie tego lozyska w moscie jest bardzo umiarkowane,bo jego obroty graniczne w smarze to 9000rpm ,czyli trzeba pamietac,zeby nie przekraczac predkosci 960km/h Polonezem :P 
Tytuł: Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Maj 24, 2013, 12:40:59 pm
Z przodu to masz łożyska stożkowe i ich luz regulujesz śrubą centralną .
Tytuł: Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
Wiadomość wysłana przez: Dominik w Maj 24, 2013, 12:46:56 pm
Dzięki wszystkim za porady, jednak założę te łożyska co mam.
Tytuł: Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 24, 2013, 12:56:08 pm
Z przodu to masz łożyska stożkowe i ich luz regulujesz śrubą centralną .
dobrze ,ze mi przypomniales o przodzie ,bo pomylilem sie z predkoscia,
przednie lozyska ograniczaja predkosc Poloneza do 680km/h :P

jakos nie zauwazylem ,zeby 6305 bylo lozyskiem stozkowym,
oczywiscie nie pisalem o lozyskach w przednich kolach Poloneza
Tytuł: Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Maj 24, 2013, 13:08:26 pm
jakos nie zauwazylem ,zeby 6305 bylo lozyskiem stozkowym,
A w jakim aucie z przodu jest łożysko 6305 ?
Tytuł: Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 24, 2013, 13:27:31 pm
jakos nie zauwazylem ,zeby 6305 bylo lozyskiem stozkowym,
A w jakim aucie z przodu jest łożysko 6305 ?
dwa rownolegle w Daihatsu Charade G11/12
Tytuł: Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Maj 24, 2013, 16:33:01 pm
dwa rownolegle w Daihatsu Charade G11/12
No właśnie tak się zastanawiałem kto był tak szalony by to zrobić a to fabryka z kraju 3 świata ukryta w Japonii :)
Tytuł: Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Maj 24, 2013, 16:46:27 pm
dwa rownolegle w Daihatsu Charade G11/12
No właśnie tak się zastanawiałem kto był tak szalony by to zrobić a to fabryka z kraju 3 świata ukryta w Japonii :)
Japonia nie jest okreslana mianem 3 swiata ,a Daihatsu to najprawdziwszy Japoniec,
w tylnych piastach tez sa lozyska kulkowe ,
pomysl jest swietny ,tak sie podjaralem tym rozwiazaniem,ze probowalem dobrac lozyska kulkowe do Poloneza na przod ,ale calowe wymiary utrudniaja takie ruchy - sporo przerobek,
G11 ma mase wlasna 725kg,wiec lozyska kulkowe maja wystarczajaca nosnosc - zreszta fabryczne wytrzymaly 240kkm i 23lata ,a byly 2Z,
bardzo duza zaleta lozysk kulkowych jest taka,ze zaden kowal nie ustawi zle luzu i nie rozwali w ten sposob lozysk,jak to ma miejsce w stozkowych
Tytuł: Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Maj 24, 2013, 23:13:39 pm
.
Tytuł: Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Maj 24, 2013, 23:14:31 pm

bardzo duza zaleta lozysk kulkowych jest taka,ze zaden kowal nie ustawi zle luzu i nie rozwali w ten sposob lozysk,jak to ma miejsce w stozkowych
To fakt ale nie lubią przenosić obciążeń bocznych, dlatego stosuje się łożyska stożkowe. Choc w nowych autach gdzie są łożyska dwurzędowe też są kule ale nieco inaczej robią bieżnie .