Autor Wątek: Łozysko tylnego koła- oznaczenie  (Przeczytany 7035 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Łozysko tylnego koła- oznaczenie
« dnia: Maj 23, 2013, 19:36:17 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Cześć.
Kupiłem łożyska tylnych kół 6306 2RS i mam teraz dylemat. W Morawskim pisze 6306 2RS C4. Co oznacza to C4? Jeżeli założę te łożyska bez tego oznaczenia to coś się stanie? Szybciej się zużyją?

Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 23, 2013, 19:51:50 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +
Jest to oznaczenie luzu wewnętrznego promieniowego

Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 23, 2013, 20:06:07 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Dzięki bear2493.
Teraz pytanie, można śmiało zakładać te łożyska które kupiłem?

Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 24, 2013, 00:58:24 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Tego nie wiemy. 2RS oznacza że są dwustronnie kryte.
C4 to rodzaj luzu zastosowane w łożysku. Robi się to po to by np podczas rozgrzewania łożyska nie dochodziło do jego zacierania w wyniku zmian wymiarów, choć tutaj raczej większą uwagę trzeba położyć na ciasne spasowanie łożyska z półosią. Zawsze gdy łożysko jest wprasowywane z dużą siłą na wałek stosuje się łożyska o powiększonym luzie. Kolejny temat to zmniejszenie tarcia.
http://politechno.waw.pl/content/view/218/390/
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2013, 01:02:54 am wysłana przez diodalodz »

Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 24, 2013, 08:03:45 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jakiej firmy kupiłeś te łożyska? jeśli takie z zestawem montażowym za ~25zł, to je wyrzuć, albo zamontuj np. do taczki.
kup łożysko dobrej firmy np. skf http://allegro.pl/lozysko-6306-2rs1c3-wt-skf-30x72x19-oryginal-skf-i3246449939.html Zkupy przez internet wiadomo jakie są, więc polecam http://www.prema.com.pl/
Luz C3 jest wystarczający i sprawdzi się.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 24, 2013, 10:31:27 am »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Łożyska kupiłem z Kraśnika.

Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 24, 2013, 12:03:50 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
to też je wyrzuć, kup faga  skfa lub Koyo
http://www.tanchin-hk.com/bearings-shop-3-1.html
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2013, 12:06:18 pm wysłana przez Mariusz# »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 24, 2013, 12:06:18 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
FAG`a robą już wszędzie a większość SKF przychodzi made in Korea . Czasy parszywe ! Jedynie Koyo jeszcze jest Japan.
Kraśnik to nie są wcale złe łożyska.
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2013, 12:07:51 pm wysłana przez diodalodz »

Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 24, 2013, 12:29:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie mailem problemu z lozyskami 63XX z normalnym luzem przy kolach i to przednich ,gdzie temp jest wyzsza,
co prawda nie byly tam osadzane z wciskiem ,wiec drobna roznica jest,
luz C4 jest dobrany specjalnie ,by na pewno luz byl wiekszy niz przy CN,
jezeli chodzi o C3 to pola tolerancji nachodza na siebie i w rezultacie mozna trafic lozysko CN z wiekszym luzem niz C3 ,a przy C4 tego problemu nie ma,
osobiscie to bym sprobowal zalozyc te CN ,jezeli robisz to samemu to zdobywasz w ten sposob doswiadczenie,
i tak wiekszosc w zyciu zalezy od farta,a tu strata jest niewielka,
nagrzewanie sie tego lozyska w moscie jest bardzo umiarkowane,bo jego obroty graniczne w smarze to 9000rpm ,czyli trzeba pamietac,zeby nie przekraczac predkosci 960km/h Polonezem :P 
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 24, 2013, 12:40:59 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Z przodu to masz łożyska stożkowe i ich luz regulujesz śrubą centralną .

Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 24, 2013, 12:46:56 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Dzięki wszystkim za porady, jednak założę te łożyska co mam.

Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 24, 2013, 12:56:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Z przodu to masz łożyska stożkowe i ich luz regulujesz śrubą centralną .
dobrze ,ze mi przypomniales o przodzie ,bo pomylilem sie z predkoscia,
przednie lozyska ograniczaja predkosc Poloneza do 680km/h :P

jakos nie zauwazylem ,zeby 6305 bylo lozyskiem stozkowym,
oczywiscie nie pisalem o lozyskach w przednich kolach Poloneza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 24, 2013, 13:08:26 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
jakos nie zauwazylem ,zeby 6305 bylo lozyskiem stozkowym,
A w jakim aucie z przodu jest łożysko 6305 ?

Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 24, 2013, 13:27:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakos nie zauwazylem ,zeby 6305 bylo lozyskiem stozkowym,
A w jakim aucie z przodu jest łożysko 6305 ?
dwa rownolegle w Daihatsu Charade G11/12
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 24, 2013, 16:33:01 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
dwa rownolegle w Daihatsu Charade G11/12
No właśnie tak się zastanawiałem kto był tak szalony by to zrobić a to fabryka z kraju 3 świata ukryta w Japonii :)

Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 24, 2013, 16:46:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dwa rownolegle w Daihatsu Charade G11/12
No właśnie tak się zastanawiałem kto był tak szalony by to zrobić a to fabryka z kraju 3 świata ukryta w Japonii :)
Japonia nie jest okreslana mianem 3 swiata ,a Daihatsu to najprawdziwszy Japoniec,
w tylnych piastach tez sa lozyska kulkowe ,
pomysl jest swietny ,tak sie podjaralem tym rozwiazaniem,ze probowalem dobrac lozyska kulkowe do Poloneza na przod ,ale calowe wymiary utrudniaja takie ruchy - sporo przerobek,
G11 ma mase wlasna 725kg,wiec lozyska kulkowe maja wystarczajaca nosnosc - zreszta fabryczne wytrzymaly 240kkm i 23lata ,a byly 2Z,
bardzo duza zaleta lozysk kulkowych jest taka,ze zaden kowal nie ustawi zle luzu i nie rozwali w ten sposob lozysk,jak to ma miejsce w stozkowych
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 24, 2013, 23:13:39 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
.
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2013, 23:15:12 pm wysłana przez diodalodz »

Odp: Łozysko tylnego koła- oznaczenie
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 24, 2013, 23:14:31 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148

bardzo duza zaleta lozysk kulkowych jest taka,ze zaden kowal nie ustawi zle luzu i nie rozwali w ten sposob lozysk,jak to ma miejsce w stozkowych
To fakt ale nie lubią przenosić obciążeń bocznych, dlatego stosuje się łożyska stożkowe. Choc w nowych autach gdzie są łożyska dwurzędowe też są kule ale nieco inaczej robią bieżnie .