FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Slawo w Maj 28, 2013, 10:19:24 am
-
Witam,
Chciałbym usunąć system pochłaniania par paliwa przy zbiorniku i zastanawiam się czy jest możliwość założenia zbiornika paliwa od zwykłego Caro 1.4 do Atu Plus MPi? Ewentualnie czy da się połączyć rurę wlewową ze zbiornikiem w Atu za pomocą kolanka gumowego stosowanego w zwykłym Caro? Dodam, że zbiornik i tak muszę wymienić bo jest fatalnie skorodowany.
-
Może być ciężko przełożyc zbiornik z Atu do Caro albo na odwrót - mają zupełnie inaczej umieszczony wlew.
(http://img.bazarek.pl/391428/18343/3637804/116422059550891c375f9f4.jpg)
(http://img.bazarek.pl/391428/18343/3637798/68837329050891c3657b26.jpg)
Szukaj raczej od Atu - na szrotach wypatruj aut bez LPG i powinien Ci się trafić przyzwoity zbiornik.
-
możesz rzemiosło kupić ale to kupa jest bo bezgrodziowy i jak masz mało wachy i staniesz na krawężniku to nie zassie :/
mam z tym problem ostatnio
-
Z tego co sie orientuję to do Atu da się założyć sam wlew z Caro. Wtedy powinno się dać połączyć to ze zbiornikiem z pominięciem pochłaniacza.
-
A jak już zdecydujesz się na rzemiosło to odrap go zaraz z czarnej farby i pomaluj konkretnie a na to konserwacja, ja zrobiłem błąd, czarna farba na nowym zbiorniku wydawała się być konkretna, więc zrobiłem tylko konserwację, niestety, dwa lata minęły i farba (wraz z konserwacją) odłazi aż miło... Albo nie odtłuścili przed malowaniem albo dali farbę na rdzawy nalot - tak czy siak, do dupy.
Szukaj dobrej używki, posłuży dłużej niż tzw "nowy" ...
-
Mój oryginalny zbiornik wytrzymał 14 lat. wymieniłem na rzemiosło rok temu ... już rdza chrupie.
-
Podepnę się.
Na zdjęciach widać, że zbiornik od Atu ma 4 rurki, a ten od Caro 3.
Wiadomo, duża - wlew, ta mniejsza - odpowietrzenie, a od czego te malutkie pozostałe ?
-
Prócz tego co napisałeś jest jeszcze rurka powrotu paliwa i rurka dla pochłaniacza par paliwa. W Caro pochłaniacz jest nieopodal silnika i jest to trochę inaczej rozwiązane .
-
Panowie, mam właśnie rozkmine z podlaczeńiem zbiornika w atu. 1. Co sie podlacza do tej małej rurki na samej górze, której nie ma w czaro? Akurat miałem org bak i była ona plastikowa wiec poszła sie #%*$¥ przy zdejmowaniu wezyka. Mogę to zaślepic? 2. Powrót paliwa z wtrysku mam dać na krociec koło pompy czykolo wlewu? Co w takim razie z tym drugim, pewnie to odpowietrzenie, ma iść do magicznego wlewu czy na przód do pochlaniacza?
-
(http://i.imgur.com/2kCrNPO.jpg)
1. Powrót paliwa z układu zasilania.
2. Przewód do pochłaniacza par paliwa (plastik znajdujący się we wnęce lewego tylnego błotnika).
3. Przelew/odpowietrzenie
Co do pochłaniacza - przewód nie idzie bezpośrednio do zbiornika tylko do wlewu, we wlewie w atu w sumie są 3 dodatkowe wejścia/wyjścia. Przelew, odpowietrzenie i pochłaniacz.
To duże to chyba wiadomo :d
-
Czyli 2 to odpowietrzenie.... W caro tego nie widziałem. Idzie jakoś przełożyc ten plastikowy kruciec z jednego zbiornika do drugiego?
-
W caro tego nie widziałem.
Oczywiście że w Caro jest:
(http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/36/19/76/31/3619763139)
Może cię zmylił bak od gaźnikowca gdzie w samym baku jest tylko jeden krucieć a nie dwa (krócieć do powrotu jest na przykręcanym deklu).
-
w moim boschu króciec powrotu jest w deklu od pompy paliwa (wlasciwie byl ,bo sie urwal),
ten szary zbiornik ma powrot w sobie - mozliwe,ze pozniejsze lub wczesniejsze tak mialy ,albo inne wtryski,jednak rozwiazanie takie jak u mnie jest lepsze,
dodatkowo na zdjeciu widze mseczke pod pompe ,czyli o ten element sprawa sie rozbija,
reszta przegrod to tylko mniejszy ruch wskaznika na desce i rezerwy
-
Gsi, rover i abimex maja zbiornik z dodatkowym kroccem, w Boschu krociec jest w deklu pompy paliwa.
-
Koledzy żeby nie robić bałaganu i zakładać nowego wątku o bakach to mam pytanie . Otóż w moim GSi mam rzemiosło bez przegród . Wiecie jakie są objawy już nawet pisałem o tym jakiś czas temu . Trochę mnie to wnerwia . Na allegro są nówki sztuki po 100zł około ale czy one mają grodzie ?? Czy zostaje szukać na szrotach oryginałów ?
-
jak nie zajrzysz przez otwory,to nie bedziesz wiedzial,czy sa przegrody
-
Powitać szanowne grono fsomaniaków, potrzebuję pomocy/porady,otóż zakupiłem na alledrogo zbiornik do Atu +, i po przebadaniu drożności wyjść okazało się, że odpowietrznik z baku nie jest drożny, no i nie wiem czy to jest aż tak potrzebne, czy zbiornik z odpowietrzeniem sobie i tak poradzi, bo jak musi być drożne to trzeba będzie jakoś odciąć, przewiercić i ponownie dospawać.
-
moim zdaniem musi. W CC np jak nie było odpowietrzania baku i zasuwałem cały czas na gazie to w baku robiło sie takie podciśnienie że gaźnik zalewało non stop po przełączeniu na benzynę, dopóki nie odkręciłem korka paliwa żeby ciśnienie zeszło.
-
mareks, pokaż jakieś foto o które wyjście konkretnie chodzi.
W ATU za odpowietrzenie odpowiada przewód znajdujący się obok głównej rury wlewowej. Dwa pozostałe króćce znajdujące się na górze zbiornika to powrót paliwa i drugi wężyk do pochłaniacza par paliwa.
-
Wyżej jest zdjęcie mojego zbiornika i ten krocieć zakreślony jako 2.
-
Aha, czyli wychodzi że źle opisałem to zdjęcie <lol2>
Ja u siebie z racji, że nie mam pochłaniacza, a całe to ustrojstwo znajdujące się w tylnym błotniku wywaliłem - to króciec ten mam po prostu zaślepiony. Skutków ubocznych nie stwierdzam ;)