FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: piotrek72 w Maj 30, 2013, 21:08:55 pm

Tytuł: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: piotrek72 w Maj 30, 2013, 21:08:55 pm
Jaką długość ma pierwsza część wału (krótsza)od fiata 132? Czy na 100% nie ma potrzeby skracania lub innych kombinacji z połączeniem tej przedniej części z resztą wału z PN'a?Skrzynię którą nabyłem z tym silnikiem jest opisana FIAT131/BB1A1005-4417996.Krzyżaki podobno pasują .
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: Roofi w Maj 30, 2013, 21:13:34 pm
Ja z własnego doświadczenia mogę ci powiedzieć tyle, że jeśli chcesz zastosować gruby wał po całości to z tego co pamiętam po skróceniu tylnej części o 3m (jeśli mnie pamięć nie myli) będzie w sam raz a podpora będzie w fabrycznym miejscu. Tak ja mam zrobione u siebie :)
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: piotrek72 w Maj 30, 2013, 21:24:59 pm
Rozumiem tą dłuższą część wału ze 132 chlasnąć 3 cm. Ale to trzeba i tak wyważać, atak +/- ile kosztuje wyważanie wału u speców
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Maj 30, 2013, 21:26:37 pm
ja miałem u siebie przednią (krótką) część wału od 132 a długą od Poloneza i pasowało to idealnie bez żadnych przeróbek. rura wału od poloneza ma 4 mm grubości ściankę, niektóre ciężarówki mają wał z cieńszej blachy i wystarcza.
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: piotrek72 w Maj 30, 2013, 21:37:00 pm
Możliwe że mój trapez trzyma jeszcze wymiary to byłoby extra jak by to spasowało właśnie jak wrb pisze .Bez wyważania ,bo podobno różnie to wychodzi za pierwszym razem. Pozostanie tylko dorobić otwory na łapę skrzyni i finito.
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: Roofi w Maj 30, 2013, 21:38:17 pm
Odnośnie ceny ... z tego co pamiętam to za przeróbkę + wymianę podpory zainkasował mnie 200 P L N ;P
Co do obcinania - to kojarzy mi się, że rozchodziło się o te 3cm ale ręki pod tasak nie podłożę. Zrobisz jak będziesz uważał...

To co mówi Włodek to też racja. Wytrzymać wytrzyma :) Czas wytrzymałości - w zależności od zdolności pałowania, ze tak to nazwę.

Jakie ty otwory chcesz dorabiać, że się tak zapytam ??? U mnie 2.0 + skrzynia 132 weszła bez żadnych przeróbek ...
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: piotrek72 w Maj 30, 2013, 21:50:28 pm
Ponieważ gdzieś co takiego przeczytałem lub ktoś tak sądził,że nie zawsze te mocowania skrzyni idealnie pasowały .W każdym razie to mały szczegół w porównaniu do całego nakładu pracy  z silnikiem np.,myślę ze dam se radę i z tym :]
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: Bomber w Maj 30, 2013, 22:34:37 pm
U kolegi, w borewiczu '80, hybryda wału 132+polonez okazała się za krótka. Trzeba było zdejmować zabezpieczenie ruchomej części wału i wysunąć dalej końcówkę.
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Maj 30, 2013, 23:12:40 pm
pewnie chodzi o otwory w podporze skrzyni, element metalowo- gumowy 132 ma szerzej rozstawione te otwory niż polonez.
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: piotrek72 w Maj 30, 2013, 23:59:50 pm
Mam jakąś pierwszą część wału od poloneza ,która pasuje (rozstaw śrub85mm na trzech śrubach)do tej skrzyni ze 131 z wymienionym łożyskiem podpory. ?
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Maj 31, 2013, 00:53:31 am
U kolegi, w borewiczu '80, hybryda wału 132+polonez okazała się za krótka.
Bo na 99 % nie miał przedniej czesci wału od 132 tylko od 131 który jest za krótki...
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: Cyneq w Maj 31, 2013, 12:00:12 pm
W razie "W", jak już coś przerabiać i skracać trzeba, lepiej wziąć wał od poloneza i skrócić o 8,5 cm. Zwłaszcza jak od 132 dostaniesz wersję "grubą" - i weź tu podporę z łożyskiem kup :(

A mocowanie skrzyni dopasowuje się młotkiem, nie ma tu filozofii :P
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: piotrek72 w Maj 31, 2013, 23:22:18 pm
Mocowanie skrzyni do podłużnic to pikuś ,łape skrzyni mam już przerobioną . Znaleźć zdrową rure-wał ze132 nie skorodowaną to trzeba mieć fuksa i podpora jest inna,już lepiej robić z wału pn'a będzie pewniej jak ze starego złomu i  części do FSO to jest dość sporo póki co. Raczej wytrzyma ,prędzej półosie i krzyżaki podziękują za współpracę ,zależnie od talentu operatora sprzętu.Jak już  będzie poskładane to porobię zdjęcia z wymiarami co by na zaś komuś się przydało ,niestety czasu i kasy nie zawsze w nadmiarze.
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: nicek27 w Czerwiec 03, 2013, 22:32:17 pm
Nie wiem jak to ludzie pasują bez przerabiania wału. Patrzyłem tak na PN'a i 132 i nijak mi to pasowało, a ewentualne przesunięcie podpory to do dupy robota.
Po prawe PN, po lewej 132:
(https://lh5.googleusercontent.com/-Xmj3_MMR2M8/Uaz9CJK7inI/AAAAAAAABOY/F1oaguovuUU/w422-h563-no/DSC_0308.jpg)
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: piotrek72 w Czerwiec 03, 2013, 22:49:26 pm
Ja jestem za tym ,co polskie to dobre .Kolejne pytanie ,ktoś jeździ z polonezowym wałem do 2.0 spasowanym we Fiacie lub Pn'ie
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Czerwiec 03, 2013, 23:05:40 pm
ja jezdze z polonezowym walemcalym ale tez z polonezową skrzynią... wiec pasowal p&p.. jesli chodzi o wytrzymalosc krzyzakow to  jezdzą i jezdzą..
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: piotrek72 w Czerwiec 03, 2013, 23:19:08 pm
No to dzięki za odpowiedzi  ,będziem działać.
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 03, 2013, 23:50:50 pm
Nie wiem jak to ludzie pasują bez przerabiania wału. Patrzyłem tak na PN'a i 132 i nijak mi to pasowało, a ewentualne przesunięcie podpory to do dupy robota.
Po prawe PN, po lewej 132:
(https://lh5.googleusercontent.com/-Xmj3_MMR2M8/Uaz9CJK7inI/AAAAAAAABOY/F1oaguovuUU/w422-h563-no/DSC_0308.jpg)
krzyzaki tam sa takie same ,czy inne ?,
moze orientujesz sie ,czy ten gruby jest duzo ciezszy ?
w sumie sam bede wyciagal ,to sobie porownam ,moze nawet zwaze ,ale tak szybko to nie nastapi
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: nicek27 w Czerwiec 06, 2013, 21:55:14 pm
Krzyżaki jak i podpora to samo. Wał poloneza trzyma się w ręce jak jakiś patyk, 132 już czuć i się nim tak łatwo nie macha jak polonezowskim.
Zdjęcie robione na niedługo przed przeróbką. 210zł. krzyżaki(takie, które można samarować) i wyważanie. Podpora swoją drogą nowa.
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: piotrek72 w Czerwiec 06, 2013, 22:04:23 pm
no to kurde który masz zamontowany ?he
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: nicek27 w Czerwiec 06, 2013, 23:05:32 pm
W pikapie z DOHC, dzwonem łady i skrzynią 125p mam oryginalny 125p. W sedanie z DOHC i dużą skrzynią 132 mam zrobiony jeden z dwóch ze zdjęcia. Krótsza 132, dłuższa 125p. Krzyżaki i podpora jak pisałem to samo w obydwu wałach.
Tytuł: Odp: Wał napędowy do 2.0
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 27, 2013, 00:31:39 am
krzyzaki tam sa takie same ,czy inne ?,
moze orientujesz sie ,czy ten gruby jest duzo ciezszy ?
Krzyzaki to samo co fso/ łada, wał ten gruby jest taki sam srednica jak w starych polonezach(chyba 80mm srednicy) zanim zrobili cienki w caro(45mm)