Autor Wątek: Wał napędowy do 2.0  (Przeczytany 6699 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wał napędowy do 2.0
« dnia: Maj 30, 2013, 21:08:55 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Jaką długość ma pierwsza część wału (krótsza)od fiata 132? Czy na 100% nie ma potrzeby skracania lub innych kombinacji z połączeniem tej przedniej części z resztą wału z PN'a?Skrzynię którą nabyłem z tym silnikiem jest opisana FIAT131/BB1A1005-4417996.Krzyżaki podobno pasują .

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 30, 2013, 21:13:34 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Ja z własnego doświadczenia mogę ci powiedzieć tyle, że jeśli chcesz zastosować gruby wał po całości to z tego co pamiętam po skróceniu tylnej części o 3m (jeśli mnie pamięć nie myli) będzie w sam raz a podpora będzie w fabrycznym miejscu. Tak ja mam zrobione u siebie :)

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 30, 2013, 21:24:59 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Rozumiem tą dłuższą część wału ze 132 chlasnąć 3 cm. Ale to trzeba i tak wyważać, atak +/- ile kosztuje wyważanie wału u speców

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 30, 2013, 21:26:37 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ja miałem u siebie przednią (krótką) część wału od 132 a długą od Poloneza i pasowało to idealnie bez żadnych przeróbek. rura wału od poloneza ma 4 mm grubości ściankę, niektóre ciężarówki mają wał z cieńszej blachy i wystarcza.
« Ostatnia zmiana: Maj 30, 2013, 21:29:49 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 30, 2013, 21:37:00 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Możliwe że mój trapez trzyma jeszcze wymiary to byłoby extra jak by to spasowało właśnie jak wrb pisze .Bez wyważania ,bo podobno różnie to wychodzi za pierwszym razem. Pozostanie tylko dorobić otwory na łapę skrzyni i finito.

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 30, 2013, 21:38:17 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Odnośnie ceny ... z tego co pamiętam to za przeróbkę + wymianę podpory zainkasował mnie 200 P L N ;P
Co do obcinania - to kojarzy mi się, że rozchodziło się o te 3cm ale ręki pod tasak nie podłożę. Zrobisz jak będziesz uważał...

To co mówi Włodek to też racja. Wytrzymać wytrzyma :) Czas wytrzymałości - w zależności od zdolności pałowania, ze tak to nazwę.

Jakie ty otwory chcesz dorabiać, że się tak zapytam ??? U mnie 2.0 + skrzynia 132 weszła bez żadnych przeróbek ...

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 30, 2013, 21:50:28 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Ponieważ gdzieś co takiego przeczytałem lub ktoś tak sądził,że nie zawsze te mocowania skrzyni idealnie pasowały .W każdym razie to mały szczegół w porównaniu do całego nakładu pracy  z silnikiem np.,myślę ze dam se radę i z tym :]

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 30, 2013, 22:34:37 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
U kolegi, w borewiczu '80, hybryda wału 132+polonez okazała się za krótka. Trzeba było zdejmować zabezpieczenie ruchomej części wału i wysunąć dalej końcówkę.

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 30, 2013, 23:12:40 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
pewnie chodzi o otwory w podporze skrzyni, element metalowo- gumowy 132 ma szerzej rozstawione te otwory niż polonez.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 30, 2013, 23:59:50 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Mam jakąś pierwszą część wału od poloneza ,która pasuje (rozstaw śrub85mm na trzech śrubach)do tej skrzyni ze 131 z wymienionym łożyskiem podpory. ?

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 31, 2013, 00:53:31 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
U kolegi, w borewiczu '80, hybryda wału 132+polonez okazała się za krótka.
Bo na 99 % nie miał przedniej czesci wału od 132 tylko od 131 który jest za krótki...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 31, 2013, 12:00:12 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
W razie "W", jak już coś przerabiać i skracać trzeba, lepiej wziąć wał od poloneza i skrócić o 8,5 cm. Zwłaszcza jak od 132 dostaniesz wersję "grubą" - i weź tu podporę z łożyskiem kup :(

A mocowanie skrzyni dopasowuje się młotkiem, nie ma tu filozofii :P

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 31, 2013, 23:22:18 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Mocowanie skrzyni do podłużnic to pikuś ,łape skrzyni mam już przerobioną . Znaleźć zdrową rure-wał ze132 nie skorodowaną to trzeba mieć fuksa i podpora jest inna,już lepiej robić z wału pn'a będzie pewniej jak ze starego złomu i  części do FSO to jest dość sporo póki co. Raczej wytrzyma ,prędzej półosie i krzyżaki podziękują za współpracę ,zależnie od talentu operatora sprzętu.Jak już  będzie poskładane to porobię zdjęcia z wymiarami co by na zaś komuś się przydało ,niestety czasu i kasy nie zawsze w nadmiarze.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 01, 2013, 21:49:54 pm wysłana przez piotrek72 »

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 03, 2013, 22:32:17 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Nie wiem jak to ludzie pasują bez przerabiania wału. Patrzyłem tak na PN'a i 132 i nijak mi to pasowało, a ewentualne przesunięcie podpory to do dupy robota.
Po prawe PN, po lewej 132:
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 03, 2013, 22:49:26 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Ja jestem za tym ,co polskie to dobre .Kolejne pytanie ,ktoś jeździ z polonezowym wałem do 2.0 spasowanym we Fiacie lub Pn'ie

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 03, 2013, 23:05:40 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja jezdze z polonezowym walemcalym ale tez z polonezową skrzynią... wiec pasowal p&p.. jesli chodzi o wytrzymalosc krzyzakow to  jezdzą i jezdzą..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 03, 2013, 23:19:08 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
No to dzięki za odpowiedzi  ,będziem działać.

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 03, 2013, 23:50:50 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nie wiem jak to ludzie pasują bez przerabiania wału. Patrzyłem tak na PN'a i 132 i nijak mi to pasowało, a ewentualne przesunięcie podpory to do dupy robota.
Po prawe PN, po lewej 132:

krzyzaki tam sa takie same ,czy inne ?,
moze orientujesz sie ,czy ten gruby jest duzo ciezszy ?
w sumie sam bede wyciagal ,to sobie porownam ,moze nawet zwaze ,ale tak szybko to nie nastapi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 06, 2013, 21:55:14 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Krzyżaki jak i podpora to samo. Wał poloneza trzyma się w ręce jak jakiś patyk, 132 już czuć i się nim tak łatwo nie macha jak polonezowskim.
Zdjęcie robione na niedługo przed przeróbką. 210zł. krzyżaki(takie, które można samarować) i wyważanie. Podpora swoją drogą nowa.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: Wał napędowy do 2.0
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 06, 2013, 22:04:23 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
no to kurde który masz zamontowany ?he