FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: RSilak w Lipiec 03, 2013, 22:16:38 pm
-
Takie pytanie do tych co mają w swoich Roverach sekwencje, bo ja się głowie jak ja upchać gdzie wsadzić wtryski gdzie parownik gdzie sterownik. Najlepiej jak byście podrzucili jakieś foto :)
-
Ja właśnie zamontowałem, na forum chyba nie maa dużo ludzi z dobrym gazem. Jakie wtryski, jaki reduktor jaki sterownik?
Reduktor dałem przy prawym mocowaniu amortyzatora w fartuchu bliżej silniczka wycieraczek, mam akumulator też po prawej i zbiorniczek plusowy (gli) więc ECU benzyny jest pionowo między akumulatorem a zbiorniczkiem. Zasilanie cieczy do reduktora odrazu z nagrzewnicy (równolegle) Sterownik na lewym fartuchu, wiązka do grodzi i na drugą stronę, zasilanie do punktu rozdziału mocy i w sumie tyle.
Wtryski na plastikowej listwie w pokrywie zaworów z dystansem aby nie łapały ciepła z pokrywy. Chcesz fotki?
-
forum chyba nie maa dużo ludzi z dobrym gazem
No tak, bo tylko Ty masz dobrze założony gaz, nie ?
(https://lh3.googleusercontent.com/-ZV6QKnAfWtc/UdSU_4aWMeI/AAAAAAAABAM/CiVPq0yNvJU/w727-h545-no/polonez007.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-wyKi2nKr3Lo/UdSVCVdFttI/AAAAAAAABAU/j7XOjy9f0A0/w727-h545-no/polonez008.jpg)
Polecam takie zamocowanie wtrysków, wężyki do wkrętek są dużo krótsze i listwa nie wala się gdzies po deklu zaworów tylko każdy wtryskiwacz ma swoje miejsce. Fajne miejsce na reduktor jest tam gdzie ja mam, albo bardziej pod kompem silnika. A sterownik udało sie zmieścić za sterownikiem benzynowym, ale zależy kto jaki sterownik montuje.
-
Zacek, elegancko.
ja raz jak montowałem listwę wcisnąłem do środka(w "zawinięcie") kolektora, ale była mała.
Reduktor dałem przy prawym mocowaniu amortyzatora w fartuchu bliżej silniczka wycieraczek, mam akumulator też po prawej i zbiorniczek plusowy (gli) więc ECU benzyny jest pionowo między akumulatorem a zbiorniczkiem. Zasilanie cieczy do reduktora odrazu z nagrzewnicy (równolegle) Sterownik na lewym fartuchu, wiązka do grodzi i na drugą stronę, zasilanie do punktu rozdziału mocy i w sumie tyle.Wtryski na plastikowej listwie w pokrywie zaworów z dystansem aby nie łapały ciepła z pokrywy.
Kiepskie miejsce na reduktor, bo wysoko. Listwa na deklu też słabo-lepiej wtryskom w pionie i bliżej wkrętek.
Ciekawy jestem na jakich komponentach ten "dobry gaz"
W roverku super pasuje parownik pod przepustnicą, przykręcony do fartucha. Nie przeszkadza nawet jak jest wspomaganie. Od razu ładnie można go wpiąć szeregowo, na krótkich wężach, pod obudowę termostatu.
Wtryski własciwie tylko w szczelinę między kolektorem, a głowicą. Wymiarowo każde się zmieszczą, węże można ukryć "w środku" kolektora, nie będzie nic widać i nie będą długie.
Sterownik albo pod/za kompa oryginalnego, albo ciut się potrudzić i wrzucić go do kabiny za schowek
-
(http://img543.imageshack.us/img543/8578/uhus.jpg)
komputer po lewo od zbiorniczka, parownik po prawej stronie od zbiorniczka, listwa wtryskowa za listwą wtryskową benzynową.
-
Instalacja to STAG-4 ECO na wtryskach Valteca 3Ohm. Patrzyłem żeby listwę wsadzić w kolektor ale ciężko będzie. Muszę ją chyba powiesić nad listwą benzynową. Parownik mierzyłem koło filtra paliwa ale się nie zmieści. No wspomaganie jest ale tam nie mierzyłem parownika w sumie będę musiał sprawdzić:) Sterownik to też myślę że upchnę gdzieś tam przy kompie.
-
Instalacja STAG 4 PLUS, wtryski matrix reduktor alaska - wtryski pracują w każdej pozycji. Reduktor pod poziomem płynu zbiorniczka.
No tak, bo tylko Ty masz dobrze założony gaz, nie ?
Nie, poprostu nikt sie nie chwali swoją instalacją, pisałem jakiś czas temu taki temat.
Instalacja to STAG-4 ECO na wtryskach Valteca 3Ohm.
Przemyślałeś to dobrze?
-
Valteca 3Ohm
To nie ma szans działac jak należy. Czasy wtrysku gazu w Poldoroverze są na poziomie kilku ms. Mozna by próbować z valtekami 1ohm, ale szkoda zachodu, z gówna bata nie ukrecisz. Wtryski najbardziej optymalne pod względem cena/jakośc to Barracudy polskiej firmy Alex. Parametry mają podobne do Han, ale wydajnosc wtryskiwacza reguluje się średnicą dyszy a nie wtryskiem innego koloru,dają gwarancję na 100 kkm no i cena przystępna. Chyba ze chcesz całkiem budżetowo to robić to spoko. Ale to juz ustaw zeby waldki lały co drugi obrót wału bo inaczej nie wyrobią.
-
Ja mam matrixa hd544 (ten większy) między głowicą a kolektorem ssącym. Wężyki zawinięte jak baranie rogi mają długość 20cm. Wkrętki obok wtryskiwaczy benzynowych. parownik magic III (tykająca bomba zegarowa) na prawym fartuchu. Docelowo będę chciał tam upchać silvera. Sam komputer mam za schowkiem (zresztą jak i benzynowy) .
jedno co muszę napisać że poldrover to bardzo wymagająca maszyna dla instalacji gazowych IV generacji. czas wtrysku benzyny to 2ms. U mnie matrixy schodzą nawet poniżej 2ms. Podstawą dobrej instalacji są szybkie wtryskiwacze. Elektronika zalecana raczej z minimum średniej pułki. osobiście mam Diego g3 i uważam że jest jedną z lepszych instalacji. Słyszałem od kilku gazowników że bardzo dobrze nadaje się do fullgrupy (taki typ wtrysku benzyny ma poldrover).
-
dobry temat, miałem zamiar też o to pytać, a tak sobie poczytam.
-
Wężyki zawinięte jak baranie rogi mają długość 20cm.
Długaśne, jak to sie przekłada na reakcję na pedał gazu ?
-
Na gazie ma tylko jeździć do przodu i mało palić, będę chciał po latać benzyna. Więc myślę że i te Valteki dadzą radę. A nie będę zadowolony to listwę można zmienić.
-
Listwe i układ sterujący... i kilka innych rzeczy i wyjdzie nowa instalacja. Zrób to porządnie albo zakładaj II gen i też będziesz zadowolony
-
Dokładnie, jak montujesz coś z myślą że będziesz to zaraz to zmieniac to nie montuj wcale. I co potem przy wyprzedzaniu bedziesz przełączął na benzynę zeby zdążyć ? Jak wtryskiwacz nie wyrabia tzn ze jest za długo otwarty czy będzie przelewał silnik powodując duże spalanie. 4 Barracudy kosztują jakies 250 zł, więc nie majątek na tle reszty instalacji. Ale akurat Stag 4 Eco da radę, Polonez nie ma żadnych OBD czy cos zeby tak wpychać jakis super sterownik. Jak dasz Reduktor stabilny ciśnieniowo to elektronika zejdzie na dalszy plan. Osobiście polecam Ci tez zestawy od firmy alex(reduktor, sterownik, wtryski) bo wszystko ładnie gra i gwarancja na 3 lata lub 100 000 km. Sam kiedys rozważałem Staga, ale był trochę droższy.
-
Zrób to porządnie albo zakładaj II gen i też będziesz zadowolony
to już miałem i dostało deportację. Instalacja jest założona też z tego powodu że budżet już na więcej nie pozwolił. Były inne priorytety w sprawie projektu i dlatego padł wybór na taką instalację. Która już prawie jest upchnięta myślę że w dobry sposób.
Jak dla mnie można temat zamknąć bo dostałem tego czego chciałem :) ewentualnie możemy po rozmawiać na temat instalacji :)
-
Instalacja jest założona też z tego powodu że budżet już na więcej nie pozwolił.
to ustawiles prawidlowo priorytety,czyli kupiles drozej o 100pln slabszy sterownik i najtansze wtryski nie nadajace sie do tego silnika,
kupujac agisa m210 za 325pln mialbys dodatkowe 100pln ,ktore przeznaczajac nawet na nie najlepsze ,ale szybkie MJ robily by robote w tym silniku,
pochwal sie jeszcze jaki masz parownik,bo jak sie okaze ,ze alaska to masz zastaw na drogi o wiecej niz jednym pasie w jedna strone,
jachac to bedzie ,tak jak chciales ,ale moze byc kiepsko z ruszaniem i nie gasnieciem silnika na valtekach ;]
-
A co sadzicie o kme diego do tego silnika?
-
A co sadzicie o kme diego do tego silnika?
sterownik to sprawa drugorzedna przy tym glupim ECU,
najwazniejsze sa odpowiednie wtryskiwacze i parownik,ktory nie kleka zbyt mocno przy fullgroupie (jak przylozysz reke do parwonika,to czuc jak kopie w rytm otwierania wtryskiwaczy)
-
Musze sie zgodzic z KGB
Eco i valteki.....Kangury murowane
dolozyc 50zl i choc wgs'y
a zmieniajac sterownik jeszcze 50 zostanie
oj trzeba sie napocic by na waldkach dalo sie bez szarpania i ekonomicznie
-
A co sadzicie o kme diego do tego silnika?
sterownik to sprawa drugorzedna przy tym glupim ECU,
najwazniejsze sa odpowiednie wtryskiwacze i parownik,ktory nie kleka zbyt mocno przy fullgroupie (jak przylozysz reke do parwonika,to czuc jak kopie w rytm otwierania wtryskiwaczy)
Wtryski taurus, parownik KME silver
-
To może mało ważne ale to będzie chodzić przy połsekwencji. Zostało to tylko ustawić bo już wszystko założone. Okaże się w praniu jak będzie.
-
Wtryski taurus, parownik KME silver
taurus to podruba matrixa ,chyba xj ,wiec jak na matrixa to wolne ,ale ogolnie to nawet szybkie,
silver z zapasem bedzie ,wiec ogolnie ten zestaw bedzie calkiem niezly
To może mało ważne ale to będzie chodzić przy połsekwencji.
jezeli polsekwencja ECU ,to jedynie w parownik mniej kopie ,a jezeli "polsekwencja" w stagu ,to i tak jedyny motyw ,ktory zmusi do dzialania valteki,
wlasciwe dla valtekow powinno byc mnozenie 4x czasow ,wle wtedy mzoe byc spory problem z szarpaniem silnikiem na wolnych obrotach,
przy mnozeniu 2x bedziesz mial sporo roboty z ustawieniami
-
Z ustawieniami będę się bawił do skutku mam swój interfejs to coś się wytworzy :)
-
Witam, odkopuję.
Zbieram się do montażu gazociągu w moim poswapowcu. Widzę że sporo osób ma tu doświadczenia z sekwencją w k16 więc mam do was parę pytań żeby nie wyważać otwartych drzwi.
1. Podłączenie parownika do ukl chłodzenia. Generalnie sieć mówi równolegle do nagrzewnicy natomiast PTK głosi w szereg z nagrzewnicą lub w szereg z całym małym obiegiem przed termostatem. Kto ma rację? Dodam że mam plusa, ale będzie kiedyś zaworek nagrzewnicy sterowany elektrycznie. Pasowalaby mi opcja koło termostatu ale czy to nie działa czasem tak, że ciecz wychodzi z głowicy i przechodzi przez nagrzewnicę, rurkę i dopiero idzie do termostatu? Konkretnie zastanawiam się czy parownik nie opóźni reakcji termostatu, która moim zdaniem już jest dość długa.
2. Wkrętki. Przydały by się jakieś fotki, jak macie to rozwiązane. Tam zdaje się mamy takie nadlewy koło wtryskiwaczy PB, może by je wykorzystać?
Jest jeszcze parę pytań, ale nie wszystko na raz. :]
-
nie wiem po co ci zaworek na nagrzewnicy ,ale jezeli go zamontujesz to nie mozesz dac parownika szeregowo,
polaczenie szeregowe jest pewniejsze i kieuje caly strumien przez oba odbiorniki ciepla - zyskuje na tym nagrzewnica i parownik,
oczywiscie w szereg musisz polaczyc parownik o malych oporach przeplywu ,czyli np. KME Silver lub Tur ,a nie bardzo nadaje sie do tego (bez przerobek wlasnych) np. Palacar KR4
-
Konkretnie zastanawiam się czy parownik nie opóźni reakcji termostatu, która moim zdaniem już jest dość długa.
A woda idzie u Ciebie przez tą metalową rurkę koło bloku? jak ją wywalisz, to zobaczysz, jak dobrze wszystko zaczyna działać. Dołożenie parownika niewiele zmienia. Dalej w szeregu bez rurki jest lepiej niż seria.
Zaworek, jeśli już koniecznie chcesz takowy dać, to założysz sobie 3 drożny przed nagrzewnicą.
z wkrętkami wiele się nie wymyśli, obok wtryskiwacza pod podobnym kątem ładnie się mieści i dobrze jest, jak lubisz się męczyć to pod wtryskiwaczem, ale duża precyzja wymagana.
-
Wkrętki obok wtryskiwaczy to oczywiste ale z której strony zależy od tego jakie wtryskiwacze gazowe planujesz zastosować. Ja mam np. Matrixa i tam potrzeba sprowadzić wszystkie wężyki praktycznie w jeden punkt. Dlatego mam węże 20cm mimo że listwa jest wciśnięta między kolektor a głowicę. Najlepiej jest zapodać wtryskiwacze pojedyncze wtedy jest najwięcej miejsca na operowanie wężami i można zrobić bardzo krótkie połączenia.
-
Najlepiej jest zapodać wtryskiwacze pojedyncze wtedy jest najwięcej miejsca na operowanie wężami i można zrobić bardzo krótkie połączenia.
Mam tak zrobione, reakcja na pedał gazu jest natychmiastowa. Wężyki mają po 3-4 cm
-
Z pojedynczymi wtryskami w sumie dobry pomysł. Co do podłączenia parownika na razie wygrywa opcja trójniki na wężach nagrzewnicy. Będzie źle to pewnie wyleci rurka i coś pozmieniam.
Pytanie co do doboru elementów. Wstępnie po przewertowaniu forum widzę że nie warto oszczędzać na wtryskach. Nie polecacie też popularnych reduktorów alaska.
http://www.phjacus.pl/AC-STAG-4-Q-BOX-Silver-Hana-H2001-montaz-pojedynczy-KME-200KM-p1763.html
Coś takiego dałoby radę? Hana to raczej dobra półka z tego co wiem.
Reduktor jaki? Naród poleca Zavoli ZetaN.
Ekektronika STAG czy KME?
Założenia to zmieścic się w 1k PLN ze wszystkim (butla i zawory sa), po drugie żeby zestaw obrobił też 1.8 w przyszłości.
-
jezeli zestaw ma obskakiwac 1.8 to proponuje Baracude (wydajnosc reguluje sie dyszami jak w nowych hanach złotych),
zavoli Zeta N ,Silvera ,TURa ,ACr01 przy czym najtanszy jest Zeta N ,a osobiscie to bym chyba TURa wybral
sterownik : stagi sa drogi i nic ciekawego nie wnosza ,Nevo tez nie najtansze , ciekawy jest LPGtech ,ale w zupelnosci wystarczy agisM210 ,ktory to jest najtanszym dostepnym detalicznie sterownikiem ,ale bynajmniej nie jest najgorszy (jak dla mnie lepszy od staga 4)
-
Czy droższe od Agisa M210 sterowniki typu LPGtech czy Optima mają na osprzęcie Poldorovera jakąś przewagę nad Agisem? Czy nie zastanawiać się i brać M210?
-
szczerze mowiac ,to nie zakladalem LPGtecha jeszcze ,ale na innych silnikach widzialem jak dziala (z podpietym laptopem ofkoz) i moge wysunac teze ,ze nic szczegolnego nie ma ,co by pomoglo lepiej wystroic instalke w K16
-
www.drypa.pl/produkt5582_WTRYSKI_AGIS_-_AGIS_M210_-__-_6.Wtrysk_Agis_M210__Zavoli_N_Hana_2001_4x1.html
Wybór chyba padnie na ten zestaw
Pytanie czy wybrac wtryski Czarne czy Czerwone?
Powtorze ze mam 1.4 ale planuję 1.8. Skłaniam sie do czarnych. Oba są na granicy wg tabelki.
-
hana ostatnio podupadla na wydajnosci ,wiec bierz zielone i mozna zastosowac dysze, bo Zeta ma maly zakres regulacji cis.
baracuda jest w tej samej cenie jak hana z kroccem ,wiec zapytaj,czy nie zamienia ci w zestawie hany na baracude bez doplaty