FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: Hagar w Wrzesień 27, 2013, 00:07:14 am

Tytuł: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Wrzesień 27, 2013, 00:07:14 am
Witam

Chciałem przedstawić mój nowy nabytek po moim byłym minusie z 94r z którym z bólem się rozstałem ponieważ należał do mojego dziadka później ojca a skończył żywot na mnie.... po dłuższych poszukiwaniach pojawił się na sprzedaż w Krakowie polonez caro plus 1.6 GSi bez LPG przebieg 85tys. Po dotarciu na miejsce widok jego nie zniechęcał do zakupu rok stania pod drzewem dość mocno zabrudziło karoserie 2 fakt zastana hamulce przy jedzie testowej strach było hamować do świateł stuków w zawieszeniu nie słyszałem tak samo nie wyczułem po podniesieniu samochodu na podnośniku. Podłoga jedyne co mogłem się przyczepić to do wnęki przy tylnym prawym kole tak to podłoga w zajebistym stanie silnik po odkręceniu wlewu oleju dymku nie puścił pracował równo i cichutko mostu skrzyni wału nie słychać po utargowaniu ceny zakupiłem go. Po dojechaniu do Rzeszowa zaczęło coś stukać jak to na samochód który stał taki okres i nagle przejechał 300km odezwały się sworznie, końcówki kierownicze i regulator napięcia
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05595_zps7a783844.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05595_zps7a783844.jpg.html)
Z modyfikacji jakich na razie zrobiłem to z tyłu zamieniłem bębny na tarcze hamulcowe dołożyłem jeszcze jeden wentylator chłodnicy, następne plany to odpalić ohv na odpowiednim wtrysku (http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05399_zpse40f22fd.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05399_zpse40f22fd.jpg.html) taki jak megasquirt;)
wstępne przymiarki kolektora ssącego który ma ułatwić demontaż pokrywy zaworów bez sciągania kolektora i zastosowania porządnej przepustnicy z grupy fiata :) (http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05616_zps06cbba26.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05616_zps06cbba26.jpg.html)

 a później zobaczymy :) ale niestety na pewien czas modyfikacje będą szły zwolnionym tempie ponieważ podjąłem się wyremontowania jeepa willysa z 42r :P
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: MrVspec1 w Wrzesień 27, 2013, 20:39:52 pm
Bardzo ciekawie się zapowiada ten projekt. <lol>
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: qziok w Wrzesień 28, 2013, 19:04:14 pm
no naprawdę fajnie się zapowiada, czekam na aktualizację i efekty prac
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: mily24 w Wrzesień 28, 2013, 23:45:40 pm
identyko jak mój, podeślij na pw vin to rozszyfrujemy który starszy :)
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Listopad 08, 2013, 21:25:48 pm
mi tam wisi czy jest starszy czy nie ważne że na podnośniku 2 kolumnowym mogę spokojnie podnieś za progi :) odrywaniu się od problemów poldek spędzał trochę czasu w garażu... wymieniłem końcówki kierownicze prawa lewe, sworznie górne i dolne łożyska przód i przewody paliwowe na całej długości samochodu i gumowa rurę do wlewu paliwa przewody paliwowe były skorodowane przez to był zapach benzyny w samochodzie i podwyższone spalanie poldka, Miedzy czasie za niewielka pieniądze (dokładnie 30zł) kupiłem kompletne zaciski hamulcowe z fiata coupe z raz z nowymi klockami pod tarcze 284mm (http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05653_zps4fe6455c.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05653_zps4fe6455c.jpg.html) :)
na zimę najprawdopodobniej PN zajedzie w garaż na sen zimowy a ja przesiądę się na rower :P
poldek na panoramie Rzeszowa (http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05646_zpsd6ec15fb.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05646_zpsd6ec15fb.jpg.html)
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Maj 10, 2014, 11:28:14 am
po tak długim okresie zaczynają się zmiany plan cichociemny praktycznie wyglądająca seria. Za fajne pieniądze kupiłem silnik 1.8 z lancii dedry na balanserach 8 zaworowej silnik wstępnie był przygotowany pod montaż w RWD w silniku balansery zostały zablokowane, zostało tylko zaślepić kanały olejowe balanserów, wywiercić i nagwintować na szpilki od lap silnika. Blok nie posiada progów tak samo żadnych zarysowań na wale. Plan jest z 8v zrobić 16v i dołożyć turbo na skrzyni polonezowskiej i moście polonezowskim. Panewki które dostałem z silnika wyglądały bardzo ładnie praktycznie można było je zamontować bez problemu jeszcze raz ale zdecydowałem się ze wymieniamy wszystkie panewki pierścienie oporowe uszczelniacze i pierścienie tłokowe (http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05693_zps0896e87c.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05693_zps0896e87c.jpg.html) i zakupione wszystkie rzeczy by skręcić dół
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05712_zps9ed5f4a7.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05712_zps9ed5f4a7.jpg.html) wcześniejszy właściciel silnika zaczął szlifować korbowody wiec trzeba było skończyć to co zaczął (http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05685_zpsd08e1a17.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05685_zpsd08e1a17.jpg.html)
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05686_zpsbcd022c4.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05686_zpsbcd022c4.jpg.html)
tu dzięki poradom świętego i książce crofta zbudowałem wagę do korbowodów nie obyło się bez problemów ponieważ przy pierwszych pomiarach był duży pomiar błędu ale po dołożeniu młotka deski kuchennej i tasmy izolacyjnej waga zaczęła mówić za każdym razem to samo (http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05703_zps5c355274.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05703_zps5c355274.jpg.html)
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05702_zpsd710cca3.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05702_zpsd710cca3.jpg.html) po wyważeniu korbowodów przyszedł czas na tloki niestety nie mam tyle nerwów co święty by bawić się w nacinanie tłoków pod zawór za 60zł wydarłem używane tloki z coupe trochę zmęczone ale nie były aż tak złym stanie zaczely się przymiarki z tłokiem 8v (http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05747_zps33ab4071.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05747_zps33ab4071.jpg.html)
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05748_zps64559710.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05748_zps64559710.jpg.html)
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05749_zpsfe3ecac2.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05749_zpsfe3ecac2.jpg.html)
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05750_zps5ab3cc1d.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05750_zps5ab3cc1d.jpg.html) tłok z 16v a 8v widać ze jest kolosalna różnica 8v ma więcej otworów olejowych po przemyśleniach postanowiłem je przenieś na tłok z 8v na 16v do tego tłok z 16v był wyższy o 1.4mm wiec przetoczyłem tłok  wykonałem otwory olejowe w tłoku. Następnie wypolerowałem maszynowo denko tłoka i wszelkie możliwe zarysowania płaszcza tłoka(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05774_zps4a872a1a.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05774_zps4a872a1a.jpg.html)
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05776_zpsec4d1fd4.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05776_zpsec4d1fd4.jpg.html) 
poskładane tłoki czekają na montaż (http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05819_zps7c220ae3.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05819_zps7c220ae3.jpg.html) pompa oleju została rozebrana wyczyszczona i poskładana smok został przespawany a miska przerobiona pod blok zakupiłem glowice z fiata coupe 2.0 16v oględzinach okazało się ze 1 krzywka walka ssącego na 3 cyl nadaje się do regeneracji. Głowica została spr pod względem szczelności i splanowana (http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05822_zpsb60c9e8e.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05822_zpsb60c9e8e.jpg.html) czas na montaż
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05821_zps90454db1.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05821_zps90454db1.jpg.html) tłoki zarzucone
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05823_zps2df59e3d.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05823_zps2df59e3d.jpg.html)
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05824_zps4a23db41.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05824_zps4a23db41.jpg.html)
głowica założona
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05826_zps5c70d7b1.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05826_zps5c70d7b1.jpg.html) chwile zastanawiania się było z rozrządem po rozmowach z świętym teoretycznie rozrząd z 1.8 dedry powinien siąść na głowice z 16v niestety nie całkiem po policzeniu wyszło ze 144 zęby powinien mieć pasek od razu do głowy przyszło mi ze tyle miał moje byle 1.6 dohc z fiata ritmo po przyłożeniu paska pasuje jak ulał zostało kupić do silnika nowy pasek rozrządu napinacz pompę wody koło pasowe które posiada 60-2 zęby wykonać mocowanie alternatora i zamontować pompę wspomagania koło zamachowe kupić wtryski i wspawać kolektor wydechowy pod turbo miedzy czasie maja przyjść alufelgi 15cali z oponami wiec będzie można założyć hamulce z coupe i sprężyny z trucka
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Maj 10, 2014, 11:31:02 am
pare zdj jak poldek na razie się prezentuje plan jest by tak zewnątrz zostało (http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05700_zps5df6eb94.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05700_zps5df6eb94.jpg.html) (http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05697_zpse291047b.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05697_zpse291047b.jpg.html)
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Czerwiec 13, 2014, 19:58:29 pm
no nowe zmiany poldek dostał wydajniejszy system hamulcowy porównanie tarcz
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05858_zps06f640ca.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05858_zps06f640ca.jpg.html)
i na aucie
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC05860_zps18668979.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC05860_zps18668979.jpg.html)
 chodź hamulce są na dotarciu już czuć różnice na plus, niestety przód auta za bardzo nurkuje na fabrycznym zawieszeniu co postaram się najbliższym czasie zlikwidować
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: ADAM84 w Czerwiec 13, 2014, 20:07:54 pm
Z czego układ hamulcowy ?
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Czerwiec 13, 2014, 20:11:26 pm
przednie hamulce z fiata coupe tarcza wentylowana 284mm jestem w trakcie poszukiwania zestawu na tył
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Czerwiec 14, 2014, 15:39:39 pm
Ja mam ciekawy zestaw na tył tylko w firma która mi dorabia płyty kotwiczne strasznie się ociąga.
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Czerwiec 14, 2014, 21:50:15 pm
możesz cos mi zdradzić? zastanawiam się nad hamulcami z golfa ale szczerze szukam coś P&P
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Październik 19, 2014, 21:59:38 pm
po długiej przerwie czas na mała aktualizacje. silnik jest gotowy do odpalenia. Z powodu nie możliwości dobrania idealnego paska zmuszony byłem wykonać regulowane koła rozrządu
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC06015_zpsb4c3d6f5.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC06015_zpsb4c3d6f5.jpg.html)
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC06017_zps903fc93c.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC06017_zps903fc93c.jpg.html) do tego mój mały nabytek do silnika na początek turbosprężarka z saaba GT-17
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/158140357_2_644x461_turbo-garett-gt17-saab-9-5-intercooler-wtryski-zielone-bosch-dodaj-zdjecia_zpse2cfb9e1.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/158140357_2_644x461_turbo-garett-gt17-saab-9-5-intercooler-wtryski-zielone-bosch-dodaj-zdjecia_zpse2cfb9e1.jpg.html)
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/158140357_1_644x461_turbo-garett-gt17-saab-9-5-intercooler-wtryski-zielone-bosch-rzeszow_zpse28cd181.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/158140357_1_644x461_turbo-garett-gt17-saab-9-5-intercooler-wtryski-zielone-bosch-rzeszow_zpse28cd181.jpg.html)

jeżeli kolega wyrobi się z przeróbka dzwonu i dorobimy mocowanie alternatora silnik zapali najbliższym czasie
przy przymiarkach sprzęgła 215mm okazało się ze niestety nie założę tego sprzęgła do mojego kola zamachowego (siada sprzęgło 190mm z poloneza ) po konsultacjach z Vspecem odnośnie spieka i Świetym najbliższym czasie zakupie kolo zamachowe z fiata coupe 2.0 16v i przerobimy by pasowało do mojego 1.8
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Październik 19, 2014, 22:17:46 pm
Powiedz mi czy aktuator w tej turbosprężarce ciągnie czy pcha cięgno?
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Październik 19, 2014, 22:40:02 pm
Powiedz mi czy aktuator w tej turbosprężarce ciągnie czy pcha cięgno?
nie rozumiem o co ci chodzi szczerze mogę się domyślać tylko ze chodzi ci o Wastegata po polsku znaczy zawór upustowy turbosprężarki mój pochodzi z saaba 2.0t i w nich pcha
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Październik 19, 2014, 22:55:41 pm
Wastegate to jest sam zawór w gorącej stronie turbosprężarki, natomiast aktuator to jest ta gruszka, która pcha/ciągnie dźwigienkę otwierającą zawór obejściowy (wastegate).
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Październik 29, 2014, 00:04:08 am
 chodź hamulce są na dotarciu już czuć różnice na plus
zobaczysz jak się dotrą :) ja mam i u siebie nawiercane i nacinane Mikoda tylko na innym zacisku bo w Coupe były dwa rodzaje :) ale po dotarciu będzie hamować jak byś kotwice rzucił przynajmniej ja tak mam na 4 tarczach >280 mm :)
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Październik 30, 2014, 18:26:10 pm
chodź hamulce są na dotarciu już czuć różnice na plus
zobaczysz jak się dotrą :) ja mam i u siebie nawiercane i nacinane Mikoda tylko na innym zacisku bo w Coupe były dwa rodzaje :) ale po dotarciu będzie hamować jak byś kotwice rzucił przynajmniej ja tak mam na 4 tarczach >280 mm :)
od czasu wymiany hamulców zrobiłem już 5tys i teraz jest bosko....
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Grudzień 24, 2014, 16:43:03 pm
silnik zapalił :) wygląda na to ze jak tylko uzbieram wszystkie niezbedne graty zrobimy swapa
https://www.youtube.com/watch?v=BcyTQUw7BTI&feature=youtu.be
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Grudzień 24, 2014, 18:09:07 pm
silnik zapalił :) wygląda na to ze jak tylko uzbieram wszystkie niezbedne graty zrobimy swapa
https://www.youtube.com/watch?v=BcyTQUw7BTI&feature=youtu.be
Film jest prywatny.
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Grudzień 24, 2014, 18:18:13 pm
silnik zapalił :) wygląda na to ze jak tylko uzbieram wszystkie niezbedne graty zrobimy swapa
https://www.youtube.com/watch?v=BcyTQUw7BTI&feature=youtu.be
Film jest prywatny.
już poprawione można oglądać :)
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Luty 06, 2015, 19:13:45 pm
następne części (http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/DSC06071_zps004042e2.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/DSC06071_zps004042e2.jpg.html) chlodnica oleju i intercooler przy dobrych wiatrach silnik już końcem miesiąca wyląduje pod maska
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: waldi919 w Lipiec 18, 2015, 18:16:31 pm
Ruszyło coś w temacie????:-)
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Sierpień 08, 2015, 11:22:49 am
połowie marca został wrzucony do poloneza.
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/20150319_012029_zps9pu5ikch.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/20150319_012029_zps9pu5ikch.jpg.html)

 Niestety podczas swapu musieliśmy zmienić koncepcje i robić go na N/A kolektor z forda zteca niestety nie wyszedł na aucie tak jak oczekiwaliśmy niestety trzeba będzie wykonać kolektor w specjalistycznym warsztacie na aucie po 3 miesiącach po 2 godz. dziennie czasami po godz. siedzeniu przy aucie robiąc zwiazke silnika podpinając wode i poprawianiu niektórych elementów wyjechał na szosy ciśnienie oleju jak na silniki fiata idealne 1.2 na wolnych na obr 4.8 bar na ciepłym silniku i oleju 10w40. Spisywał się ładnie od czasu do czasu mała usterka typu zła masa sterownika silnika, pęknięta porcelana świecy czy wycieki płynu chłodniczego po 700km pojawiły się stuki przy wciśniętym sprzęgle do oporu. Po wstępnej diagnozie lapa sprzęgła wpadała drania i uderzała o obudowę dzwonu okazało się ze koło zamachowe miało potężne bicie dochodzące na zegarze nawet do 1.5mm po ponownym tyg. czekania aż tokarz uporał się z kołem okazało się ze koło zamachowe miało krzywe 2 płaszczyzny tą która współpracuje sprzęgło jak i ta która dokręca się do wału silnika jeszcze miedzy czasie poprawiliśmy ukl wydechowy i powrót do domu przez 100km było ok aż wracając do domu i przyduszająca silnik do 500obr delikatnie na 2 biegu zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju po rozmowach z paroma specami fiatów mówili ze to normalne i jeszcze na czujniku ciśnienia założonego z opla Frontery który ma wyższy próg zapalenia kontrolki po zamianie czujnika ciśnienia na z fiata coupe gdzie próg zaświecenia jest znacznie niszy wróciło do normy.... na jakieś 200km. potem wracając z trasy 1 km przed domem zaczęło słabnąć auto słychać było stukania zaworów przy wjeżdżaniu na posesje zaczęła palic się kontrolka ciśnienia oleju przy obr 700 i delikatnym przyhamowaniu. Do tego słuchać metaliczny stukot przy 3 tys. na dzień dzisiejszy silnik nadaje się znów do demontażu rozebraniu go w mak i przeszukaniu całego czemu na ciepłym silniku ginie ciśnienie oleju dochodzi panewka na wale. jeżeli ktoś chce chętnie oddam ten silnik bo ja na razie mam dość grupy fiat lancia alfa
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Multec w Sierpień 08, 2015, 15:38:27 pm
To ja chyba jednak wolę robić uszczelki w Roverze...
Współczuję... tyle pracy, kasy i serducha wsadzone a tu takie kwiatki.
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Janusz w Sierpień 08, 2015, 15:46:12 pm
Artur,ja też  <smutny>
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Sierpień 15, 2015, 10:21:16 am
na ohv takich jaj nie miałem i chyba przeproszę się z ohv albo wrzucę rovera....
Wiec tak ściągnąłem miskę na podwórzu bez prób podnoszenia motoru panewki korbowodowe oberwały delikatnie. Wał w ich miejscach na 1 i 4 panewce nie wyczułem rys niestety panewka główna oberwała najmocniej komu się raz zapalila kontrolka ciśnienia oleju już jest za pożno....
(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/20150814_221453_zps1x1xg0j8.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/20150814_221453_zps1x1xg0j8.jpg.html)(http://i125.photobucket.com/albums/p44/Hagar_PL/20150814_221501_zpsuoeqvhul.jpg) (http://s125.photobucket.com/user/Hagar_PL/media/20150814_221501_zpsuoeqvhul.jpg.html) do tego wał ich miejscu jest porysowany ehh jeżeli ktoś chce ten silnik albo jakieś części niech pisze   
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Sierpień 15, 2015, 13:49:15 pm
Silnik napewno dobrze obrobiony i poskladany ? Pomylki sie niestety zdarzaja nie zalwznie od producenta napedu ;)
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: święty w Sierpień 15, 2015, 19:38:29 pm
coś tu ewidentnie umarło skoro na początku było ciśnienie oleju a stopniowo się kończyło - ja stawiam na pompę oleju albo wywalone coś ewidentnie - silnik jak go rozbierałem z Rudym był w zarąbistym stanie - więc albo z jakiejś przyczyny pompa oleju umarła albo coś faktycznie było źle poskładane.
Taki silnik da się kupić 8v za 300 zł za słupek więc ja bym jeszcze zagryzł zęby i kupił drugi słupek , ten rozebrał , poprzekładał graty , weryfikując wszystko i od nowa uruchamiał - nie takie fuckupy się zdarzają najlepszym (patrz u mnie za wysokie ciśnienie oleju i zabita turbina ... 900zł za regenerację ), z drugiej strony dwa tego typu silniki składałem od zera i oba jeżdżą, Rudy ma już drugiego dohca i też nie ma z nim problemów więc nie winiłbym tylko samego silnika

A może bicie na kole zamachowym wytłukło ostatnie panewki główne , generując masę opiłków, które mogły zabić pompę oleju i doprowadzić do masakry ?

Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Sierpień 15, 2015, 19:46:51 pm
Porywa zaworowa byla piaskowana przed malowaniem ? Kiedys zdarzyla mi sie niespodzianka z cisnieniem właśnie przez resztki piasku.... Panewki mierzone przed zalozeniem ? ( nawet jezeli byly nowe)
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Sierpień 15, 2015, 23:55:28 pm
na razie jestem bez garażu wiec jakiekolwiek plany robienia silnika leża na ziemi o ile nabiorę checi, go jeszcze robić a nie wrócić do ohv lub pójść jak reszta do rovera.... koło zamachowe i pompa oleju calkiem możliwe ale do puki nie rozbierze się silnika nie będziemy mieli 100% pewności. Odnośnie panewek mierzyłem z starymi wymiary były ok... ich bym nie winił bo jak by coś nie było halo z nimi nie dal bym rady obrócić wałem po skręceniu silnika
święty twoje turbo i tak czy siak by padła bo chłopaki co robili turbo mówili że wyciągnięta była z zajechanego motoru
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Sierpień 16, 2015, 00:00:27 am
Mierzyles caly komplet ? Bo kiedys mialem sytuacje w oplu ze dopiero z 3 kolpetow udalo sie zlozyc jeden o takich samych wymiarach ....
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Sierpień 16, 2015, 11:13:56 am
no u mnie za 1 razem siadł komplet
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Leonek1321 w Sierpień 16, 2015, 12:53:39 pm
Ok, to chyba jedyny winowajca tak na moje to te kolo zamachowe z biciem
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Artek824 w Sierpień 17, 2015, 21:24:36 pm
Ok, to chyba jedyny winowajca tak na moje to te kolo zamachowe z biciem
I tu kolega moze miec racje,fakt nie wpadłem na to jak debatowaliśmy z Hagarem czego to wina a rzeczywiscie bijący zamach mógł zrobic panewkom robote.Przed ponownym złozeniem proponuje sprawdzic osiowosc wału ,bo jezeli okaze sie ze po akcji z zamachem jest krzywy ,to po złozeniu na nowych panewkach bez sprawdzenia bedzie niebawem powtorka z rozrywki.I tak szczęscie ze ten zamach z takim biciem nie miał ochoty na nauke latania w przestworzach.
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: święty w Sierpień 26, 2015, 22:35:00 pm
jeszcze jedno pytanie - czy w skrzyni skróciliście wałek sprzęgłowy o ok 7mm ? bo jak nie to nie ma się co dziwić że grzał się lewarek w skrzyni oraz że pewnie rozwaliło pompę oleju z przodu ...
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Sierpień 27, 2015, 19:50:55 pm
Skracany byl kolo zamachowe nie jest winne tez bo w kazdym hdi i cdi jebie sie kolo 2masowe nie wypierdala silnika w mak jak dobrze pojdzie jutro juz bedzie wyjety i rozebrany w mak
Tytuł: Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Wrzesień 10, 2015, 22:07:30 pm
z poloneza został wymontowany 1,8 fiata na jego miejsce trafił 1.6 rovera z 2004r został on za kopułkowany i odpalony na osprzęcie 1.4 zostało odpalone na razie jest do dopracowania ponieważ ma za duża dawkę ale to kwestia znalezienia czasu i przysiadniecia przy aucie.
 
Silnik fiata został rozebrany w mak silnik. Panewki główne 1 od strony pompy idealna praktycznie jak nowa tak samo ostatnia przy kole zamachowym 2 i 4 łapięta delikatnie, 3 środkowej nie było.... tak samo z korbowodami 2 i 3 cyl nie było w ogóle wytarte do samej miedzi, 1 cyl i 4 tak samo jak główne dobrym stanie. Pierścień oporowy był w stanie idealnym wiec jakich cokolwiek przesunięć walu nie było. Jedyne co zostało znalezione to kawałek papieru lub bardziej tektury który miał na sobie linie sinusoidalne który był w kanale olejowym. Zatrzymał się na uszczelce pod głowica. praktycznie rzecz biorąc powinna polecieć w 1 kolejności głowica. A tak nie było, Skąd się wziął kompletnie nie wiem, bo przy składaniu silnika i zaślepiania kanałów olejowych, przedmuchiwane były kanały kompresorem. Może filtr się rozleciał ale trudno to ocenić w mazi oleju, ale i tak on nie był winą padnięcia wału bo jak tak znalazł bym go w kanale olejowym na 3 podporę wału chyba że jest tam jeszcze jeden fragment tylko tam głębiej siedzi. środkowa podpora jest smarowana z bloku, korbowodowe 2 i 3 cyl z wału. Wiec najprawdopodobniej chodź może nie zaczynało brakować ciśnienia oleju na środkowej podporze, wzrastała temp wału w tym miejscu co spowodowało ze olej zaczął się gotować przestał spełniać swoje zadania i doprowadziło to do zatarcia silnika. dalsze szukanie nie ma sensu bo już żadnej wartości ten silnik już nie ma