FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Michal w Listopad 22, 2013, 17:16:59 pm
-
Witam Was.
Chcę dołożyć pióro resoru na tył (teraz mam standardowe 2 szt.), muszę moje atu plus przede wszystkim wzmocnić, no i troszeczkę podnieść.
Z tego co do tej pory wyszperałem na forum, to jedynie to, że można z 2 szt. zrobić 3 szt. Pierwotnie chciałem dać cały zestaw od trucka, ale wyczytałem, że nie da rady.
Moje pytania w związku z tym:
Czy mam po prostu dołożyć jedno pióro do tych 2 co mam, czy muszę całościowo wymieniać?
Czy jeśli dołożyć do obecnych to jakie pióro?
Po prostu dać jeszcze jedno takie same, "krótkie" (wyszukać na złomie)?
A może mogę dać każde (z innego auta) byle nie dłuższe od tego "długiego", nie szersze i podobnie zagięte/ugięte ?
Ktoś z Was dokładał już pióro?
Pozdrawiam.
-
nalepiej kupic orgimalne trzypiórowe resory,ale jak chcesz sie bawic w dokladanie to mósialbys miec dlórzsze strzemiona, bo te sa tylko na dwa piora .Dlugosć jest jakas proporcjonalna wiec o tyle ile jest to pieresze krótsze od drógiego które masz obecnie, to które dołorzysz tez powinno byc o tyle krotsze moze troche to zawile ale inaczej tego sie nie wytlómaczy
-
Michal, zrób mniej więcej w takim stosunku:
http://img08.tablica.pl/images_tablicapl/78246727_1_1000x700_resory-piorowe-lodz.jpg
Ale niestety będziesz musiał kupić jeszcze nowe strzemiona resorów i najlepiej przekładki teflonowe pomiędzy pióra. Ja bym wyszukał na złomie resory z Kombi, Cargo lub karetki i kupił bez bawienia się w robienie samemu. Zwracaj uwagę na to, czy są to resory oryginalne, czy przerabiane. Przerabiane poznasz zazwyczaj po tym, że mają kanciaste końcówki piór, a oryginalne zaokrąglone.
-
Te ze zdjęcia to opcja seria + połowa małego pióra. konfiguracja jest fajna-na pusto miękki, pod obciążeniem nie siada tak mocno.
Masz jeszcze dwie opcje, do wykonania jak najbardziej we własnym zakresie.
- wywalasz małe pióro i zastępujesz je długim z odciętymi mocowaniami na tuleje. Od tego gdzie obetniesz, zależy jak twardo będzie. polecam zostawić 3/4 długości
- robisz to co wyżej i dokładasz małe pióro (czyli otrzymujesz resor z kombi) ale to już jest twardo i wysoko.
Najłatwiej jest zrobić opcję 2 z tych 3. Nie trzeba się męczyć z upychaniem 3 piór, dorabiać opasek i dłuższych obejm (seryjne za małe)
-
Michal, zrób mniej więcej w takim stosunku:
http://img08.tablica.pl/images_tablicapl/78246727_1_1000x700_resory-piorowe-lodz.jpg
Jeżeli resor ma ślady zmęczenia na głównym piórze przy końcu drugiego to tylko się szybciej złamie przy takim ustawieniu.
-
no właśnie, jeżdżę często do roboty w 5 osób i dupa mi ostro siada. oryginalnie w Caro plus jest 2 pióra, a te 3 piórowe od czego są? Od tracka są w ogóle inne jakieś...czyli co szukać od kombi czy od czego? chodzi mi o to żeby pasowały bez żadnych przeróbek, sa takie 3 piórowe?
-
3 pióra były w cargo, kombi i chyba niektórych caro
-
3 pióra były w cargo, kombi i chyba niektórych caro
jak sobie zalozysz to niektore caro ,a nawet niektore atu,
fabryke opuszczaly tylko w kombi PN i DF oraz Cargo
-
Ja miałem w GSI 3 pióra (długie, średnie i króciutkie) wątpię by było coś kiedykolwiek ruszane - kupiony jako kilkulatek, i u nas na 300% nikt się nie dotykał...
-
A który to był rocznik?
-
Macki nie ma bata ,zeby w 1998 zalozyli 3 piora nawet przez przypadek,
w GSI z 2001 siedza 3 piora ,ale tez nie sadze,by to byla fabryka - moze uda mi sie sprawdzic,
a w moim 3 piora rzemioslo wyladowaly po 3 latach od wyjechania z fabryki - gdys kupil takiego ,to by znaczylo,ze fabryka wkladala rzemioslo ?
-
Ja miałem w GSI 3 pióra (długie, średnie i króciutkie) wątpię by było coś kiedykolwiek ruszane
A miałeś hak? Bo często do haka od razu 3 pióra były zakładane. ;)
-
Hak faktycznie miał
-
Zaraz, zaraz. To Fabryka montowała też haki holownicze?
-
Chodzi o to,że jak czesiek montował hak to i przy okazji wymieniał resory żeby więcej załadować do poldka.
-
W caro jest to możliwe? Miałem poldka z 96r. Był hak i trzy pióra.
-
Ja nie mówię o fabryce, ale podejrzewam, że jak ktoś sobie założył w serwisie/w salonie hak dodatkowo to mogli mu dorzucać trzecie piórko żeby auto nie tarło dupą po podpięciu przyczepy. :P
Najczęściej na szrotach w "zwykłych" poldkach trzecie pióro zawsze jest z hakiem, a mam wrażenie, że dawno temu jako dzieciak pamiętam jak tata coś mówił że chciał taki zestaw do swojego Caro kupić. :)
-
to mozliwa opcja, bo resory wtedy fabryczne kosztowaly 150pln/szt ,wiec jak ktos zaszalal to mogl sobie taki zestaw w salonie kupic,
pierwszy wlasciciel mojego boscha nie zaszalal i zalozyl hak zostawiajac seryjne resory - szybko sie zglebily
-
ostatnio - z 3tygodnie temu - robilem zakupy w "auto wanda" i jak odchodzilem od kasyuslayszalem jak facet za mna prosi 3piorowe roesory do polonez. - odziwo sprzedawca powiedial - będo na jutro. tak ze idzie to jeszce kupic nowe i odziwo ktos to kupuje..
-
manufaktura pewnie robi ,bo czemu mialaby nie robic,
ale kiepskie sa
-
Połowa przyczepek typu SAM w Polsce lata na resorach z PNa więc zainteresowanie jest i będzie jeszcze jakiś czas...
-
lata na resorach z PNa
Widywałem nawet całe mosty z resorami w takich przyczepkach, a niedaleko mnie jeździ nawet paka Trucka przerobiona na przyczepkę... :D
-
Skorzystam z tematu.
Miało by sens założenie resorów trzy-piórowych wcześniej sklepanych? Chciałbym trochę wzmocnić tylne zawieszenie ponieważ ostatnio jeżdżę z kompletem osób i bagażem - niestety wtedy auto siada. Spodziewam się że po założeniu dodatkowego pióra na pusto zrobi się koza, a tego chciałbym uniknąć. I tu ma pytanie czy sklepanie takich resorów nie pozbawi ich sztywności pod obciążeniem?
-
dziś na spocie był taki temat, padło rozwiązanie takie jak wsadzenie najkrótszego pióra bardziej płaskiego, tak aby pracowało tylko przy obiciążeniu :)
-
Ja mam takie założone i auto stoi normalnie.
(http://images63.fotosik.pl/858/7f86bb4b9fc83ba7gen.jpg)
-
Ja chcę opuścić tył około 50mm i też się zastanawiam jak to złożyć by było trochę twardziej ,za twardo też nie dobrze bo przy ostrym wejściu w zakręt , twardy tył mocno dociska przód auta,chyba najlepszym rozwiązaniem było by złożyć na dwóch piórach ,tylko dłuższe te drugie wsadzić, jak sądzicie? :)
-
Ostatnio też miałem problem z resorem i też zastanawiam się nad trzema piórami. Auto to atu plus tylko czy trzy pióra np: z combi nie pogorszą prowadzenia auta? A ile było piór w caro minus?
A to ta awaria:
(https://lh4.googleusercontent.com/-Gu5RngKiG5c/U6pomyzKxBI/AAAAAAAAEB0/YqIlClJuMAA/w748-h561-no/CAM00467.jpg)
-
Chcesz prowadzenia, a nie podskakiwania, to załóż dobre amortyzatory, a zostaw 2 pióra
-
Chcesz prowadzenia, a nie podskakiwania, to załóż dobre amortyzatory, a zostaw 2 pióra
Co oferujesz do Atu czy do Plusów ?