Autor Wątek: Dokładanie pióra resoru (tył)  (Przeczytany 11897 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dokładanie pióra resoru (tył)
« dnia: Listopad 22, 2013, 17:16:59 pm »

Offline Michal

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
    • polonez atu plus 1,6
Witam Was.

Chcę dołożyć pióro resoru na tył (teraz mam standardowe 2 szt.), muszę moje atu plus przede wszystkim wzmocnić, no i troszeczkę podnieść.
Z tego co do tej pory wyszperałem na forum, to jedynie to, że można z 2 szt. zrobić 3 szt. Pierwotnie chciałem dać cały zestaw od trucka, ale wyczytałem, że nie da rady.

Moje pytania w związku z tym:

Czy mam po prostu dołożyć jedno pióro do tych 2 co mam, czy muszę całościowo wymieniać?
Czy jeśli dołożyć do obecnych to jakie pióro?
Po prostu dać jeszcze jedno takie same, "krótkie" (wyszukać na złomie)?

A może mogę dać każde (z innego auta) byle nie dłuższe od tego "długiego", nie szersze i podobnie zagięte/ugięte ?

Ktoś z Was dokładał już pióro?
Pozdrawiam.



Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 22, 2013, 18:17:18 pm »

Offline adam56

  • polskie jest naj polonez wiecznie zywy
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 88
  • Płeć: Mężczyzna
  • były1.6 GLE,1.6 GLI ABIMEX, 1.9 D ,Je1.6 GLI BOSCH
    • Polonez +1.6 GLI BOSCH
nalepiej kupic orgimalne trzypiórowe resory,ale jak chcesz sie bawic w dokladanie to mósialbys miec dlórzsze strzemiona, bo te sa tylko na dwa piora .Dlugosć jest jakas proporcjonalna  wiec o tyle ile jest to pieresze krótsze od drógiego  które  masz obecnie, to które dołorzysz tez powinno byc o tyle krotsze moze troche to zawile ale inaczej tego sie nie wytlómaczy

Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 22, 2013, 18:35:04 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Michal, zrób mniej więcej w takim stosunku:

http://img08.tablica.pl/images_tablicapl/78246727_1_1000x700_resory-piorowe-lodz.jpg

Ale niestety będziesz musiał kupić jeszcze nowe strzemiona resorów i najlepiej przekładki teflonowe pomiędzy pióra. Ja bym wyszukał na złomie resory z Kombi, Cargo lub karetki i kupił bez bawienia się w robienie samemu. Zwracaj uwagę na to, czy są to resory oryginalne, czy przerabiane. Przerabiane poznasz zazwyczaj po tym, że mają kanciaste końcówki piór, a oryginalne zaokrąglone.
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2013, 18:46:01 pm wysłana przez Despero »
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 23, 2013, 07:28:33 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Te ze zdjęcia to opcja seria + połowa małego pióra. konfiguracja jest fajna-na pusto miękki, pod obciążeniem nie siada tak mocno.

Masz jeszcze dwie opcje, do wykonania jak najbardziej we własnym zakresie.
- wywalasz małe pióro i zastępujesz je długim z odciętymi mocowaniami na tuleje. Od tego gdzie obetniesz, zależy jak twardo będzie. polecam zostawić 3/4 długości
- robisz to co wyżej i dokładasz małe pióro (czyli otrzymujesz resor z kombi) ale to już jest twardo i wysoko.

Najłatwiej jest zrobić opcję 2 z tych 3. Nie trzeba się męczyć z upychaniem 3 piór, dorabiać opasek i dłuższych obejm (seryjne za małe)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 26, 2013, 19:28:52 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Michal, zrób mniej więcej w takim stosunku:

http://img08.tablica.pl/images_tablicapl/78246727_1_1000x700_resory-piorowe-lodz.jpg

Jeżeli resor ma ślady zmęczenia na głównym piórze przy końcu drugiego to tylko się szybciej złamie przy takim ustawieniu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 10, 2014, 10:32:41 am »

Selmen

  • Gość
no właśnie, jeżdżę często do roboty w 5 osób i dupa mi ostro siada. oryginalnie w Caro plus jest 2 pióra, a te 3 piórowe od czego są? Od tracka są w ogóle inne jakieś...czyli co szukać od kombi czy od czego? chodzi mi o to żeby pasowały bez żadnych przeróbek, sa takie 3 piórowe?

Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 10, 2014, 14:46:26 pm »

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi
3 pióra były w cargo, kombi i chyba niektórych caro
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)

Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 10, 2014, 17:03:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
3 pióra były w cargo, kombi i chyba niektórych caro
jak sobie zalozysz to niektore caro ,a nawet niektore atu,
fabryke opuszczaly tylko w kombi PN i DF oraz Cargo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 11, 2014, 00:46:17 am »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Ja miałem w GSI 3 pióra (długie, średnie i króciutkie) wątpię by było coś kiedykolwiek ruszane - kupiony jako kilkulatek, i u nas na 300% nikt się nie dotykał...
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 11, 2014, 13:38:42 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
A który to był rocznik?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 11, 2014, 13:48:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Macki nie ma bata ,zeby w 1998 zalozyli 3 piora nawet przez przypadek,
w GSI z 2001 siedza 3 piora ,ale tez nie sadze,by to byla fabryka - moze uda mi sie sprawdzic,
a w moim 3 piora rzemioslo wyladowaly po 3 latach od wyjechania z fabryki - gdys kupil takiego ,to by znaczylo,ze fabryka wkladala rzemioslo ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 11, 2014, 14:05:00 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Ja miałem w GSI 3 pióra (długie, średnie i króciutkie) wątpię by było coś kiedykolwiek ruszane

A miałeś hak? Bo często do haka od razu 3 pióra były zakładane. ;)

Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 11, 2014, 17:47:18 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Hak faktycznie miał
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 11, 2014, 18:55:21 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Zaraz, zaraz. To Fabryka montowała też haki holownicze?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 11, 2014, 19:04:53 pm »

Offline ZMD

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 384
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Chodzi o to,że jak czesiek montował hak to i przy okazji wymieniał resory żeby więcej załadować do poldka.

Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 11, 2014, 20:59:15 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
W caro jest to możliwe? Miałem poldka z 96r. Był hak i trzy pióra.

Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 13, 2014, 08:28:42 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Ja nie mówię o fabryce, ale podejrzewam, że jak ktoś sobie założył w serwisie/w salonie hak dodatkowo to mogli mu dorzucać trzecie piórko żeby auto nie tarło dupą po podpięciu przyczepy. :P

Najczęściej na szrotach w "zwykłych" poldkach trzecie pióro zawsze jest z hakiem, a mam wrażenie, że dawno temu jako dzieciak pamiętam jak tata coś mówił że chciał taki zestaw do swojego Caro kupić. :)

Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 13, 2014, 12:19:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to mozliwa opcja, bo resory wtedy fabryczne kosztowaly 150pln/szt ,wiec jak ktos zaszalal to mogl sobie taki zestaw w salonie kupic,
pierwszy wlasciciel mojego boscha nie zaszalal i zalozyl hak zostawiajac seryjne resory - szybko sie zglebily
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 13, 2014, 13:48:42 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ostatnio - z 3tygodnie temu - robilem zakupy w "auto wanda"  i jak odchodzilem od kasyuslayszalem  jak facet za mna prosi 3piorowe roesory do polonez. - odziwo sprzedawca powiedial - będo na jutro. tak ze idzie to jeszce kupic nowe i odziwo ktos to kupuje..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Dokładanie pióra resoru (tył)
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 13, 2014, 13:59:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
manufaktura pewnie robi ,bo czemu mialaby nie robic,
ale kiepskie sa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.