FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: arek10_7 w Grudzień 09, 2013, 14:45:02 pm

Tytuł: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: arek10_7 w Grudzień 09, 2013, 14:45:02 pm
Witam!
Zwracam się do Was z problemem dotyczącym pompki paliwa w Polonezie Caro Plus 1,6 z '98 roku.
Otóż pompka nie działa, lecz gdy ją podpiąłem pod sam akumulator to pracuje. Przekaźnik cyka. Bezpieczniki są nienaruszone. Sprawdziłem miernikiem dopływ prądu do pompki i jest ok (tzn. po przekręceniu stacyjki na pozycję II przez chwilę jest napięcie). Co mogę ewentualnie jeszcze sprawdzić?
 
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 09, 2013, 15:15:29 pm
Czyli wszystko jest dobrze. Pompka działa przez chwilę i dopiero po odpaleniu pracuje dalej.

Po odpaleniu prąd dochodzi?
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: arek10_7 w Grudzień 09, 2013, 15:45:30 pm
Po przekręceniu kluczyka pompka wogóle nie pracuje i się nie da odpalic samochodu. Pracuje natomiast przy bezpośrednim połączeniu do akumulatora. Po przekręceniu kluczyka prąd się pojawia, ale nic nie pracuje.
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 09, 2013, 18:27:38 pm
W jaki sposób sprawdzasz czy pracuje?
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: arek10_7 w Grudzień 09, 2013, 20:32:42 pm
Po prostu słyszałem, czy pompka pracuje. Po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora było ją słychać, natomiast po przekręceniu kluczyka - nie.
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 09, 2013, 20:39:23 pm
To bardzo dziwna sprawa. Napięcie dochodzi kablami do pompki, pompka działa podłączona bezpośrednio do akumulatora (czyli wtyczka i podłączenie pompki wewnątrz ok), to albo coś źle sprawdzasz, albo jest gdzieś przetarty kabel i jak nim ruszysz to jest ok, innym razem inaczej ułożony nie działa.

Druga sprawa to, że nawet jeżeli pompkę słychać, to nie znaczy że generuje wystarczające ciśnienie do odpalenia auta.
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: arek10_7 w Grudzień 09, 2013, 20:44:41 pm
To, że pompka może generować za małe ciśnienie to rozumiem, ale u mnie ona wogóle nie pracuje. Myślę, że problem może być ze zbyt małym prądem płynącym do pompki.
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: Kleofas w Grudzień 09, 2013, 21:00:30 pm
Przekaźnik podmień na próbę, bezpiecznik obczaj i styki w puszcze, często są luźne.
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: Szyna w Grudzień 10, 2013, 22:21:43 pm
Kolego, sprawdź szary silikonowy przewód. W jednym miejscu jest kostka łącząca z instalacją auta, z drugiej jest kostka przy samej pompce, ja kiedyś miałem problem z tym kabelkiem, więc się go pozbyłem, przekładając wtyczkę od silikonowego do instalacji i wszystko cacy śmigało
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: arek10_7 w Grudzień 10, 2013, 23:44:21 pm
W sensie ten kabel co jest pod kołem zapasowym, tam gdzie pompka? Co ma ok. 25cm?
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: Szyna w Grudzień 11, 2013, 07:12:08 am
Dokładnie ten.
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: jacekmm34 w Grudzień 11, 2013, 09:03:39 am
Sprawdź czy czujnik uderzeniowy jest wciśnięty .
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: Szyna w Grudzień 11, 2013, 09:06:11 am
w GLI nie ma czujnika o którym piszesz
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: jacekmm34 w Grudzień 11, 2013, 09:15:53 am
Fakt to gli  :P
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: altowiolista w Grudzień 11, 2013, 09:57:06 am
Za takie objawy odpowiada moim zdaniem uszkodzone któreś połączenie w skrzynce bezpieczników- bezpiecznik lub przekaźnik. Tak trzeba szukać przyczyny, Styk może być luźny/nadpalony i pod obciążeniem uciekają od siebie kable. Przerobiłem to - na mrozie -15stopni. Połączenie przy pompie też nawala moim zdaniem zbyt często.
Z moich doświadczeń wynika, że jeśli pompa pracuje, to jakieś ciśnienie jednak daje - wystarczające do uruchomienia silnika.

A próbowałeś uruchomić silnik, gdy podpiąłeś napięcie bezpośrednio do pompy?
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: Dariusz w Grudzień 11, 2013, 11:18:40 am
Kolego sprawdz doplyw pradu kontrolka nie miernikiem.. wiele razy sie przejechalem , ze miernik pokazywal 12 a zaroweczka nie dzialala. Sprawdz rowniez różnice potencjałów miedzy masa w przewodzie a masa karoserii (miernikiem)
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: arek10_7 w Grudzień 11, 2013, 15:54:40 pm
@altowiolista
Bezpośrednio pod napięciem nie próbpwałem odpalić.

@Dariusz
Jak będę sprawdzał kontrolką to pry przekręceniu stacyjki na poz. drugą kontrolka powinna przez chwilę świecić, tak?


Dzięki za odpowiedzi. Sprawdzę te rzeczy w weekend niestety dopiero, bo nie jestem u siebie w domu teraz.
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: altowiolista w Grudzień 11, 2013, 16:19:35 pm

Jak będę sprawdzał kontrolką to pry przekręceniu stacyjki na poz. drugą kontrolka powinna przez chwilę świecić, tak?



Powinna. Sprawdź dwie wersje:
- biorąc mase z samochodu i
- wpinając w obydwa kable.
Powinna również świecić w trakcie kręcenia rozrusznikiem.
CZy auto chodzi na gazie?
Jak się wtedy zachowuje?
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: arek10_7 w Grudzień 11, 2013, 16:27:42 pm
Auto jest bez gzu. Nie dodałem jeszcze, że auto stało garażowanie przez ok. 5 lat i dopiero w maju zacząłem nim jeździć. Ale do tej pory nie było żadnego problemu.
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: Dariusz w Grudzień 11, 2013, 22:29:31 pm
Tak btw. gdzie sie kończy masa pompki? Idzie tam gdzie masa czujnika paliwa? Czy gdzieś dalej  <co>
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: arek10_7 w Grudzień 14, 2013, 17:59:09 pm
Otóż tak, sprawdziłem dzisiaj diodą 12V i po przekręceniu kluczyka prawie wogóle nie świeci dioda podpięta do kabla przy pompce, po przekręceniu kluczyka dalej (kręci rozrusznik) jest to samo. Natomiast podłączyłem diodę również zamiast bezpiecznika do pompy i tutaj też prawie nie świeci po włączeniu na II pozycję stacyjki, ale po przekręceniu kluczyka dalej dioda miga normalnym światłem.
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: Dariusz w Grudzień 14, 2013, 18:01:18 pm
Kolego nie diodą ... Żarówką i to najlepiej taką jak masz w pozycjach. Dioda potrzebuje mniej prądu żeby zaświecić
Tytuł: Odp: Problem z pompą paliwa.
Wiadomość wysłana przez: Dariusz w Grudzień 14, 2013, 18:03:41 pm
Ah te cholerne Bosche.... Myśle coraz poważniej nad wstawieniem abimexu napisałem nawet na forum o moim problemie ale jeszcze nikt nie odpisał. Masz odcięcie pompki na lpg?