FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: arek10_7 w Grudzień 09, 2013, 14:45:02 pm
-
Witam!
Zwracam się do Was z problemem dotyczącym pompki paliwa w Polonezie Caro Plus 1,6 z '98 roku.
Otóż pompka nie działa, lecz gdy ją podpiąłem pod sam akumulator to pracuje. Przekaźnik cyka. Bezpieczniki są nienaruszone. Sprawdziłem miernikiem dopływ prądu do pompki i jest ok (tzn. po przekręceniu stacyjki na pozycję II przez chwilę jest napięcie). Co mogę ewentualnie jeszcze sprawdzić?
-
Czyli wszystko jest dobrze. Pompka działa przez chwilę i dopiero po odpaleniu pracuje dalej.
Po odpaleniu prąd dochodzi?
-
Po przekręceniu kluczyka pompka wogóle nie pracuje i się nie da odpalic samochodu. Pracuje natomiast przy bezpośrednim połączeniu do akumulatora. Po przekręceniu kluczyka prąd się pojawia, ale nic nie pracuje.
-
W jaki sposób sprawdzasz czy pracuje?
-
Po prostu słyszałem, czy pompka pracuje. Po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora było ją słychać, natomiast po przekręceniu kluczyka - nie.
-
To bardzo dziwna sprawa. Napięcie dochodzi kablami do pompki, pompka działa podłączona bezpośrednio do akumulatora (czyli wtyczka i podłączenie pompki wewnątrz ok), to albo coś źle sprawdzasz, albo jest gdzieś przetarty kabel i jak nim ruszysz to jest ok, innym razem inaczej ułożony nie działa.
Druga sprawa to, że nawet jeżeli pompkę słychać, to nie znaczy że generuje wystarczające ciśnienie do odpalenia auta.
-
To, że pompka może generować za małe ciśnienie to rozumiem, ale u mnie ona wogóle nie pracuje. Myślę, że problem może być ze zbyt małym prądem płynącym do pompki.
-
Przekaźnik podmień na próbę, bezpiecznik obczaj i styki w puszcze, często są luźne.
-
Kolego, sprawdź szary silikonowy przewód. W jednym miejscu jest kostka łącząca z instalacją auta, z drugiej jest kostka przy samej pompce, ja kiedyś miałem problem z tym kabelkiem, więc się go pozbyłem, przekładając wtyczkę od silikonowego do instalacji i wszystko cacy śmigało
-
W sensie ten kabel co jest pod kołem zapasowym, tam gdzie pompka? Co ma ok. 25cm?
-
Dokładnie ten.
-
Sprawdź czy czujnik uderzeniowy jest wciśnięty .
-
w GLI nie ma czujnika o którym piszesz
-
Fakt to gli :P
-
Za takie objawy odpowiada moim zdaniem uszkodzone któreś połączenie w skrzynce bezpieczników- bezpiecznik lub przekaźnik. Tak trzeba szukać przyczyny, Styk może być luźny/nadpalony i pod obciążeniem uciekają od siebie kable. Przerobiłem to - na mrozie -15stopni. Połączenie przy pompie też nawala moim zdaniem zbyt często.
Z moich doświadczeń wynika, że jeśli pompa pracuje, to jakieś ciśnienie jednak daje - wystarczające do uruchomienia silnika.
A próbowałeś uruchomić silnik, gdy podpiąłeś napięcie bezpośrednio do pompy?
-
Kolego sprawdz doplyw pradu kontrolka nie miernikiem.. wiele razy sie przejechalem , ze miernik pokazywal 12 a zaroweczka nie dzialala. Sprawdz rowniez różnice potencjałów miedzy masa w przewodzie a masa karoserii (miernikiem)
-
@altowiolista
Bezpośrednio pod napięciem nie próbpwałem odpalić.
@Dariusz
Jak będę sprawdzał kontrolką to pry przekręceniu stacyjki na poz. drugą kontrolka powinna przez chwilę świecić, tak?
Dzięki za odpowiedzi. Sprawdzę te rzeczy w weekend niestety dopiero, bo nie jestem u siebie w domu teraz.
-
Jak będę sprawdzał kontrolką to pry przekręceniu stacyjki na poz. drugą kontrolka powinna przez chwilę świecić, tak?
Powinna. Sprawdź dwie wersje:
- biorąc mase z samochodu i
- wpinając w obydwa kable.
Powinna również świecić w trakcie kręcenia rozrusznikiem.
CZy auto chodzi na gazie?
Jak się wtedy zachowuje?
-
Auto jest bez gzu. Nie dodałem jeszcze, że auto stało garażowanie przez ok. 5 lat i dopiero w maju zacząłem nim jeździć. Ale do tej pory nie było żadnego problemu.
-
Tak btw. gdzie sie kończy masa pompki? Idzie tam gdzie masa czujnika paliwa? Czy gdzieś dalej <co>
-
Otóż tak, sprawdziłem dzisiaj diodą 12V i po przekręceniu kluczyka prawie wogóle nie świeci dioda podpięta do kabla przy pompce, po przekręceniu kluczyka dalej (kręci rozrusznik) jest to samo. Natomiast podłączyłem diodę również zamiast bezpiecznika do pompy i tutaj też prawie nie świeci po włączeniu na II pozycję stacyjki, ale po przekręceniu kluczyka dalej dioda miga normalnym światłem.
-
Kolego nie diodą ... Żarówką i to najlepiej taką jak masz w pozycjach. Dioda potrzebuje mniej prądu żeby zaświecić
-
Ah te cholerne Bosche.... Myśle coraz poważniej nad wstawieniem abimexu napisałem nawet na forum o moim problemie ale jeszcze nikt nie odpisał. Masz odcięcie pompki na lpg?