Autor Wątek: Problem z pompą paliwa.  (Przeczytany 6166 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z pompą paliwa.
« dnia: Grudzień 09, 2013, 14:45:02 pm »

arek10_7

  • Gość
Witam!
Zwracam się do Was z problemem dotyczącym pompki paliwa w Polonezie Caro Plus 1,6 z '98 roku.
Otóż pompka nie działa, lecz gdy ją podpiąłem pod sam akumulator to pracuje. Przekaźnik cyka. Bezpieczniki są nienaruszone. Sprawdziłem miernikiem dopływ prądu do pompki i jest ok (tzn. po przekręceniu stacyjki na pozycję II przez chwilę jest napięcie). Co mogę ewentualnie jeszcze sprawdzić?
 

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 09, 2013, 15:15:29 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Czyli wszystko jest dobrze. Pompka działa przez chwilę i dopiero po odpaleniu pracuje dalej.

Po odpaleniu prąd dochodzi?

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 09, 2013, 15:45:30 pm »

arek10_7

  • Gość
Po przekręceniu kluczyka pompka wogóle nie pracuje i się nie da odpalic samochodu. Pracuje natomiast przy bezpośrednim połączeniu do akumulatora. Po przekręceniu kluczyka prąd się pojawia, ale nic nie pracuje.

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 09, 2013, 18:27:38 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
W jaki sposób sprawdzasz czy pracuje?

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 09, 2013, 20:32:42 pm »

arek10_7

  • Gość
Po prostu słyszałem, czy pompka pracuje. Po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora było ją słychać, natomiast po przekręceniu kluczyka - nie.

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 09, 2013, 20:39:23 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
To bardzo dziwna sprawa. Napięcie dochodzi kablami do pompki, pompka działa podłączona bezpośrednio do akumulatora (czyli wtyczka i podłączenie pompki wewnątrz ok), to albo coś źle sprawdzasz, albo jest gdzieś przetarty kabel i jak nim ruszysz to jest ok, innym razem inaczej ułożony nie działa.

Druga sprawa to, że nawet jeżeli pompkę słychać, to nie znaczy że generuje wystarczające ciśnienie do odpalenia auta.

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 09, 2013, 20:44:41 pm »

arek10_7

  • Gość
To, że pompka może generować za małe ciśnienie to rozumiem, ale u mnie ona wogóle nie pracuje. Myślę, że problem może być ze zbyt małym prądem płynącym do pompki.

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 09, 2013, 21:00:30 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Przekaźnik podmień na próbę, bezpiecznik obczaj i styki w puszcze, często są luźne.

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 10, 2013, 22:21:43 pm »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
Kolego, sprawdź szary silikonowy przewód. W jednym miejscu jest kostka łącząca z instalacją auta, z drugiej jest kostka przy samej pompce, ja kiedyś miałem problem z tym kabelkiem, więc się go pozbyłem, przekładając wtyczkę od silikonowego do instalacji i wszystko cacy śmigało

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 10, 2013, 23:44:21 pm »

arek10_7

  • Gość
W sensie ten kabel co jest pod kołem zapasowym, tam gdzie pompka? Co ma ok. 25cm?

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 11, 2013, 07:12:08 am »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
Dokładnie ten.

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 11, 2013, 09:03:39 am »

Offline jacekmm34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8 Turbo., Fiat 125 1.6 GSI
Sprawdź czy czujnik uderzeniowy jest wciśnięty .

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 11, 2013, 09:06:11 am »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
w GLI nie ma czujnika o którym piszesz

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 11, 2013, 09:15:53 am »

Offline jacekmm34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8 Turbo., Fiat 125 1.6 GSI
Fakt to gli  :P

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 11, 2013, 09:57:06 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Za takie objawy odpowiada moim zdaniem uszkodzone któreś połączenie w skrzynce bezpieczników- bezpiecznik lub przekaźnik. Tak trzeba szukać przyczyny, Styk może być luźny/nadpalony i pod obciążeniem uciekają od siebie kable. Przerobiłem to - na mrozie -15stopni. Połączenie przy pompie też nawala moim zdaniem zbyt często.
Z moich doświadczeń wynika, że jeśli pompa pracuje, to jakieś ciśnienie jednak daje - wystarczające do uruchomienia silnika.

A próbowałeś uruchomić silnik, gdy podpiąłeś napięcie bezpośrednio do pompy?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2013, 10:00:26 am wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 11, 2013, 11:18:40 am »

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
Kolego sprawdz doplyw pradu kontrolka nie miernikiem.. wiele razy sie przejechalem , ze miernik pokazywal 12 a zaroweczka nie dzialala. Sprawdz rowniez różnice potencjałów miedzy masa w przewodzie a masa karoserii (miernikiem)

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 11, 2013, 15:54:40 pm »

arek10_7

  • Gość
@altowiolista
Bezpośrednio pod napięciem nie próbpwałem odpalić.

@Dariusz
Jak będę sprawdzał kontrolką to pry przekręceniu stacyjki na poz. drugą kontrolka powinna przez chwilę świecić, tak?


Dzięki za odpowiedzi. Sprawdzę te rzeczy w weekend niestety dopiero, bo nie jestem u siebie w domu teraz.

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 11, 2013, 16:19:35 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-

Jak będę sprawdzał kontrolką to pry przekręceniu stacyjki na poz. drugą kontrolka powinna przez chwilę świecić, tak?



Powinna. Sprawdź dwie wersje:
- biorąc mase z samochodu i
- wpinając w obydwa kable.
Powinna również świecić w trakcie kręcenia rozrusznikiem.
CZy auto chodzi na gazie?
Jak się wtedy zachowuje?
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 11, 2013, 16:27:42 pm »

arek10_7

  • Gość
Auto jest bez gzu. Nie dodałem jeszcze, że auto stało garażowanie przez ok. 5 lat i dopiero w maju zacząłem nim jeździć. Ale do tej pory nie było żadnego problemu.

Odp: Problem z pompą paliwa.
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 11, 2013, 22:29:31 pm »

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
Tak btw. gdzie sie kończy masa pompki? Idzie tam gdzie masa czujnika paliwa? Czy gdzieś dalej  <co>