FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: Damian__ w Luty 02, 2014, 23:44:08 pm
-
Witam.
Jako jako jeden z młodszych użytkowników forum chciałbym przestawić moje oczko w głowie. <lol>
Kupiony 26 sierpnia 2013 w Płocku za 3900 złotówek, ogólnie to pojechałem po zielone GSI do Gostynina ale okazał się porażką i w drodze powrotnej zahaczyliśmy o Płock. Można powiedzieć że od pierwszego wejrzenia wiedziałem że wrócę nim do domu. :D
Trochę konkretów, 1997r, data pierwszej rejestracji 9 czerwiec 97, przebieg podczas kupna 25,650km, Bosch pod maską. :]
Przebieg raczej nie kręcony, oprócz płynów eksploatacyjnych i paska rozrządu w 2003r nic nie było zmieniane.
Zawieszenie sztywne, nie wybite (chyba pierwszy taki polonez w rodzinie), samochód utrzymany w stanie bardzo dobrym, wnętrze czyściutkie, lakier nie porysowany, brak ognisk korozji (jedynie na tylnym nadkolu 2 bąble)
Posiada kilka mankamentów, ale jak wiadomo jest do dopracowania i ma swoje latka. :)
Pierwszy dzień po zakupie i umyciu:
(http://p1.bikepics.com/2013%5C08%5C27%5Cbikepics-2592180-full.jpg)
(http://p1.bikepics.com/2013%5C08%5C27%5Cbikepics-2592184-full.jpg)
(http://p1.bikepics.com/2013%5C08%5C27%5Cbikepics-2592189-full.jpg)
Mały przegląd i do wymiany poszły wszystkie płyny, oleje w moście, skrzyni i silniku, świece i przewody, filtry, żarówki przednich lamp, wydech (stary jak sitko), tarcze z klockami (lewa miała bicie) oraz przeszedł dokładną konserwacje podwozia i profili zamkniętych oraz podkleiłem od nowa blendę bo zaczynała na krawędziach odchodzić.
Od poprzedniego właściciela dostałem spory kartonik części kupionych razem z samochodem. Między innymi nowe świece które nie zostały założone. :P
(http://p1.bikepics.com/2013%5C10%5C23%5Cbikepics-2609311-full.jpg)
Dla ciekawostki, stare świece:
(http://p1.bikepics.com/2013%5C08%5C30%5Cbikepics-2593063-full.jpg)
O dziwo bez problemu przyjechał na nich 120km do domu. <mysli>
Niestety żeby nie było kolorowo, była mała stłuczka. W prawdzie straty bardzo małe ale miesiąc żałoby. <uoee>
(http://p1.bikepics.com/2013%5C10%5C04%5Cbikepics-2603044-full.jpg)
(http://p1.bikepics.com/2013%5C10%5C04%5Cbikepics-2603045-full.jpg)
Po ogarnięciu się skompletowałem elementy i w połowie marca wybieram się do lakiernika na wizytę. Potem do Autokliniki w Przasnyszu na korektę całego lakieru. :)
Kilka fotek kilka dni przed stłuczką:
(http://p1.bikepics.com/2013%5C09%5C22%5Cbikepics-2599817-full.jpg)
(http://p1.bikepics.com/2013%5C09%5C22%5Cbikepics-2599791-full.jpg)
(http://p1.bikepics.com/2013%5C09%5C22%5Cbikepics-2599800-full.jpg)
(http://p1.bikepics.com/2013%5C09%5C22%5Cbikepics-2599799-full.jpg)
I aktualnie:
(http://p1.bikepics.com/2014%5C01%5C19%5Cbikepics-2634249-full.jpg)
Atuś nie widział nigdy zimy i nie zobaczy. U mnie nocleguje pod kocykiem. :P
Byłbym zapomniał, byłem odwiedzić pobliski szrot i dorwałem w cenie kilogramów ori Alu, na początek mogą być wystarczy pomalować.
Jak stopnieje śnieg będę miał też OZY FSO, jakby ktoś był zainteresowany kupnem w dobrej cenie. :]
(http://p1.bikepics.com/2014%5C01%5C31%5Cbikepics-2637680-full.jpg)
Plan jest aby doposażyć go do najbogatszej wersji prócz AC, posadzić na ładnej feldze, zrobić mały clean pod maską, troszkę usztywnić zawieszenie i wzbogacić trochę system nagłośnienia.
Nie chcę znacząco poprawiać fabryki, Polonez podoba mi się takim jakim jest. :D No i na pewno nie będę swapował na Rovera. :P
Pozdrawiam! :)
-
Jest ładny no i ten przebieg... ;) Powodzenia w planach przy nim <spoko>
-
hahahah, oglądałem ten samochód w zime 2013, dokładnie w lutym.
Kupił go handlarz ( pseudo mechanik),i krzyczał 5 tysięcy..
Do roboty na tamten okres był tylny prawy błotnik, stłuczony klosz tylnej prawej lampy , rysy na zderzakach itp. Zaczynała go brać rdza na nadkolach własnie z tyłu. ogólnie był trochę poobijany.
O klamkach nie wspomnę, chyba sprężynki były strzelone bo luźno chodziły.
Ten z Gostynina to rzęch ostro podpicowany.
Życzę Ci powodzenia w doprowadzeniu go do ładnego stanu.
Co do przebiegu , miał dziwnie wytarte fotele przednie i boczki ( fakt niebieski welur ma to do siebie że nie był trwały).
Kolorek ładny, ogólnie trochę picu mu nie zaszkodzi.
Pozdrawiam i życzę udanej eksploatacji.
-
Ladny at+ ;)
W sumie jeśli na zegarach i na skrzyni są plomby na lince to przebieg powinien być wiarygodny ;)
-
Mi osobiscie bardziej by tu pasowały halogeny z kratkami ale kwestia gustu :P
-
Witam.
mruk1313 zgadza się wszystko co mówisz, ale odprowadzę to do porządku.
Z przebiegiem nie było nic kręcone, zajrzałem do zegarów i plomba jest, przy skrzyni także. :)
Nie miałem czasu ostatnio na Atu, ze względu na sprowadzonego Mercedesa W202 C180, ale uporządkowałem dokumenty i wracam do Poloneza.
Objeżdżam wszystkie złomy w okolicy w poszukiwaniu stabilizatora od Kombi, ale dotychczas w marnym skutku... Z nowości wpadły nowe podłokietniki od kombi. :P
(http://p1.bikepics.com/2014%5C02%5C23%5Cbikepics-2644839-full.jpg)
(http://p1.bikepics.com/2014%5C02%5C15%5Cbikepics-2642310-full.jpg)
-
Górne mocowanie Ci odstaje, zrób z tym coś :-P
-
Siemanko!
Miesiąc nic się nie działo, ale dwa tygodnie temu Atu zaparkowało w AutoKlinice w Przasnyszu. ;)
Zakres prac to:
- lakierowanie (drzwi, błotnika, nowych zderzaków, wyciągnięcie słupka),
- usunięcie rdzawek z nadkoli tylnych,
- III stopniowa korekta lakieru
- zabezpieczenie lakieru kwarcem,
- zabezpieczenie deski rozdzielczej i plastików wnętrza.
Przyznać muszę że robota mi się podoba. Efekt końcowy przeszedł moje oczekiwania, samochód jest nie do poznania! :D
Można polecić bo firma porządna, świetny kontakt , ceny nie wygórowane. :) Samochód miał być skończony jutro ale wyszło że dziś go odebrałem. :)
Dodatkowo w pakiecie znalazły się najpotrzebniejsze kosmetyki do mycia i dbania o kwarc. :)
(https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/t1.0-9/1006086_599901960098398_237142385_n.jpg)
(https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/1509928_599900580098536_532626903_n.jpg)
(https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/10001551_599900510098543_647557903_n.jpg)
(https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/1383678_599901610098433_224007393_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1.0-9/10155528_599900183431909_120511083_n.jpg)
(https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/1526708_599900600098534_2106047025_n.jpg)
I fotka z powrotu do garażu. :)
(http://p1.bikepics.com/2014%5C03%5C26%5Cbikepics-2654759-full.jpg)
Link do większej ilości zdjęć z pracy przy Polonezie na stronie AutoKliniki. :P
AutoKlinika (https://www.facebook.com/AutoklinikaPrzasnysz?fref=ts)
-
Ile to wszystko kosztowało ?
Bo cudownie wyszło <spoko>
-
Łącznie za wszystko zapłaciłem 3250zł :)
Nie żałuję. :P
-
Łącznie za wszystko zapłaciłem 3250zł :)
Nie żałuję. :P
ochooo spora cena za taką usługę:D.
Ale teraz wygląda jak z Towarowej heh.
-
Piękny <ok> :)
-
również odsyłam plusa na taki zabieg, tyle że do gościa w Krakowie ;) patrząc na efekty u ciebie nie mogę się doczekać jak to sie będzie na nowym gsiku prezentowało :D
-
Dobra robota. Gdy odbierałem BMW 2 lata tamu to oczywiście "nowy i przygotowany do wydania" samochód miał mnóstwo rys i już 2 dni po odbiorze trafił do trójmiejskiego Car Spa na korektę i nałożenie kwarcu. Auto jest bardzo mocno używane przeze mnie i teraz po 2 latach rys prawie na nim nie ma a myję je dość często, głównie bezdotyk i raz na 4-5 cykli ręcznie. Za usługę płaciłem ok 2 tys zł ale było warto, jeszcze niedawno "kropelkowało". Kwarc to w chwili obecnej najlepsze zabezpieczenie lakieru. Twój Polonez wygląda ślicznie.
-
Siemka.
Atu ma się dobrze, był plan na lekką glebę ale w mojej okolicy kowale to kretyni. Nie potrafią odróżnić pióra resora od butelki.. Tak więc zawias na razie zostaje seryjny. Jedynie z tyłu jest długie pióro zamiast krótkiego. Minimalnie sztywniej przy pozostawieniu seryjnej wysokości.
Kilka ładnych fotek:
(http://p1.bikepics.com/2014%5C04%5C22%5Cbikepics-2662377-full.jpg)
(http://p1.bikepics.com/2014%5C04%5C22%5Cbikepics-2662376-full.jpg)
(http://p1.bikepics.com/2014%5C04%5C22%5Cbikepics-2662370-full.jpg)
(http://p1.bikepics.com/2014%5C04%5C22%5Cbikepics-2662363-full.jpg)
(http://p1.bikepics.com/2014%5C04%5C22%5Cbikepics-2662364-full.jpg)
(zwisający wydech, który jest już ogarnięty na normalnych podzespołach. Dziękuję Polmostrów za wydech który z żadnej strony nie pasował...)
(http://p1.bikepics.com/2014%5C04%5C22%5Cbikepics-2662357-full.jpg)
(http://p1.bikepics.com/2014%5C04%5C22%5Cbikepics-2662360-full.jpg)
Bardzo prawdopodobne, że do końca przyszłego tygodnia wpadną elektryczne szybki na przód. :)
Pozdrawiam!
-
Bardzo zadbane ATU. Co do wiszącego wydechu to fakt, Polmo z "dużym P" w logo jest słabe, nie mniej upatrywałbym też winę tłumikarza, powinni podgrzać rurę i naciągnąć tak aby nie wisiało. Kolorek naprawdę ok <ok>
-
Ładna Atuwka. Kolorek jak u mnie. No i dziś wleciały żółte halogeny, ale z kratką ;)
Podłokietniki z kombi pasują bez problemu, czy trzeba cosik przerabiać ?
-
Podłokietniki z kombi pasują bez problemu, czy trzeba cosik przerabiać ?
W drzwiach z 97 i 98r trzeba opatentowywać mocowanie górne podłokietnika.
-
Podłokietniki z kombi pasują bez problemu, czy trzeba cosik przerabiać ?
W drzwiach z 97 i 98r trzeba opatentowywać mocowanie górne podłokietnika.
Górne? U mnie podeszło bez problemu. Dodatkowy otwór w obiciu tylko.
Montaż podłokietników zajmuje około 30 minut. :)
-
U mnie w obu 97r nie było miejsc na górne mocowania i musiałem sam kombinować.
Co do Twojego egzemplarza to brakuje mu jeszcze idealnej blendy na klape :)
-
U mnie w obu 97r nie było miejsc na górne mocowania i musiałem sam kombinować.
http://i.imgur.com/ZQjL6ta.jpg
Montowałem u siebie tydzień temu, największy problem to tapicerka, ponieważ zostają ślady po odciskach starych podłokietników :)
-
Witam!
Jakiś czas temu Atu dostało 4 elektryczne szybki, skrzynkę "1000W" i wzmacniacz 2x800. i przekręciło 30tyś przebiegu. :)
Audio jest tymczasowe, miałem okazję zgarnąć to w dobrej cenie. We wrześniu po powrocie z zagranicy na pewno wpadną jakieś alufelgi. 15-16", wygłuszony zostanie cały samochód, usunięta blenda z klapy i pewnie coś jeszcze się znajdzie. Na pewno nie zostanie seryjny. :D
(http://p1.bikepics.com/2014%5C05%5C11%5Cbikepics-2667730-full.jpg)
(http://p1.bikepics.com/2014%5C05%5C11%5Cbikepics-2667729-full.jpg)
(http://p1.bikepics.com/2014%5C06%5C03%5Cbikepics-2673416-full.jpg)
I mały bonus z odwożenia cudaka Polonezem na spawanie nowej ramy. :)
(http://p1.bikepics.com/2014%5C06%5C28%5Cbikepics-2679209-full.jpg)
-
Siema, jak mówiłem tak się stało. Atu dostało nowe buciki. :)
(http://p1.bikepics.com/2014%5C09%5C07%5Cbikepics-2694847-full.jpg)
-
Jeszcze w dół go daj i będzie idealnie.
-
Ja auta z takim przebiegiem bym chyba nie ruszał tylko postawił do garażu i raz na jakiś czas przepalał tylko ;)
-
Osobiście uważam że ten kolor felg jakoś mi się gryzie z kolor4m budy.
Szkoda że go nie zostawiasz w stanie fabrycznym.
Powodzenia w modach, zmienił bym silnik na coś mocniejszego bo obosche nie powiewa osiągami.
-
Polonez ładny ale daj mu inny silnik żeby to jechało, bo z wyglądu będzie super ale jadąc pod pierwszą lepszą górkę trzeba będzie wszystkich przepuszczać.
-
Siemka.
Autko troszkę usiadło. :) Zostało tylko kupić i przerobić na amorki od T4. :)
(http://p1.bikepics.com/2014/10/05/bikepics-2700551-full.jpg)
-
Witam, tak więc słaby update do tematu. Atu umarło, podczas snu zimowego postanowiłem sprawdzić stan motorowni. Jak się okazało Bosch miał problem ze smarowaniem i powoli się zacierał...
(http://p1.bikepics.com/2014/11/30/bikepics-2711084-full.jpg)
(http://p1.bikepics.com/2014/12/07/bikepics-2712278-full.jpg)
Wał zmienił kolor na fiolet, tłoki i cylindry porysowane.
Także więc Atu przejdzie swap na K16 1.6 16V. :)
Pracy jest wiele, a nie chciałem zostać bez samochodu dlatego przygarnąłem drugiego boscha, na szczęście w gazie. :)
(http://p1.bikepics.com/2014/11/30/bikepics-2711094-full.jpg)
-
a to dziwne,ze sie powoli zacieral - musial byc zator w kanalach olejowych,
a 1.6 16v na boschu stawiasz ? czekam az ktos sie skusi na taki mod :d
-
czekam az ktos sie skusi na taki mod :d
Nie wiem czy znajdzie się ktoś tak głupi... :D
A co do swapa to bardzo dobrze. Wreszcie będzie wyglądał i jechał. :)
-
Nie chcę znacząco poprawiać fabryki, Polonez podoba mi się takim jakim jest. :D No i na pewno nie będę swapował na Rovera. :P
Także więc Atu przejdzie swap na K16 1.6 16V. :)
A jednak Rover? :D
-
Nie wiem czy znajdzie się ktoś tak głupi... :D
juz dawno sie znalazl, w fabryce w UK poszukaj ;p
-
Nie chcę znacząco poprawiać fabryki, Polonez podoba mi się takim jakim jest. :D No i na pewno nie będę swapował na Rovera. :P
:P
Także więc Atu przejdzie swap na K16 1.6 16V. :)
A jednak Rover? :D
Z początku zakładałem że silnik jest w świetnej kondycji ale jak się zatarł postanowiłem już nie pakować zamulacza pod maskę. :)
Wszystkie części już praktycznie kupione, po świętach powinno już być wszystko. :P
-
Siemanko, mały ale jednak duży Update. Komora dostała nowy kolorek, silnik i osprzęt został posadzony w budzie na instalacji boscha. Udało się to zgrać ze sobą chodź zostało jeszcze trochę do podłubania w kabelkologi. Niestety nie zdążyłem się przejechać z powodu ZATARCIA K16. W piękny wieczór złożyłem z kolegą układ chłodzenia, rozgrzałem, zapiąłem wsteczny i nagle silnik zgasł. Okazało się że zablokowało wał... Stanęły dwie panewki główne i porypały czopy wału.
(https://www.bikepics.com/pics/2015%5C02%5C26%5Cbikepics-2727157-full.jpg)
(https://www.bikepics.com/pics/2015%5C03%5C24%5Cbikepics-2732470-full.jpg)
(https://www.bikepics.com/pics/2015%5C03%5C24%5Cbikepics-2732472-full.jpg)
(https://www.bikepics.com/pics/2015%5C03%5C24%5Cbikepics-2732473-full.jpg)
Zregenerowała przeze mnie skrzynka biegów:
(https://www.bikepics.com/pics/2015%5C01%5C13%5Cbikepics-2718588-full.jpg)
No i nieszczęsne panewki:
(https://www.bikepics.com/pics/2015%5C03%5C24%5Cbikepics-2732474-full.jpg)
-
czyli zatarles ohvke ,a teraz zatarles roverka,
raz to przypadek, dwa zbieg okolicznosci - czekamy na trzeci silnik ;]
-
Straszna lipa z tą komorą, w kolorze budy wyglądałoby to o wiele wiele lepiej ;) Powodzenia z silnikiem.
-
Rzeczywiście, ta komora jest okropna ... A jeśli chodzi o modyfikacje ( oprócz bieli pod maską ) jestem za! Skoro oryginalny silnik, się zatarł to czemu nie korzystać z okazji i nie wykorzystać zdrowej budy na mody :)
-
piękne Atu, komora fajnie sie komponuje (akumulator z komory do bagażnika przeniosłeś?) może krem zamiast bieli lepiej by siadł, ale najważniejsze aby własciciel był zadowolony. Te alufelgi idealnie tu pasują: 7j x 15 i 8j x 15?
-
Tak, akumulator powędrował do bagażnika gdzie będzie zabudowa pod nagłośnienie więc się go ładnie schowa.
Felgi to Borbet T 16 2x7.5j i 2x9j ;)
-
Siemanko!
W końcu pod koniec czerwca Polonez opuścił garaż :)
Pod maską ostatecznie jest blok 1.6 z nowymi tulejami i pierścieniami i głowica po lekkiej obróbce. Wszystko starannie wyczyszczone z nagaru oleju i poskładane wg. rad Multeca i Morawskiego. Pali, jeździ, zapiernicza i odcina. :)
Jednak to nie koniec bo zostało trochę do dopracowania jak zawsze, ale to powoli. :P
(https://www.bikepics.com/pics/2015/08/02/bikepics-2751860-full.jpg)
(https://www.bikepics.com/pics/2015/08/02/bikepics-2751861-full.jpg)
(https://www.bikepics.com/pics/2015/08/02/bikepics-2751862-full.jpg)
(https://www.bikepics.com/pics/2015/08/02/bikepics-2751863-full.jpg)
(https://www.bikepics.com/pics/2015/08/02/bikepics-2751864-full.jpg)
(https://www.bikepics.com/pics/2015/08/02/bikepics-2751865-full.jpg)
Teraz zostało zarzucić kompa i resztę od 1.6, podjechać na hamownię i zobaczyć ile wypluje. ;>
-
Aż dziwnie wygląda ta pustka pod maską :d