FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: żuku w Marzec 06, 2014, 10:39:23 am
-
Da się w jakiś prosty i w miarę tani sposób zwiększyć dynamikę tego silnika? Wstawienie gaźnika z emulacja wtrysku raczej nic nie da bo dalej mapy zapłonów będą ze sterownika, chyba żeby zaaplikować mu normalny aparat zapłonowy? Da się to zrobić w miarę tanio i bezawaryjnie? Nie widzę sensu bawienia się w jakieś grubsze modyfikacje, bo na jesieni i tak swapuje silnik na opla, chodzi mi tylko o delikatne zwiększenie dynamiki to co jest teraz to masakra, najbardziej mułowaty samochód jakim jeździłem, nawet maluch wydaje się dynamiczniejszy.
Uprzedzając pytania, w aucie są nowe świece, przewody i filtry, instalacja gazowa i przekaźnik kasujący pamięć kompa po zgaszeniu silnika.
-
Raczej nic nie zrobisz. Jeśli jeździłbyś tylko na benzynie poleciłbym Ci podmianę wtryskiwacza, bądź porządne wyczyszczenie jego gniazda :) a tak to pozostaje się męczyć :P to nie jest samochód do zapierdzielania, tylko spokojnego przemieszczania się :)
-
Ostatnio z pod świateł wyprzedziła mnie babcia w dojechanym kancie, ja cisnąłem ile wlezie, ona jechała pewnie normalnie. Pd tego momentu mam ciężką depresje ;p. Szczerze to spodziewałem się więcej po tym silniku, przez chwile użytkowałem vectre 1,6 75 km to to jakoś jechało, w polonezie moc podobna, chyba ze to nie 76 koni tylko 76 krów mechanicznych
-
Oczywiście, możesz wywalić wtrysk i i zastąpić go gaźnikiem, oraz dać zapłon rozdzielaczowy z modułem z GLE. Bedzie zdecydowanie lepiej, bo bedzie to wtedy najprawdziwsze gle. Jeśli posiadasz częsci, to przeróbka na parę godzin
-
A jak z bezawaryjnością takiego rozwiązania? Mam zamiar przejechać nim tegorocznego złombola, a jedyny gaźnik z którym miałem do czynienia i potrafię jako tako wyregulować to maluchowski, a on do zbyt skomplikowanych nie należy :]
-
Mikser sprawdź czy masz odpowiedniej średnicy i czy przypadkiem ktoś go odwrotnie nie założył.
-
jaka ma być średnica? Taka jak w abimexie tzn 32mm? z której strony ma być dolot gazu? z tego co widzę to u mnie jest od trony grodzi
-
Jak masz zamiar jechać w trasę, to możesz sobie zabrać zespół wtryskowy i cewkę do bagażnika na podmiankę, w razie jak by coś się zepsuło.
gaźnik sam w sobie jest mało awaryjny, jeśli pracuje tylko na benzynie, na gazie mogą być problemy np z pływakiem.
aparat zapłonowy też do jakiś super trwałych nie należy, zależy od sztuki i eksploatacji. Jest to urządzenie mechaniczne, które trzeba smarować i regulować.
Na taką trasę, to raczej zostawiłbym tak jak jest, bosch jest mułem, ale nie psuje się i nie rozreguluje.
Można też mieć opcję lpg only, czyli nie ruszać wtrysku, a podmienić zapłon na rozdzielaczowy i odpiąć benzynę.
tak czy siak da to niewiele
-
Nie będę jednak nic w nim ruszał bo szkoda kombinować, jakoś przeboleję tą mułowatość, sprawdzę jeszcze mikser od gazu, może jakiś magik wstawił za mały. Dzieki za rzeczową odpowiedź :-)
-
Jak latasz na LPG to sobie dorzuć wariator kąta zapłonu i sobie zrobisz nawet takie osiągi jak ma abimex lub lepiej. Jak swapujesz na silnik opla to pewnie będzie na motronicu więc spokojnie można wykorzystać ten wariator po swapie.
-
http://www.phjacus.pl/Wariator-kata-wyprzedzenia-zaplonu-AC-TAP01-p1186.html coś takiego? taka świnka dla ubogich:) za dużo pieprzenia mało przyjemności
-
Raczej nic nie zrobisz. Jeśli jeździłbyś tylko na benzynie poleciłbym Ci podmianę wtryskiwacza, bądź porządne wyczyszczenie jego gniazda :) a tak to pozostaje się męczyć :P to nie jest samochód do zapierdzielania, tylko spokojnego przemieszczania się :)
Jeśli chodzi o podmianę wtryskiwacza masz coś konkretnego na myśli czy tylko wymiana na drugi fabryczny wtrysk?
-
Raczej nic nie zrobisz. Jeśli jeździłbyś tylko na benzynie poleciłbym Ci podmianę wtryskiwacza, bądź porządne wyczyszczenie jego gniazda :) a tak to pozostaje się męczyć :P to nie jest samochód do zapierdzielania, tylko spokojnego przemieszczania się :)
Jeśli chodzi o podmianę wtryskiwacza masz coś konkretnego na myśli czy tylko wymiana na drugi fabryczny wtrysk?
Volkswagenowski.
-
Raczej nic nie zrobisz. Jeśli jeździłbyś tylko na benzynie poleciłbym Ci podmianę wtryskiwacza, bądź porządne wyczyszczenie jego gniazda :) a tak to pozostaje się męczyć :P to nie jest samochód do zapierdzielania, tylko spokojnego przemieszczania się :)
Jeśli chodzi o podmianę wtryskiwacza masz coś konkretnego na myśli czy tylko wymiana na drugi fabryczny wtrysk?
Volkswagenowski.
pasuje od 1.8 typu ABS 75km.
-
A jak wtedy wygląda kwestia spalania po takiej operacji? Żre jeszcze więcej ?
-
A jak wtedy wygląda kwestia spalania po takiej operacji? Żre jeszcze więcej ?
Nie zauważyłem różnicy.
-
Czyli jednak da się go trochę ożywić w ten sposób? Gra warta świeczki?
-
Czyli jednak da się go trochę ożywić w ten sposób? Gra warta świeczki?
Spróbuj a się przekonasz. Mi to auto służy do zmulania. Wtrysk zmieniłem przypadkowo, bo tanio dostałem. Nie chce mi się spowrotem zakładać tego co był, ale sądzę, że wystarczyło go oczyścić i na jedno by wyszło. A syfu w gnieździe wtryskiwacza było naprawdę grubo...
-
Czyli jednak da się go trochę ożywić w ten sposób? Gra warta świeczki?
Spróbuj a się przekonasz. Mi to auto służy do zmulania. Wtrysk zmieniłem przypadkowo, bo tanio dostałem. Nie chce mi się spowrotem zakładać tego co był, ale sądzę, że wystarczyło go oczyścić i na jedno by wyszło. A syfu w gnieździe wtryskiwacza było naprawdę grubo...
Czyli silnik chodzi tak samo na tym wtrysku 1.8 jak na sprawnym fabrycznym? Żadna różnica?
-
Czyli jednak da się go trochę ożywić w ten sposób? Gra warta świeczki?
Spróbuj a się przekonasz. Mi to auto służy do zmulania. Wtrysk zmieniłem przypadkowo, bo tanio dostałem. Nie chce mi się spowrotem zakładać tego co był, ale sądzę, że wystarczyło go oczyścić i na jedno by wyszło. A syfu w gnieździe wtryskiwacza było naprawdę grubo...
Czyli silnik chodzi tak samo na tym wtrysku 1.8 jak na sprawnym fabrycznym? Żadna różnica?
nie wiem, nie doświadczyłem jak chodzi na sprawnym fabrycznym
-
Raczej nic nie zrobisz. Jeśli jeździłbyś tylko na benzynie poleciłbym Ci podmianę wtryskiwacza, bądź porządne wyczyszczenie jego gniazda :) a tak to pozostaje się męczyć :P to nie jest samochód do zapierdzielania, tylko spokojnego przemieszczania się :)
Jeśli chodzi o podmianę wtryskiwacza masz coś konkretnego na myśli czy tylko wymiana na drugi fabryczny wtrysk?
Volkswagenowski.
nie ma podzialu na szmelcwagenowskie ,francuski ,czy polonezowskie,
sa zawsze boscha o ewentualnie roznej wydajnosci,
nawet sobie zapisalem oznaczenia z Laguny,ale kartke zgubilem,wiec nie mam jak porownac do tego z Poloneza,
ale co ma dac wiekszy wtryskiwacz to jest dla mnie zagadka,bo jak mocniej przeleje ,to prawdopodobnie zamuli bardziej - jezdzilem kilkoma boschami z kompami 002 i zaden nie byl mulasty,
u autora problemem jest zapewne mikser,bo IIgen zyje wlasnym zyciem i nawet jezeli na benzynie by zamulal z powodu braku paliwa, to na gazie paliwa mozna ustawic dowolnie duzo lub malo, mozna tez akurat tyle,zeby nie bylo powodow do zamulania
pasuje od 1.8 typu ABS 75km.
silniki 1.8 z tym wtryskiem maja 90KM ,wiec sadze ,ze uklady wtryskowe z wersji sztucznie zamulonych nie sa najlepszym materialem do przeszczepow
-
kupiłem GLI na Bosch....fak!!! to nie jedzie wiecej jak 120km/h
kiedyś miałem Abimexa...170 nie było problemem ...
-
kupiłem GLI na Bosch....fak!!! to nie jedzie wiecej jak 120km/h
kiedyś miałem Abimexa...170 nie było problemem ...
Niestety też się rozczarowałem po przesiadce z abimexa. Do 120 km/h w miarę,ale potem to deptanie i spalanie stukowe::(
-
Da się coś z tym zrobić? przy 3 tyś silnik ryczy RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR... z rozrządu ...tak ,że zawstydziłby Hanne G.Waltz...
masakra jakaś ....
-
Da się coś z tym zrobić? przy 3 tyś silnik ryczy RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR... z rozrządu ...tak ,że zawstydziłby Hanne G.Waltz...
masakra jakaś ....
NIE... albo GSI albo rover 1.6 lub abimex.
-
No to miłości nie będzie..... <mysli>
Jak sobie baba Poloneza wybrała to niech nim jeździ...
Ja pozostanę przy swoim ...
-
kupiłem GLI na Bosch....fak!!! to nie jedzie wiecej jak 120km/h
To nie jest normalne, nawet jak na Boscha. Kompresję chociaż trzyma ?
-
Nie wiem, jeszcze nic przy nim nie zdążyłem zrobić. Dziś może coś dłubne w tym temacie. Jaka jest prawidłowa kompresja? Ile powinien mieć?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
Pewnie wałek się wytarł. Masz 97 to sprawdź czy przypadkiem nie siedzi tam komp 001 ;) Podmianka na 002 może pomóc.
-
No to wieczorem zobaczę, co tam siedzi.... Wałek.... Żeby wyjąć wałek, głowice mus ściągać co?
Wysłano z LG G3 przy użyciu TapaTalk
-
Sprawdziłem, jest komp 002.
Zrobilem jak na razie 1300km...i nie bierze nic oleju, nie kopci, nie cieknie.... Nie jedzie.... :)
Wysłano z LG G3 przy użyciu TapaTalk
-
Sprawdzone ciśnienie silnika..... 10.9 i 11 naprzemiennie.... Wiec kompresję ma... W tygodniu zrobię wymianę paska..... Może rozciągnięty... Kable, świece nowe....
Wysłano z LG G3
-
A moze jest jakiś sposób aby wykręcić więcej koników z wersji GSI?
-
A moze jest jakiś sposób aby wykręcić więcej koników z wersji GSI?
Zakładając 1.6 Rovera.
-
A moze jest jakiś sposób aby wykręcić więcej koników z wersji GSI?
Bardziej mi chodziło o jakiś tiuning komputera niż wymianę silnika :)
Przecież w innych autach robi się takie cuda to czemu by nie tu? Przecież ten silnik jest przewymiarowany wiec może można coś z niego wydusić?
-
Przecież w innych autach robi się takie cuda to czemu by nie tu? Przecież ten silnik jest przewymiarowany wiec może można coś z niego wydusić?
Uturbiaj, cuduj, a się przekonasz, zakładaj przepustnicę większą i rób głowicę, planuj, szlifuj mierz i zobaczysz co z tego wyjdzie.
-
A moze jest jakiś sposób aby wykręcić więcej koników z wersji GSI?
Porting głowicy i kolektora dolotowego, większe zawory, przepustnica, wałek rozrządu. Jak chcesz szukać dodatkowych koni w silniku to najpierw upewnij się że jest w dobrym stanie trzyma fabryczne parametry.
Bardziej mi chodziło o jakiś tiuning komputera niż wymianę silnika :)
Dołóż mu ramu i podkręć cpu <lol>
-
Tu było trochę o tym:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=18979.msg362381;topicseen#lastPost
i tu:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=17009.msg330186;topicseen#msg330186
-
Jak sobie baba Poloneza wybrała to niech nim jeździ...
dla baby takie osiagi beda w sam raz - dzisiaj pokazywali jak jednak SUVem Lexusa skosila 6 aut na parkingu - widac za mocy i za duzy samochod,
a tak z drugiej strony, to moj bosch rakieta nie jest,ale jakos do 160km/h sie rozpedzal,a 120 to taka normalna predkosc przelotowa po ekspresowce, wiec z twoim cos nie tak
-
Żeby wyjąć wałek, głowice mus ściągać co?
W OHV'ce??? :p (over head valve = "zawory w głowicy" = ...a wałek w kadłubie)
Bardziej mi chodziło o jakiś tiuning komputera niż wymianę silnika :)
Kiedyś czytałem że jakaś firma (bodaj warszawska) od chiptuningu ma w ofercie "sportowy" wsad do Poloneza (właśnie) na Boschu, nawet było w ofercie na ich www, ale... jedno ale... cena była masakryczna :) (zarówno "wprost" jak na Poldka, jak i w stosunku do efektów, oraz na tle innych modyfikacji)
________________________________________
Oooo! Jest nawet i do GSI: :)
http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-FSO
Cena: pojemność 1501-2500cm³ 1341zł (w promocji "chipowanie na śniadanie" :d
-
W OHV'ce? (over head valve = "zawory w głowicy" = ...a wałek w kadłubie)
tylko, że popychacze będą blokować wyjęcie wałka, a nawet jeśli się uda, to wpadną do miski olejowej. ewentualnie można je jakoś złapać magnesami, czy coś. lepiej wyjąć i przeszlifować, albo dać nowe, żeby nie zjadły nowego/szlifowanego wałka.
-
Czytając te tematy o odmulaniu boscha, zastanawiam się czy ja mam takie szczęście, że wszystkie moje poldki bez problemu jeżdżą 160km/h, czy inni nie potrafią jeździć. 120m/h to malucha idzie rozbujać.
-
LPG II gen pewnie źle zestrojone i takie są efekty.
Znałem Boscha który mimo iż miał gaz, to przy przebiegu 300 000 km jechał bez problemu 150 i silnik nawet nie wykazywał oznak zużycia, no ale tam wszystko było zrobione jak trzeba i zadbane.
rzecież w innych autach robi się takie cuda to czemu by nie tu? Przecież ten silnik jest przewymiarowany wiec może można coś z niego wydusić?
Pewnie można, tylko nie wiadomo jak i po co.
Z OHV można bez turbo wyciągnąć do ok. 140KM, jeżeli absolutnie wszystko przerobi bardzo dobry specjalista. Święty doszedł do 115KM.