FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: Macki w Marzec 30, 2014, 15:56:39 pm

Tytuł: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: Macki w Marzec 30, 2014, 15:56:39 pm
Chodzi mi po głowie pozbycie się w abimexie tej metalowej puchy a z nią okrągłego filtra i zastąpieniem tego całego dolotu "kolankiem" na przepustnicę (np. z Opla) + waż/rura + (docelowo) pucha filtra i chwyt z nadkola (z Plusa GSI), a _przejściowo_ (zanim nawiercone by były dziury w nadkolu) - stożek. Widziałem kiedyś taką "hybrydę" (z wyłączeniem stożka oczywiście :P ) w jakimś katalogu części (?) chyba do Trucka (co prawda raczej Bosch, ale kolanka na dwie śruby też są)
(http://image.bayimg.com/5f86ae144b811d3aefab4198a221dbc3346ac045.jpg)
http://image.bayimg.com/5f86ae144b811d3aefab4198a221dbc3346ac045.jpg
W ten sposób był by lepszy dostęp choćby do zaworów, wykorzystał bym puchę i zapas filtrów po GSI, odszedł by zupełnie temat popsutej klapki termicznej (wywalona zupełnie obecnie), a potem można by łatwo założyć nawet blosa :] no i - wyglądało by to nowocześniej :D (+5 do lansu na zlotach <lol>)
Teraz kilka pytań o wykonanie i praktyczne skutki "modyfikacji":

- Na ile można się spodziewać pogorszenia/poprawy (bez liczenia - wiem trochę wróżenie z fusów :P )?
- Jak najlepiej dobrać np. średnicę, długość, kształt węża/rury powietrza?
- Itd. ...

Wiem że kilka osób na forum też coś w tym stylu przerabiało, temat nie jest chyba nowatorski, liczę więc na jakieś podpowiedzi / uwagi.
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Marzec 30, 2014, 16:00:29 pm
puchy z opla niestety wychodzą w stronę grodzi także rzeźba w plastiku bedzie...

Póki nie ma w miejscu puchy z GSI parownika to jakoś to będzie :P
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Marzec 30, 2014, 20:23:55 pm
Coś podobnego mam zamiar opatentować w Boschu, tylko ciągle się zastanawiam czy jest sens :P napewno wizualnie będzie pod maską dużo fajniej, ale czy coś to poprawi ?
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Marzec 30, 2014, 20:32:29 pm
Ale w katalogu części zamiennych jest rysunek z taką puchą.
Może zamiast opla zastosować z VW 1.8 ABS ( 75km) ten sam wtryskiwacz.......( bosch)
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: banned w Marzec 30, 2014, 23:28:58 pm
Jak najlepiej dobrać np. średnicę, długość, kształt węża/rury powietrza?

Taką żeby pojemność układu była jak w serii i najlepiej identyczny rozkład i kształt zbiorników.

- Na ile można się spodziewać pogorszenia/poprawy (bez liczenia - wiem trochę wróżenie z fusów :P )?

Zależy od farta i jak bardzo odbiegniesz od serii w średnicach, długości i pojemności. Wyższa szkoła jazdy, czytałem że jak się buduje doloty do N/A to nawet profesjonaliści po obliczeniach nie do końca wiedzą co się stanie i budują kilka prototypowych dolotów które później mierzą na hamowni.


Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: kapsel w Maj 01, 2014, 18:49:22 pm
Też myśle o takiej modernizacji w abimexie. A ta wersja, którą opisujesz z katalogu odnosi sie do boscha. I jak wyżej napisał kolega jest rzeźba w plastiku. Ciekawe kto szybciej złoży to do kupy i pokaże na forum? :P
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Maj 01, 2014, 18:54:56 pm
Chyba lepiej z 1.8 ABS zaadoptować w boschu ( puchę zeszlifować napis vw,w katalogu z 99 jest pokazane taka ala hybryda a styl opel i vw.)
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 20, 2014, 23:49:50 pm
Osłona na kolektor wydechowy plus ewentualny bandaz. Puche obciac szlifierka na równo z dnem. Nowy filtr i skrecic jak normalnie. Szybko, prosto i bez patentów tyle ze czesciej trzeba filtr zmieniac :D

Demontaz to raptem 3 sruby wiec nie wiem czy jest sens zakladac puchy z opla...
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: Macki w Wrzesień 04, 2014, 14:49:17 pm
Ciekawe kto szybciej złoży to do kupy i pokaże na forum? :P
Pierwszy krok już wykonany :) - Kupiona już puszka na wtrysk od Astry/Corsy :)
Po wstępnych przymiarkach widzę że siądzie bez problemu (będzie skierowana do przodu). Zostaje dorobić wężyki odmy, podciśnienia i etc.
Na pierwszą wersję na to Poldkowy papierowy wąż skierowany za lewą lampę i tam jakiś stożek.... Bynajmniej nie z zamiłowania do "tjuninku" :P ale ze względów pragmatycznych - montaż puchy filtra z GSI był by mocno "inwazyjną" i nieodwracalną modyfikacją (dziura chwytu powietrza wypada chyba w miejscu montażu pochłaniacza par paliwa) więc to rozwiązanie poczeka na pierwsze oceny"projektu" :)

Swoją drogą - przymierzałem też się do tej większej ("prostokątnej") puchy z Astry 1.6 (taka z dodatkową rurką powietrza i komorą tłumienia szmerów - jak w puszce filtra z GSI) ale niestety - wadziła by o zbiornik wyrównawczy serwa hamulców i nie za bardzo widzę co można z tym zrobić... :( Coś podpowiada mi że zestaw z taka puchą w połączeniu z większą przepustnicą (i może wtryskiwaczem) z Opla po małym dostrojeniu  mógł by robić robotę :)
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Wrzesień 04, 2014, 15:40:43 pm
C20NE czyli 2.0 o których piszesz to wielopunkt więc nie zaadoptujesz monowtrysku bo go tam nie ma.
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Wrzesień 04, 2014, 19:29:04 pm
i tam jakiś stożek.... Bynajmniej nie z zamiłowania do "tjuninku" :P ale ze względów pragmatycznych - montaż puchy filtra z GSI był by mocno "inwazyjną" i nieodwracalną modyfikacją

Pomyśl czy zastosowanie puchy z rofera nie było dobrym rozwiązaniem ;)
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: Macki w Wrzesień 04, 2014, 19:41:35 pm
Pomyśl czy zastosowanie puchy z rofera nie było dobrym rozwiązaniem ;)
Dokładnie - też doszedłem do takiego wniosku - będzie to chyba najlepsze wyjście na początek ;)

C20NE czyli 2.0 o których piszesz to wielopunkt więc nie zaadoptujesz monowtrysku
Mea culpa, pomyliłem się - już poprawiam wpis. Chodziło mi o silnik np. 1.6 8v - jest tam i przepustnica o większym przelocie (Poldkowa to chyba odpowiednik Opla 1.0 - 1.2) i taka pucha (która się nie zmieści w Poldku):
(http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/45/36/87/67/4536876761)
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Wrzesień 04, 2014, 20:30:56 pm
Bez sensu taka wielka pucha. Nie wiem jak w Abimexie, ale Bosch ma średnicę przepustnicy 38mm i większą przy tym monowtrysku miało tylko Audi z rzadko postykanym 2.0 100KM - 40mm.
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: Macki w Wrzesień 04, 2014, 20:35:47 pm
Pucha sama w sobie (t.j. -> część nad wtryskiem) jest taka sama jak ta zwykła (mniejsza), a dodatkowa część jest oddzielną , pustą komorą (rezonasową?) niepołączoną bezpośrednio z częścią nad wtryskiem (ta sama zasada jak przy przedniej części puchy od GSI), więc jakiś "sens" to pewnie ma ;)
A co do większej przepustnicy - wpadła mi jeszcze taka idea do głowy że:
większa przepustnica = możliwość zastosowania większego miksera (przy zachowaniu "możliwości" optymalnej regulacji gazu) = brak zwężki w dolocie (w stosunku do fabryki) + inne korzyści ;p
Hmm?
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: KGB w Październik 05, 2014, 23:24:27 pm
szukaj wiekszej przepustnicy do Multeca jak chcesz,ale nie bedzie to takie latwe ,bo w abimexie jest 38mm ,czyli taka jak w oplu 1.8 8v,
druga sprawa,ze nic nie da wieksza przepustnica, a bedzie problem ze zgraniem jej z kompem abimexa
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: łapek w Wrzesień 13, 2017, 11:23:27 am
Jak tam panowie z tym abimexem. Jakieś foty waszych przeróbek z dolotami?
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 13, 2017, 13:33:59 pm
Tak zobaczyłem ten temat i przypomniałem sobie, że jak swego czasu padł mi rover i włożyłem chwilowo silnik 1,6 CB, to wymyśliłem sobie taką głupotę, że wywaliłem gaźnik i wstawiłem w jego miejsce takie "kolanko" do którego przykręciłem przepustnicę z rovera wraz z mikserem gazowym, długą rurą od nawiewu z caro i puchą z rovera, a nawet chyba samym wkładem filtrującym, odpowiednio uszczelnionym.Jeździłem, naturalnie, tylko na samym gazie.Ale chodziło to niesamowicie, w połączeniu z krótkim mostem, to się zbierało świetnie.
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Wrzesień 13, 2017, 14:49:49 pm
Ja mam taką puszkę z Opla obrócona/przerobiona żeby dało się dolot zalożyć :)

Coś takiego, to chyba nawet ta sama
(https://olxpl-ring08.akamaized.net/images_tablicapl/489593758_6_644x461_przepustnica-opel-vectra-a-18-polonez-.jpg)

Chętnie oddam za 3 paczki szlugów :P
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: OLO w Wrzesień 14, 2017, 11:21:30 am
O! To ja będę zainteresowany. Też kiedyś chciałem zrobić taki myk.
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Wrzesień 14, 2017, 11:55:05 am
Tobie Olo to wysyłałem zdjęcia tego cuda jakoś na facebooku pamiętam. Tak czy siak śmiało mozna uderzać
Tytuł: Odp: Dolot OHV: pozbycie się okrągłego filtra -> dolot a'la Opel + pucha GSI/stożek?
Wiadomość wysłana przez: OLO w Wrzesień 20, 2017, 12:27:16 pm
Chyba tak. Daj na prv jakieś dane.