FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: saperx w Czerwiec 29, 2014, 18:41:49 pm

Tytuł: 1.6 16V elektronika od nowszego modelu
Wiadomość wysłana przez: saperx w Czerwiec 29, 2014, 18:41:49 pm
Kiedys drazac temat montazu sterownika od 1.6  (bo silnik mam 1.6) gdzies czytalem ze montaz wiazku z nowszego rovera np 25 czy 45 polepsza osiagi a same sterowniki sa bardziej podatne na modyfikacje.

Jakies doswiadczenia w tej materii?
Tytuł: Odp: 1.6 16V elektronika od nowszego modelu
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Czerwiec 29, 2014, 20:59:58 pm
zmiana kola zamachowego jest wymagana i przerobic trza wiazke od wtrysków. ogolnie same + chyba ze komp motoroli chcesz... wiecej trzeba zrobic
Tytuł: Odp: 1.6 16V elektronika od nowszego modelu
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Czerwiec 29, 2014, 23:19:27 pm
Od 99 roku wsadzali do 1.6 wałki z 1.8 a nie z 1.4, może to stąd wynika różnica w osiągach. Ale i tak pewnie jest raczej kosmetyczna.
Tytuł: Odp: 1.6 16V elektronika od nowszego modelu
Wiadomość wysłana przez: saperx w Lipiec 01, 2014, 00:04:11 am
Tak o kole wiedziałem. Chodzi mi tez o to zeby nie miec sterownika od 1.4 a skoro wydac kase na skasowanie immo to moze od razu inna wiazka i madrzejszy sterownik?
Tytuł: Odp: 1.6 16V elektronika od nowszego modelu
Wiadomość wysłana przez: Multec w Lipiec 01, 2014, 00:39:10 am
Nie ma to większego sensu, bo przyrostów żadnych nie będzie, a rzeźby trochę jest. Wiązka - sporo rzeźby + dorabianie jej sporego fragmentu od podstaw. Faktycznie MEMS3 jest sterownikiem remapowalnym, ale jest to kosztowne i w seryjnym silniku nie ma żadnego sensu. Jedyna zaleta to brak kopułki, która w zasadzie nie jest problemem, bo nie zagląda się do niej codziennie.

MEMS 1.9 czyli sterowniki starszego typu (z Xem na obudowie) nie wymagają wymiany wiązki ani czujników. Wystarczy uciąć dwa przewody i dolutować je do innych dwóch. Do tego zamocować krokowca na kolektorze ssącym i tyle. Koło zamachowe zakładamy z Rovera 1.4/1.6 z czterema brakującymi zębami + sprzęgło 200mm (polecam do większych K16tek). W moim przypadku przesiadka ze sterownika 1.4 na 1.6 (MKC 104042, silnik 2000rok z wałkami 1.8) to same pozytywy. Silnik bardziej miękko pracuje, nie ma dziur w obrotach, idzie od dołu praktycznie do końca i przy spokojnej jeździe pali bardzo małe ilości paliwa. Polecam każdemu kto męczy się ze sterownikiem z 1.4. :P

Btw. wszystkie MEMSy to sterowniki Motoroli. :]
Tytuł: Odp: 1.6 16V elektronika od nowszego modelu
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Lipiec 01, 2014, 09:20:58 am
Btw. wszystkie MEMSy to sterowniki Motoroli. 








Mialem na mysli ten komp co maja VVC 160 i te nowsze roverki :) to taki moj wlasny znak rozpoznawczy :P czy to motorola czy inny *uj to nie wiem. ja ci moge rozlozyc i zlozyc taki silnik K-serii a nie bawic sie lutowarka w kompie :P