FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: djcygan2009 w Lipiec 06, 2014, 20:43:36 pm
-
Witam dzisiaj podczas jazdy moim poldkiem zauważyłem że głośno pracuje pompka paliwa tak jak przy małej ilości paliwa ( gdy była totalna rezerwa to parę razy słyszałem taką pracę pompki), lecz paliwa w baku znajduje się około 1/4 . Nigdy wcześniej tak głośno nie pracowała,i jeszcze miałem taki objaw że jak po wejściu w zakręt na skrzyżowaniu i przyśpieszaniu na 2 biegu brakowało jakby mocy silnik delikatnie szarpał ;-|. Może już ktoś miał takie objawy ? Czy to znak że pompka się kończy ? Czy gdzieś indziej należy szukać przyczyny ? Samochód odpala normalnie czyli pompka działa ale strasznie głośno. Dodam że samochód nigdy gazu nie widział cały swój żywot na benzynie.
-
Pompa się kończy, a to że na zakręcie przy takiej ilości paliwa brakuje mocy to normalne, nawet na oryginalnym zbiorniku z przegrodami.
Pierwsze co zrób to zatankuj tak żeby była połowa zbiornika i zobacz czy się uciszy, może czujnik poziomu paliwa oszukuje.
-
Jutro zatankuje więc zobaczymy :-)
Pompa się kończy, a to że na zakręcie przy takiej ilości paliwa brakuje mocy to normalne, nawet na oryginalnym zbiorniku z przegrodami.
Ale co do braku mocy przy zakrętach przy ilości paliwa w baku ok 1/4 to się nie zgodzę jeżdżę tym samochodem od ok 5 lat i nigdy nie brakowało mocy nawet przy rezerwie która się już świeciła, pierwszy raz mi się to przydarzyło.
może czujnik poziomu paliwa oszukuje.
Raczej wskazuje poprawnie bo ostatnio zatankowałem cały bak i kasowałem licznik km, to wskaźnik pokazuje dobrze według przejechanych kilometrów i mojego średniego spalania ale kto wie trzeba sprawdzić.
-
Długo mnie nie było ale jestem trochę zajęty :/ Po zatankowaniu do pełna pompa ucichła nie odczuwam spadku mocy na ostrych zakrętach i tak samo jest przy pojemności pół baka a, więc wnioskuje że przyczyną była mała ilość paliwa i także już stara pompa która pokazuje oznaki zmęczenia.
Myślę o zmierzeniu ciśnienia paliwa podawanego przez pompę żeby sprawdzić czy nie jest za słabe. Zatem jaka jest granica prawidłowego ciśnienia paliwa podawanego przez pompę ?
-
3 bar, tyle powinna dawać pompa od GSi/rovera (minimum 3, wszystko powyżej to dobrze, nadmiar regulator odsyła z powrotem do zbiornika).
-
3 bar, tyle powinna dawać pompa od GSi/rovera (minimum 3, wszystko powyżej to dobrze, nadmiar regulator odsyła z powrotem do zbiornika).
Podziękował :-) temat do sprawdzenia...
-
Dziś byłem pomierzyć ciśnienie paliwa wynik to 2,5 barów na wolnych obrotach przy dodawaniu gazu ciśnienie zwiększało się do ok 3 barów, a gdy regulator ciśnienia był odłączany na listwie (mechanik coś tam kombinerkami ściskał) to ciśnienie wychodziło 4 bary. Z Morawskiego wyczytałem że ciśnienie powinno wynosić 3,5 barów w takim razie moja pompa nadaje się do wymiany czy może też coś być z regulatorem ciśnienia ??
-
Wyjąca pompa to po prostu oznaka że zaraz padnie podejrzewam.
Przynajmniej u siebie tak zauważyłem.
Po wyjęciu z baka silnik pompy działa, ale nie zaciąga paliwa.
-
seraf więc masz problem poważny bo ori pompy do Gsi są niedostępne, ja przynajmniej nie znalazłem, zamiennik to koszt 140 zł ale wiadomo zamiennik...
Ja ten problem pozostawiłem bez rozwiązania - samochód poszedł na recykling :jezyk2:
-
Te pompy są takie same jak np do Nexii z tego co wiem, a tak podłączając się do tematu to mam taki problem, także kumpel. Otóż wymienił bak na nowy w Caro+ rover firmy "Fux" przegrody tam są bo zaglądaliśmy, zarówno przy czujniku jak i przy pompce, ja tak samo zmieniłem bak, ale mamy wspólny problem (jemu robił mechanik, ja założyłem sobie sam), czujnik poziomu paliwa pokazuje non stop zero, a jak jest mało paliwa to przerywa, mówił, że nawet na pełnym się zdarzylo, a wcześniej nie miał takich problemów(chociaż ma ściśniety przewod w jednym miejscu) u siebie za pompkę nie ręcze bo to totalny chińczyk. A czujnik paliwa pokazuje zero...u mnie tak już było wcześniej, ale u kumpla wskazywał w miarę dobrze przed zmianą...
PS: Mój to Atu+ GSI
-
Problem musi leżeć po stronie czujnika.
U siebie miesiąc temu montowałem nowego FUX'a, przegrody ma, ale poniżej 1/4 zbiornika ciężko tym jeździć po mieście, bo na zakrętach potrafi stracić moc. Czujnik montowałem nowy (allegro - 19 PLN), i wszystko gra jak w zegarku jeśli chodzi o działanie wskaźnika poziomu paliwa.
Na początek sprawdzić połączenie czujnika do masy, jeśli jest dobre to sprawdzić wskaźnik na zegarach - zewrzeć przewody idące do czujnika do masy i sprawdzić czy zapala się rezerwa/wskazówka idzie na max. Jeśli tak to szukać przyczyny w czujniku.
-
To ja powiem o moim przypadku rok temu zmieniałem bak po jego założeniu i włożeniu ori pływaka do 1/2 pokazywał prawidłowo natomiast dalej był blokowany i nawet przy zatankowaniu pod korek pokazywał 1/2, powodem tego był inny układ grodzi które blokowały czujnik w nowym baku, a czujnika w żaden sposób nie dało się inaczej wkręcić aby pokazywał prawidłowo. Więc przerobiłem dół (pływak) na ten od fiata 126p i w ten sposób wskazania paliwa były prawidłowe. Przeróbka polegała na odcięciu drutu pływaka w połowie i przyspawaniu na identyczną długość drutu z pływakiem od malucha (taki okrągły wałeczek) :-)
U siebie miesiąc temu montowałem nowego FUX'a, przegrody ma, ale poniżej 1/4 zbiornika ciężko tym jeździć po mieście, bo na zakrętach potrafi stracić moc. Czujnik montowałem nowy (allegro - 19 PLN), i wszystko gra jak w zegarku jeśli chodzi o działanie wskaźnika poziomu paliwa.
Parę razy zdarzyło mi się na ori baku jak miałem zalane ok 1/2 baka benzyny to przy ostrym pokonywaniu zakrętów zapalał się żyd :jezyk2:
-
Kupując zbiorniki firmy fux, sprawdzajcie zawsze mocowania na pompę. Ja trafiłem na taki gdzie pompy nie dało się zamontować jak należy, bo zawadzała o grodź wewnątrz zbiornika. W przypadku czujnika wstawiają bezpośrednio śruby do blachy, bez kołnierza jak przy pompie więc raczej tutaj powinno być zawsze w porządku. Ogólnie przy produkcji tych zbiorników użyte śruby mocujące pompę i czujnik są kiepskiej jakości.
-
maćko zapodaj linka do tych czujników bo za cholerę nie potrafię znaleźć ich w takiej cenie
-
maćko zapodaj linka do tych czujników bo za cholerę nie potrafię znaleźć ich w takiej cenie
http://allegro.pl/czujnik-wskaznik-poziomu-paliwa-pn-truck-fcpp-72-i4522536770.html
-
I pokazuje dobrze w osobówce mimo że z Trucka??
-
To jest czujnik do osobowego na wtrysku (abimex, bosch, GSI, rover, caro/atu/plusy) na aukcji nie wiedzą co sprzedają. Kupiłem 3 sztuki, jeden mam wsadzony do swojego GTi i pasuje, wskazania odpowiednie, porównywałem wizualnie ze starym i niczym się nie różni.
Z tego co widziałem w internetach i na żywo bo wyciągałem osobiście z jednego - czujniki w trucku (na wtrysku) różnią się przede wszystkim kolorem pływaka - biały no i długością.
-
Tak dla pewności przed kupnem pompy. Czy ciśnienie robocze 3 bary jakie daje pompa jest wystarczające do GSI?
-
I pokazuje dobrze w osobówce mimo że z Trucka??
Nie wiedzą co sprzedają i przynajmniej dobra cena a nie 70 czy 140zł.Pasuje na 100% już kiedyś wkleiłem tego linka.Truck ma inne oznaczenie.Ten jest do wersji z wtryskiem paliwa.Zamontowałem w kombi i działa, oryginalny był tak samo oznaczony a jedyna różnica to kolor pływaka bo fabryczny miał biały.
-
Tak dla pewności przed kupnem pompy. Czy ciśnienie robocze 3 bary jakie daje pompa jest wystarczające do GSI?
Przy wyborze pompy należy się kierować dwoma parametrami. Po pierwsze ciśnieniem, a po drugie wydajnością przepływu.
Ciśnienie musi być większe niż to podane na regulatorze paliwa. W końcu pompa musi być z zapasem i prawidłowo działająca pompa zawsze przelewa coś na powrót do zbiornika. Ciśnienie w listwie o określonej wartości wynika z konieczności rozpylenia paliwa w odpowiedni sposób.
Wydajność pompy wynika z zapotrzebowania silnika na paliwo. Bo nie tylko musi być odpowiedni ciśnienie ale również ilość dostarczonego paliwa musi zaspokoić motor.
dokładnie nie pamiętam ale pompa dla rovera ma 3,5bara-80l/minutę (podobno w GSI podobna). W swoim 1,8 zauważyłem różnicę po zmianie takiej pompy na inną z Fiata o parametrach 4bary-120l/minutę.
-
Tak naprawdę to auto tylko odpalam na benzynie potem przełącza się na lpg.
Szakal twierdzi że 3 bary wystarcza do gsi bo sam miał taka pompę w swoim, więc powinno być ok.