Autor Wątek: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi  (Przeczytany 7666 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 151
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Witam dzisiaj podczas jazdy moim poldkiem zauważyłem że głośno pracuje pompka paliwa tak jak przy małej ilości paliwa ( gdy była totalna rezerwa to parę razy słyszałem taką pracę pompki), lecz paliwa w baku znajduje się około 1/4 . Nigdy wcześniej tak głośno nie pracowała,i jeszcze miałem taki objaw że jak po wejściu w zakręt na skrzyżowaniu i przyśpieszaniu na 2 biegu brakowało jakby mocy silnik delikatnie szarpał  ;-|. Może już ktoś miał takie objawy ? Czy to znak że pompka się kończy ? Czy gdzieś indziej należy szukać przyczyny ? Samochód odpala normalnie czyli pompka działa ale strasznie głośno. Dodam że samochód nigdy gazu nie widział cały swój żywot na benzynie.
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 07, 2014, 00:03:19 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Pompa się kończy, a to że na zakręcie przy takiej ilości paliwa brakuje mocy to normalne, nawet na oryginalnym zbiorniku z przegrodami.
Pierwsze co zrób to zatankuj tak żeby była połowa zbiornika i zobacz czy się uciszy, może czujnik poziomu paliwa oszukuje.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 07, 2014, 00:43:12 am »

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 151
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Jutro zatankuje więc zobaczymy  :-)

Pompa się kończy, a to że na zakręcie przy takiej ilości paliwa brakuje mocy to normalne, nawet na oryginalnym zbiorniku z przegrodami.

  Ale co do braku mocy przy zakrętach przy ilości paliwa w baku ok 1/4 to się nie zgodzę jeżdżę tym samochodem od ok 5 lat i nigdy nie brakowało mocy nawet przy rezerwie która się już świeciła, pierwszy raz mi się to przydarzyło.

może czujnik poziomu paliwa oszukuje.

Raczej wskazuje poprawnie bo ostatnio zatankowałem cały bak i kasowałem licznik km, to wskaźnik pokazuje dobrze według przejechanych kilometrów i mojego średniego spalania ale kto wie trzeba sprawdzić.
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 18, 2014, 22:39:07 pm »

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 151
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Długo mnie nie było ale jestem trochę zajęty :/ Po zatankowaniu do pełna pompa ucichła nie odczuwam spadku mocy na ostrych zakrętach i tak samo jest przy pojemności pół baka a, więc wnioskuje że przyczyną była mała ilość paliwa i także już stara pompa która pokazuje oznaki zmęczenia.

 Myślę o zmierzeniu ciśnienia paliwa podawanego przez pompę żeby sprawdzić czy nie jest za słabe. Zatem jaka jest granica prawidłowego ciśnienia paliwa podawanego przez pompę ?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2014, 22:43:58 pm wysłana przez djcygan2009 »
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 18, 2014, 22:53:05 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
3 bar, tyle powinna dawać pompa od GSi/rovera (minimum 3, wszystko powyżej to dobrze, nadmiar regulator odsyła z powrotem do zbiornika).
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 18, 2014, 22:58:33 pm »

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 151
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI
3 bar, tyle powinna dawać pompa od GSi/rovera (minimum 3, wszystko powyżej to dobrze, nadmiar regulator odsyła z powrotem do zbiornika).

Podziękował  :-) temat do sprawdzenia...
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 14, 2014, 11:43:08 am »

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 151
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Dziś byłem pomierzyć ciśnienie paliwa wynik to 2,5 barów na wolnych obrotach przy dodawaniu gazu ciśnienie zwiększało się do ok 3 barów, a gdy regulator ciśnienia był odłączany  na listwie (mechanik coś tam kombinerkami ściskał) to ciśnienie wychodziło 4 bary. Z Morawskiego wyczytałem że ciśnienie powinno wynosić 3,5 barów w takim razie moja pompa nadaje się do wymiany czy może też coś być z regulatorem ciśnienia ??
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2014, 20:14:50 pm wysłana przez djcygan2009 »
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 12, 2014, 22:27:11 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Wyjąca pompa to po prostu oznaka że zaraz padnie podejrzewam.
Przynajmniej u siebie tak zauważyłem.
Po wyjęciu z baka silnik pompy działa, ale nie zaciąga paliwa.

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 13, 2014, 21:08:45 pm »

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 151
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI
seraf więc masz problem poważny bo ori pompy do Gsi są niedostępne, ja przynajmniej nie znalazłem, zamiennik to koszt 140 zł ale wiadomo zamiennik...

Ja ten problem pozostawiłem bez rozwiązania - samochód poszedł na recykling  :jezyk2:
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 14, 2014, 19:40:18 pm »

Offline Vornar0

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 198
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi[Van] Plus 1.6 MPI (klima, el.szyby, el.lusterka itp.)
Te pompy są takie same jak np do Nexii z tego co wiem, a tak podłączając się do tematu to mam taki problem, także kumpel. Otóż wymienił bak na nowy w Caro+ rover firmy "Fux" przegrody tam są bo zaglądaliśmy, zarówno przy czujniku jak i przy pompce, ja tak samo zmieniłem bak, ale mamy wspólny problem (jemu robił mechanik, ja założyłem sobie sam), czujnik poziomu paliwa pokazuje non stop zero, a jak jest mało paliwa to przerywa, mówił, że nawet na pełnym się zdarzylo, a wcześniej nie miał takich problemów(chociaż ma ściśniety przewod w jednym miejscu) u siebie za pompkę nie ręcze bo to totalny chińczyk. A czujnik paliwa pokazuje zero...u mnie tak już było wcześniej, ale u kumpla wskazywał w miarę dobrze przed zmianą...

PS: Mój to Atu+ GSI

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 14, 2014, 19:57:28 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Problem musi leżeć po stronie czujnika.

U siebie miesiąc temu montowałem nowego FUX'a, przegrody ma, ale poniżej 1/4 zbiornika ciężko tym jeździć po mieście, bo na zakrętach potrafi stracić moc. Czujnik montowałem nowy (allegro - 19 PLN), i wszystko gra jak w zegarku jeśli chodzi o działanie wskaźnika poziomu paliwa.

Na początek sprawdzić połączenie czujnika do masy, jeśli jest dobre to sprawdzić wskaźnik na zegarach - zewrzeć przewody idące do czujnika do masy i sprawdzić czy zapala się rezerwa/wskazówka idzie na max. Jeśli tak to szukać przyczyny w czujniku.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 14, 2014, 20:38:01 pm »

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 151
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI
To ja powiem o moim przypadku rok temu zmieniałem bak po jego założeniu i włożeniu ori pływaka do 1/2 pokazywał prawidłowo natomiast dalej był blokowany i nawet przy zatankowaniu pod korek pokazywał 1/2, powodem tego był inny układ grodzi które blokowały czujnik w nowym baku, a czujnika  w żaden sposób nie dało się inaczej wkręcić aby pokazywał prawidłowo. Więc przerobiłem dół (pływak) na ten od fiata 126p i w ten sposób wskazania paliwa były prawidłowe. Przeróbka polegała na odcięciu drutu pływaka w połowie i przyspawaniu na identyczną długość drutu z pływakiem od malucha (taki okrągły wałeczek)   :-)


U siebie miesiąc temu montowałem nowego FUX'a, przegrody ma, ale poniżej 1/4 zbiornika ciężko tym jeździć po mieście, bo na zakrętach potrafi stracić moc. Czujnik montowałem nowy (allegro - 19 PLN), i wszystko gra jak w zegarku jeśli chodzi o działanie wskaźnika poziomu paliwa.

Parę razy zdarzyło mi się na ori baku jak miałem zalane ok 1/2 baka benzyny to przy ostrym pokonywaniu zakrętów zapalał się żyd  :jezyk2:
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 14, 2014, 20:47:34 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Kupując zbiorniki firmy fux, sprawdzajcie zawsze mocowania na pompę. Ja trafiłem na taki gdzie pompy nie dało się zamontować jak należy, bo zawadzała o grodź wewnątrz zbiornika. W przypadku czujnika wstawiają bezpośrednio śruby do blachy, bez kołnierza jak przy pompie więc raczej tutaj powinno być zawsze w porządku. Ogólnie przy produkcji tych zbiorników użyte śruby mocujące pompę i czujnik są kiepskiej jakości.

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 14, 2014, 23:55:26 pm »

Offline Vornar0

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 198
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi[Van] Plus 1.6 MPI (klima, el.szyby, el.lusterka itp.)
maćko zapodaj linka do tych czujników bo za cholerę nie potrafię znaleźć ich w takiej cenie

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 15, 2014, 01:28:18 am »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1805
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
maćko zapodaj linka do tych czujników bo za cholerę nie potrafię znaleźć ich w takiej cenie
http://allegro.pl/czujnik-wskaznik-poziomu-paliwa-pn-truck-fcpp-72-i4522536770.html

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 15, 2014, 07:49:29 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
I pokazuje dobrze w osobówce mimo że z Trucka??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 15, 2014, 12:53:11 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
To jest czujnik do osobowego na wtrysku (abimex, bosch, GSI, rover, caro/atu/plusy) na aukcji nie wiedzą co sprzedają. Kupiłem 3 sztuki, jeden mam wsadzony do swojego GTi i pasuje, wskazania odpowiednie, porównywałem wizualnie ze starym i niczym się nie różni.

Z tego co widziałem w internetach i na żywo bo wyciągałem osobiście z jednego - czujniki w trucku (na wtrysku) różnią się przede wszystkim kolorem pływaka - biały no i długością.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2014, 12:56:01 pm wysłana przez Maćko »
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 15, 2014, 18:39:48 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Tak dla pewności przed kupnem pompy. Czy ciśnienie robocze 3 bary jakie daje pompa jest wystarczające do GSI?

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 16, 2014, 00:38:19 am »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1805
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
I pokazuje dobrze w osobówce mimo że z Trucka??
Nie wiedzą co sprzedają i przynajmniej dobra cena a nie 70 czy 140zł.Pasuje na 100% już kiedyś wkleiłem tego linka.Truck ma inne oznaczenie.Ten jest do wersji z wtryskiem paliwa.Zamontowałem w kombi i działa, oryginalny był tak samo oznaczony a jedyna różnica to kolor pływaka bo fabryczny miał biały.

Odp: Głośno pracująca (wyjąca) pompka paliwa polonez caro plus 1.6 gsi
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 16, 2014, 08:47:50 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak dla pewności przed kupnem pompy. Czy ciśnienie robocze 3 bary jakie daje pompa jest wystarczające do GSI?

Przy wyborze pompy należy się kierować dwoma parametrami. Po pierwsze ciśnieniem, a po drugie wydajnością przepływu.
Ciśnienie musi być większe niż to podane na regulatorze paliwa. W końcu pompa musi być z zapasem i prawidłowo działająca pompa zawsze przelewa coś na powrót do zbiornika. Ciśnienie w listwie o określonej wartości wynika z konieczności rozpylenia paliwa w odpowiedni sposób.

Wydajność pompy wynika z zapotrzebowania silnika na paliwo. Bo nie tylko musi być odpowiedni ciśnienie ale również ilość dostarczonego paliwa musi zaspokoić motor.

dokładnie nie pamiętam ale pompa dla rovera ma 3,5bara-80l/minutę (podobno w GSI podobna). W swoim 1,8 zauważyłem różnicę po zmianie takiej pompy na inną z Fiata o parametrach 4bary-120l/minutę.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.