FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Speed024 w Lipiec 27, 2014, 13:24:12 pm
-
W swoim dieslu będę planował zmieniać alternator z seryjnego (chyba 50 albo 60A) na 120A.
O mocowanie itd. się nie martwię bo jakoś sobie z tym poradzę.
Martwię się bardziej o elektrykę, nic się nie stanie jak zamontuje 2x mocniejszy alternator, mam na myśli głównie przekrój kabla jaki jest oryginalny czy nie będzie za cienki jak na tak wysoki prą ładowania.
-
A co się ma stać ? Daj tylko z altka do aku porządny przewód np. 8-10mm2 i będzie ok. Ja u siebie mam altek z Zafiry 140A i działa aż miło.
-
teoretycznie powinno być 16mm2.
-
Tylko czy wymienić fabryczny czy dołożyć do fabrycznego (żeby szedł z alternatora do akumulatora).
Czytałem na elektrodzie że powinien być 20 mm2 , ale aż taki specjalnie puszczać? :)
-
Ja mam założony z VW Sharana alternator o prądzie ładowania 150 A i jeżdżę od ponad roku i nic złego się nie dzieje, przecież napięcie jest takie samo co w seryjnym więc elektronice nic nie grozi :-) a jeśli chodzi o kabel łączący alternator z akumulatorem to mam założony spawalniczy 50 mm^2 więc wyrzuć fabryczny cienki kabel który i tak już jest stary i słabiej przewodzi a daj porządny, myślę że 20 mm^2 też starczy <spoko>
-
Pytanie, czy dajesz więcej odbiorników, np bojler na ciepła wodę, żelazko ;)
Jak instalacja bez zmian zostaje, to można nic nie robić.
-
Napięcie nie ma za dużo do przekroju przewodu, kwestia natężenia prądu (ampery).
Co do odbiorników to mam ich dużo.. jeszcze ostatnio doszedł mocny wzmacniacz i reszta nagłośnienia, więc trochę prądu alternator musi dawać :).
Jak idzie ten przewód alternator - akumulator, bezpośrednio alternator jest łączony przewodem z akumulatorem tak?
Co do dodatkowych odbiorników są one zasilane osobnym kablem który idzie z akumulatora.
-
Tak, bezposrednio Jak zamontujesz, to sie pochwal. Wykombinowales z czego bd pasowal altek?
-
Generalnie powinieneś wymienić przewód, którym popłyną duże prądy czyli altek > aku. Robiąc takie modyfikacje pokuś się od razu o nowe wielofunkcyjne klemy (o ile jeszcze ich nie masz). Co do zasilania wzmacniacza to koniecznie puść osobne przewody z dużym zapasem przekroju z obowiązkowym zabezpieczeniem. Jeśli zalecają 10mm2 to daj 16mm2, jeśli 16mm2 to 25mm2 itd. Uderzenia basu potrafią zdrowo przydławić. Jeśli chcesz to wrzucę Ci filmik jak u mnie pięknie napięcie spadało do 9V na kablach 10mm2 - zalecanych.
I za fafikiem - co to za altek?
-
Excalibur, dobrze pisze. podstawową przyczyną spadków napięcia jest zbyt mały przykrój przewodów. w Peugeot 604 z v6 2460 pojemności wszystko było elektryczne. sam szyberdach ważył kilkanaście kilo, silnik od nadmuchu miał ponad 200 W mocy. wszystkim urządzeniom dostarczał prąd 54 A alternator współpracujący z 60 Ah akumulatorem. za to najcieńsze kable miały po 6 mm2 a konektory zrobiono z blachy mosiężnej 0,8 mm. wszystkie urządzenia podłączone były do, specjalnie w tym celu zbudowanych gniazd masowych. były to trzpienie wystające z blach karoserii, na nich przykręcone zostały sześcioramienne "gwiazdki"- męskie końcówki konektorów. w komorze silnika było tych gniazd 6. tam podłączone były urządzenia zasilane prądem. pod deską też było ich kilka. idąc za tym przykładem, wsadzając DOHC do CARO GLE zastosowałem 50 mm2 na przewód akumulator- rozrusznik, silnik dostał masę bezpośrednio z akumulatora tym samym przewodem. układ zapłonowy zasiliłem przewodem 6 mm2 i takie rozwiązanie uważam za właściwe. pisałem kiedyś o pulsujących światłach, chyba znam przyczynę. na alternator założyłem koło o za dużej średnicy. dlatego na wolnych obrotach zbyt wolno się kręcił. teraz wymieniając w GLI przewody, bo myszy izolację obgryzły, wkładam kable o większym przekroju.
-
Taki :
http://www.aparts.pl/partscatalogue/articledetail.aspx?a=00021&b=03417&c=09079&d=0002&node=00004&pnode=0100010,0100041,0100350&t=1&ta=0~1986~1040~1021&te=0030&tg=00004&tl=000000126&item=0986040021
Wymiary się sprawdzają i wszystko inne, jeszcze go nie założyłem.
Co do zasilenia wzmacniacza to już jest zasilany chyba 20mm2 + bezpiecznik zaraz za aku, tak samo jak i dodatkowe wyposażenie jest zasilane grubszym przewodem + zabezpieczenie zaraz za aku.
(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2975_zpsda01e833.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2975_zpsda01e833.jpg.html)
Któren przewód łączy akumulator z alternatorem ?
A o masę zadbałem, porządny gruby kabel łączy się z blokiem silnika, drugi się łączy z karoserią za akumulatorem, a 3 gruby kabel w środku i zakręcony na nakrętkę, wraz z przewodami masowymi.
Jakie klemy wielofunkcyjne masz na myśli?
-
Któren przewód łączy akumulator z alternatorem ?
Przewód który idzie od klemy plus do alternatora :-)
Jakie klemy wielofunkcyjne masz na myśli?
np takie http://www.caraudiosklepy.pl/hollywood-hbtp-p561.html (http://www.caraudiosklepy.pl/hollywood-hbtp-p561.html) Sam chciałem kupić takie ale jakoś nie wyszło i zostały klemy za 5 zł ze sklepu motoryzacyjnego, do których jednak da się podłączyć dwa przewody 50 mm^2 i jeden kabel około 20 mm^2
-
Z mojego zdjęcia to jest ten brązowy ? Czy który ? :)
-
(http://s3.postimg.org/b038am6yb/DSC_2975_zpsda01e833_zzz.jpg)
Wydaje mi się że to ten u Ciebie idzie od klemy plus do altka, który zaznaczyłem, ale najlepiej zobacz który gdzie idzie i będziesz widział bo ja Ci nie wywróżę :-)
(http://s18.postimg.org/xos21ph0p/IMG_0548_111.jpg)
(http://s27.postimg.org/ofki3k00z/IMG_0554_2222.jpg)
A tu masz moje rozwiązanie jak mam u siebie podłączone 1 to kabel od akumulatora do alternatora, a 2 to kabel łączący akumulator i rozrusznik ;-)