FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: FSOmr88 w Styczeń 04, 2015, 19:54:01 pm

Tytuł: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: FSOmr88 w Styczeń 04, 2015, 19:54:01 pm
Stosował ktoś swiece irydowe BKR6EIX w k-serii 1400ccm?
Można je w ogóle zastosować do tego silnika? Na stronie NGK podają, że jest to zamiennik irydowy świecy BKR6E lub V-line 26
Co ile powinno wymieniać się swiece v-line?
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 04, 2015, 23:43:06 pm
ZTCP Irydy są dedykowane do 1,8... Symbolu nie pamiętam.
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: FSOmr88 w Styczeń 05, 2015, 00:40:27 am
czyli co? nie można irydowych do 1.4? chyba zartujesz
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 05, 2015, 00:46:43 am
Nie irydówki, a platynówki są dedykowane do K-Serii z cewkami na pokrywce. Do 1.8 też całkiem możliwe, że zalecano platynówki.
Po za zwiększoną żywotnością to różnicy nie zauważysz, a wymienić zwykłe świeczki nawet raz na rok to śmieszne pieniądze (30-40zł). Ja po zmianie z BKR6E na platynówki (z 2.0FSi Fałweja, bo miałem po taniości) nie poczułem różnicy....
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: FSOmr88 w Styczeń 05, 2015, 00:57:14 am
dedykowane do 1.4, 1.6 oraz do 1.8 to bkr6e a odpowiednikiem irydowym jest bkr6eix i pojemność zabardzo tu nie ma znaczenia, chodzi o parametry.
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: FSOmr88 w Styczeń 05, 2015, 01:01:46 am
platynowki jeśli chodzi o żywotność to dupy nie urywa... iryd starczy mi do końca a o to właśnie mi chodzi. v-line właśnie mi się wypalily po 20tyś... ciekawe co by było, gdyby to się zdarzyło 200km od domu przy -4 na dworze.

czyli nikt nie zakładał irydowych?
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 05, 2015, 01:08:15 am
BKR6E jest do 2001 roku tylko. Później tylko platyna, PFR6N bodajże.
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: FSOmr88 w Styczeń 05, 2015, 01:24:34 am
czym się różniły silniki po 2001 roku?
mój di nich nie należy chyba ze poloneza z kseria produkowano po 2001...
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 05, 2015, 02:11:56 am
jezeli to zamienniki zwyklych i maja taka sama przerwe to mozesz smialo stosowac,
jezeli do LPG to dobrze jest zmniejszyc przerwe ,nie pamitam ile ma rover ,jezeli 0.8mm to mozna zmniejszyc do 0.6mm ,ewentualnie 0.7mm na irydowych,
albo nie ruszac,jezeli ten caly iryd ma sie ukruszyc niechcacy :p
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: FSOmr88 w Styczeń 05, 2015, 12:27:14 pm
nie zmienia sie przerw w świecach irydowych...
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 05, 2015, 12:41:46 pm
odpusc sobie ten temat. szkoda kasy jak na 1.4.  Platynowe stosuje sie w pratkyce tylko do 1.8.  W innych pojemnosciach w przypadku K-serii to nic nie zmieni. Po za wieksza kwota wyciagnieta z portfela na ich zakup :D
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: FSOmr88 w Styczeń 05, 2015, 14:09:32 pm
Jeśli ktoś liczy, że wymiana świec doda mu więcej mocy to jest niespełna rozumu. Lepiej nakleić naklejkę turbo - doda to więcej mocy.
Widzę, że nie dowiem tu się niczego więcej, co już wiem...

No to tak. Świeca - prócz gwintu, długości ma też ciepłotę czyli zdolność do odprowadzenia ciepła. Do k-serii producent przewidział BKR6E czyli świece o ciepłocie 6. NGK wypuściło też v-line (świece z wycięciem w elektrodzie), odpowiednikiem zwykłej świecy o ciepłocie 6 jest świeca v-line 28. Ona ma takie same właściwości cieplne, gwint, długość a prócz tego jakoś rozbija wyładowania na dwie części - mniejsza o to.
Takie świece wymieniamy co 15-20tyś kilometrów.

Teraz świece irydowe. Elektroda jest bardzo cienka (jak szpilka), wykonana jest z irydu. Jej żywotność wystarczy wg. producenta czyli NGK na 80-120tys km czyli 4-6 kompletów zwykłych świec. Świece która jest zamiennikiem (czyli o tych samych parametrach cieplnych, gwincie i długości) znajdziemy pod symbolem BKR6EIX.

Teraz matematyka. Komplet v-linów kosztuje 40zł i wystarczyła na prawie 20tys kilometrów. Sztuka irydowa kosztuje 36zł.

Śledzik, czego oczekujesz od świecy w 1.8? Wzrostu mocy o 10KM? Da ona identyczny efekt niż w 1.4 czyli żaden prócz tego, że nie będę musiał dwa razy w roku wykręcać i wkręcać nowe świece.
Śledzik - mówimy o świecach IRYDOWYCH a to dwie, różne technologie i ceny.

1.8 to właściwie ten sam silnik prócz lekko zmienionego skoku i średnicy tłoka.
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 05, 2015, 14:19:05 pm
Od 2001 były cewki montowane bezpośrednio na dwóch świecach + dwa króciutkie przewody w systemie Wasted Spark.
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 05, 2015, 15:51:26 pm
nie zmienia sie przerw w świecach irydowych...
... jezeli sie nie potrafi ,
niezaleznie od materialu elektrod przerwa musi byc odpowiednio dobrana,
ten zamiennik ma taka sama cieplote i pewnie przerwe tez jak zwykla swieca,
przy zasilaniu LPG mieszanka ma wyzsza rezystancje ,wiec stosuje sie mniejsze przerwy,
chwilowo moze byc tez wyzsza temp. spalania ,wiec zmienia sie cieplote,
tak przynajmniej deklaruje producent swiec - do LPG jest mniejsza przerwa ,inny opornik (jezeli jest) inna cieplota,
do silnikow bardziej wysilonych stosuje sie swiece zimniejsze ,wiec do LPG tez swiece sa zimniejsze,
chcesz to wszystko rozkminiac przy zmianach swiec ? jezeli stosujesz zwykle swiece to najprostszym sposobem poprawy ich pracy na LPG jest zmniejszenie przerwy
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 05, 2015, 16:20:32 pm
Śledzik, czego oczekujesz od świecy w 1.8? Wzrostu mocy o 10KM? Da ona identyczny efekt niż w 1.4 czyli żaden
zacznijmy od tego ze 1.8 nawet na kopułce, i jak zalozysz tam swiece np. od 1.4 to moze miec problemy z kultura pracy silnika. Nie równa praca silnika, problemy z jazda w poszczegolnych zakresach obrotow. Dopiero zmiana swiec na irydowe poprawiala prace silnika. Czy byl przyrost o 10KM? Raczej o 10dB ciszej :P troche tego przewalilem na róznych kombinacjach zaplonowych i mówie poprostu swoje doświadczenie
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 05, 2015, 16:23:00 pm
v-line właśnie mi się wypalily po 20tyś... ciekawe co by było, gdyby to się zdarzyło 200km od domu przy -4 na dworze.
wypaliło Ci elektrode czy co? stopily sie?
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: Brysiek#1957 w Styczeń 05, 2015, 16:29:03 pm
Ja na v-line zrobiłem 50tyś i nie był powodu by je zmieniać....
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: FSOmr88 w Styczeń 05, 2015, 18:33:35 pm
Dopiero zmiana swiec na irydowe poprawiala prace silnika.
Czyli odbiegając od 1400, w 1.8 producent stosował świece irydowe jak wypuszczał samochód z fabryki skoro na zwykłych nie pracuje poprawnie?
Na jakich świecach nie chciał poprawnie pracować?
Irydowe mam już na biurku, elektroda jest wielkości dużej szpilki i nawet mnie nie kusi o zmniejszanie przerwy. Jest tam 0,8mm a są jeszcze o fabrycznej przerwie 1.1mm (bodajże BKR6EIX-11).

Śledzik, nie mam pewności - po odpaleniu zimnego silnika (jakieś dwa tysiące kilometrów temu) przez chwile pracował jakby na jednym garnku mniej - jednak nie często przy odpalaniu tak się działo. Wczoraj po odpaleniu pracował jakby na dwóch cylindrach, silnikiem rzucało, z trudem wkręcał się na obroty ale powyżej 2500RPM jakby lepiej. Jednak nie dało się ruszyć z niskich. Popracował tak przez 30-40 sekund i wszystko wróciło do normy zrobiłem nie więcej niż 50km i zgasiłem na 1,5 godziny. Po odpaleniu było dobrze, i po chwili nie pracował już na wszystkich - lekka przygazówka i załapał na wszystkie. Dziś rano już takiego problemu nie było. Nie strzelał w dolot, nie kichał - zwyczajnie nie palił na któryś, czy któreś cylindry.

Z uwagi na to, że palec i kopułka beru zmieniane około 15 tysięcy kilometrów temu, przewody i świece mają w okolicach 20 tysięcy podejrzewam, że to świece. Świece kiedyś poszły z głowicą do planowania i ciekawe czy to się jakoś na nich nie odbiło.

Tak czy siak, świece irydowe już zakupione - może będę się spokojniej czuł w trasie. Kosztowały 155zł/komplet.
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 05, 2015, 21:40:19 pm
Czyli odbiegając od 1400, w 1.8 producent stosował świece irydowe jak wypuszczał samochód z fabryki skoro na zwykłych nie pracuje poprawnie?
zgadza sie. Przynajmniej do tej pory takie swiece spotykalem w 1.8 łacznie z kopułkowymi 1.8  Wyjmij te swiece co masz i bedziesz widzial czy to wina swiec.
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Styczeń 05, 2015, 22:25:17 pm
Ja mam założone platyny Beru z niższą ciepłotą i porównując z NGK jest maga różnica, brak jakiegokolwiek wypadania zapłonu nawet na LPG.
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: FSOmr88 w Styczeń 05, 2015, 22:37:20 pm
konkretnie jaki model baru?
W taką pogodę ciężko wyciągnąć a garaż chwilowo nieczynny... ciekawość mnie zżera
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: FSOmr88 w Styczeń 05, 2015, 22:38:23 pm
konkretnie jaki model baru?
W taką pogodę ciężko wyciągnąć a garaż chwilowo nieczynny... ciekawość mnie zżera
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: RSilak w Styczeń 05, 2015, 22:45:41 pm
Nie pamiętam teraz jutro rano napiszę :) ale z tego co kojarzę dedykowane do Skyline rb25dett
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: FSOmr88 w Styczeń 05, 2015, 23:02:53 pm
Wiecie coś na temat podróbek? Z tego co teraz czytam jest dużo podrabianych sztuk.

Śledzik, dlaczego na stronie NGK, świeca BKR6EIX nie jest dedykowana do 1.8? W ich katalogu jest wyraźnie, że do 1.1 1.4 1.6 z serii K, 2.0 Turbo (pewnie seria T) oraz do KV6
Edit
Do 1.8 VVC jest dedykowana PFR6N-11 i do zwykłego 1.8, 1.4 powyżej 1999r, 1.1 od 1999r też - Czyli Platynowa, NGK nie podaje zamienników irydowych, v-linów i standardowych. To w końcu widujesz platynowe czy irydowe, bo różnica jest spora - najlepiej na jakim modelu jeździsz?


Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 06, 2015, 00:32:58 am
Napisałem wcześniej, że platynowa... PFR6N-11 była do VVC bo tam są cewki w Wasted Spark, a nie kopułka. A z tym 1999 to różnie bywa, bo niektóre modele i do 2000 miały kopułkę. Generalnie wszystkie bez kopułki miały platynówki. Irydówek fabrycznie nie było nigdy.
Ja mam platynówki w VVC160 i jest super, na BKR6E też chodził świetnie więc w 1.4 różnicy nie odczujesz, skoro najbardziej wysilona wolnossąca K-Seria znosi oba rodzaje tak samo..... :)
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 06, 2015, 01:28:33 am
dajcie sobie spokoj ze swiecami z przerwa 1.1mm,
na pewno nie radze stosowac do LPG,
zreszta 1.1mm to raczej w japoncach stosuja ,a 1.3mm w fordach - ford to porazka pod wzgledem zaplonu
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 06, 2015, 18:34:15 pm
Śledzik, dlaczego na stronie NGK, świeca BKR6EIX nie jest dedykowana do 1.8?
a dlaczego na stronie InterCarsu drążek środkowy do PN'a 1.6 jest taki sam jak do PN'a 1.4 i kosztuje 350zl? Najlepsza świece jaka zastosujesz bedzie świeca, którą przewiduje producent. Do 1.4 i 1.6 zawsze stosowałem te same tradycyjne świece a do 1.8 zawsze platynówki. Przykro mi, nie pamietam oznaczeń bo nie jestem mułem bagiennym ani książkowym bo inaczej to bym zgłupiał od nadmiaru wiadomości. Oczywiście z całym szacunkiem do osób, wypowiadającym sie w tym temacie.
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: FSOmr88 w Styczeń 13, 2015, 01:50:29 am
Jestem po wymianie świec. No najlepsze, podjechałem pod garaż, godzinkę później chciałem wjechać, odpalam i po chwili słyszę jak pracuje jakby na jednym garnku (jednym), po chwili już nie dało się go uruchomić na benzynie. W trybie awaryjnym LPG zapalił od obrotu. Zacząłem wszystko rozbierać zaczynając od świec. Stare BKR6E sprawdzone - na jednej iskra niebieska natomiast na trzech pozostałych iskra żółta jak ogień - kolor kawa z mlekiem.
Szukam więc dalej, sprawdzam ciśnienie na garnkach wyniki:
I - 13,5
II - 13,0
III - 12,0
IV - 14,0
Wiem, mało na III ale K-seria pali nawet jak ma po 8, szukam dalej.
Sprawdzę ciśnienie paliwa, pomyślałem, odkręcam więc filtr i spuszczam ciśnienie do naczynia. To co zobaczyłem przeszło moje oczekiwania. Jasna, zamglona maź osadza się na dnie zbiorniczka w proporcji pół na pół z benzyną. Spuszczam coraz więcej a benzyny coraz mniej. Po chwili leci sama woda. Ogółem wypompowałem ponad 2L (pełna butelka PET)  czystej wody ze zbiornika. Z moich obliczeń wynikało, że w baku powinno być około 14L paliwa. Spuściłem więc całą wodę aż pompa zaczęła podawać czyste paliwo. Do zbiornika dolałem 11L paliwa i pół litra denaturatu.
Dokręciłem świece momentem 30Nm, wyczyściłem listwę z paliwa (zdemontowałem tylko jeden wtrysk), wymieniłem olej i filtry i złożyłem wszystko do kupy. Odpalił po kilkunastu kręceniach i wydawało się, że wszystko gra. Jednak nie, silnik pracował do pełnej temperatury roboczej i po pierwszej jeździe okazało się, że pod obciążeniem nie pali na któryś cylinder, po chwili na niskich obrotach już kulał. Odpinałem wtryskiwacze po kolei i na IV cylindrze brak reakcji.

Nie wiem za bardzo co teraz, czy wtrysk mógł się zatrzeć przez wodę? Między listwą a pompą jest filtr paliwa więc paproch to chyba nie jest.
Najlepsze jest to, że bak, przewody paliwowe, przewód wlewowy wymieniony max 4 miesiące temu i spalił w sobie około 50L paliwa.
 



jestem mułem bagiennym

Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Styczeń 13, 2015, 10:34:17 am
U mnie w 1.8 T są irydowe.
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 13, 2015, 14:42:53 pm
Wtryskiwacze się pozatykały. Dawno temu pisałem nawet artykuł gdzieś tu na forum...
http://www.fsoptk.pl/wtryskiwacze-paliwa/
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: LUKI w Styczeń 13, 2015, 16:41:34 pm
Daj spokój świecom. Pozabijały Ci sie wtryski i dlatego Ci kuleje,daj je do czyszczenia o ile sie jeszcze nadają lub sam je przedmuchaj sprezarką od strony wylotu na załączonej cewce ;). Przeczysć i uszczelnij dobrze cały układ paliwowy i ma banglać.  ;) 
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 13, 2015, 17:15:48 pm
U mnie w 1.8 T są irydowe.

Niefabrycznie. :)

A co do problemu, wtryski najlepiej byłoby wymyć w ultradźwiękach, ale sposób Bociana też powinien przynieść efekty. :)
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: FSOmr88 w Styczeń 13, 2015, 21:49:07 pm
Rozebrałem listwę wtryskową, zdemontowałem wtryskiwacze, bardzo dokładnie umyłem wszystko w benzynie, przedmuchałem, wystukałem i założyłem. Po odpaleniu pracował równo i na wszystkie garki. Po kilkunastu kilometrach to samo... Nie mam pojęcia którędy mogą się tam dostawać zanieczyszczenia.
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 13, 2015, 22:07:51 pm
pewno wtryski juz wysiadły. wymien filtr paliwa i wymyj zbiornik (od środka :P )
Tytuł: Odp: K-seria - świece irydowe
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 14, 2015, 09:39:12 am
wtryski najlepiej byłoby wymyć w ultradźwiękach, ale sposób Bociana też powinien przynieść efekty. :)
W czasach kiedy to pisałem nie wiedziałem że takie coś jak myjka ultradźwiękowa istnieje, a większość obecnych użytkowników tego forum nie miała jeszcze prawa jazdy :P...

Wracając do tematu. Zmiana filtra i płukanie zbiornika obowiązkowe. Sprawdź też czy przypadkiem nie masz przerdzewiałego tego zbiornika bo wtedy ładnie ciągnie on wilgoć i wszystko się powtórzy.