Autor Wątek: K-seria - świece irydowe  (Przeczytany 7725 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

K-seria - świece irydowe
« dnia: Styczeń 04, 2015, 19:54:01 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Stosował ktoś swiece irydowe BKR6EIX w k-serii 1400ccm?
Można je w ogóle zastosować do tego silnika? Na stronie NGK podają, że jest to zamiennik irydowy świecy BKR6E lub V-line 26
Co ile powinno wymieniać się swiece v-line?
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 04, 2015, 23:43:06 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
ZTCP Irydy są dedykowane do 1,8... Symbolu nie pamiętam.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2015, 00:40:27 am »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
czyli co? nie można irydowych do 1.4? chyba zartujesz
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 05, 2015, 00:46:43 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie irydówki, a platynówki są dedykowane do K-Serii z cewkami na pokrywce. Do 1.8 też całkiem możliwe, że zalecano platynówki.
Po za zwiększoną żywotnością to różnicy nie zauważysz, a wymienić zwykłe świeczki nawet raz na rok to śmieszne pieniądze (30-40zł). Ja po zmianie z BKR6E na platynówki (z 2.0FSi Fałweja, bo miałem po taniości) nie poczułem różnicy....
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 05, 2015, 00:57:14 am »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
dedykowane do 1.4, 1.6 oraz do 1.8 to bkr6e a odpowiednikiem irydowym jest bkr6eix i pojemność zabardzo tu nie ma znaczenia, chodzi o parametry.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 05, 2015, 01:01:46 am »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
platynowki jeśli chodzi o żywotność to dupy nie urywa... iryd starczy mi do końca a o to właśnie mi chodzi. v-line właśnie mi się wypalily po 20tyś... ciekawe co by było, gdyby to się zdarzyło 200km od domu przy -4 na dworze.

czyli nikt nie zakładał irydowych?
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 05, 2015, 01:08:15 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
BKR6E jest do 2001 roku tylko. Później tylko platyna, PFR6N bodajże.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 05, 2015, 01:24:34 am »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
czym się różniły silniki po 2001 roku?
mój di nich nie należy chyba ze poloneza z kseria produkowano po 2001...
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 05, 2015, 02:11:56 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli to zamienniki zwyklych i maja taka sama przerwe to mozesz smialo stosowac,
jezeli do LPG to dobrze jest zmniejszyc przerwe ,nie pamitam ile ma rover ,jezeli 0.8mm to mozna zmniejszyc do 0.6mm ,ewentualnie 0.7mm na irydowych,
albo nie ruszac,jezeli ten caly iryd ma sie ukruszyc niechcacy :p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 05, 2015, 12:27:14 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
nie zmienia sie przerw w świecach irydowych...
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 05, 2015, 12:41:46 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
odpusc sobie ten temat. szkoda kasy jak na 1.4.  Platynowe stosuje sie w pratkyce tylko do 1.8.  W innych pojemnosciach w przypadku K-serii to nic nie zmieni. Po za wieksza kwota wyciagnieta z portfela na ich zakup :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 05, 2015, 14:09:32 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Jeśli ktoś liczy, że wymiana świec doda mu więcej mocy to jest niespełna rozumu. Lepiej nakleić naklejkę turbo - doda to więcej mocy.
Widzę, że nie dowiem tu się niczego więcej, co już wiem...

No to tak. Świeca - prócz gwintu, długości ma też ciepłotę czyli zdolność do odprowadzenia ciepła. Do k-serii producent przewidział BKR6E czyli świece o ciepłocie 6. NGK wypuściło też v-line (świece z wycięciem w elektrodzie), odpowiednikiem zwykłej świecy o ciepłocie 6 jest świeca v-line 28. Ona ma takie same właściwości cieplne, gwint, długość a prócz tego jakoś rozbija wyładowania na dwie części - mniejsza o to.
Takie świece wymieniamy co 15-20tyś kilometrów.

Teraz świece irydowe. Elektroda jest bardzo cienka (jak szpilka), wykonana jest z irydu. Jej żywotność wystarczy wg. producenta czyli NGK na 80-120tys km czyli 4-6 kompletów zwykłych świec. Świece która jest zamiennikiem (czyli o tych samych parametrach cieplnych, gwincie i długości) znajdziemy pod symbolem BKR6EIX.

Teraz matematyka. Komplet v-linów kosztuje 40zł i wystarczyła na prawie 20tys kilometrów. Sztuka irydowa kosztuje 36zł.

Śledzik, czego oczekujesz od świecy w 1.8? Wzrostu mocy o 10KM? Da ona identyczny efekt niż w 1.4 czyli żaden prócz tego, że nie będę musiał dwa razy w roku wykręcać i wkręcać nowe świece.
Śledzik - mówimy o świecach IRYDOWYCH a to dwie, różne technologie i ceny.

1.8 to właściwie ten sam silnik prócz lekko zmienionego skoku i średnicy tłoka.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 05, 2015, 14:19:05 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Od 2001 były cewki montowane bezpośrednio na dwóch świecach + dwa króciutkie przewody w systemie Wasted Spark.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 05, 2015, 15:51:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie zmienia sie przerw w świecach irydowych...
... jezeli sie nie potrafi ,
niezaleznie od materialu elektrod przerwa musi byc odpowiednio dobrana,
ten zamiennik ma taka sama cieplote i pewnie przerwe tez jak zwykla swieca,
przy zasilaniu LPG mieszanka ma wyzsza rezystancje ,wiec stosuje sie mniejsze przerwy,
chwilowo moze byc tez wyzsza temp. spalania ,wiec zmienia sie cieplote,
tak przynajmniej deklaruje producent swiec - do LPG jest mniejsza przerwa ,inny opornik (jezeli jest) inna cieplota,
do silnikow bardziej wysilonych stosuje sie swiece zimniejsze ,wiec do LPG tez swiece sa zimniejsze,
chcesz to wszystko rozkminiac przy zmianach swiec ? jezeli stosujesz zwykle swiece to najprostszym sposobem poprawy ich pracy na LPG jest zmniejszenie przerwy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 05, 2015, 16:20:32 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Śledzik, czego oczekujesz od świecy w 1.8? Wzrostu mocy o 10KM? Da ona identyczny efekt niż w 1.4 czyli żaden
zacznijmy od tego ze 1.8 nawet na kopułce, i jak zalozysz tam swiece np. od 1.4 to moze miec problemy z kultura pracy silnika. Nie równa praca silnika, problemy z jazda w poszczegolnych zakresach obrotow. Dopiero zmiana swiec na irydowe poprawiala prace silnika. Czy byl przyrost o 10KM? Raczej o 10dB ciszej :P troche tego przewalilem na róznych kombinacjach zaplonowych i mówie poprostu swoje doświadczenie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 05, 2015, 16:23:00 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
v-line właśnie mi się wypalily po 20tyś... ciekawe co by było, gdyby to się zdarzyło 200km od domu przy -4 na dworze.
wypaliło Ci elektrode czy co? stopily sie?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 05, 2015, 16:29:03 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Ja na v-line zrobiłem 50tyś i nie był powodu by je zmieniać....
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 05, 2015, 18:33:35 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Dopiero zmiana swiec na irydowe poprawiala prace silnika.
Czyli odbiegając od 1400, w 1.8 producent stosował świece irydowe jak wypuszczał samochód z fabryki skoro na zwykłych nie pracuje poprawnie?
Na jakich świecach nie chciał poprawnie pracować?
Irydowe mam już na biurku, elektroda jest wielkości dużej szpilki i nawet mnie nie kusi o zmniejszanie przerwy. Jest tam 0,8mm a są jeszcze o fabrycznej przerwie 1.1mm (bodajże BKR6EIX-11).

Śledzik, nie mam pewności - po odpaleniu zimnego silnika (jakieś dwa tysiące kilometrów temu) przez chwile pracował jakby na jednym garnku mniej - jednak nie często przy odpalaniu tak się działo. Wczoraj po odpaleniu pracował jakby na dwóch cylindrach, silnikiem rzucało, z trudem wkręcał się na obroty ale powyżej 2500RPM jakby lepiej. Jednak nie dało się ruszyć z niskich. Popracował tak przez 30-40 sekund i wszystko wróciło do normy zrobiłem nie więcej niż 50km i zgasiłem na 1,5 godziny. Po odpaleniu było dobrze, i po chwili nie pracował już na wszystkich - lekka przygazówka i załapał na wszystkie. Dziś rano już takiego problemu nie było. Nie strzelał w dolot, nie kichał - zwyczajnie nie palił na któryś, czy któreś cylindry.

Z uwagi na to, że palec i kopułka beru zmieniane około 15 tysięcy kilometrów temu, przewody i świece mają w okolicach 20 tysięcy podejrzewam, że to świece. Świece kiedyś poszły z głowicą do planowania i ciekawe czy to się jakoś na nich nie odbiło.

Tak czy siak, świece irydowe już zakupione - może będę się spokojniej czuł w trasie. Kosztowały 155zł/komplet.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2015, 18:35:08 pm wysłana przez FSOmr88 »
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 05, 2015, 21:40:19 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Czyli odbiegając od 1400, w 1.8 producent stosował świece irydowe jak wypuszczał samochód z fabryki skoro na zwykłych nie pracuje poprawnie?
zgadza sie. Przynajmniej do tej pory takie swiece spotykalem w 1.8 łacznie z kopułkowymi 1.8  Wyjmij te swiece co masz i bedziesz widzial czy to wina swiec.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: K-seria - świece irydowe
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 05, 2015, 22:25:17 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Ja mam założone platyny Beru z niższą ciepłotą i porównując z NGK jest maga różnica, brak jakiegokolwiek wypadania zapłonu nawet na LPG.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v