FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: mkzibi w Luty 21, 2015, 17:04:15 pm
-
Witam. Z racji ze silnika GSi nigdy nie miałem mam kilka pytać ponieważ w książce o polonezach wersja Plus jest potraktowana pobieżnie. Oto pytanka podparte zdjęciami:
Obudowa filtra paliwa:
Do czego służy dodatkowa komora z przodu obudowy filtra. Z tego co zauważyłem sam filtr siedzi w pierwszej części obudowy.
(http://www.fuleron.com.pl/images/forum/polonez/filtr.jpg)
Do czego służy kula w komorze silnika.
(http://www.fuleron.com.pl/images/forum/polonez/kula.jpg)
Czy podpora wału jest czymś konserwowana? trzeba to jakoś smarować? U mnie wygląda dobrze ale bardzo sucha.
(http://www.fuleron.com.pl/images/forum/polonez/wal1.jpg)
-
Do czego służy kula w komorze silnika.
Akumulator ciśnienia do podciśnieniowego sterowania kierunkiem nawiewu powietrza w kabinie.
Czy podpora wału jest czymś konserwowana? trzeba to jakoś smarować?
Nigdy nie spotkałem się z takim zabiegiem.
-
Do czego służy dodatkowa komora z przodu obudowy filtra.
Pewnie dostraja pojemność układu dolotowego.
-
Do czego służy dodatkowa komora z przodu obudowy filtra.
Pewnie dostraja pojemność układu dolotowego.
Ja gdzieś czytałem, że to do wyciszenia dolotu. Żeby nie buczał jak rofer :P
-
Ta kula to jest zbiorniczek podciśnienia sterująca klapami odcięcia nawiewu wnętrza z zewnątrz /obieg zamknięty/ . Podpory się nie konserwuje
-
lozysko samo w sobie ma smar, lozysko ma swoja zywotnosc, wiec jezeli ci nie szarpie,nie drga, swiszczy, piszczy, powinno byc ok, koszt ewntualnego kupna jest niewielki, wiec sie nieprzejmuj
-
Ta kula to jest zbiorniczek podciśnienia sterująca klapami odcięcia nawiewu wnętrza z zewnątrz /obieg zamknięty/ . Podpory się nie konserwuje
podcisnieniem sa sterowane klapy nawiewu na poszczegolne wyloty, a obieg zamkniety jest na przycisk z kabelkami - a kabelkami to zazwyczaj prąd plynie, a nie powietrze ;]
-
A tu niespodzianka. Owszem obieg wewnętrzny załącza się przyciskiem, ale on steruje jakimś elektrozaworem w panelu sterowania nawiewami - dalej idzie normalny wężyk i na końcu jest siłownik sterujący klapka.