FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: mikolaj w Maj 14, 2015, 23:22:23 pm
-
Witajcie, chcę przedstawić Wam mojego Poloneza. Kupiłem go całkiem przypadkiem. Tzn. miałem wcześniej Astrę, kiedy się dowiedziałem, że wujek sprzedaje Poldka. Pojechałem od razu do niego, ustaliłem cenę i powiedziałem, że jak sprzedam Astrę, to kupuję Poloneza. Po tygodniu był już mój. Historia jego jest taka, że wujek kupił sobie Caro z dieslem o przebiegu 120k km ale z beznadziejną blachą, co mu nie przeszkadzało gdyż potrzebował go do przekładki silnika do Nivy. Plany się zmieniły po tym jak znalazł Nivę z dieslem. Zaczął szukać zdrowej budy dla tego silnika i znalazł właśnie tego Atu Plusa. Kupił go od starego kawalera, który na zimę odstawiał go do garażu. Atu miało przebieg 60k km jak wujek w 2012 zamontował tam diesla. Przejeździł jeden rok(w tym jedyną zimę w życiu tego samochodu) i chciał go sprzedać bo kupił golfa...no i tak trafił do mnie. Teraz ciekawsza część czyli fotki.
Tak wyglądał na początku:
(http://img5.imageshack.us/img5/6123/xlzu.jpg)
(http://img51.imageshack.us/img51/2922/3x30.jpg)
(http://img194.imageshack.us/img194/1851/g0ew.jpg)
(http://img600.imageshack.us/img600/305/g39m.jpg)
Jak się przypatrzycie to zobaczycie gdzie był naprawiany blacharsko. Lewe tylne nadkole i drzwi. Jest to jedyna naprawa blacharska tego samochodu. Gdy wróciłem z Mazur i zostawiłem samochód pod domem to kolega brata cofając uderzył w Poloneza.
Teraz zmienił się przód:
(http://img5.imageshack.us/img5/9297/ys0h.jpg)
I małe porównanie:
(http://img844.imageshack.us/img844/4217/ab5d.jpg)
No i dodałem mu licznik z obrotomierzem od diesla:
(http://img138.imageshack.us/img138/7763/1sbl.jpg)
20.11.2013 zakupiłem to:
(http://img534.imageshack.us/img534/2892/jhf7.jpg)
22.02.2014 zrobiłem dziurę w dachu i teraz trzeba ją czymś zakryć :D
(https://lh6.googleusercontent.com/-BsF3iA2m-Gs/UwjN0orL98I/AAAAAAAAA8w/o60x54T1AVg/w936-h702-no/Zdj%25C4%2599cie0106.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-yQFtmkAC5wI/UwjN1KTLHGI/AAAAAAAAA9Q/bCqHNYDr-xY/w936-h702-no/Zdj%25C4%2599cie0107.jpg)
Wstępna przymiarka dachu:
(https://lh4.googleusercontent.com/-ivDJjCscxbc/UwjN47_wiDI/AAAAAAAAA9E/GRVU_IQmJhg/w936-h702-no/Zdj%25C4%2599cie0109.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-iJDs72OJo9Q/Uwzq4ByjimI/AAAAAAAAA9s/oTaEucRfJrI/w936-h702-no/Zdj%25C4%2599cie0111.jpg)
24.06.2014 minął rok służby Poloneza u mnie. 30k km nalatane, z awarii to szczęki hamulcowe były najpoważniejsze.
Zmienione koła(7Jx15 i na to 195/50), plandeczka na dachu i zmieniony front(pomarańczowe kierunki, żółte halogeny i smoked), resory z 3 piórami z tyłu, 4x głośniki.
(https://lh5.googleusercontent.com/-iC6fprZ3HC4/U6m0NoPXd0I/AAAAAAAACQU/ad8M47VuOlA/w1064-h709-no/IMGP6311.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-Mg_TRULN6ts/U6m0vYC41hI/AAAAAAAACQg/ojmA6AVLQFU/w1064-h709-no/IMGP6315.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-D_6L1nGHnAg/U6m08X4-LZI/AAAAAAAACQs/9PMjRK3lPc4/w1064-h709-no/IMGP6316.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-EPkBgnqL3DU/U6m1Mo15JjI/AAAAAAAACQ0/KkBmXDrz80M/w1064-h709-no/IMGP6317.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-zU9-KuR_uIU/U6m1Zysj6uI/AAAAAAAACRE/3X8sxZXi6y4/w1064-h709-no/IMGP6319.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-JCiK-1IOobs/U6m1pERc50I/AAAAAAAACRM/C_rVPBeB18Y/w1064-h709-no/IMGP6320.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-kApaGPfe6MM/U6m1rnl9P-I/AAAAAAAACRU/dYgyxfbzjKQ/w1064-h709-no/IMGP6321.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-tyZuDLffGqI/U6m2HKvxt6I/AAAAAAAACRs/YWqfauBQAMU/w1064-h709-no/IMGP6324.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-g5-I7JKpl5s/U6m2Yk5ZFKI/AAAAAAAACSM/pJTUC9UM3LQ/w1064-h709-no/IMGP6328.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/--YaqScpAE6c/U6m2h5OF63I/AAAAAAAACSU/4aNRnVxpl3o/w1064-h709-no/IMGP6329.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-hxwmP_T1CiU/U6m2oJN6SfI/AAAAAAAACSo/YsIpO7POHAs/w1064-h709-no/IMGP6330.JPG)
Z koloru felg nie jestem w 100% zadowolony. Miało być złoto jak moneta o nominale 2zł, a nie takie odpustowe złoto. Ale w sumie całościowo nie wygląda źle.
Przez chwilę we wrześniu był niepełnosprawny:
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/10631207_780556428671280_2053729214555384314_o.jpg)
Ale nie podobała mi się jazda nim.
16.01.2015 przyprowadziłem silnik do Poloneza
(https://lh3.googleusercontent.com/tvupbdvYuWQ_L4J3w94RT51WRnXSLodrdDi-5q0ag0I=w958-h539-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/-lLu8Eqouvcg/VLlyJYhFeGI/AAAAAAAADjI/ggIfY8V_vSs/w719-h539-no/20150116_163244.jpg)
1.02.2015 ostatnia sesja przed przed rozbiórką
(https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10960301_790373044388709_2836312325874319432_o.jpg)
30.03.2015 1.9TD jest na miejscu
(https://lh5.googleusercontent.com/-0-3dYktgoc8/VRmnRvoNPaI/AAAAAAAAD28/sYdVzovpWYM/w1246-h701-no/IMG_20150330_195914.jpg)
22.04.2015 pierwsze odpalenie i jazda probna
Pod maską jest na max-a ciasno:
(https://lh3.googleusercontent.com/-SnMjdAaczZs/VTfyh3JI3HI/AAAAAAAAEAg/xcAd2kqaO7k/w1246-h701-no/IMG_20150422_183012.jpg)
Tak bardzo ciasno:
(https://lh3.googleusercontent.com/-BlFEYR3lRW0/VTfymxKAytI/AAAAAAAAEA4/J37mMVVAG1U/w1246-h701-no/IMG_20150422_195809.jpg)
Wycięte zostało parę niepotrzebnych kabelków:
(https://lh5.googleusercontent.com/-0hiwYlXE3s4/VTfyr2_9fDI/AAAAAAAAEBI/CdNuNrQscT8/w1246-h701-no/IMG_20150422_202633.jpg)
Teraz tylko posprzątać go, porządnie umyć, dopasować pasek wielorowkowy i w drogę :)
(https://lh5.googleusercontent.com/-nUSDO_L98w4/VTfymjk7LJI/AAAAAAAAEA0/M5IpKtjIc3E/w1246-h701-no/IMG_20150422_195513.jpg)
-
Wyrównaj mu wysokość zawieszenia tył z przodem.
Autko fajne :) Dach wymiata :P
-
Fajnie, coś innego, dach nie przecieka?
Jak się odpycha na TD? Wzmacniałeś podłużnice czy z miejsca wsadzałeś TD?
-
Widziałem auto parę razy na żywo i zastanawiałam się czy jesteś na forum i się wyjaśniło :)
Dach robi dobrą robotę
-
No i jest kolejny Ciekawy projekt:) dach zasługuje na ogromny Plus, Silniczek powinien dawać radę, wzór felg bardzo przyjemny podobają mi się felgi szescioramienne, Swoje może kiedyś zgonie na rzecz podobnego wzoru:)
PS. puszka filtra może od Poldorowera by siadła Ciekawiej?
-
Projekt ciekawy, nagraj jak możesz pracę silnika i jakąś przejażdżkę żeby zobaczyć jak to się odpycha.
-
mialem zapytac jak tam blacha,ale pozniej zobaczylem zdjecie dziury w dachu i juz nie musze pytac ;]
ciales sprezyny,czy XUD go tak dociazyl ?
-
Przód z tyłem nie będą wyrównane, przód jest teraz wyżej(w stosunku do zdjęć ze września gdzie miałem ori sprężyny -3zwoje) ale trochę niżej od tyłu. Na pierwszych zdjęciach jest już z XUD-em i na ori zawiasie. Teraz mam z przodu sprężyny truck diesel -1.5zwoja, a z tyłu 3pióra i skracane wieżyczki. Jak skończę z kołami to wstawię fotki.
Nie, dach nie przecieka. Jedynie co to przy większych prędkościach mocniej szumi w środku.
Podłużnice wyspawałem jeszcze przed wstawieniem TD.
Może i filtr z poldorovera lepiej by pasował ale nie znalazłem nigdzie, a jeździć się chciało więc dopasowałem z..... Passata B3 :D
Silnik pracuje jak zwykły XUD...ale odpycha się lepiej chociaż trochę go dusi oryginalny wydech bo jednak "malutka" różnica w średnicy jest:
(https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t34.0-12/11160436_833634100062603_1266341288_n.jpg?oh=51f90ed43a67721ba78d02aa7ab30782&oe=55581952)
40mmvs55mm
Na moście 3.9 mam 13,5-14s od 0-100km/h.
Brysiek#1957 jakieś spoty TK? Raczej się udzielam na bardziej lokalnym forum, a to tylko przeglądam :)
W planach większe hamulce(palio weekend), lepszy wydech i drobnostki we wnetrzu jak podsufitka i inne fotele.
-
To szczerze ile Ci pochla ON?
Bo z tego co wiem i co miałem (czyli 93 rok 1.9 diesel wąskie gdzie podłużnice się łamały to 6 , 6,5 wciągnął sobie, a nawet poniżej tego :). Dodam że łykał czerwony bez problemu :).
-
Spot jak najbardziej ale będziesz musiał przyjechać do Warszawy lub wyjść z roboty jak ja przyjadę ;p
-
Teraz mam z przodu sprężyny truck diesel -1.5zwoja
wyciagales je z trucka diesla,czy jak ?
dusi oryginalny wydech bo jednak "malutka" różnica w średnicy jest:
z tego co pamietam to ten silnik ma 90-92KM ,wiec seryjny wydech go nie dusi , skoro mocniejszego roverka nie dusi.
Francuzi lubia dawac wieksze rury,bo im sie to unifikuje z mocniejszymi silnikami
-
Ja bym był za tym żeby średnicę wydechu zwiększyć. W swoim K16 dużo pomodzilem w silniku a największy odczuwalny wzrost kopyta dał wlasnie wydech o srednicy 55mm. Tutaj myślę że też coś da ogarnięcie wydechu :-)
-
Jako wolnossący diesel też na moście 3.9 palił w mieście 6 do 6.5l. Teraz pali podobnie tylko jazda jest dużo przyjemniejsza.
Sprężyny wyciągnięte z trucka diesla.
Skoro wydech nie dusi to pobiegaj z zatkanym nosem. Pożyjemy zobaczymy.
Brysiek#1957 chodziło mi o to gdzie widziałeś na żywo?
-
Sprężyny wyciągnięte z trucka diesla.
jezeli trafil sie przypadkowo,to spoko,ale jezeli szukales specjalnie diesla, to twoja strata,bo trucki z dowolnymi silnikami maja takie same sprezyny
Skoro wydech nie dusi to pobiegaj z zatkanym nosem. Pożyjemy zobaczymy.
i to jest tlumaczenie godne wójta z PSLu - personifikacja silnika ,tylko troche otwory w ciele pomyliles ;]
ale juz tak powazniej piszac, to jezeli silnik faktycznie niedomaga co do mocy, to zamiast szukac od doopy strony, lepiej zainteresuj sie pompa wtryskowa i/lub turbosprezarka,
jezeli porownujesz osiagi do ZX, to zapewne jest on lzejszy,wiec PN bedzie sie gorzej zbieral,
moglbys sprawdzic jakie jest przyspieszenie do 100km/h i elastycznosc nz IV 60-100 oraz V 80-120 - oczywiscie,jezeli masz do tego warunki,
tylko licznik sobie wykalibruj z GPSem ,bo masz skrzynie od diesla zapewne ze slimakiem pod most 3.7 ,wiec na moscie 3.9 i oponach 195/50/15 bedzie sporo klamal
-
Doskonały pomysł, i bardzo dobre wykonanie co tu dużo mówić! Napisz coś o 125p Pickup który tam stoi ciekawi mnie niesamowicie to auto.
-
KGB - odnośnie masy ZX i Atu Plusa . Właśnie sprawdziłem i ZX z 1.9 TD wazy 1102 kg , a Atu Plus GSi 1080 . Według Autocentrum Citroen z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 12 sekund , a vmax to 180 km/h .
Myślę ,że różnica w masie między ZX a Plusem z tym silnikiem nie będzie duża .
-
Nigdzie nie napisałem, że "niedomaga co do mocy". Najzwyczajniej w świecie uważam, że da się z niego wiecej wycisnąć niż to co oferuje teraz.
W sumie z ciekawości przy okazji zważę mojego Poldka :D ciekawe ile wyjdzie.
PLUSx2 to samochód znajomego, aktualnie w remoncie.
-
W Polonezie załatwiłem parę spraw związanych z eksploatacją. Sworznie góra i dół - prawa i lewa strona, łożysko koła z tyłu, łożyska kół z przodu(lewa i prawa strona), zamontowałem nowe metalowe gniazdo do świateł przyczepy.
A tymczasem...
Kosmetyczna zmiana wykonana przy pomocy G7Misio(lewa,a prawa lampa)
(https://lh3.googleusercontent.com/gQjL0GrrP4dEqRiiGihvUltfa6DsDLp__wkPDz3R5FY=w1187-h791-no)
Grill aktualnie wyciągnięty(trochę mniej się grzeje) ale już coś myślę o przeróbce zwykłego plusowego grilla.
(https://lh3.googleusercontent.com/TLsK8Emor3NU-FZi-jDKvEEUoUdZPEXVBQ3aZU8ouqA=w1187-h791-no) (https://lh3.googleusercontent.com/GGp9iATGlEtSLSziMAP3mOO1lu0M8_UR-YCaqhvFBwI=w1187-h791-no) (https://lh3.googleusercontent.com/ixPYWlpAPNHJNbI2ZAbmmNCpApT4YUVs_6F6NczL5v4=w1187-h791-no)
Taka wysokość zawieszenia zostaje. Z przodu opony 195/50, a z tyłu 215/45. Wszystko to na 7calowej feldze.
(https://lh3.googleusercontent.com/85qgQ4U5CNkHwH9KTGW13zHcD7hO4A3lpjk8T7-FXzM=w1187-h791-no)
Filmiku jeszcze nie nagrałem. Ustawiłem się z roverem 1.4 na 4:1 to miał problem żeby wyprzedzić chociaż powyżej 100 to rover wysunął się na prowadzenie. Dosyć wyrównana rywalizacja była. A co do wagi to jest ok 80kg więcej niż w dowodzie. 1190kg
-
Ustawiłem się z roverem 1.4 na 4:1 to miał problem
nie ma przelozenia 4.0 - raczej w zadnym aucie nie ma takiej przekladni, bo nie robi sie przekladni o naturalnej liczbie przelozenia,
w Polonezie masz najblizsze przelozenia 3.9 i 4.1
-
tak, chodziło o 4.1. Jak widać dla Ciebie każdy powód jest dobry by się przyczepić.
-
nie kazdy, tylko ten, ktory jest wlasciwy,
gdybym mial sie czepiac, to bym napisal,ze przednia rejestracja jest krzywo i nie w tym miejscu,gdzie trzeba (co jest tez powodem,tego,ze jest krzywo przykrecona)
-
Mikołaj,daj spokój. Z nim szkoda wchodzić w jaką kolwiek dyspute,szkoda tylko Twoich nerwów <lol2>
-
Ustawiłem się z roverem 1.4 na 4:1 to miał problem żeby wyprzedzić chociaż powyżej 100 to rover wysunął się na prowadzenie. Dosyć wyrównana rywalizacja była.
Jeszcze za dawnych dobrych czasów mierzyliśmy się moim GSI vs. Gofr IV TDI 90KM koleżanki starych (oba auta w stanie fabrycznym, dopieszczone, sporo poniżej 100kkm) i powiem że do 100 walka także była wyrównana, nawet z chwilową przewagą Poldolota (potem niestety Golf nieubłaganie oddalał się adekwatnie do wzrostu prędkości) więc troszkę dziwi mnie powyższy przypadek
-
Mikołaj,daj spokój. Z nim szkoda wchodzić w jaką kolwiek dyspute,szkoda tylko Twoich nerwów <lol2>
odkop po dwoch tygodniach, zeby zaprezentowac swoje wynurzenia - no kolego z toba warto wchodzic w dyskusje, ale tylko o dupie Maryny ,jezeli ktos ma taka potrzebe
Macki,
oprocz sprzetu, sa jeszcze kierowcy w autach
-
Odkop odkop,bo przez takich jak ty włąsnie sie odechciewa na to forum wchodzic... :-) I jak widać po wczesniejszych postach to nie tylko ja widze ze w kazdym temacie masz cos do powiedzenia i cos ci nie pasuje ;) A o dupie Maryny to bardzo chętnie pogadam,bo bo nie wiem jak ty,ale kubitki to ja lubie. :jezyk2:
-
Witam gdzie umieściłeś intercooler a także od czego go wziąłeś ?