FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Tomekk w Lipiec 10, 2016, 22:06:15 pm
-
Czy da się bez większych problemów wywalić układ Calsonica z Plusa i zastąpić go układem ze standardowego Plusa?
Czy do wymiany będzie tylko wymiennik i panel sterujący czy rozprowadzenia też są inne?
Innymi słowy - czy ktoś wie jak się za to zabrać i czy jest to duża rzeźba czy da się w miarę możliwości wykonać bez np. cięcia elementów konstrukcyjnych typu wzmocnienie czy grodź przednia?
-
Wymienić się da ale właściwie wszystko jest inne, trzeba mieć cały komplet do przekładki. Przede wszystkim sterowanie jest podciśnieniowe a nie na linki, inne są przewody rozprowadzające, obudowa, wymiennik, wentylator, opornik, no właściwie wszystko :)
-
Różnica będzie na grodzi, jest inny układ śrub. Poza tym, trzeba przelutować kostki od rezystora i panelu (obydwie małą - wł. obiegu wewnętrznego i dużą), zmienić sposób doprowadzenia powietrza do kratek, dziurę w grodzi na przewód podciśnieniowy ma chyba każdy plus, także tylko podpiąć wężyk pod króciec i dołożyć kulę na chwycie powietrza. Sama dmuchawa siada p&p. Tak dla ułatwienia dodam, że kolory kabli się pokrywają z funkcjami zarówno w podciśnieniowej jak i Calsonicu.
-
Trochę martwi mnie zmiana układu śrub...rozumiem że w grodzi z Clasoniciem nie będzie szpilek / otworów na tradycyjną nagrzewnicę?
-
Innymi słowy - czy ktoś wie jak się za to zabrać i czy jest to duża rzeźba czy da się w miarę możliwości wykonać bez np. cięcia elementów konstrukcyjnych typu wzmocnienie czy grodź przednia?
wiem, widzialem na zywo taki proces - potrzebne jest ciecie i spawanie,
nie jest to operacja dla twoich aut
-
Otwory na przewody na pewno będą, jest gumowa zaślepka, co do szpilek to raczej będzie trochę inny układ.
-
wiem, widzialem na zywo taki proces - potrzebne jest ciecie i spawanie,
Jakie cięcie i spawanie ? Do wstawienia Calsonica do Caro- jak najbardziej ale do Plusa to już wszystko jest na gotowo, oprócz tych wspomnianych mocowań.
-
Właśnie szpilki będą... i to aż za dużo, ale najistotniejszym problemem jest fakt, że w żaden sposób nie pasują one do kanału prowadzącego powietrze wlatujące do kabiny z wersji podciśnieniowej, w prawdzie kanał ten jest dość elastyczny, więc zapewne dodatkowe dwie/trzy dziury by przyjął, ale pewien nie jestem. W każdym razie, na pewno łatwiej będzie dostosować wlot powietrza do kabiny z calsonica na nagrzewnicę koreańską niż w drugą stronę.
-
No właśnie to mnie martwi bo myślę o wrzuceniu klimy do Trucka a tam jest ten nieszczęsny Calsonic i wolałbym nie ingerować mocno przy tej operacji w konstrukcję auta...
-
wiem, widzialem na zywo taki proces - potrzebne jest ciecie i spawanie,
Jakie cięcie i spawanie ? Do wstawienia Calsonica do Caro- jak najbardziej ale do Plusa to już wszystko jest na gotowo, oprócz tych wspomnianych mocowań.
ciecie bylo na pewno na wyprowadzenie przewodow do klimy, bo nie bylo zaslepek,tylko zywa blacha w tym miejscu,
kilku gwintowanych szpilek brakowalo ,chyba bo pewny nie jestem, nie moja fura,
moze Zoltan dokladnie napisze, bo latal z diaksem i spawarka
-
To może zrobić klimę na wzór tej z minusa. Masz mały schowek więc sporo miejsca się marnuje za nim pod dechą... Kiedyś były trucki na włochy z klimą. Ciekawe jak oni to zrobili bo raczej nie były to podciśnieniówki ztcp...
-
To może zrobić klimę na wzór tej z minusa. Masz mały schowek więc sporo miejsca się marnuje za nim pod dechą... Kiedyś były trucki na włochy z klimą. Ciekawe jak oni to zrobili bo raczej nie były to podciśnieniówki ztcp...
Raczej były zwykłe na podciśnienie jak w każdym.
-
Nie do końca, były Calsonici z klimą, panel "sterowania" był między zapalniczką/popielniczką, a ramką konsoli.
-
Ciekawe jak oni to zrobili bo raczej nie były to podciśnieniówki
cisnieniowe sterowanie w Trucku to żadne Yeti , w moim ROYu siedzi (fabrycznie)
-
KGB,
Da radę calsonika zastąpić zwykłym bez spawania czy cięcia - tylko pod nagrzewnice od spodu wkładasz kawał styropianu na ścisk :)
Co do cięcia - to tylko i wyłącznie wycina się wyprowadzenie na klimatyzację ale to niezależnie od Calsonica.
Reszta czyli przewody idą standardowo.
Do zmiany jest też wiązka przednia (inne przyciski)
Do wymiany calsonika na zwykły potrzebne są:
przewody powietrzne (także te przykręcone do górnej części deski)
nagrzewnica (za panelem środkowym)
cześć z wentylatorem (za schowkiem)
przycisk halogenów (w calsoniku jest kostka po lewej stronie kierownicy) w normalnym przycisk zamiast wewnętrznego obiegu powietrza na środkowym panelu
panel sterowania ogrzewaniem
wiązka elektryczna przednia.
W przypadku klimatyzacji dochodzi:
- wycięcie otworu w grodzi
- osuszacz z mocowaniem
- skraplacz
- 3 przewody
- sprężarka z mocowaniami
- odciąg paska
- dłuższe szpilki
- dłuższe śruby do pokrywy paska rozrządu
- wiązka do klimy
- dwa wiatraki od klimy
- dodatkowy wiatrak na chłodnice wody
- chłodnica wody z dwoma czujnikami
-
Ciekawe jak oni to zrobili bo raczej nie były to podciśnieniówki
cisnieniowe sterowanie w Trucku to żadne Yeti , w moim ROYu siedzi (fabrycznie)
Tak mniej więcej pół na pół montowano calsonika w zamian ze zwykłym ogrzewaniem ;p