FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: SzakaL w Wrzesień 13, 2016, 22:37:56 pm

Tytuł: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: SzakaL w Wrzesień 13, 2016, 22:37:56 pm
Witam. Potrzebuję pomocy w przeróbce kolektora ssącego w silniku Rover 1.8 VVC 145 km. Montuję ten silnik do 125p.
Może ktoś ma foty ze swoich prac przy przespawaniu kolektora i może coś podesłać.
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Wrzesień 13, 2016, 22:57:54 pm
Przerabiałem taki niedawno dla Goldena, odezwij się do niego - może mieć jakieś fotki.
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Wrzesień 14, 2016, 00:50:42 am
Tak naiwnie zapytam. Próbował ktoś postawić VVC na rozwierconym kolektorze z 1,4?? Ciekawe jaka jest różnica.
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Wrzesień 14, 2016, 11:55:17 am
Ja swój kolektor przerobiłem używając kleju epoksydowego. Spawanie takich elementów to przerost formy nad treścią.
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: Multec w Wrzesień 14, 2016, 12:15:58 pm
Tak naiwnie zapytam. Próbował ktoś postawić VVC na rozwierconym kolektorze z 1,4?? Ciekawe jaka jest różnica.

Postawiłem. W zasadzie to jechało podobnie, jak na kolektorze z vvc, może ciut gorzej z racji dużo mniejszej pojemności plenum. Problem polegał na tym, że po wciśnięciu gazu zawsze silnik się delikatnie przydaławiał, a podczas jazdy ciężko było nie szarpnać po odpuszczeniu i ponownym wciśnięciu gazu. Za mała puszka, mapa podciśnien się nie zgadzala widocznie. Na kolektorze z VVC jest idealnie płynnie, a wkreca się na postoju równie szybko, jak na małym z 1.4.

zacekpl, co kto lubi. Ja chciałem mieć coś solidnego przypominającego wyrób fabryczny. I tak właśnie wykonany jest kolektor mój i kolegi w 125p.
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Wrzesień 14, 2016, 13:03:08 pm
Kolektor nie musi być solidny, nie przenosi żadnych obciążeń. Musi być za to szczelny i dobrze wyprofilowany w środku. Estetyka też na podobnym poziomie. Ale masz racje, co kto lubi.
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: SzakaL w Wrzesień 14, 2016, 20:55:36 pm
Jak myślicie, może zamiast obcinać kanały od puszki kolektora i wspawywać na drugą stronę ( oczywiście zaspawac powstałe otwory ) wystarczy obrucić kolektor w drugą stronę ( o 180 stopni ) i wspawać w otwory które już są .
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Wrzesień 14, 2016, 22:24:28 pm
Kolektor nie musi być solidny, nie przenosi żadnych obciążeń. Musi być za to szczelny i dobrze wyprofilowany w środku. Estetyka też na podobnym poziomie. Ale masz racje, co kto lubi.

Nawet w wolnossaku przenosi prawie bar różnicy ciśnień. O ile Twój klejony działa, to oby działał jak najdłużej. Ja budowałem kolektory z różnych materiałów, do wolnossaków i turbodoładowanych. Uwierz, nawet wolnossak potrafi rozwalić kolektor ssący (doszczętnie).
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Wrzesień 14, 2016, 22:48:00 pm
Jak myślicie, może zamiast obcinać kanały od puszki kolektora i wspawywać na drugą stronę ( oczywiście zaspawac powstałe otwory ) wystarczy obrucić kolektor w drugą stronę ( o 180 stopni ) i wspawać w otwory które już są .

Ja mam tak, że w miejsce tyłu kolektora vvc jest wklejony wygięty króciec pod przepustnice z kolektora 1.4, a dolot do kolektora vvc odciąłem i zaślepiłem blachą.

Nawet w wolnossaku przenosi prawie bar różnicy ciśnień. O ile Twój klejony działa, to oby działał jak najdłużej. Ja budowałem kolektory z różnych materiałów, do wolnossaków i turbodoładowanych. Uwierz, nawet wolnossak potrafi rozwalić kolektor ssący (doszczętnie).

Masz jakies foty zmasakrowanych kolektorów ? Może to byc pouczające. Dodam jeszcze, że w pierwszej fazie klejenia( były 3, ponieważ klej spływa) klejone elementy przesuneły się względem siebie i musiałem to skleic na nowo. Miałem kłopot z rozdzieleniem elemetów i dopiero młotek pomógł. Spawanie poza tym, że jest trudniejsze technologicznie od klejenia, to dużo gorzej zapanować nad materiałem, który wcieka do środka i później ciężko go usunać. Ciekawi mnie jeszcze jak te wasze spawane kolektory wyglądają od srodka, bo mój jest od srodka wyprofilowany żywicą epoksydową.
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Wrzesień 14, 2016, 23:29:24 pm
Jak myślicie, może zamiast obcinać kanały od puszki kolektora i wspawywać na drugą stronę ( oczywiście zaspawac powstałe otwory ) wystarczy obrucić kolektor w drugą stronę ( o 180 stopni ) i wspawać w otwory które już są .

Ja mam tak, że w miejsce tyłu kolektora vvc jest wklejony wygięty króciec pod przepustnice z kolektora 1.4, a dolot do kolektora vvc odciąłem i zaślepiłem blachą.

Nawet w wolnossaku przenosi prawie bar różnicy ciśnień. O ile Twój klejony działa, to oby działał jak najdłużej. Ja budowałem kolektory z różnych materiałów, do wolnossaków i turbodoładowanych. Uwierz, nawet wolnossak potrafi rozwalić kolektor ssący (doszczętnie).

Masz jakies foty zmasakrowanych kolektorów ? Może to byc pouczające. Dodam jeszcze, że w pierwszej fazie klejenia( były 3, ponieważ klej spływa) klejone elementy przesuneły się względem siebie i musiałem to skleic na nowo. Miałem kłopot z rozdzieleniem elemetów i dopiero młotek pomógł. Spawanie poza tym, że jest trudniejsze technologicznie od klejenia, to dużo gorzej zapanować nad materiałem, który wcieka do środka i później ciężko go usunać. Ciekawi mnie jeszcze jak te wasze spawane kolektory wyglądają od srodka, bo mój jest od srodka wyprofilowany żywicą epoksydową.


Co do wykończenia w środku to kolejny raz odsyłam do Goldena - może zrobić Ci fotki mojej roboty, bo ja tego kolektora już fizycznie nie mam. W każdym razie polerka na lustro.

Co do rozsadzonego kolektora - tutaj mój pierwszy kolektor wykonany w druku 3D jeszcze na studiach (kilkukrotnie naprawiany do momentu wykonania nowej wersji z innego tworzywa inną technologią)
https://web.facebook.com/CerberMotorsport/photos/?tab=album&album_id=525168284203676
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: kuras180 w Wrzesień 23, 2016, 22:05:39 pm
Tu masz kolektor ktory przespawywalem http://www.olx.pl/oferta/polonez-1-8-kjs-rajd-160km-klatka-CID5-IDfVuPj.html#9f26bb4688
Oryginalne miejsce po przepustnicy zaslepione  .Wycinasz przod pod przepustnice z 1.4 przyspawujesz do 1.8  przenosisz map sensor w inne miejsce i tyle 2 godziny roboty
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 23, 2016, 22:36:41 pm
Nie obrażając tu nikogo, to zapewne kolektor swoje zadanie spełnia, ale do wersji "Multecowej" to mu dużo brakuje.Strasznie to wygląda.Szybciej i łatwiej było, to fakt, bo nie trzeba nic odcinać, odwracać i zaspawywać.
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Wrzesień 23, 2016, 23:15:01 pm
Faktycznie kolektor kolegi Kuras wygląda rzeźnicko, ja już wole mój klejony. Jak go odkopie to wrzucę fotkę.

Co do rozsadzonego kolektora, nie wyglądał masywnie. Można powiedzieć ze został cały ulepiony z kleju, mój ma tylko dwa łączenia i jak pokazała praktyka to daje rade. Samochód upalałem dość mocno a przed tym przeżył strojenie na hamowni obciażeniowej, więc też dostał w kość. Jeśli ten Goldenowy był nawet polerowany do środka to z cała pewnością działa ekstra, ale pracy to kosztowało z cała pewnością bardzo dużo.
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Wrzesień 24, 2016, 01:14:08 am
Cóż, za tamtym ciągnęło się widmo wykonania nowego kolektora i był klejony, dopóki nie pojawił się porządniejszy. Pękł też mi kiedyś kolektor który spawałem z aluminium, ale tam różnice ciśnień między otwartą a zamkniętą przepustnicą dochodziły do 3 barów czyli siła działająca na ścianki przekraczała tonę :)

Tutaj fotki kolektora Goldena po piaskowaniu i malowaniu:
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/922/Cuml4O.jpg) (https://imageshack.com/i/pmCuml4Oj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/924/UrYU4h.jpg) (https://imageshack.com/i/poUrYU4hj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/923/tG65sX.jpg) (https://imageshack.com/i/pntG65sXj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/922/kDgaRh.jpg) (https://imageshack.com/i/pmkDgaRhj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/921/j3rp9J.jpg) (https://imageshack.com/i/plj3rp9Jj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/923/4W1kZI.jpg) (https://imageshack.com/i/pn4W1kZIj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/923/jNENGG.jpg) (https://imageshack.com/i/pnjNENGGj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/922/n0eDbi.jpg) (https://imageshack.com/i/pmn0eDbij)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/921/IRd9wv.jpg) (https://imageshack.com/i/plIRd9wvj)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/924/u7cSRG.jpg) (https://imageshack.com/i/pou7cSRGj)
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Wrzesień 24, 2016, 09:18:16 am
Ten już wygląda bardzo profesjonalnie.To jeszcze do kompletu, niech Multec wrzuci fotkę swojego i będzie ładne porównanie.Czym on tam w środku jest pomalowany? Gładki jak pupa niemowlaka.
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Wrzesień 24, 2016, 10:54:22 am
W środku nie jest niczym pomalowany, to ślady po szkiełkowaniu/piaskowaniu.
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: Golden w Wrzesień 25, 2016, 00:51:39 am
No to do kompletu:

https://zapodaj.net/56aad9df74a5f.jpg.html
https://zapodaj.net/e8acd840fc137.jpg.html
https://zapodaj.net/390f3c645c7e7.jpg.html
https://zapodaj.net/b0948bb49da66.jpg.html
https://zapodaj.net/d6fb5386a5fd7.jpg.html
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Wrzesień 25, 2016, 13:06:35 pm
Na drugim zdjęciu we wnętrzu kolektora to jakieś ślady po obróbce ? Mam na mysli paski zaraz za wlotem do kolektora
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: Multec w Wrzesień 25, 2016, 13:09:17 pm
To są początki kanałów kolektora. Fotki swojego wrzucę później, najpierw muszę je zrobić.
Swoją drogą kolektor Goldena to jeszczę nie dawno był mój.  :P
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: Golden w Wrzesień 25, 2016, 23:33:03 pm
Te paski to pozostałości poprodukcyjne (widoczne na tej samej wysokości w całym wnętrzu na zdjęciach powyżej) - obróbka tylko je uwydatniła.

Multec - tak kolektor był Twój ale to ja (a właściwie xmaniekx) go odwróciłem na na właściwą stronę i przygotowałem do wejścia na salony  ;p ;p 
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: J1612 w Wrzesień 26, 2016, 14:03:11 pm
A te grube przekładki w na kryzach to w jakim celu?
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Wrzesień 26, 2016, 15:30:50 pm
Izolacja termiczna -> spadek temperatury powietrza -> więcej mocy. Do tego poliamidowe podkładki pod śruby.
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: zacekpl w Wrzesień 26, 2016, 20:55:44 pm
Izolacja termiczna -> spadek temperatury powietrza -> więcej mocy. Do tego poliamidowe podkładki pod śruby.
O ile przekładka pomiędzy kolektor a głowicę jest dla mnie zrozumiała, to ta pomiędzy połówkami kolektora to już troche przerost formy nad treścią.
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Wrzesień 26, 2016, 21:19:28 pm
Izolacja termiczna -> spadek temperatury powietrza -> więcej mocy. Do tego poliamidowe podkładki pod śruby.
O ile przekładka pomiędzy kolektor a głowicę jest dla mnie zrozumiała, to ta pomiędzy połówkami kolektora to już troche przerost formy nad treścią.
Być może, ale biorąc pod uwagę koszta całego przedsięwzięcia to szkoda było nie dorzucić jeszcze jednego pliku do wycięcia :) Akurat w plenum powietrze nabiera najwięcej temperatury, więc jeśli wpadnie tam dodatkowy Nm to będę zadowolony.
Tytuł: Odp: Kolektor ssący 1.8 vvc
Wiadomość wysłana przez: kuras180 w Październik 03, 2016, 16:30:05 pm
W moim przypadku wyglad zewnetrzny to sprawa drugorzedna.Mozna bylo kolektor obszlifowac i pomalowac ale nie widze w tym sensu,  bo auto sluzy do sportu i to ma dzialac!Na hamowni na serii wyszlo 158 koni