FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: politek12 w Grudzień 10, 2016, 20:11:01 pm

Tytuł: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: politek12 w Grudzień 10, 2016, 20:11:01 pm
Panowie na jakiej zasadzie polega poszerzenie tyłu w wąskim zawieszenie poprzez dodanie dłuzszych półosiek? jakby to wyglądało w montażu.
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: banned w Grudzień 10, 2016, 20:25:18 pm
Cały most jest szerszy. Resory i cała reszta pozostają bez zmian. Chyba że most jest z Atu albo z Plusa, bo tam amortyzatory były inaczej zamontowane.
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Grudzień 10, 2016, 20:31:15 pm
wymiana mostu, robota p&p jeśli montujesz most na tarczach.
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Grudzień 11, 2016, 14:25:33 pm
Tak jak kolega mówi albo wymiana mostu albo tak jak znajomy poszerzał 4.1 wąskie . Półosie szerokiego + ucięte końcówki z mostu z kawałkiem tej rury od niego do tego kawałek blachy (nie pamiętam wymiaru) podtoczyć to tak żeby było na wcisk obspawać zmienić półosie i gotowe szeroki most . BTW FSO podobnie poszerzało mosty  w Kombi Vanach oryginalnie ;)

Jak mi znajomy przyniesie kabel USB to mogę wrzucić foty tego bo akurat mam je na fonie ale nie mam czym zrzucić
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Grudzień 11, 2016, 14:30:21 pm
Macfly, czy ty i twoi znajomi, zawsze wyważacie otwarte drzwi i dodajecie sobie niepotrzebnej roboty?  ;-|
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Grudzień 11, 2016, 14:32:43 pm
Uparł się że chce mieć ciche 4.1 bo takie miał w aucie fabrycznie i mu pasowało do 1.6 16V to tak zrobił ;) BTW poszerzał całe wąskie caro :P
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: politek12 w Grudzień 11, 2016, 17:47:48 pm
to juz jednak zdecyduje sie na przykręcany dystans
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: utek w Grudzień 11, 2016, 19:40:25 pm
Dobre dystanse będą droższe od szerokiego mostu.
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Grudzień 12, 2016, 10:27:37 am
Dobre dystanse będą droższe od szerokiego mostu.
Ale cichsze.
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: banned w Grudzień 13, 2016, 01:05:31 am
To podsumujmy:

-szeroki most prawdopodobnie będzie wył, i ciężko będzie znaleźć taki most z przełożeniem 4.1
-dystanse przyspieszają zużycie łożysk. Jeżeli założone są kiepskie łożyska z zestawów naprawczych takich jak Optimal czy Margo to wysypią się praktycznie od razu.
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Grudzień 13, 2016, 06:44:39 am
Półosie szerokiego + ucięte końcówki z mostu z kawałkiem tej rury od niego do tego kawałek blachy (nie pamiętam wymiaru) podtoczyć to tak żeby było na wcisk obspawać zmienić półosie i gotowe szeroki most .

Używaj przecinków, bo musiałem czytać trzy razy, i to wcale nie ze względu na treść. :)

poszerzał całe wąskie caro

Czyli z przodu pewnie przecinał końcówki drążka i wspawywał w środek kawałek pręta...
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Grudzień 13, 2016, 11:48:33 am
ładuj z volvo, będziesz miał szerzej i ciszej.
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Grudzień 13, 2016, 17:10:58 pm
A mają 4.1?
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Styczeń 01, 2017, 19:34:58 pm
Więc kiedyś wspominałem o poszerzeniu wąskiego mostu 4.1 na szeroki . Operacje można tą wykonać tylko na kwadraciaku polskim , Jugol ma inne półosie (inne ząbki)  to fotki z tej operacji  co do tego jest potrzebne :

-Szerokie półosie
-Odcięty kawałek starego jakiegoś mostu z pochwą na półoś
-Kawałek grubej blachy która eliminuje brakującą różnice pomiędzy starą  pochwą mostu a nową.

Blachę trzeba wymierzyć jaka grubość będzie potrzebny (Jeśli komuś by potrzeba to mogę zapytać znajomego dokładnie o wymiary tej blachy) , podtoczyć żeby elegancko w nią siadły odcięte kawałki pochwy od mostu  i wyciąć/wywiercić 4 otwory na śruby  , oraz wymierzyć  dokładnie ile ma mieć ten kawałek z starego mostu , w miejscu cięcia go podtoczyć i wbić wszystko na sztywno . Potem trzeba to obspawać żeby się mocno trzymało i złożyć w kolejności odwrotnej jakiej się rozkładało używając do tego szerokich półosi i najlepiej nowych łożysk  .

(http://i.imgur.com/sH8WYEz.jpg)

(http://i.imgur.com/OU2vuCX.jpg)

(http://i.imgur.com/i2QwChZ.jpg)

(http://i.imgur.com/sZT7eQ3.jpg)

(http://i.imgur.com/lGYqDqM.jpg)

(http://i.imgur.com/OB82I3x.jpg)

BTW jak ktoś poszukuje zdjęć z poszerzania przedniego zawieszenia to też posiadam ;)
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 01, 2017, 20:09:06 pm
Zastanawia mnie właśnie czy przy tarczy dałoby się wzmocnić półosie, bo ukręcają się zawsze na łączeniu z piastą.
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Styczeń 01, 2017, 20:24:27 pm
Mi się wydaje że raczej wzmocnić to nie ale może gdzieś gdzie do motosportu robią części szło by dorobić taka półoś tylko z jakiegoś lepszego materiału .
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 01, 2017, 21:35:20 pm
Myślałem o tym żeby dodać trójkątne zastrzały między piastą a półosią, żeby przenosiły część obciążenia z ośki na piastę. Albo nałożyć pierścień na półoś i przyspawać z obu stron, do ośki i do piasty.
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Styczeń 01, 2017, 22:42:39 pm
Cóż załatw sobie 2 most i próbuj może coś ciekawego z tego wyjdzie ;)
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 01, 2017, 22:55:14 pm
polos w miejscu mocowania lozyska jest najgrubsza, wiec wcale nie ukreca sie czesto - wlasciwie to moze jakies pojedyncze przypadki byly w zazynanych autach,gdzie doszlo jakies uderzenie w kolo,
oczywiscie sa sily tnace od obciazenia ciezarem w tym miejscu, ale przeciez trudno mielic kolami z bagaznikiem zaladowanym na maksa,

i wlasnie ze wzgledu na obciazenia grubsza polos w miejscu lozyska ma Truck i oczywiscie ma inne lozyska,
ogolnie rzecz biorac to most Trucka jest lepszy do tej glupawki z kreceniem baczkow itp. bo polos jest grubsza,lozysko jest stozkowe,a wiec lepiej przenosi obciazenia wzdloz osi (te dociskajace polos do mostu) i na deser jeszcze przelozenie glowne jest krotsze

a sam oobiscie ukrecilem polos w Jugolu w 2/3 dlugosci liczac od lozyska
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 01, 2017, 23:02:34 pm
Mnie to niepotrzebne bo też nie ukręcam raczej półosi. Niemniej takie przypadki się zdarzają.

Hmm, czyli do driftu i rajdów dobrze byłoby przerabiać mosty z Trucka na resory od osobowego... Były pewnie szanse nawet na to że na BK sędziowie PZMotu by się nie zorientowali że most jest z ciężarowego.
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 02, 2017, 18:00:15 pm
eh a wystarczyło do wąskiego mostu wsadzić półoś z cargo/kombi i po kłopocie :)
Tytuł: Odp: Poszerzenie tyłu
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Styczeń 03, 2017, 02:47:50 am
Gdyby to było tak łatwo dostępne w Krakowie to by tak było zrobione . Ale jak to się mówi potrzeba matką wynalazków ;)