FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: politek12 w Grudzień 10, 2016, 20:11:01 pm
-
Panowie na jakiej zasadzie polega poszerzenie tyłu w wąskim zawieszenie poprzez dodanie dłuzszych półosiek? jakby to wyglądało w montażu.
-
Cały most jest szerszy. Resory i cała reszta pozostają bez zmian. Chyba że most jest z Atu albo z Plusa, bo tam amortyzatory były inaczej zamontowane.
-
wymiana mostu, robota p&p jeśli montujesz most na tarczach.
-
Tak jak kolega mówi albo wymiana mostu albo tak jak znajomy poszerzał 4.1 wąskie . Półosie szerokiego + ucięte końcówki z mostu z kawałkiem tej rury od niego do tego kawałek blachy (nie pamiętam wymiaru) podtoczyć to tak żeby było na wcisk obspawać zmienić półosie i gotowe szeroki most . BTW FSO podobnie poszerzało mosty w Kombi Vanach oryginalnie ;)
Jak mi znajomy przyniesie kabel USB to mogę wrzucić foty tego bo akurat mam je na fonie ale nie mam czym zrzucić
-
Macfly, czy ty i twoi znajomi, zawsze wyważacie otwarte drzwi i dodajecie sobie niepotrzebnej roboty? ;-|
-
Uparł się że chce mieć ciche 4.1 bo takie miał w aucie fabrycznie i mu pasowało do 1.6 16V to tak zrobił ;) BTW poszerzał całe wąskie caro :P
-
to juz jednak zdecyduje sie na przykręcany dystans
-
Dobre dystanse będą droższe od szerokiego mostu.
-
Dobre dystanse będą droższe od szerokiego mostu.
Ale cichsze.
-
To podsumujmy:
-szeroki most prawdopodobnie będzie wył, i ciężko będzie znaleźć taki most z przełożeniem 4.1
-dystanse przyspieszają zużycie łożysk. Jeżeli założone są kiepskie łożyska z zestawów naprawczych takich jak Optimal czy Margo to wysypią się praktycznie od razu.
-
Półosie szerokiego + ucięte końcówki z mostu z kawałkiem tej rury od niego do tego kawałek blachy (nie pamiętam wymiaru) podtoczyć to tak żeby było na wcisk obspawać zmienić półosie i gotowe szeroki most .
Używaj przecinków, bo musiałem czytać trzy razy, i to wcale nie ze względu na treść. :)
poszerzał całe wąskie caro
Czyli z przodu pewnie przecinał końcówki drążka i wspawywał w środek kawałek pręta...
-
ładuj z volvo, będziesz miał szerzej i ciszej.
-
A mają 4.1?
-
Więc kiedyś wspominałem o poszerzeniu wąskiego mostu 4.1 na szeroki . Operacje można tą wykonać tylko na kwadraciaku polskim , Jugol ma inne półosie (inne ząbki) to fotki z tej operacji co do tego jest potrzebne :
-Szerokie półosie
-Odcięty kawałek starego jakiegoś mostu z pochwą na półoś
-Kawałek grubej blachy która eliminuje brakującą różnice pomiędzy starą pochwą mostu a nową.
Blachę trzeba wymierzyć jaka grubość będzie potrzebny (Jeśli komuś by potrzeba to mogę zapytać znajomego dokładnie o wymiary tej blachy) , podtoczyć żeby elegancko w nią siadły odcięte kawałki pochwy od mostu i wyciąć/wywiercić 4 otwory na śruby , oraz wymierzyć dokładnie ile ma mieć ten kawałek z starego mostu , w miejscu cięcia go podtoczyć i wbić wszystko na sztywno . Potem trzeba to obspawać żeby się mocno trzymało i złożyć w kolejności odwrotnej jakiej się rozkładało używając do tego szerokich półosi i najlepiej nowych łożysk .
(http://i.imgur.com/sH8WYEz.jpg)
(http://i.imgur.com/OU2vuCX.jpg)
(http://i.imgur.com/i2QwChZ.jpg)
(http://i.imgur.com/sZT7eQ3.jpg)
(http://i.imgur.com/lGYqDqM.jpg)
(http://i.imgur.com/OB82I3x.jpg)
BTW jak ktoś poszukuje zdjęć z poszerzania przedniego zawieszenia to też posiadam ;)
-
Zastanawia mnie właśnie czy przy tarczy dałoby się wzmocnić półosie, bo ukręcają się zawsze na łączeniu z piastą.
-
Mi się wydaje że raczej wzmocnić to nie ale może gdzieś gdzie do motosportu robią części szło by dorobić taka półoś tylko z jakiegoś lepszego materiału .
-
Myślałem o tym żeby dodać trójkątne zastrzały między piastą a półosią, żeby przenosiły część obciążenia z ośki na piastę. Albo nałożyć pierścień na półoś i przyspawać z obu stron, do ośki i do piasty.
-
Cóż załatw sobie 2 most i próbuj może coś ciekawego z tego wyjdzie ;)
-
polos w miejscu mocowania lozyska jest najgrubsza, wiec wcale nie ukreca sie czesto - wlasciwie to moze jakies pojedyncze przypadki byly w zazynanych autach,gdzie doszlo jakies uderzenie w kolo,
oczywiscie sa sily tnace od obciazenia ciezarem w tym miejscu, ale przeciez trudno mielic kolami z bagaznikiem zaladowanym na maksa,
i wlasnie ze wzgledu na obciazenia grubsza polos w miejscu lozyska ma Truck i oczywiscie ma inne lozyska,
ogolnie rzecz biorac to most Trucka jest lepszy do tej glupawki z kreceniem baczkow itp. bo polos jest grubsza,lozysko jest stozkowe,a wiec lepiej przenosi obciazenia wzdloz osi (te dociskajace polos do mostu) i na deser jeszcze przelozenie glowne jest krotsze
a sam oobiscie ukrecilem polos w Jugolu w 2/3 dlugosci liczac od lozyska
-
Mnie to niepotrzebne bo też nie ukręcam raczej półosi. Niemniej takie przypadki się zdarzają.
Hmm, czyli do driftu i rajdów dobrze byłoby przerabiać mosty z Trucka na resory od osobowego... Były pewnie szanse nawet na to że na BK sędziowie PZMotu by się nie zorientowali że most jest z ciężarowego.
-
eh a wystarczyło do wąskiego mostu wsadzić półoś z cargo/kombi i po kłopocie :)
-
Gdyby to było tak łatwo dostępne w Krakowie to by tak było zrobione . Ale jak to się mówi potrzeba matką wynalazków ;)