Autor Wątek: Poszerzenie tyłu  (Przeczytany 5939 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poszerzenie tyłu
« dnia: Grudzień 10, 2016, 20:11:01 pm »

Offline politek12

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Panowie na jakiej zasadzie polega poszerzenie tyłu w wąskim zawieszenie poprzez dodanie dłuzszych półosiek? jakby to wyglądało w montażu.

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 10, 2016, 20:25:18 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Cały most jest szerszy. Resory i cała reszta pozostają bez zmian. Chyba że most jest z Atu albo z Plusa, bo tam amortyzatory były inaczej zamontowane.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 10, 2016, 20:31:15 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
wymiana mostu, robota p&p jeśli montujesz most na tarczach.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 11, 2016, 14:25:33 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Tak jak kolega mówi albo wymiana mostu albo tak jak znajomy poszerzał 4.1 wąskie . Półosie szerokiego + ucięte końcówki z mostu z kawałkiem tej rury od niego do tego kawałek blachy (nie pamiętam wymiaru) podtoczyć to tak żeby było na wcisk obspawać zmienić półosie i gotowe szeroki most . BTW FSO podobnie poszerzało mosty  w Kombi Vanach oryginalnie ;)

Jak mi znajomy przyniesie kabel USB to mogę wrzucić foty tego bo akurat mam je na fonie ale nie mam czym zrzucić
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 11, 2016, 14:30:21 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Macfly, czy ty i twoi znajomi, zawsze wyważacie otwarte drzwi i dodajecie sobie niepotrzebnej roboty?  ;-|
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 11, 2016, 14:32:43 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Uparł się że chce mieć ciche 4.1 bo takie miał w aucie fabrycznie i mu pasowało do 1.6 16V to tak zrobił ;) BTW poszerzał całe wąskie caro :P
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 11, 2016, 17:47:48 pm »

Offline politek12

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 32
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
to juz jednak zdecyduje sie na przykręcany dystans

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 11, 2016, 19:40:25 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Dobre dystanse będą droższe od szerokiego mostu.

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 12, 2016, 10:27:37 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Dobre dystanse będą droższe od szerokiego mostu.
Ale cichsze.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 13, 2016, 01:05:31 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
To podsumujmy:

-szeroki most prawdopodobnie będzie wył, i ciężko będzie znaleźć taki most z przełożeniem 4.1
-dystanse przyspieszają zużycie łożysk. Jeżeli założone są kiepskie łożyska z zestawów naprawczych takich jak Optimal czy Margo to wysypią się praktycznie od razu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 13, 2016, 06:44:39 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Półosie szerokiego + ucięte końcówki z mostu z kawałkiem tej rury od niego do tego kawałek blachy (nie pamiętam wymiaru) podtoczyć to tak żeby było na wcisk obspawać zmienić półosie i gotowe szeroki most .

Używaj przecinków, bo musiałem czytać trzy razy, i to wcale nie ze względu na treść. :)

poszerzał całe wąskie caro

Czyli z przodu pewnie przecinał końcówki drążka i wspawywał w środek kawałek pręta...

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 13, 2016, 11:48:33 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
ładuj z volvo, będziesz miał szerzej i ciszej.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 13, 2016, 17:10:58 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A mają 4.1?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 01, 2017, 19:34:58 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Więc kiedyś wspominałem o poszerzeniu wąskiego mostu 4.1 na szeroki . Operacje można tą wykonać tylko na kwadraciaku polskim , Jugol ma inne półosie (inne ząbki)  to fotki z tej operacji  co do tego jest potrzebne :

-Szerokie półosie
-Odcięty kawałek starego jakiegoś mostu z pochwą na półoś
-Kawałek grubej blachy która eliminuje brakującą różnice pomiędzy starą  pochwą mostu a nową.

Blachę trzeba wymierzyć jaka grubość będzie potrzebny (Jeśli komuś by potrzeba to mogę zapytać znajomego dokładnie o wymiary tej blachy) , podtoczyć żeby elegancko w nią siadły odcięte kawałki pochwy od mostu  i wyciąć/wywiercić 4 otwory na śruby  , oraz wymierzyć  dokładnie ile ma mieć ten kawałek z starego mostu , w miejscu cięcia go podtoczyć i wbić wszystko na sztywno . Potem trzeba to obspawać żeby się mocno trzymało i złożyć w kolejności odwrotnej jakiej się rozkładało używając do tego szerokich półosi i najlepiej nowych łożysk  .













BTW jak ktoś poszukuje zdjęć z poszerzania przedniego zawieszenia to też posiadam ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2017, 19:37:31 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 01, 2017, 20:09:06 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Zastanawia mnie właśnie czy przy tarczy dałoby się wzmocnić półosie, bo ukręcają się zawsze na łączeniu z piastą.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 01, 2017, 20:24:27 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Mi się wydaje że raczej wzmocnić to nie ale może gdzieś gdzie do motosportu robią części szło by dorobić taka półoś tylko z jakiegoś lepszego materiału .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 01, 2017, 21:35:20 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Myślałem o tym żeby dodać trójkątne zastrzały między piastą a półosią, żeby przenosiły część obciążenia z ośki na piastę. Albo nałożyć pierścień na półoś i przyspawać z obu stron, do ośki i do piasty.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 01, 2017, 22:42:39 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Cóż załatw sobie 2 most i próbuj może coś ciekawego z tego wyjdzie ;)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 01, 2017, 22:55:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
polos w miejscu mocowania lozyska jest najgrubsza, wiec wcale nie ukreca sie czesto - wlasciwie to moze jakies pojedyncze przypadki byly w zazynanych autach,gdzie doszlo jakies uderzenie w kolo,
oczywiscie sa sily tnace od obciazenia ciezarem w tym miejscu, ale przeciez trudno mielic kolami z bagaznikiem zaladowanym na maksa,

i wlasnie ze wzgledu na obciazenia grubsza polos w miejscu lozyska ma Truck i oczywiscie ma inne lozyska,
ogolnie rzecz biorac to most Trucka jest lepszy do tej glupawki z kreceniem baczkow itp. bo polos jest grubsza,lozysko jest stozkowe,a wiec lepiej przenosi obciazenia wzdloz osi (te dociskajace polos do mostu) i na deser jeszcze przelozenie glowne jest krotsze

a sam oobiscie ukrecilem polos w Jugolu w 2/3 dlugosci liczac od lozyska
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Poszerzenie tyłu
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 01, 2017, 23:02:34 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Mnie to niepotrzebne bo też nie ukręcam raczej półosi. Niemniej takie przypadki się zdarzają.

Hmm, czyli do driftu i rajdów dobrze byłoby przerabiać mosty z Trucka na resory od osobowego... Były pewnie szanse nawet na to że na BK sędziowie PZMotu by się nie zorientowali że most jest z ciężarowego.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E