FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: politek12 w Grudzień 19, 2016, 21:31:35 pm
-
Panowie ma ktoś moze jakies zdjecia, rysunki czy cokolwiek jak przerobic belke pod silnik rovera do wąskiego zawieszenia?
-
Rysunek kompletnej belki jest w Morawskim.
-
tyle że w morawskim jest belka od szerokiego. W wąskim albo przerabiamy mocowanie na wachacz z belki poldoroverowej albo stawiamy silnik na wąskiej belce z OHVki. Ja miałem to drugie rozwiązanie zrobione przez poprzedniego właściciela. Plus to miska olejowa kilka cm wyżej jak seria. Minus to przepustnica musiała być poziomo bo maska się nie domykała. Jak coś to może koło świąt bym cyknął fotki. Wymiarować nie będę bo jest zrobiona z partyzanta ;).
-
A no tak, racja, głupi ja.Gdyby fabryka nie zrobiła psikusa, że debiut silnika rovera był już na szerszym zawieszeniu, to nie było by w ogóle tego tematu, bo jeśli nie gotowa belka skądś, to były by przynajmniej wymiary.Ale w takim razie, to jak ma to zrobione Andrews we fiaciorze? A coś mi się też przypomina, że ktoś raz taką belkę miał przerobioną do sprzedania i właśnie wąską.Zawsze myślałem, że wystarczy tylko przyspawać "uszy" pod silnik rovera w odpowiednim miejscu i pobyć się tych pod ohv, ale widać byłem w błędzie.A czy szerokie belki pod ohv i rovera czymś się jeszcze różnią? Są inaczej wygięte, czy jak? Nie miałem nigdy w rękach obu odkręconych, żeby porównać.
-
w Morawskim sa zwymiarowane obie belki, wiec roznice mozna wyliczyc
-
Panowie ma ktoś moze jakies zdjecia, rysunki czy cokolwiek jak przerobic belke pod silnik rovera do wąskiego zawieszenia?
Musisz mieć 2 belki roverkowa i zwykła. Najpierw na belce roverka mierzysz odległości od krawędzi łapy do kołka ustalającego belkę w nadwoziu. Zrób sobie szkic co i jak Belkę z rovera tniesz i odzyskujesz łapy -najlepiej wycinać/szlifować spawy tarcza 1mm i dodatkowo brzeszczotem. Z belki od ohv wycinasz ori mocowania. To co zostało przyspawaj. Odmierzasz odległości tak jak było i dostosowujesz wycięte fragmenty. Spawasz. Montujesz.
Ja cała operacje dostosowania belki przeprowadziłem bez demontowania belki ohv z auta - auto było po wypadku i belka była krzywa. Zachodziła obawa ze po odkręceniu buda się rozejdzie. Potem trzeba tylko przekręcić przepustnice i minimalnie przerobić mocowanie linki - inaczej nie da się przykręcić. Zdjęć nie mam ale to prosta operacja. Najwięcej czasu zajmuje wycinanie łap z belki gdyż trzeba to zrobić bardzo dokładnie podobnie jak spawanie i zwymiarowanie łap pod odpowiednim kątem.
Andrews miał calego poloneza po wypadku na swap i w swoim kancie ma już szerokie zawieszenie z hamulcami lucasa z przodu. Belki są inne ale nie ma problemu aby zwykłą belkę ohv przerobić. Obojętnie czy wąska czy szeroką
-
Właśnie. Belki od szerokiego chyba miały zmieniony rozstaw kołków ustalających. Po co? Bo i podłużnic także.
Pamietam że do caro 94 nie pasowała belka od plusa 97
-
Właśnie. Belki od szerokiego chyba miały zmieniony rozstaw kołków ustalających. Po co? Bo i podłużnic także.
Pamietam że do caro 94 nie pasowała belka od plusa 97
Żeby utrudnić sprawę bardziej to inny rozstaw kołków ustalających dotyczy szerokich belek :d. Do ok. 94 roku jest rozstaw jak w wąskim. Potem wraz z pojawieniem się ograniczników skrętu na belce rozstaw kołków poszerzono o 5mm. Co dziwne rozstawu otworów na śruby nie zmieniono...
-
najwyrazniej chodzilo o wykluczenie bledow przy montazu
-
widziałem belki od szerokiego zawieszenia rovera pasujące do 125p. Widziałem też takie co nie pasowały. Fso nikt nie zrozumie. Przerobić łatwo bo można zeszlifować i nadlać z drugiej strony.
-
Ja mam w 125p szeroką belkę z atu plusa. Pasowała bez problemu.