FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: banned w Lipiec 26, 2019, 15:00:01 pm
-
Nie skąd idzie, a z czego wynika.
Wydaje się, że z CPWK, tylko że w innym dziale twierdzą że lista problemów, wśród których jest skakanie wskazówki obrotomierza, to efekt niewłaściwego ciśnienia paliwa.
A objawy są takie, że jadę pod górę, auto jedzie ze stałą prędkością, a nawet przyspiesza, a wskazówka potrafi nawet SPAŚĆ, o 300 obrotów!
Czyli co, wartość pokazywana przez obrotomierz to nie jest sygnał z CPWK, tylko wartość wyliczana przez ECU na podstawie iluśtam parametrów?!
-
Obrotek w roverze idzie z pod cewki wn. Skoki wskazówki to albo wariacje komputera, awaria cpwk albo prozaicznie spadki napięcia. Jakie masz napięcie w instalacji. Może szczotki się kończą w alternatorze. A spadki napięcia to i słabsza iskra i słabsze ciśnienie paliwa i gorszy wyrysk a co z tego wynika słabnięcie auta...
-
Cewka jest uruchamiana masą (sterownik zamyka obwód uzwojenia pierwotnego) i w ten sposób obrotomierz dostaje sygnał w postaci pików napięcia.
Skaczący obrotomierz, tzn w sposób płynny przy stałych obrotach to w Roverze objaw problemów z ciśnieniem paliwa co już Ci kilka osób napisalo. Ewentualnie CPWK, ale to by sie łączyło z problemami z zapłonem i w efekcie praca silnika.
-
Cewka jest uruchamiana masą (sterownik zamyka obwód uzwojenia pierwotnego) i w ten sposób obrotomierz dostaje sygnał w postaci pików napięcia.
Czyli że to równie dobrze może być zwarcie.
Ewentualnie CPWK, ale to by sie łączyło z problemami z zapłonem i w efekcie praca silnika.
Przecież są problemy z pracą silnika.
-
Jak pisałem wcześniej, źle założone fajki na kopulke, równiez powodują skoki obrotomierza. Ale w PN z 1.4 skoki obrotomierza to 99% problem z ciśnieniem paliwa a 1 % to jak napisał Bocian skoki napięcia. Piszę to mając wieloletnie doświadczenie tak jak Multec czy Bocian
-
Cytat: Multec w Dzisiaj o 18:34:29
Cewka jest uruchamiana masą (sterownik zamyka obwód uzwojenia pierwotnego) i w ten sposób obrotomierz dostaje sygnał w postaci pików napięcia.
Czyli że to równie dobrze może być zwarcie.
Cytat: Multec w Dzisiaj o 18:34:29
Ewentualnie CPWK, ale to by sie łączyło z problemami z zapłonem i w efekcie praca silnika.
Przecież są problemy z pracą silnika.
Zamiast siedzieć przed komputerem, wez manometr w rękę i sprawdz cisnienie paliwa przed listwa wtryskowa. Mniej niż 2 bary to zły znak
-
Zamiast siedzieć przed komputerem, wez manometr w rękę i sprawdz cisnienie paliwa przed listwa wtryskowa.
To byłby bardzo dobry pomysł, gdybym jednakże miał manometr.
-
Skoro nie masz obrotomierza, to zmień filtr paliwa i sprawdź szczelność połączenia pompy z jej kołnierzem przykrecanym do zbiornika i droznosc wszystkich elastycznych przewodów na zasileniu.
A swoją drogą brak manometru to nie powód do dyskusji, chyba że mamy 14 lat w obecnym czasie
-
Wystarczy zdjąć przewód powrotny z regulatora paliwa i będzie widać, czy coś w ogóle leci. Na zajechanej pompie, będzie sucho. To najprostsze, co możesz zrobić i z czym chyba sobie poradzisz, co? Do poglądowego sprawdzenia ciśnienia paliwa, wystarczy najprostszy, najtańszy manometr z małą skalą do 0,5 MPa, kawałek jakieś rureczki z końcówką do przykręcenia i jakiś trójnik, żeby to wpiąć w obwód paliwa. Taki manometr kupisz nawet w sklepie "wodnym" od hydroforu, czy czegoś i on też pokaże. Ja miałem w caro podłączony na stałe, zamontowany pod deską rozdzielczą, w miejscu regulacji lamp. Manometr od ciśnienia powietrza, z podwójną skalą, ze stara i działał. Na przewodzie zasilającym listwę wtryskową miałem wpięty trójnik od hamulców, (ten, który jest przykręcany do mostu) z odpowiednimi końcówkami i cała technologia. Druga skala manometru była od ciśnienia oleju. Może i drut, ale działało. Kilka osób to widziało na żywo.
-
Skoro nie masz obrotomierza, to zmień filtr paliwa i sprawdź szczelność połączenia pompy z jej kołnierzem przykrecanym do zbiornika i droznosc wszystkich elastycznych przewodów na zasileniu.
Zajmuję się tym odkąd wróciłem z pracy, niestety zasrane g... znowu nie chce się odkręcić. Widać ewidentnie że umieścili ten cholerny filtr tak żeby było bezpiecznie, niestety odkręcanie tego droga przez mękę. A nie miał kiedy zaśniedzieć, sam go zmieniałem i trzymałem całość w garażu.
A swoją drogą brak manometru to nie powód do dyskusji, chyba że mamy 14 lat w obecnym czasie
Dlaczego? Mnie po prostu ciekawi, jak to działa.
-
To skakanie obrotmierza sugerujące problemy z paliwem,to jakieś duże skoki muszą być,czy wystarczą takie minimalne wachniecia?
-
Zmieniłem rozpadnięty i wysrany (sądząc bo kolorze benzyny w nim, dosłownie) filtr paliwa Filtrona, na nowy PZL Sędziszów i jest widoczna poprawa, dużo lepiej się zbiera, i zdrowiej brzmi, ale nadal nie jest do końca dobrze. Nie idzie jak powinien, i czasami obrotomierz skacze, poza tym zaliczyłem kilkukrotne porażenie prądem gdy dotknąłem kabli WN na rozdzielaczu przy pracy, więc albo to kable (zamówiłem już komplet nowych THE LEADER), albo coś z pompą.
W każdym razie troszku mam pecha, bo wystąpiło kilka awarii jednocześnie.
-
panie a te spadki 300obr to sa tylko na obrotomierzu czy czujesz na aucie ?
-
Obrotomierz swoje, a silnik swoje. Czuję że zbiera się gorzej niż normalnie, i trochę jakby skokowo, ale to nijak się ma do tego co pokazuje obrotomierz. Auto potrafi przyspieszać, a obrotomierz pokazuje że obroty lecą w dół.
-
Nagrałem film jak to na ogół chodzi, już po zmianie filtra paliwa i CPWK:
https://youtu.be/OITOiI_3-nc
-
Auto potrafi przyspieszać, a obrotomierz pokazuje że obroty lecą w dół.
to moze sprawdz masę na wiazce za zegarami.
jak przyspiesza a obroty w dol to raczej cos z samym wskaznikiem/wiazka
-
Ale słabo przyspiesza, i słyszę że silnik nie pracuje prawidłowo.
Coś jakby chodził na 3 gary, tylko że chodzi na cztery, bo jak na pracującym wypinam po jednym przewodzie WN, to jest reakcja taka, że od razu zaczyna nim trzepać.
-
jak se z nim nie poradzisz to zadzwon ;)