Autor Wątek: Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover  (Przeczytany 6789 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover
« dnia: Lipiec 26, 2019, 15:00:01 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6857
  • Płeć: Mężczyzna
Nie skąd idzie, a z czego wynika.

Wydaje się, że z CPWK, tylko że w innym dziale twierdzą że lista problemów, wśród których jest skakanie wskazówki obrotomierza, to efekt niewłaściwego ciśnienia paliwa.
A objawy są takie, że jadę pod górę, auto jedzie ze stałą prędkością, a nawet przyspiesza, a wskazówka potrafi nawet SPAŚĆ, o 300 obrotów!
Czyli co, wartość pokazywana przez obrotomierz to nie jest sygnał z CPWK, tylko wartość wyliczana przez ECU na podstawie iluśtam parametrów?!
"Dać Januszowi Rovera, to jak dać małpie zegarek."
- David Lloyd George

Odp: Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 26, 2019, 16:58:14 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Obrotek w roverze idzie z pod cewki wn. Skoki wskazówki to albo wariacje komputera, awaria cpwk albo prozaicznie spadki napięcia. Jakie masz napięcie w instalacji. Może szczotki się kończą w alternatorze. A spadki napięcia to i słabsza iskra i słabsze ciśnienie paliwa i gorszy wyrysk a co z tego wynika słabnięcie auta...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 26, 2019, 18:34:29 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3845
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cewka jest uruchamiana masą (sterownik zamyka obwód uzwojenia pierwotnego) i w ten sposób obrotomierz dostaje sygnał w postaci pików napięcia.

Skaczący obrotomierz, tzn w sposób płynny przy stałych obrotach to w Roverze objaw problemów z ciśnieniem paliwa co już Ci kilka osób napisalo. Ewentualnie CPWK, ale to by sie łączyło z problemami z zapłonem i w efekcie praca silnika.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 26, 2019, 21:55:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6857
  • Płeć: Mężczyzna
Cewka jest uruchamiana masą (sterownik zamyka obwód uzwojenia pierwotnego) i w ten sposób obrotomierz dostaje sygnał w postaci pików napięcia.

Czyli że to równie dobrze może być zwarcie.

Ewentualnie CPWK, ale to by sie łączyło z problemami z zapłonem i w efekcie praca silnika.

Przecież są problemy z pracą silnika.
"Dać Januszowi Rovera, to jak dać małpie zegarek."
- David Lloyd George

Odp: Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 26, 2019, 22:01:09 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2989
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Jak pisałem wcześniej, źle założone fajki na kopulke, równiez powodują skoki obrotomierza. Ale w PN z 1.4 skoki obrotomierza to 99% problem z ciśnieniem paliwa a 1 % to jak napisał Bocian skoki napięcia. Piszę to mając wieloletnie doświadczenie tak jak Multec czy Bocian
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 26, 2019, 22:03:08 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2989
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: Multec w Dzisiaj o 18:34:29
Cewka jest uruchamiana masą (sterownik zamyka obwód uzwojenia pierwotnego) i w ten sposób obrotomierz dostaje sygnał w postaci pików napięcia.

Czyli że to równie dobrze może być zwarcie.

Cytat: Multec w Dzisiaj o 18:34:29
Ewentualnie CPWK, ale to by sie łączyło z problemami z zapłonem i w efekcie praca silnika.

Przecież są problemy z pracą silnika.
Zamiast siedzieć przed komputerem, wez manometr w rękę i  sprawdz cisnienie paliwa przed listwa wtryskowa. Mniej niż 2 bary to zły znak
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 26, 2019, 22:06:03 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6857
  • Płeć: Mężczyzna
Zamiast siedzieć przed komputerem, wez manometr w rękę i  sprawdz cisnienie paliwa przed listwa wtryskowa.

To byłby bardzo dobry pomysł, gdybym jednakże miał manometr.
"Dać Januszowi Rovera, to jak dać małpie zegarek."
- David Lloyd George

Odp: Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 26, 2019, 22:19:26 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2989
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Skoro nie masz obrotomierza, to zmień filtr paliwa i sprawdź szczelność połączenia pompy z jej kołnierzem przykrecanym do zbiornika i droznosc wszystkich elastycznych przewodów na zasileniu.


A swoją drogą brak manometru to nie powód do dyskusji, chyba że mamy 14 lat w obecnym czasie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 26, 2019, 22:21:10 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5366
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Wystarczy zdjąć przewód powrotny z regulatora paliwa i będzie widać, czy coś w ogóle leci. Na zajechanej pompie, będzie sucho. To najprostsze, co możesz zrobić i z czym chyba sobie poradzisz, co? Do poglądowego sprawdzenia ciśnienia paliwa, wystarczy najprostszy, najtańszy manometr z małą skalą do 0,5 MPa, kawałek jakieś rureczki z końcówką do przykręcenia i jakiś trójnik, żeby to wpiąć w obwód paliwa. Taki manometr kupisz nawet w sklepie "wodnym" od hydroforu, czy czegoś i on też pokaże. Ja miałem w caro podłączony na stałe, zamontowany pod deską rozdzielczą, w miejscu regulacji lamp. Manometr od ciśnienia powietrza, z podwójną skalą, ze stara i działał. Na przewodzie zasilającym listwę wtryskową miałem wpięty trójnik od hamulców, (ten, który jest przykręcany do mostu) z odpowiednimi końcówkami i cała technologia. Druga skala manometru była od ciśnienia oleju. Może i drut, ale działało. Kilka osób to widziało na żywo.

Odp: Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 26, 2019, 22:36:25 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6857
  • Płeć: Mężczyzna
Skoro nie masz obrotomierza, to zmień filtr paliwa i sprawdź szczelność połączenia pompy z jej kołnierzem przykrecanym do zbiornika i droznosc wszystkich elastycznych przewodów na zasileniu.

Zajmuję się tym odkąd wróciłem z pracy, niestety zasrane g... znowu nie chce się odkręcić. Widać ewidentnie że umieścili ten cholerny filtr tak żeby było bezpiecznie, niestety odkręcanie tego droga przez mękę. A nie miał kiedy zaśniedzieć, sam go zmieniałem i trzymałem całość w garażu.

A swoją drogą brak manometru to nie powód do dyskusji, chyba że mamy 14 lat w obecnym czasie

Dlaczego? Mnie po prostu ciekawi, jak to działa.
"Dać Januszowi Rovera, to jak dać małpie zegarek."
- David Lloyd George

Odp: Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 27, 2019, 00:18:09 am »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
To skakanie obrotmierza sugerujące problemy z paliwem,to jakieś duże skoki  muszą być,czy wystarczą takie minimalne wachniecia?

Odp: Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 31, 2019, 22:05:30 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6857
  • Płeć: Mężczyzna
Zmieniłem rozpadnięty i wysrany (sądząc bo kolorze benzyny w nim, dosłownie) filtr paliwa Filtrona, na nowy PZL Sędziszów i jest widoczna poprawa, dużo lepiej się zbiera, i zdrowiej brzmi, ale nadal nie jest do końca dobrze. Nie idzie jak powinien, i czasami obrotomierz skacze, poza tym zaliczyłem kilkukrotne porażenie prądem gdy dotknąłem kabli WN na rozdzielaczu przy pracy, więc albo to kable (zamówiłem już komplet nowych THE LEADER), albo coś z pompą.
W każdym razie troszku mam pecha, bo wystąpiło kilka awarii jednocześnie.
"Dać Januszowi Rovera, to jak dać małpie zegarek."
- David Lloyd George

Odp: Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 31, 2019, 23:22:31 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
panie a te spadki 300obr to sa tylko na obrotomierzu czy czujesz na aucie ?
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 01, 2019, 00:01:08 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6857
  • Płeć: Mężczyzna
Obrotomierz swoje, a silnik swoje. Czuję że zbiera się gorzej niż normalnie, i trochę jakby skokowo, ale to nijak się ma do tego co pokazuje obrotomierz. Auto potrafi przyspieszać, a obrotomierz pokazuje że obroty lecą w dół.
"Dać Januszowi Rovera, to jak dać małpie zegarek."
- David Lloyd George

Odp: Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 01, 2019, 18:17:51 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6857
  • Płeć: Mężczyzna
Nagrałem film jak to na ogół chodzi, już po zmianie filtra paliwa i CPWK:

https://youtu.be/OITOiI_3-nc
"Dać Januszowi Rovera, to jak dać małpie zegarek."
- David Lloyd George

Odp: Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 02, 2019, 22:12:56 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Auto potrafi przyspieszać, a obrotomierz pokazuje że obroty lecą w dół.

to moze sprawdz masę na wiazce za zegarami.
jak przyspiesza a obroty w dol to raczej cos z samym wskaznikiem/wiazka
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 02, 2019, 22:55:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6857
  • Płeć: Mężczyzna
Ale słabo przyspiesza, i słyszę że silnik nie pracuje prawidłowo.

Coś jakby chodził na 3 gary, tylko że chodzi na cztery, bo jak na pracującym wypinam po jednym przewodzie WN, to jest reakcja taka, że od razu zaczyna nim trzepać.
"Dać Januszowi Rovera, to jak dać małpie zegarek."
- David Lloyd George

Odp: Z czego wynika sygnał wysyłany do obrotomierza, Rover
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 03, 2019, 23:39:10 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
jak se z nim nie poradzisz to zadzwon ;)
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos