FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: diodalodz w Styczeń 12, 2023, 15:46:39 pm
-
https://www.youtube.com/watch?v=uz8IG3lVotI
Co wy na to ?
-
Nie rozumiem po co ? Ja z piastą i łożyskami w polonezie nie miałem problemów. Są lepsze ruskie patenty w ładach np. ''bezszumne zamki''
-
Ciekawe... <mysli> Sprawa o tyle fajna, że nie trzeba martwić się smarowaniem i momentem dokręcania, tylko dowalasz, ile dasz radę - i jazda. Co jak co, ale ułożyskowanie przedniej piasty takim dwubieżniowym szczelnym łożyskiem kulkowym uważam za ewolucję motoryzacji we właściwym kierunku. <spoko>
-
bez sensu,
czy to dwa lozyska kulkowe, czy zintegrowane stozkowe, to rozwiazanie jest gorsze od oryginalnego pod wzgledem wytrzymalosci i trwalosci,
wykonanie takie, ze trzeba diaksem sruby przycinac to juz zupelnie inna kwestia, ale w sumie smieszne
-
kulowe łożysko 2 bieżniowe. Problem jest taki, że łada ma mniejsze czopy z przodu od FSO.
Mnie tam te małe łożysko z przodu już raz zaskoczyło i nie chcę ryzykować 2 raz.
Ich rozwiązanie odpada bo nasz czop ma 31.75 mm a łożysko z łady chyba jest na 30.
Więc trzeba przeskoczyć na tak samo szerokie łożysko z Golfa 40x72x37 i dorobić piastę.
-
to nie jest zaden problem, bo po pierwsze oni stosuja adapter powiekszajacy srednice - lozysko ma wieksza srednice,
po drugie to rozwiazanie jest goowniane, bo zamienil stryjek siekierke na kijek,
lozyska kulkowe sa fajne w szkaradzie dajhajsu, najlepiej tej wazacej 750kg, nawet przejda w tej 900kg,
a i tak tam jest to lepiej rozwiazane niz w ruskowozie,
w samochodach powyzej 1000kg kulki generuja problemy i jezeli mozna je pominac, to nalezy to zrobic
-
dla tego prawie wszystkie współczesne auta maja takie łożyska z przodu i tyłu i trwałość ich to 200 tyś km.
-
Jedna z moich 80tek miała z tyłu łożyska oryginalne jeszcze sygnowane audi/VW,w momencie sprzedaży było na blacie coś koło 520 tyś. Przewaga stożkowych jest taka że idzie w każdym momencie to rozebrać,umyć i ocenić stan. Jeśli niema ubytków i ewidentnych śladów zużycia to nowy smar,regulacja i jechane dalej <spoko>
-
znalazłem jeszcze łożyska 34x64x37 ale nasze czopy złośliwie utrudniają .
Ciekawe czy całe zwrotnice pasują bo oni wznowili produkcję całych zwrotnic już z właściwymi czopami.
https://timeturbo.ru/catalog/rulevoe-upravlenie/usilennyy-stupichnyy-uzel-vaz/usilennyy-stupichnyy-uzel-dlya-a-m-vaz-2101-2107/
-
dla tego prawie wszystkie współczesne auta maja takie łożyska z przodu i tyłu i trwałość ich to 200 tyś km.
prawie wszystkie auta maja przedni naped, wiec jakbys chcial napinac pare lozysk stozkowych na polosi? 90% warsztatow by na tym poleglo,
a co do trwalosci to wlasnie samoistny test sie wlaczyl i 15kkm po wymianie zaczelo huczec, wiec do 200kkm raczej nie dojezdzi,
taka to trwalosc zintegrowanych piast, moze moja wina bo kupilem NTY za 150pln a nie TRW za 500pln, ale jeszcze mnie nie pojebalo, zeby wywalac pol tysiaka za goowniane lozysko, ktore i tak sie rozpieprzy, a gwarancja taka sama, czyli zadna,
a jak wymienialem, to poprzednie nie wygladalo na fabryczne, a przebieg ~250kkm
piasty z 124 raczej nie pasuja do 125, inny uklad wahaczy i juz na zdjeciu sa jakies inne,
ale gdyby miec w reku i pomierzyc, to kto wie, moze rozstaw przegubow inny, ale nie przeszkodzi to w montazu
-
Łada Niva ma stożkowe łożyska z przodu i reguluje się nakrętką z przegubu, na zachodzie jeszcze tego nie znają :P
-
Jedna z moich 80tek miała z tyłu łożyska oryginalne jeszcze sygnowane audi/VW,w momencie sprzedaży było na blacie coś koło 520 tyś. Przewaga stożkowych jest taka że idzie w każdym momencie to rozebrać,umyć i ocenić stan. Jeśli niema ubytków i ewidentnych śladów zużycia to nowy smar,regulacja i jechane dalej <spoko>
Jak dla mnie, one zawsze mają ślady zużycia. Nie przypominam sobie używanego, które wyglądałoby jak nowe. Jedyną zaletą stożkowego jest możliwość przedłużenia jego agonii. Tak, jak piszesz - wymiana smaru - i od razu lepiej.
-
Ale jakie rozwiązanie?
Nowe łożyska z koyo założyłem przy przebiegu 74 tyś km, teraz mam 144 i cisza, spokój, żadnego luzu :)