FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: diodalodz w Styczeń 12, 2023, 15:46:39 pm

Tytuł: Rosja ma rozwiązanie na przednie łożyska
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Styczeń 12, 2023, 15:46:39 pm
https://www.youtube.com/watch?v=uz8IG3lVotI
Co wy na to ?
Tytuł: Odp: Rosja ma rozwiązanie na przednie łożyska
Wiadomość wysłana przez: Majonez w Styczeń 12, 2023, 16:12:07 pm
Nie rozumiem po co ? Ja z piastą i łożyskami w polonezie nie miałem problemów. Są lepsze ruskie patenty w ładach np. ''bezszumne zamki''
Tytuł: Odp: Rosja ma rozwiązanie na przednie łożyska
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Styczeń 12, 2023, 16:31:51 pm
Ciekawe...  <mysli> Sprawa o tyle fajna, że nie trzeba martwić się smarowaniem i momentem dokręcania, tylko dowalasz, ile dasz radę - i jazda. Co jak co, ale ułożyskowanie przedniej piasty takim dwubieżniowym szczelnym łożyskiem kulkowym uważam za ewolucję motoryzacji we właściwym kierunku.  <spoko>
Tytuł: Odp: Rosja ma rozwiązanie na przednie łożyska
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 12, 2023, 16:32:43 pm
bez sensu,
czy to dwa lozyska kulkowe, czy zintegrowane stozkowe, to rozwiazanie jest gorsze od oryginalnego pod wzgledem wytrzymalosci i trwalosci,

wykonanie takie, ze trzeba diaksem sruby przycinac to juz zupelnie inna kwestia, ale w sumie smieszne
Tytuł: Odp: Rosja ma rozwiązanie na przednie łożyska
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Styczeń 12, 2023, 16:58:10 pm
kulowe łożysko 2 bieżniowe. Problem jest taki, że łada ma mniejsze czopy z przodu od FSO.
Mnie tam te małe łożysko z przodu już raz zaskoczyło i nie chcę ryzykować 2 raz.
Ich rozwiązanie odpada bo nasz czop ma 31.75 mm a łożysko z łady chyba jest na 30.
Więc trzeba przeskoczyć na tak samo szerokie łożysko z Golfa 40x72x37 i dorobić piastę.
Tytuł: Odp: Rosja ma rozwiązanie na przednie łożyska
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 12, 2023, 18:30:06 pm
to nie jest zaden  problem, bo po pierwsze oni stosuja adapter powiekszajacy srednice - lozysko ma wieksza srednice,
po drugie to rozwiazanie jest goowniane, bo zamienil stryjek siekierke na kijek,

lozyska kulkowe sa fajne w szkaradzie dajhajsu, najlepiej tej wazacej 750kg, nawet przejda w tej 900kg,
a i tak tam jest to lepiej rozwiazane niz w ruskowozie,
w samochodach powyzej 1000kg kulki generuja problemy i jezeli mozna je pominac, to nalezy to zrobic
Tytuł: Odp: Rosja ma rozwiązanie na przednie łożyska
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Styczeń 13, 2023, 01:35:04 am
dla tego prawie wszystkie współczesne auta maja takie łożyska z przodu i tyłu i trwałość ich to 200 tyś km.
Tytuł: Odp: Rosja ma rozwiązanie na przednie łożyska
Wiadomość wysłana przez: Morfina w Styczeń 13, 2023, 10:17:54 am
Jedna z moich 80tek miała z tyłu łożyska oryginalne jeszcze sygnowane audi/VW,w momencie sprzedaży było na blacie coś koło 520 tyś. Przewaga stożkowych jest taka że idzie w każdym momencie to rozebrać,umyć i ocenić stan. Jeśli niema ubytków i ewidentnych śladów zużycia to nowy smar,regulacja i jechane dalej  <spoko>
Tytuł: Odp: Rosja ma rozwiązanie na przednie łożyska
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Styczeń 13, 2023, 10:42:17 am
znalazłem jeszcze łożyska 34x64x37 ale nasze czopy złośliwie utrudniają .
Ciekawe czy całe zwrotnice pasują bo oni wznowili produkcję całych zwrotnic już z właściwymi czopami.
https://timeturbo.ru/catalog/rulevoe-upravlenie/usilennyy-stupichnyy-uzel-vaz/usilennyy-stupichnyy-uzel-dlya-a-m-vaz-2101-2107/
Tytuł: Odp: Rosja ma rozwiązanie na przednie łożyska
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 13, 2023, 12:39:38 pm
dla tego prawie wszystkie współczesne auta maja takie łożyska z przodu i tyłu i trwałość ich to 200 tyś km.
prawie wszystkie auta maja przedni naped, wiec jakbys chcial napinac pare lozysk stozkowych na polosi? 90% warsztatow by na tym poleglo,
a co do trwalosci to wlasnie samoistny test sie wlaczyl i 15kkm po wymianie zaczelo huczec, wiec do 200kkm raczej nie dojezdzi,
taka to trwalosc zintegrowanych piast, moze moja wina bo kupilem NTY za 150pln a nie TRW za 500pln, ale jeszcze mnie nie pojebalo, zeby wywalac pol tysiaka za goowniane lozysko, ktore i tak sie rozpieprzy, a gwarancja taka sama, czyli zadna,

a jak wymienialem, to poprzednie nie wygladalo na fabryczne, a przebieg ~250kkm

piasty z 124 raczej nie pasuja do 125, inny uklad wahaczy i juz na zdjeciu sa jakies inne,
ale gdyby miec w reku i pomierzyc, to kto wie, moze rozstaw przegubow inny, ale nie przeszkodzi to w montazu
Tytuł: Odp: Rosja ma rozwiązanie na przednie łożyska
Wiadomość wysłana przez: Mat w Styczeń 14, 2023, 00:08:01 am
Łada Niva ma stożkowe łożyska z przodu i reguluje się nakrętką z przegubu, na zachodzie jeszcze tego nie znają :P
Tytuł: Odp: Rosja ma rozwiązanie na przednie łożyska
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Styczeń 14, 2023, 04:57:12 am
Jedna z moich 80tek miała z tyłu łożyska oryginalne jeszcze sygnowane audi/VW,w momencie sprzedaży było na blacie coś koło 520 tyś. Przewaga stożkowych jest taka że idzie w każdym momencie to rozebrać,umyć i ocenić stan. Jeśli niema ubytków i ewidentnych śladów zużycia to nowy smar,regulacja i jechane dalej  <spoko>
Jak dla mnie, one zawsze mają ślady zużycia. Nie przypominam sobie używanego, które wyglądałoby jak nowe. Jedyną zaletą stożkowego jest możliwość przedłużenia jego agonii. Tak, jak piszesz - wymiana smaru - i od razu lepiej.
Tytuł: Odp: Rosja ma rozwiązanie na przednie łożyska
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Styczeń 14, 2023, 13:14:59 pm
Ale jakie rozwiązanie?

Nowe łożyska z koyo założyłem przy przebiegu 74 tyś km, teraz mam 144 i cisza, spokój, żadnego luzu :)