FSO-Polonez Tuning Klub
		GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Marfi w Czerwiec 06, 2023, 21:23:47 pm
		
			
			- 
				Cześć mam problem z moim polonezem 1.6 na boschu 
 Mianowicie z dnia na dzień zapalił się check i obroty po odpaleniu spadają na 500 a nie idą na 950.
 Dodatkowo samochód nie reaguje na przestawienie tps w lewo lub prawo a powinien wtedy podnieść lub obniżyć obroty. Czujnik tps jest nowy, na starym to samo stało się to z dnia na dzień wczoraj jeździł co może być nie tak?
 Dołączam filmik
 https://streamable.com/i8lycz
- 
				odatkowo samochód nie reaguje na przestawienie tps w lewo lub prawo a powinien wtedy podnieść lub obniżyć obroty. A skąd taka teza? TPS w tym sterowniku służy do wyznaczenia obciążenia silnika (algorytm Alpha-N), na wolnych prawdopodobnie on wcale nie bierze udziału w regulacji. Za wolne obroty odpowiedzialny jest mikroprzełącznik w nastawniku przepustnicy który się zwiera po jej zamknięciu - na jego podstawie ECU wie że gaz jest odpuszczony i ma pracować na wolnych. I jego można sprawdzić czy coś nie jest upalone sprawdzając ciągłość obwodu na pinach 3 i 4
 
 Tym TPS-em się nie kręci bo on jest fabrycznie kalibrowany, teraz to popij wodą.
 
 (https://images89.fotosik.pl/667/46969bc1e95d8d4cgen.jpg) (https://images89.fotosik.pl/667/46969bc1e95d8d4c.jpg)
 
 P.S Teraz widzę, że jest tam LPG. Reset adaptacji przez odpięcie akumulatora robiłeś? Jak nie to spróbuj i zobacz co się będzie działo po tym (tylko nie przełączaj na LPG).
- 
				Doszedłem że uszkodzone są ślizgacze tps w przepustnicy, więc tak czy siak musiałem przełożyć przepustnice i tps, jutro tylko poskładać wyregulować tps i powinno chodzić.