FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: mkzibi w Luty 16, 2025, 17:08:58 pm
-
Witam.
Powoli składam silnik w moim Tracku DC po wymianie uszczelki pod głowica i kilku innych poprawkach lakierniczych w komorze silnika.
Podczas rozbiórki robiłem zdjęcia ale akurat jedno zdjęcie jest niewyraźnie i nie wiem jak podpiąć węże od układu wtryskowego.
Zdjęcie nr 1 https://drive.google.com/file/d/1xpbNkiHkqJ_w3ihr-SBJGLy1Qt-_oXRC/view?usp=drive_link
Drugie pytanie jak podpiąć węże do nagrzewnicy. Niestety nie do końca pamiętam. Zdjęcie nr 2. https://drive.google.com/file/d/1EntktyGvcItVMoDLCPwoag3M3xR6aUSL/view?usp=drive_link
-
a gdzie trzeci przewod? jeden cienszy jest do oparow, drugi cienszy do powrotu paliwa - lepiej ich nie pomylic (jakos bedzie dzialac, ale nie tak jak w zalozeniach),
grubszy przewod, czyli nr1 jest to zasilanie z pompy i ten ma byc zalozony na przewod zasilajacy w korpusie wtrysku,
na korpusie masz strzalki, ktore pokazuja ktorym koncem paliwo wlata, a ktorym wylata
-
rugie pytanie jak podpiąć węże do nagrzewnicy.
Lewy wąż do króćca na głowicy, a prawy do metalowej rury, a stamtąd do pompy wody za pomocą tego krótkiego wężyka o różnych średnicach.
-
rugie pytanie jak podpiąć węże do nagrzewnicy.
Lewy wąż do króćca na głowicy, a prawy do metalowej rury, a stamtąd do pompy wody za pomocą tego krótkiego wężyka o różnych średnicach.
Dzięki wszystko jasne.
-
a gdzie trzeci przewod? jeden cienszy jest do oparow, drugi cienszy do powrotu paliwa - lepiej ich nie pomylic (jakos bedzie dzialac, ale nie tak jak w zalozeniach),
grubszy przewod, czyli nr1 jest to zasilanie z pompy i ten ma byc zalozony na przewod zasilajacy w korpusie wtrysku,
na korpusie masz strzalki, ktore pokazuja ktorym koncem paliwo wlata, a ktorym wylata
A o jakim trzecim mówisz?
-
nie masz trzeciego przewodu metalowego, to gdzie byl podlaczony gumowy przewod pochlaniacza par paliwa?
-
nie masz trzeciego przewodu metalowego, to gdzie byl podlaczony gumowy przewod pochlaniacza par paliwa?
Mam tak jak na zdjęciu. Dwa metalowe oznaczone 1 i 2. Ma być trzeci?
Rurka od pochłaniacza idzie do urządzenia wtryskowego. To akurat pamiętam.
https://drive.google.com/file/d/1gqj9U2cXSw3gvlSz2lWKcwjpKqV70yLU/view?usp=drive_link
-
to co podpisales "odejscie od filtra oparow" powinno byc podlaczone do stalowej rurki fi6 (takiej jak 2) idacej do zbiornika paliwa (bardziej do wlewu),
jezeli nie masz takiej rurki, to nie ma skad pobierac oparow
-
to co podpisales "odejscie od filtra oparow" powinno byc podlaczone do stalowej rurki fi6 (takiej jak 2) idacej do zbiornika paliwa (bardziej do wlewu),
jezeli nie masz takiej rurki, to nie ma skad pobierac oparow
Zaraz chwilę, żebyśmy dobrze się zrozumieli.
Znalazłem takie zdjęcie: https://drive.google.com/file/d/1YHI_z6x_fn9x6cPK5-YP5U7GL8-CpXnf/view?usp=drive_link oraz oryginał https://drive.google.com/file/d/1thF0QHNWHbJJysxewGIcMk9MIlkTQc7K/view?usp=drive_link
To nie mój silnik ale tam widać te rurki. Oznaczyłem je numerami jak na swoim zdjęciu: https://drive.google.com/file/d/1gqj9U2cXSw3gvlSz2lWKcwjpKqV70yLU/view?usp=drive_link
Poza tym znalazłem u siebie jeszcze zdjęcie takie: https://drive.google.com/file/d/16vb8VJnpkE2whSqkAexrZa6evPvO8o_o/view?usp=drive_link
i takie: https://drive.google.com/file/d/1D41P6_yd0QkZ_IFTwpArsMSpZbDHICzO/view?usp=drive_link
Tak więc do filtra oparów w nadkolu idą dwie rurki, jedna (1) i druga (3), która leci do wtrysku w inne miejsce niż (2), która leci od wtrysku jako powrót do zbiornika.
I właśnie nie wiem jak tą 1 i 2 połączyć do tych stalowych rurek.
Mam nadzieję że teraz opisałem to klarownie.
-
Mam nadzieję że teraz opisałem to klarownie.
w ogole nie rozumiem co napisales, nie ma to zadnego sensu - łorewer, pochlaniacz par paliwa nie ma znaczenie, to nie wplywa na prace silnika ;]
za to uswiadomilem sobie, ze pomylilem sie wczesniej co do srednicy stalowych rurek, bo do oparow jest rurka wiekszej srednicy, czyli fi8,
czyli powinny byc dwie stalowe (zielone) rurki grube fi8 i jedna cienka fi6,
co upraszcza wyliczanke, bo do cienkiej rurki podlaczas powrot z wtryskiwacza, a do grubej podlaczasz zasilanie,
zeby upewnic sie, ze gruba rurka fi8 to zasilanie a nie opary, to wlacz zaplon - ta gruba rurka z ktorej siknie benzyna to zasilanie
-
Z tego co widać po schematach z katalogu czesci, to truck ma tylko dwa przewody idące z baku:
(https://obrazki.elektroda.pl/1191555800_1739956467_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/1191555800_1739956467.png) (https://obrazki.elektroda.pl/4654750600_1739956467_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/4654750600_1739956467.png)
-
Z tego co widać po schematach z katalogu czesci, to truck ma tylko dwa przewody idące z baku:
(https://obrazki.elektroda.pl/1191555800_1739956467_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/1191555800_1739956467.png) (https://obrazki.elektroda.pl/4654750600_1739956467_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/4654750600_1739956467.png)
A skąd te rysunki ? Można źródło?
-
Katalog części zamiennych, zassany z forum.
-
Mam nadzieję że teraz opisałem to klarownie.
w ogole nie rozumiem co napisales, nie ma to zadnego sensu - łorewer, pochlaniacz par paliwa nie ma znaczenie, to nie wplywa na prace silnika ;]
za to uswiadomilem sobie, ze pomylilem sie wczesniej co do srednicy stalowych rurek, bo do oparow jest rurka wiekszej srednicy, czyli fi8,
czyli powinny byc dwie stalowe (zielone) rurki grube fi8 i jedna cienka fi6,
co upraszcza wyliczanke, bo do cienkiej rurki podlaczas powrot z wtryskiwacza, a do grubej podlaczasz zasilanie,
zeby upewnic sie, ze gruba rurka fi8 to zasilanie a nie opary, to wlacz zaplon - ta gruba rurka z ktorej siknie benzyna to zasilanie
No niestety nie wiem jak lepiej to wytłumaczyć. Na zdjęciu pokazałem dwie rurki cieńszą i grubszą https://drive.google.com/file/d/1gqj9U2cXSw3gvlSz2lWKcwjpKqV70yLU/view?usp=drive_link
i do nich muszę podłączyć powrót z wtrysku i odejscie od pochłaniacza par paliwa.
Inna trzecia rurka idzie bezpośrednio do filtra paliwa ale to wiem, która i wiem że ma być do filtra paliwa, dlatego o niej nie pisałem.
https://drive.google.com/file/d/1wgqDRV4mraC64FR6WQ97U_2iMfkNXOuz/view?usp=drive_link
-
Katalog części zamiennych, zassany z forum.
A możesz podać link bo nie mogę znaleźć.
-
skoro wiesz, ze jest trzecia rurka idaca od/do filtra paliwa, to bardzo istotne, ze o niej nie napisales, bo zmieniles zupelnie zagadke,
rurka (fi8) polaczona z filtrem paliwa to zasilanie wtrysku,
rurka nr 2 to powrot paliwa z wtrysku,
rurka nr 1 to opary paliwa
-
A możesz podać link bo nie mogę znaleźć.
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=19020.msg421736#msg421736
-
skoro wiesz, ze jest trzecia rurka idaca od/do filtra paliwa, to bardzo istotne, ze o niej nie napisales, bo zmieniles zupelnie zagadke,
rurka (fi8) polaczona z filtrem paliwa to zasilanie wtrysku,
rurka nr 2 to powrot paliwa z wtrysku,
rurka nr 1 to opary paliwa
Dzięki.
No tak bo uznałem ze te zasilanie idzie na dół do filtra i nie pisałem o tym. Ale teraz wszystko jasne.