FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: mkzibi w Luty 16, 2025, 17:08:58 pm

Tytuł: Problem ze zlożeniem układu paliwowego Truck DC
Wiadomość wysłana przez: mkzibi w Luty 16, 2025, 17:08:58 pm

Witam.

Powoli składam silnik w moim Tracku DC po wymianie uszczelki pod głowica i kilku innych poprawkach lakierniczych w komorze silnika.

Podczas rozbiórki robiłem zdjęcia ale akurat jedno zdjęcie jest niewyraźnie i nie wiem jak podpiąć węże od układu wtryskowego.

Zdjęcie nr 1  https://drive.google.com/file/d/1xpbNkiHkqJ_w3ihr-SBJGLy1Qt-_oXRC/view?usp=drive_link

Drugie pytanie jak podpiąć węże do nagrzewnicy. Niestety nie do końca pamiętam. Zdjęcie nr 2. https://drive.google.com/file/d/1EntktyGvcItVMoDLCPwoag3M3xR6aUSL/view?usp=drive_link

Tytuł: Odp: Problem ze zlożeniem układu paliwowego Truck DC
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 16, 2025, 22:23:19 pm
a gdzie trzeci przewod? jeden cienszy jest do oparow, drugi cienszy do powrotu paliwa - lepiej ich nie pomylic (jakos bedzie dzialac, ale nie tak jak w zalozeniach),
grubszy przewod, czyli nr1 jest to zasilanie z pompy i ten ma byc zalozony na przewod zasilajacy w korpusie wtrysku,
na korpusie masz strzalki, ktore pokazuja ktorym koncem paliwo wlata, a  ktorym wylata
Tytuł: Odp: Problem ze zlożeniem układu paliwowego Truck DC
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Luty 16, 2025, 22:30:30 pm
rugie pytanie jak podpiąć węże do nagrzewnicy.
Lewy wąż do króćca na głowicy, a prawy do metalowej rury, a stamtąd do pompy wody za pomocą tego krótkiego wężyka o różnych średnicach.
Tytuł: Odp: Problem ze zlożeniem układu paliwowego Truck DC
Wiadomość wysłana przez: mkzibi w Luty 17, 2025, 15:10:18 pm
rugie pytanie jak podpiąć węże do nagrzewnicy.
Lewy wąż do króćca na głowicy, a prawy do metalowej rury, a stamtąd do pompy wody za pomocą tego krótkiego wężyka o różnych średnicach.

Dzięki wszystko jasne.
Tytuł: Odp: Problem ze zlożeniem układu paliwowego Truck DC
Wiadomość wysłana przez: mkzibi w Luty 17, 2025, 15:12:02 pm
a gdzie trzeci przewod? jeden cienszy jest do oparow, drugi cienszy do powrotu paliwa - lepiej ich nie pomylic (jakos bedzie dzialac, ale nie tak jak w zalozeniach),
grubszy przewod, czyli nr1 jest to zasilanie z pompy i ten ma byc zalozony na przewod zasilajacy w korpusie wtrysku,
na korpusie masz strzalki, ktore pokazuja ktorym koncem paliwo wlata, a  ktorym wylata

A o jakim trzecim mówisz?
Tytuł: Odp: Problem ze zlożeniem układu paliwowego Truck DC
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 17, 2025, 15:19:29 pm
nie masz trzeciego przewodu metalowego, to gdzie byl podlaczony gumowy przewod pochlaniacza par paliwa?
Tytuł: Odp: Problem ze zlożeniem układu paliwowego Truck DC
Wiadomość wysłana przez: mkzibi w Luty 18, 2025, 06:15:03 am
nie masz trzeciego przewodu metalowego, to gdzie byl podlaczony gumowy przewod pochlaniacza par paliwa?

Mam tak jak na zdjęciu. Dwa metalowe oznaczone 1 i 2. Ma być trzeci?

Rurka od pochłaniacza idzie do urządzenia wtryskowego. To akurat pamiętam.
https://drive.google.com/file/d/1gqj9U2cXSw3gvlSz2lWKcwjpKqV70yLU/view?usp=drive_link
Tytuł: Odp: Problem ze zlożeniem układu paliwowego Truck DC
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 18, 2025, 16:20:52 pm
to co podpisales "odejscie od filtra oparow" powinno byc podlaczone do stalowej rurki fi6 (takiej jak 2) idacej do zbiornika paliwa (bardziej do wlewu),
jezeli nie masz takiej rurki, to nie ma skad pobierac oparow
Tytuł: Odp: Problem ze zlożeniem układu paliwowego Truck DC
Wiadomość wysłana przez: mkzibi w Luty 18, 2025, 20:38:48 pm
to co podpisales "odejscie od filtra oparow" powinno byc podlaczone do stalowej rurki fi6 (takiej jak 2) idacej do zbiornika paliwa (bardziej do wlewu),
jezeli nie masz takiej rurki, to nie ma skad pobierac oparow

Zaraz chwilę, żebyśmy dobrze się zrozumieli.

Znalazłem takie zdjęcie:  https://drive.google.com/file/d/1YHI_z6x_fn9x6cPK5-YP5U7GL8-CpXnf/view?usp=drive_link oraz oryginał https://drive.google.com/file/d/1thF0QHNWHbJJysxewGIcMk9MIlkTQc7K/view?usp=drive_link

To nie mój silnik ale tam widać te rurki. Oznaczyłem je numerami jak na swoim zdjęciu: https://drive.google.com/file/d/1gqj9U2cXSw3gvlSz2lWKcwjpKqV70yLU/view?usp=drive_link

Poza tym znalazłem u siebie jeszcze zdjęcie takie: https://drive.google.com/file/d/16vb8VJnpkE2whSqkAexrZa6evPvO8o_o/view?usp=drive_link

i takie: https://drive.google.com/file/d/1D41P6_yd0QkZ_IFTwpArsMSpZbDHICzO/view?usp=drive_link

Tak więc do filtra oparów w nadkolu idą dwie rurki, jedna (1) i druga (3), która leci do wtrysku w inne miejsce niż (2), która leci od wtrysku jako powrót do zbiornika.

I właśnie nie wiem jak tą 1 i 2 połączyć do tych stalowych rurek.

Mam nadzieję że teraz opisałem to klarownie.
Tytuł: Odp: Problem ze zlożeniem układu paliwowego Truck DC
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 18, 2025, 21:22:54 pm
Mam nadzieję że teraz opisałem to klarownie.
w ogole nie rozumiem co napisales, nie ma to zadnego sensu -  łorewer, pochlaniacz par paliwa nie ma znaczenie, to nie wplywa na prace silnika ;]

za to uswiadomilem sobie, ze pomylilem sie wczesniej co do srednicy stalowych rurek, bo do oparow jest rurka wiekszej srednicy, czyli fi8,
czyli powinny byc dwie stalowe (zielone) rurki grube fi8 i jedna cienka fi6,

co upraszcza wyliczanke, bo do cienkiej rurki podlaczas powrot z wtryskiwacza, a do grubej podlaczasz zasilanie,
zeby upewnic sie, ze gruba rurka fi8 to zasilanie a nie opary, to wlacz zaplon - ta gruba rurka z ktorej siknie benzyna to zasilanie
Tytuł: Odp: Problem ze zlożeniem układu paliwowego Truck DC
Wiadomość wysłana przez: kliper w Luty 19, 2025, 10:15:02 am
Z tego co widać po schematach z katalogu czesci, to truck ma tylko dwa przewody idące z baku:
(https://obrazki.elektroda.pl/1191555800_1739956467_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/1191555800_1739956467.png) (https://obrazki.elektroda.pl/4654750600_1739956467_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/4654750600_1739956467.png)
Tytuł: Odp: Problem ze zlożeniem układu paliwowego Truck DC
Wiadomość wysłana przez: mkzibi w Luty 24, 2025, 22:13:54 pm
Z tego co widać po schematach z katalogu czesci, to truck ma tylko dwa przewody idące z baku:
(https://obrazki.elektroda.pl/1191555800_1739956467_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/1191555800_1739956467.png) (https://obrazki.elektroda.pl/4654750600_1739956467_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/4654750600_1739956467.png)

A skąd te rysunki ? Można źródło?
Tytuł: Odp: Problem ze zlożeniem układu paliwowego Truck DC
Wiadomość wysłana przez: kliper w Luty 24, 2025, 22:20:19 pm
Katalog części zamiennych, zassany z forum.
Tytuł: Odp: Problem ze zlożeniem układu paliwowego Truck DC
Wiadomość wysłana przez: mkzibi w Luty 24, 2025, 22:28:15 pm
Mam nadzieję że teraz opisałem to klarownie.
w ogole nie rozumiem co napisales, nie ma to zadnego sensu -  łorewer, pochlaniacz par paliwa nie ma znaczenie, to nie wplywa na prace silnika ;]

za to uswiadomilem sobie, ze pomylilem sie wczesniej co do srednicy stalowych rurek, bo do oparow jest rurka wiekszej srednicy, czyli fi8,
czyli powinny byc dwie stalowe (zielone) rurki grube fi8 i jedna cienka fi6,

co upraszcza wyliczanke, bo do cienkiej rurki podlaczas powrot z wtryskiwacza, a do grubej podlaczasz zasilanie,
zeby upewnic sie, ze gruba rurka fi8 to zasilanie a nie opary, to wlacz zaplon - ta gruba rurka z ktorej siknie benzyna to zasilanie

No niestety nie wiem jak lepiej to wytłumaczyć. Na zdjęciu pokazałem dwie rurki cieńszą i grubszą https://drive.google.com/file/d/1gqj9U2cXSw3gvlSz2lWKcwjpKqV70yLU/view?usp=drive_link

i do nich muszę podłączyć powrót z wtrysku i odejscie od pochłaniacza par paliwa.

Inna trzecia rurka idzie bezpośrednio do filtra paliwa ale to wiem, która i wiem że ma być do filtra paliwa, dlatego o niej nie pisałem.

https://drive.google.com/file/d/1wgqDRV4mraC64FR6WQ97U_2iMfkNXOuz/view?usp=drive_link
Tytuł: Odp: Problem ze zlożeniem układu paliwowego Truck DC
Wiadomość wysłana przez: mkzibi w Luty 24, 2025, 22:38:04 pm
Katalog części zamiennych, zassany z forum.

A możesz podać link bo nie mogę znaleźć.
Tytuł: Odp: Problem ze zlożeniem układu paliwowego Truck DC
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 24, 2025, 23:03:58 pm
skoro wiesz, ze jest trzecia rurka idaca od/do filtra paliwa, to bardzo istotne, ze o niej nie napisales, bo zmieniles zupelnie zagadke,
rurka (fi8) polaczona z filtrem paliwa to zasilanie wtrysku,
rurka nr 2  to powrot paliwa z wtrysku,
rurka nr 1 to opary paliwa
Tytuł: Odp: Problem ze zlożeniem układu paliwowego Truck DC
Wiadomość wysłana przez: kliper w Luty 25, 2025, 09:29:51 am
A możesz podać link bo nie mogę znaleźć.
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=19020.msg421736#msg421736
Tytuł: Odp: Problem ze zlożeniem układu paliwowego Truck DC
Wiadomość wysłana przez: mkzibi w Luty 25, 2025, 16:26:54 pm
skoro wiesz, ze jest trzecia rurka idaca od/do filtra paliwa, to bardzo istotne, ze o niej nie napisales, bo zmieniles zupelnie zagadke,
rurka (fi8) polaczona z filtrem paliwa to zasilanie wtrysku,
rurka nr 2  to powrot paliwa z wtrysku,
rurka nr 1 to opary paliwa

Dzięki.

No tak bo uznałem ze te zasilanie idzie na dół do filtra i nie pisałem o tym. Ale teraz wszystko jasne.