FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: wrb#1974 w Styczeń 13, 2017, 02:04:01 am

Tytuł: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Styczeń 13, 2017, 02:04:01 am
temperatura spadła poniżej zera. na postoju silnik rozgrzewa się ładnie ale podczas jazdy gdy przyjdzie zmierzyć się z przeciwnym wiatrem temperatura spada. jasne że można zasłaniać chłodnicę tekturą i uważać żeby silnika nie przegrzać. kiedyś była w Fiacie roleta, na linkę zakończoną łańcuszkiem. można było tym sterować nie zatrzymując się. pomyślcie na takim układem- roleta sterowana elektrycznie, elektronicznie żeby to zautomatyzować.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w Styczeń 13, 2017, 07:51:55 am
W swoim fiacie miałem cos takiego (znaczy roleta na łańcuchu) ale poprzednik ją zniszczył a ja zdemontowałem i wywaliłem. Teraz żałuję... ;-|
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: OLO w Styczeń 13, 2017, 09:01:09 am
Spada do ilu?
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 13, 2017, 13:56:20 pm
no wlasnie, jaka temp. sie utrzymuje ? 75-80*C to jeszcze termostat mozna uznac za sprawny ,ale ponizej 75*C to trzeba zaczac od termostatu,
mowa oczywiscie o Polonezie z OHV ,bo w innych autach roznie bywa,
zasloniecie 2/3 szerokiej chlodnicy w taka pogode duzo pomaga nawet sprawnemu termostatowi ,
najlepsza bylaby osolona oddalona od chlodnicy o ~5cm ,ale wtedy musi byc na cala chlodnice, zeby dzialac - pzy takiej wentylator po zalaczeniu zasysyalby zimne powietrze ,ktore w czasie jazdy nie napieraloby na chlodnice
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: OLO w Styczeń 13, 2017, 14:20:17 pm
Zasłanianie chłodnicy bezpośrednio nie jest korzystne. Na zdrowy rozum nie jest zdrowo miejscowo chłodzić rdzeń przy zasłonięciu reszty.
Lepiej zasłonić wloty/atrapę.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 13, 2017, 16:23:31 pm
Na zdrowy rozum nie jest zdrowo miejscowo chłodzić rdzeń przy zasłonięciu reszty.
wiec musialem byc szalony ;>
ale dzieki temu juz nie musicie sie zastanawiac, bo macie do dyspozycji moje 10 letnie testy  :d
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Styczeń 14, 2017, 02:43:37 am
termostat nie ma nic do rzeczy, nie dostaje takiej ilości ciepła aby mógł reagować. samo włączenie nadmuchu z nagrzewnicy powodowało spadek temperatury silnika, po chwili tylne szyby zaczęły pokrywać się parą. tylko w samochodach z wydajnym ogrzewaniem niezależnym od silnika okna nie były zaparowane.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Styczeń 15, 2017, 16:34:51 pm
i co? myślicie nad tematem?
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 15, 2017, 16:40:23 pm
bywa i tak, ze silnik schlodzi sama nagrzewnica, w dajhajsu 1.0 termostat mialem otwarty i latem jezdzilem z chlodnica zaslonieta do polowy ,a zima z zaslonieta cala szczelnie i jak temp. wchodzila powyzej 0*C ,czy moze bardziej 5*C to w korku ogrzewanie rozkrecalem na full i uchylalem szybe,
ale w trasie wentylator na 2 i co jakis czas uchylenie szyby,
z tego wniosek, ze za malo dajesz w palnik - strzel kilka popisow na szosie i od razu silnik da ciepelko ;>
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: święty w Styczeń 15, 2017, 18:09:56 pm
w różnych autach to różnie działa - wszystko zależy od obiegu cieczy, na pewno sam termostat i jego charakterystyka oraz budowa ma duże znaczenie jak się to wszystko zachowuje, moje obserwacje mogę potwierdzić w moim oplu astrze bertone 2.2 - gdzie jeździ juz 3 termostat i na każdym silnik inaczej sie zachowuje - to jest już hardcore - oryginalny lekko walnięty nie trzymał temperatury w zimne dni i za dużo wpuszczał zimnego płynu w mały obieg, oryginalny sprawny nie miał z niczym problemu - trzymał temperaturę praktycznie niezależnie od temepratury otoczenia - różnica 2-3 stopni na wskaźniku to nic, teraz po tym jak rozszczelnił się założyłem termostat mera i powiem że większych jaj nie miałem - po pierwsze - poźniej się nieco otwiera niż seryjne . po drugie w dużych mrozach na obrotach ma za dużą bezwładność i zamyka się późno , przez co temperatura spada poniżej 80 stopni wiec wpływ samego termostatu ma mega wpływ na charakterystykę temperaturową silnika.
Tutaj jeszcze jedna uwaga - ten silnik ma mały obieg w całości puszczony przez nagrzewnicę a termostat tylko otwiera duży obieg. gdyby ten sam termostat domykał mały obieg to chyba by było jeszcze mniej różowo bo temperatura by szybciej spadała bo by nie mieszał sie płyn z małego obiegu z dużym.
 
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Styczeń 15, 2017, 22:28:13 pm
 ten termostat który jest w zamontowany działa właściwie, do 85 stopni pozostaje zamknięty, po przekroczeniu zaczyna się otwierać, robi to szybko i przy 87 jest w pełni otwarty, po ustaniu dopływu ciepła zamyka się powoli. ale nie o rozważania o termostatach mi chodziło. podałem konkretny temat. rolety są do kupienia więc zamontować można chodzi o zautomatyzowanie obsługi.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Styczeń 16, 2017, 00:14:52 am
Żaluzja + siłownik i po temacie. Może zimą otwierać się razem ze startem wentylatora...
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: hamish w Styczeń 16, 2017, 16:57:36 pm
Nie rozumiem co Wy macie z tymi termostatami... Moje 1.4 idealnie trzyma 90 stopni czy jest 30 na zewnątrz, czy -20, bez zakrywania chłodnicy.
W poprzednim boszu sytuacja miała się tak samo.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: Trojan w Styczeń 16, 2017, 20:39:58 pm
Nie rozumiem co Wy macie z tymi termostatami... Moje 1.4 idealnie trzyma 90 stopni czy jest 30 na zewnątrz, czy -20, bez zakrywania chłodnicy.
W poprzednim boszu sytuacja miała się tak samo.
Też mam dokładnie tak samo w 1.4 ale mowa o 1.6 i to jeszcze chyba dohc - mógłby autor wątku sprecyzować o jaki silnik chodzi...
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: Kleofas w Styczeń 16, 2017, 20:54:47 pm
Tak, warto doprecyzować o jakiej motorowni mówimy.
Jeżdżąc ohv zawsze przy dużej prędkości i niskich temp.  temperatura spadała mi do ok 70 stopni. Używałem wtedy osłony na wlot w trasie. W tym samym aucie po swapie na rovera przy ostatnich mrozach -15 i przelotowej 100-130 wskazówka trzymała się równo praktycznie na 90.
Przy sprawnym termostacie problem może być tylko w konsumowaniu całej nadwyżki ciepła przez nagrzewnicę, kolektor, parownik (o ile jest) i powierzchnię silnika.
Wg mnie osłony stałe na wlot się sprawdzają dość dobrze bo zostaje nam jeszcze spory wlot w zderzaku. Jak komuś bardzo przeszkadza włączenie się wentylatora w korku to pozostaje roletka, sterowanie ręczne czy elektryczne to temat do indywidualnych rozmyślań :)
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Styczeń 17, 2017, 03:00:52 am
silnik ohv tego Poloneza GLI Abimex miał przebieg 140 tys. wymieniłem go na silnik o przebiegu 90 tys. osprzęt pozostał stary, termostat również. po wymianie zauważyłem sytuację którą opisałem- podczas jazdy silnik stygnie. wcześniej tego nie było. wyjechaliśmy spod domu na rozgrzanym silniku, po kilku kilometrach trzeba było założyć okrycia wierzchnie. mieliśmy trasę 250 km do przejechania. na zewnątrz było - 18 stopni.  włączenie wentylatora mi nie przeszkadza- nie słychać go. zresztą- podczas jazdy się nie włącza.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: Daniel22#1984 w Styczeń 17, 2017, 11:13:22 am
Jak spada Ci temperatura w trasie, to będzie termostat, tym bardziej, jak go nie wymieniałeś jeszcze ;). Jak jest sprawny, to przy -20 stopniach mój 1.6 OHV trzymał spokojnie 82-85 stopni. Nie potrzeba żadnych tekturek, osłonek itd.

Do jakiej wartości spada Ci temperatura w trasie?
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 17, 2017, 14:03:30 pm
podczas jazdy silnik stygnie. wcześniej tego nie było. wyjechaliśmy spod domu na rozgrzanym silniku, po kilku kilometrach trzeba było założyć okrycia wierzchnie.
ksiega ulicy mowi:
kto zima kartonu na wszelki wypadek w bagazniku nie wozi,
ten niechybnie dupsko odmrozi
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: miedzian w Styczeń 17, 2017, 15:42:08 pm
Ja stawiam na termostat. W caro zmienilem po zakupie jeden raz bo byl nie dogrzany. Potem znów bo sie przegrzewal i potem jeszcze raz. I od kilku lat spokój. Silnik zmienialem a termostat ten sam.

Zima w trasie 88 na oko. W lecie 90 równo no i wiadomo w mieście potrzebny wentylator.


W atu termostat śmietnik. Dlugo sie nagrzewa a w trasie wskazowka spada na 50, czasem trzyma 70. Wiec loteria a w środku zimno i więcej pali paliwa.

Kartonu nigdy nie wozilem i nie planuje. Wole wozić zapasowy  termostat i 1,5 litra plynu.

Stosuje termostaty metal incar.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Styczeń 17, 2017, 16:13:36 pm
ja też stawiam na termostat- jest sprawny, sprawdzony. przełożony z poprzedniego silnika, sprawdziłem go przed montażem.  temat dotyczy rolety- jak zautomatyzować jej działanie a nie sprawności termostatu.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Styczeń 17, 2017, 17:51:12 pm
Siłownik centralnego zamka i po kłopocie.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Styczeń 17, 2017, 17:51:45 pm
9z koszt zakupu - sterowanie banalne można zrobić na pstryczek na desce lub konsoli środkowej.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Styczeń 17, 2017, 17:56:43 pm
Odpal zimny silnik i patrz ręką co chwilę jaka jest temperatura przed termostatem i po termostacie, tak do 70 stopni powinna być różnica odczuwalna. Jak nie będzie czuć różnicy to walnięty termostat czyli może się nie domykać i dlatego podczas jazdy schładza się zbytnio.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: Trojan w Styczeń 17, 2017, 18:28:33 pm
ja też stawiam na termostat- jest sprawny, sprawdzony. przełożony z poprzedniego silnika, sprawdziłem go przed montażem.  temat dotyczy rolety- jak zautomatyzować jej działanie a nie sprawności termostatu.
Najlepszy to by był siłownik elektrycznej szyby w wersji na linkę (w wielu autach takie są), wtedy możnaby sterować taką roletą płynnie.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 17, 2017, 19:13:27 pm
nie wpadlem na to by rozwazyc elektryczne/automatyczne sterowanie kartonem przed chlodnica - sa na swiecie rzeczy, ktore sie wizjonomom nie snily,
do tej grupy nalezy jeszcze czujnik zmierzchu ;]

myslelem za to nad termostatem elektrycznym, ktory bylby permamentnie zamkniety do uzyskania przez silnik zadanej temp. - takiej jak sobie wymysle,
zakupilem nawet dwa elektroniczne termostaty dwustanowe po polaczeniu ktorych mozna uzyskac 3 stany (a nawet od biedy 4)
problemem jest jednak dobrac odpowiednio silny elektrozawor, ktory dodatkowo moglby dzialac w pozycji posredniej,
tak wiec logicznym byloby przejscie na silnik krokowy - tu z kolei sterowanie jest skomplikowane,a anagazowanie do tego jakiegos sterownika LPG to nie male koszta jak na termostat i w sumie przerost formy nad trescia,
tak wiec zostalem z dwoma elektronicznymi termostatami, czyzby nalezalo je zaprzac dos terowania kartonem ;>
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: Daniel22#1984 w Styczeń 17, 2017, 20:03:45 pm
ja też stawiam na termostat- jest sprawny, sprawdzony. przełożony z poprzedniego silnika, sprawdziłem go przed montażem.  temat dotyczy rolety- jak zautomatyzować jej działanie a nie sprawności termostatu.

No to coś jest słabo sprawny, jak masz takie problemy i chcesz montować roletę, ale OK :). Napisaliśmy Ci, że ze sprawnym temperatura nie ma prawa spadać, jechałem moim gaźnikowcem i abimexem w mrozy -20 stopniowe i oba nie wymagały żadnego przesłaniania czegokolwiek. Coś masz skopane i tyle, trochę obchodzisz problem dookoła.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: miedzian w Styczeń 17, 2017, 21:34:01 pm
To ze byl sprawdzony przed montażem i wtedy byl sprawny to nie znaczy ze teraz jest sprawny.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Styczeń 18, 2017, 19:23:26 pm
zakupilem nawet dwa elektroniczne termostaty dwustanowe po polaczeniu ktorych mozna uzyskac 3 stany (a nawet od biedy 4)
problemem jest jednak dobrac odpowiednio silny elektrozawor, ktory dodatkowo moglby dzialac w pozycji posredniej,
tak wiec logicznym byloby przejscie na silnik krokowy - tu z kolei sterowanie jest skomplikowane,a anagazowanie do tego jakiegos sterownika LPG to nie male koszta jak na termostat i w sumie przerost formy nad trescia,
tak wiec zostalem z dwoma elektronicznymi termostatami, czyzby nalezalo je zaprzac dos terowania kartonem

po wprowadzeniu rolety wymyślili termostat obiegu i karton odszedł do lamusa, a teraz będzie od tyłu: z wykorzystaniem nowoczesnej technologi-sterowanie kartonem :D
Bywają kiepskie termostaty, które mają spory rozrzut temperatur zamknięcia i otwarcia, ale sprawny powinien dać sobie rade w każdych warunkach, o ile układ jest dobrze zaprojektowany.
Problem można rozwiązać w jeszcze nowocześniejszy sposób-intelygentnym czujnikiem, który od 75 do 95 pokazuje 90. mało który samochod ma dokładne wskazania 'direct' jak poldek i przez to jest stres, a jakby tak pomiar uśrednić prze minute to nagle by się okazało, że może być :)
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: święty w Styczeń 19, 2017, 00:37:43 am
to samo opisywałem że sama temperatura otwarcia i zamknięcia to jedno a jego bezwładność do drugie , akurat moja astra ma wskaźnik direct i stąd moje spostrzeżenia, żaluzja może pomóc ale nie rozumiem czemu ona ma zastąpić niesprawny termostat, zresztą nie pierwszy raz ktoś tu na forum idzie w zaparte
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: Cribs w Styczeń 19, 2017, 16:30:59 pm
myslelem za to nad termostatem elektrycznym, ktory bylby permamentnie zamkniety do uzyskania przez silnik zadanej temp. - takiej jak sobie wymysle,
Kolego, to o czym mówisz już zostało wymyślone i nazywa się termostat fazowy. Niesamowicie byłem zaskoczony gdy o tym usłyszałem :D
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 19, 2017, 20:30:33 pm
myslelem za to nad termostatem elektrycznym, ktory bylby permamentnie zamkniety do uzyskania przez silnik zadanej temp. - takiej jak sobie wymysle,
Kolego, to o czym mówisz już zostało wymyślone i nazywa się termostat fazowy. Niesamowicie byłem zaskoczony gdy o tym usłyszałem :D

wiem ,ze jest ,ale w Polonezie nie ma,
termostat wspomagany silniczkiem jest np. w BMW 740i (tak przynajmniej wynikalo z instrukcji)
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: Cribs w Styczeń 19, 2017, 20:45:27 pm
wiem ,ze jest ,ale w Polonezie nie ma
Całe szczęście  <lol2>
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Styczeń 20, 2017, 22:59:08 pm
jako że wszystko zdarzyć się może, wyjąłem dziś termostat, do miseczki nalałem petrygo i postawiłem ją nad palnikiem. włożyłem termostat i uzbrojony w rtęciowy termometr 0 - 350*C, odpaliłem gaz. petrygo się rozgrzało, termostat zaczął otwierać się przy 85* C a całkiem otworzył się przy 88*C. palnik wyłączyłem, poczekałem aż zamknie się całkowicie i znów odpaliłem palnik. doświadczenie powtórzyłem 3 razy. termostat zamyka się i otwiera bez zacięć- jest w pełni sprawny.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: Daniel22#1984 w Styczeń 21, 2017, 03:05:47 am
Może masz po prostu zepsuty wskaźnik/czujnik temperatury, jak ja w szerokim caro? I do ilu Ci spada ta temperatura podczas jazdy, bo ciągle nie odpisałeś?
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Styczeń 21, 2017, 05:03:05 am
w ostatnich dniach temperatura oscylowała od +1 do - 5*C. z nagrzewnicy wali gorącym powietrzem.  ale po świętach jechaliśmy w temperaturze - 18 i wtedy w samochodzie robiło się zimno, szczególnie w miejscach gdzie wokół drogi były rozległe pola. po przydrożnych drzewach i krzakach widać było że wiatr wieje solidny. wskaźnik pokazuje w miarę dobrze, widać na wskaźniku kiedy otwiera się termostat, jak wskazówka minie 90 włącza się wentylator- widać też jak jego działanie powoduje spadek temperatury. wentylator włącza się tylko podczas pracy silnika w unieruchomionym samochodzie, podczas jazdy nawet kiedy 1 km jedzie się 10 minut wentylator się nie włącza.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Styczeń 21, 2017, 08:48:38 am
No to może masz nieszczelne uszczelki drzwiowe czy inne dziury i przez nie daje zimnem do środka.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: Daniel22#1984 w Styczeń 21, 2017, 17:47:55 pm
OK, ale nadal nie napisałeś, to ilu stopni spada temperatura w trasie.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 21, 2017, 18:20:58 pm
U mnie też się rover nie dogrzewa i ewidentnie to wina termostatu,bo innej zimy, na dosyć sporych mrozach, grzał się dosyć szybko i temperaturę trzymał.Termostaty inaczej działają podczas grzania w garnku, a inaczej w silniku,gdzie jest jednak jakieś nadciśnienie itd. A te elektryczne (elektroniczne?) termostaty, to na jakiej zasadzie działają? Tzn. są jednostronnego działania, że prąd je otwiera, a po odłączeniu napięcia się zamykają, czy działają jak siłownik od centralnego, w jedną i drugą stronę? Pytam, bo jeśli by były jednostronnego działania, to można do ich sterowania użyć sterownika od pieca C.O.Proszę się nie śmiać, bo nie mam na myśli jakiegoś wielkiego sterownika z pieca, bo dzisiaj są robione moduły wielkości zegarka w konsoli caro plusa.Na forum Polskie Dostawczaki, jeden kolega użył czegoś takiego do kontroli temperatury silnika w żuku i włączania wentylatora na chłodnicy, bo ma elektryczny.Kontrola temperatury jest bardzo dokładna i ma elektroniczny wyświetlacz.Sterownik jest wyposażony chyba w dwa osobne wyjścia, do których można podłączyć wentylator, lub coś innego i ustawić odpowiednią temperaturę, na jakiej ma załączać odbiornik.Nowoczesne sterowniki od pieców, mają bodajże co najmniej 10 różnych prędkości sterowania nadmuchem, wiec pewnie na zasadzie zmiany natężenia prądu, jak rezystor w przełączniku nawiewu w caro.Przy dobrych wiatrach, to takie coś mogło by sterować stopniowym otwieraniem się takiego elektrycznego termostatu.Znajdę zaraz temat tego gościa, to wam tu wkleję link.Sterownik kosztował chyba około 100pln na allegro i jest dosłownie wielkości zegarka w plusie.Już kilku gości tam, taki założyło.
Edit: Poszukam jeszcze na forum, bo nie mogę znaleźć.Na razie wrzucam link z jego bloga.
http://www.lezuk.pl/bb2016-nowy-czujnik-temperatury/
Edit 2: Znalazłem właściwy link
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=8&t=3069
Ale sterownik widzę sporo zdrożał
http://termoplus.pl/produkt/sterowniki/es10/
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 21, 2017, 19:16:34 pm
termostat zaczął otwierać się przy 85* C a całkiem otworzył się przy 88*C. palnik wyłączyłem, poczekałem aż zamknie się całkowicie i znów odpaliłem palnik. doświadczenie powtórzyłem 3 razy.
to sprawdz jeszcze w aucie,
w sumie mialem taki dziwny przypadek w Trucku ,a bylo wtedy ~-2*C ,
silnik w Trucku zawsze szybko sie nagrzewa i trzyma 90*C z odkryta chlodnica i wlasnie jednego dnia jechalem 30km w jedna strone, wszystko w porzo 90* ,kabina nagrzana ,
w drodze powrotnej tez w porzo i na ostatnich 5km silnik zaczal sie wystudzac i wskazowka spadla ponizej 70* - na pewno silnik ostygl,bo czuc bylo po powietrzu z  nagrzewnicy,
pomyslalem sobie,ze termostat padl,
ale jezdzilem pozniej jeszcze kilka razy i bylo dobrze,  trzymal 90*
wiec to bylo takie jednorazowe zaciecie sie przy zamykaniu
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Styczeń 21, 2017, 19:41:05 pm
w aucie jest sprawdzany codziennie. nie wyjeżdża poza miasto, temperatur niskich nie ma więc wszystko w porządku.
Tytuł: Odp: niedogrzanie silnika podczas jazdy.
Wiadomość wysłana przez: Diesel w Styczeń 22, 2017, 21:10:21 pm
Sterownik kosztował chyba około 100pln na allegro i jest dosłownie wielkości zegarka w plusie.Już kilku gości tam, taki założyło.
Edit: Poszukam jeszcze na forum, bo nie mogę znaleźć.Na razie wrzucam link z jego bloga.
http://www.lezuk.pl/bb2016-nowy-czujnik-temperatury/
Edit 2: Znalazłem właściwy link
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=8&t=3069
Ale sterownik widzę sporo zdrożał
http://termoplus.pl/produkt/sterowniki/es10/

Tak, to ja montowałem to w swoim Żuku. Jak ktos ma pytania to śmiało - [przetestowałem toto na dystansie prawie 20 000 morderczej trasy]. Co do ceny - oni sami to sprzedają taniej na Allegro;-)