Autor Wątek: Serwo stare vs serwo Lucas  (Przeczytany 4282 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Serwo stare vs serwo Lucas
« dnia: Luty 03, 2008, 12:13:00 pm »

Eddek

  • Gość
Generalnie dalej mysle nad hamplami, bo Punto II Van sluzbowe wywoluje fale zazdrosci o hamulce u mnie. Szukajka nic mi nie znalazla takiego, wiec siem spytam:

1. Czy wieksze plusowe serwo razem z pompa wejdzie w meijsce starego plug & play czy bedzie trzeba cos przerabiac ?
2. Co na wzrost cisnienia w ukladzie powiedza przewody ?
3. Co na to tylne zaciski (czy nie beda lapac zbyt ostro) ?
4. Jak wstawic przednie zaciski Lucasa w meijsce starych (jak je zamocowac i dopasowac przewody) ?

Serwo stare vs serwo Lucas
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 03, 2008, 13:08:54 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
tema t poruszany kiedyś przez kolegów Czaku i Cyneq. Pierwszy zakładał do starego układu tylko LUCASY na przód, natomiast drugi szczepił cały układ LUCASOWY do zamiast starego. Tu masz Kolego stosowny linek do tematu. Bardzo dużo cennych uwag i opinii po przeróbkach:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=4727&highlight=lukasy

Miłej lektury :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Serwo stare vs serwo Lucas
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 03, 2008, 15:31:10 pm »

Eddek

  • Gość
No wlasnie nie wszystko bylo poruszane, a przynajmniej nie opisane do konca. W sumie z moich pytan odpowiedz jest tylko troche na 1 i na 4 :)

W zwiazku z powyzszym uprasza sie o opisanie punku 1, oraz odpowiedz na punktu 2 i 3 :)

Serwo stare vs serwo Lucas
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 03, 2008, 15:54:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
2 i 3
ciś. max w ukladzie nie wzrosnie ,a tylne zaciski beda lapac tak samo
w lucasie wcale nie ma mocniejszej pompy - tam jest wieksze serwo ,wiec pedal powinien lzej chodzic
nie ma to znaczenia dla max sily hamowania ,wieksza skutecznosc seryjnego ukladu lucasa wzgledem seryjnego starego polega na wiekszych tarczach z przodu
wcale nie musisz zmianiac przednich zaciskow na lucasy ,wystarczy ,ze zmienisz tarcze na wieksza i oddalisz jazmo starego ukladu
jest to wykonalne i nawet lekko pojdzie jak zalozysz tarcze lite 240 od fiata (jakiegos ,np. punto ,ale to trzeba obadac z katalogiem) ,a nie od poloneza ,bo dzieki mniejszemu odsadzeniu bedzie mozna zalozyc dystans do jazma
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Serwo stare vs serwo Lucas
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 03, 2008, 17:14:40 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
ad1 Ja z plutonem swapowaliśmy zestaw serwo-pompa lucas w miejsce starego zestawu.
Niestety sprawa nie jest tak prosta jak by się zdawało, gdyż nie dość że cały spornik z pedałami jest inny to jeszcze otwory w karoseri są inaczej rozstawione i należy wywiercić nowe , wyciąć dziurę na tył od serwa oraz na linkę od sprzęgła. Sama linka od lucasa jest inna więc też takową należy zakupić.
Pompa od lucasa da radę w zestawie przód i tył zaciski , wydaje się że faktycznie hamulec lżej chodzi oraz że jest bardziej wyczuwalny.
Co do pompy to musisz się zaopatrzyć albo w nowe wężyki albo redukcje bo same wężyki mają inne gwinty.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Serwo stare vs serwo Lucas
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 03, 2008, 18:50:51 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Edek! Zrób sobie przeszczep całych zwrotnic od trucka. Do tego musisz mieć (stety/niestety) felgi 14".

Ja mam u siebie zwrotnice całe z trucka w szerokim caro. Pompa została ta sama, z tyłu nic nie modzone. Potrzeba tylko przejściówek - różnica w skoku gwintu - 1,25 - 1,00 (o ile dobrze pamietam) - są do dostania w sklepiej. A wymiana? Zwrotnice zrzucisz odkręcając 3 śruby!

Różnica w hamowniu? Miałem wcześniej pełnego Lucasa (w atu) i w porównaniu do obecnego miksu (pn truck plus + tył stary na tarczach) wypada blado.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Serwo stare vs serwo Lucas
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 03, 2008, 23:39:40 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Jimo a korektor hamowania wywaliłeś czy pozostał  :?:  ja też planuje taką operację tylko muszę dorwać sobie taki zestaw i na zimę zaopatrzyć się minimum w 14stkę  :mrgreen:

Serwo stare vs serwo Lucas
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 04, 2008, 22:05:21 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
korektor nie był ruszany.
o ile dobrze pamietam to kolega Michal mial na sprzedanie 14" z trucka po lakierowaniu na srebrno, nawet ladnie sie prezentowały.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Serwo stare vs serwo Lucas
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 06, 2008, 12:25:23 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "jimo#1921"
Edek! Zrób sobie przeszczep całych zwrotnic od trucka. Do tego musisz mieć (stety/niestety) felgi 14".
Mozna dac hantle od lady dwutloczkowe - wejda na 13 cali ale to beznadzieja- na 14 lepiej sie prowadzi- teraz to nawet malce typu corsa czy punto maja 14  :|
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Serwo stare vs serwo Lucas
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 06, 2008, 14:46:58 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
true true...
A i o gumy łatwiej, z zachodu praktycznie nikt nie ściąga już 13" o 14" dużo prościej.

EDIT: MaciejFSO chyba bawił się z hamulcami od Łady, i kłął jak zły ;P ztcp.

EDIT2: Elwood rozumiem, że dajesz hantle 10kg na stronę ;) po trzech podniesieniach auto staje w miejscu :D
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Serwo stare vs serwo Lucas
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 06, 2008, 17:51:35 pm »

Eddek

  • Gość
Fele jak bede zmienial to od razu na 15", wiec problem odpada. A sluzbowe Punto II i Sej sa na 13" :P To tak na marginesie. Obecnie rozwazam przeszczep z Trucka, ino szkoda mi kupionych tydzien temu klockow i tarcz, ktore juz mam na aucie.

Serwo stare vs serwo Lucas
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 07, 2008, 20:16:19 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
no to jak chcesz wymieniać na lucasy to też musisz dać inne klocki i tarcze. sama wymiana pompy niewiele Ci da - ja bym był za opcją - nic Ci nie sa :|...
Kwestia wydobycia zwrotnic z trucka.. ja się trochę naszukałem i nadzwoniłem - ale się znalazły we Wrocku ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;