Autor Wątek: SILNIK 115C A SKRZYNIA V Z POLONEZA  (Przeczytany 6052 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

SILNIK 115C A SKRZYNIA V Z POLONEZA
« dnia: Styczeń 10, 2013, 13:06:49 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Witam. Szybkie pytanie, czy do silnika 115C ( fiatowski na łańcuszku rozrządu) idzie dołączyć bez problemu skrzynkę V z Poloneza np Caro, Caro plus, czy nawet starszego??
i czy coś trzeba zmieniać typu rozrusznik lub obudowę sprzęgła??

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: SILNIK 115C A SKRZYNIA V Z POLONEZA
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 10, 2013, 13:16:24 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
z tego co wiem to polonezowska skrzynia powinna spasować bez problemów i można bez problemu zostawić sprzegło polonezowskie
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: SILNIK 115C A SKRZYNIA V Z POLONEZA
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 10, 2013, 13:27:15 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
z tego co wiem to polonezowska skrzynia powinna spasować bez problemów i można bez problemu zostawić sprzegło polonezowskie
sprzęgło w 115C mam już nowego typu jak w Polonezie, martwi mnie tylko dzwoń i rozrusznik bo do 125p jest inna głowiczka i nie wiem czy takowy rozrusznik podszedł by do dzwonu ze skrzynią Poloneza.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: SILNIK 115C A SKRZYNIA V Z POLONEZA
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 10, 2013, 13:38:00 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
jak masz wolna skrzynie pn to wymień dzwon dla pewności :)
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: SILNIK 115C A SKRZYNIA V Z POLONEZA
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 10, 2013, 13:43:00 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
jak masz wolna skrzynie pn to wymień dzwon dla pewności :)

tak tez zrobię bo mam dawce 125p ale w nim siedzi AA polonezowskie a mi się zamaniło aby do 115C założyć skrzynkę V. Jak to wymontuje to porównam, ale wolałbym założyć komplet i cieszyć się mniejszymi obrotami:)
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: SILNIK 115C A SKRZYNIA V Z POLONEZA
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 10, 2013, 15:21:20 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
z tego co wiem to polonezowska skrzynia powinna spasować bez problemów i można bez problemu zostawić sprzegło polonezowskie
sprzęgło w 115C mam już nowego typu jak w Polonezie, martwi mnie tylko dzwoń i rozrusznik bo do 125p jest inna głowiczka i nie wiem czy takowy rozrusznik podszedł by do dzwonu ze skrzynią Poloneza.

rozrusznik pasuje, tylko elektromagnes jest w innym miejscu.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: SILNIK 115C A SKRZYNIA V Z POLONEZA
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 10, 2013, 16:01:52 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Pasuje wszystko.
Rozrusznik ma inaczej umiejscowiony elektromagnes ze względu na kolektor wydechowy.
Warto raczej zakładac nowszą skrzynie z poloneza, bo jest pewność, że V bieg ma przełożenie 0,80, w starych skrzyniach do 1.5 V miała 0.88
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: SILNIK 115C A SKRZYNIA V Z POLONEZA
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 10, 2013, 16:58:59 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Pasuje wszystko.
Rozrusznik ma inaczej umiejscowiony elektromagnes ze względu na kolektor wydechowy.
Warto raczej zakładac nowszą skrzynie z poloneza, bo jest pewność, że V bieg ma przełożenie 0,80, w starych skrzyniach do 1.5 V miała 0.88
no ok, oto mi chodziło. Czyli rozumiem że np skrzynka z Caro razem z dzwonem  podchodzi bez problemu, tylko jak rozwiązać sprawę rozrusznika??
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: SILNIK 115C A SKRZYNIA V Z POLONEZA
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 10, 2013, 17:11:37 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jak zostawisz kolektor z 115c to rozrusznik też z 115c i analogicznie przy kolektorze z poloneza.
Proponuje kolektor z poloneza, dwururkę krótką, albo kolektor GSI i dać pierwszy tłumik-będzie ciszej.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: SILNIK 115C A SKRZYNIA V Z POLONEZA
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 10, 2013, 17:26:26 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Jak zostawisz kolektor z 115c to rozrusznik też z 115c i analogicznie przy kolektorze z poloneza.
Proponuje kolektor z poloneza, dwururkę krótką, albo kolektor GSI i dać pierwszy tłumik-będzie ciszej.
nie no zostawiam tak jak wyszedł na kolektorze 115C plus skrzynka z Caro razem z dzwonem.
dzięki za wyjaśnienie tematu.
TEMAT WYCZERPANY I UZYSKAŁEM ODPOWIEDŹ STOSOWNĄ, WIĘC MOŻNA ZAMKNĄĆ.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: SILNIK 115C A SKRZYNIA V Z POLONEZA
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 11, 2013, 18:47:05 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
starych skrzyniach do 1.5 V miała 0.88
do kiedy mniej wiecej byla krotsza piatka... do konca silnikow 1.5?  ja mam skrzynie z 94 roku od silnika 1.5AB mam nadzieje ze to juz dluższa ..?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: SILNIK 115C A SKRZYNIA V Z POLONEZA
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 16, 2013, 10:32:39 am »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Prawdopodobnie z początkiem Caro zaczeli dawać dłuższe skrzynie a jedyna różnica pomiedzy caro 1.5 a 1.6 to most
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Odp: SILNIK 115C A SKRZYNIA V Z POLONEZA
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 16, 2013, 18:05:08 pm »

hector55

  • Gość
I jak wyszło z tą skrzynią ?:)

Odp: SILNIK 115C A SKRZYNIA V Z POLONEZA
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 17, 2013, 15:29:46 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Nie zapomnieliście o czymś?
Czy czasem skrzynie piątki z poloneza, od pewnego momentu, nie mają zalanego mocowania "sanek" kolektora wydechowego, tzw. "portek"?
Bo chyba "portki" miały na dole kawałek blaszki, który z drugiej strony przykręcało się do skrzyni.

Odp: SILNIK 115C A SKRZYNIA V Z POLONEZA
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 17, 2013, 17:00:54 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
ja miałem IV pod skosem, włozyłem od rozbitka 125p V i działa z silnikiem 115 bez problemu.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........