Autor Wątek: Montaż butli toroidalnej zgodnie z przepisami w Caro +  (Przeczytany 5224 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Montaż butli toroidalnej zgodnie z przepisami w Caro +
« dnia: Kwiecień 05, 2008, 10:13:25 am »

sergiej

  • Gość
Instalację z butlą toroidalną (na miejscu koła zapasowego) mam zainstalowaną od końca listopada zeszłego roku, z drobnymi problemami które są lekko uciążliwe (gaśnięcie przy zmianie paliw, gaśnięcie na jałowych obrotach tuż po rozsprzęgleniu np przy parkowaniu). Pojechałem na przegląd rejestracyjny, część standardową przeglądu samochód przeszedł bez problemu, natomiast przy oględzinach butli gazowej diagnosta stwierdził, brak otworu wentylacyjnego na zewnątrz kabiny.
Moim pytaniem jest, czy możliwy jest prawidłowy montaż butli tego typu w polonezie - diagnosta stwierdził, że raczej nie ponieważ wymagałby opuszczenia zbiornika paliwa (prowizorka), oraz obniżenia haka holowniczego (wersja z rurami pod zbiornikiem paliwa) - co też jest małowykonalne.

Na drugiej stacji diagnostycznej diagnosta powiedział to samo.

Czy jedynym sposobem zgodnym z prawem jest montaż butli cylindrycznej?

Montaż butli toroidalnej zgodnie z przepisami w Caro +
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 05, 2008, 12:22:05 pm »

marcij

  • Gość
Hmm, ciekawe jest to co mowisz. Wiele ludzi jezdzi z takimi butlami i nie narzekaja. Jednak zgodnie z przepisami faktycznie tak jest. Moznaby ewentualnie pokombinowac z jakas rura nad zbiornikiem, albo cos innego. Albo jechac na przeglad w inne miejsce.

Montaż butli toroidalnej zgodnie z przepisami w Caro +
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 05, 2008, 12:32:21 pm »

wiciu

  • Gość
Standardowo we wnęce koła zapasowego jest klapka, która pozwala dostać się do bodajże czujnika poziomu paliwa w zbiorniku paliwa. U mnie tą klapkę usunięto podczas montażu butli toroidalnej i to jest "otwór wentylacyjny na zewnątrz kabiny" (pomiędzy zbiornikiem paliwa a klapką/nadwoziem jest jakaś mała przestrzeń czyli wentylacja jest).
Niestety przez ten otwór dostaje się do wewnątrz auta trochę pyłu.

Gaz mam od 6 lat i nigdy żaden diagnosta podczas przeglądu się do tego nie przyczepił, nawet nie zwrócił na to uwagi.

Montaż butli toroidalnej zgodnie z przepisami w Caro +
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 05, 2008, 12:45:07 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Ja u siebie we własnym zakresie przekładałem butlę z walca na toroid. M.in wyciąłem klapkę z podstawką na koło zapasowe. Z tego co wiem, zawsze tak robią gaziarze by weszła butla 45L.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Montaż butli toroidalnej zgodnie z przepisami w Caro +
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 05, 2008, 13:42:07 pm »

sergiej

  • Gość
Podstawą prawną jest rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 (Dz. U. nr 227, poz. 2250) załącznik pierwszy do rozporządzenia poz. 12.1.5 (strona 15934) "Brak lub przysłonięte otwory wentylacyjne"

Montaż butli toroidalnej zgodnie z przepisami w Caro +
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 05, 2008, 19:07:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "jimo#1921"
Ja u siebie we własnym zakresie przekładałem butlę z walca na toroid. M.in wyciąłem klapkę z podstawką na koło zapasowe. Z tego co wiem, zawsze tak robią gaziarze by weszła butla 45L.

jest rozdzaj butli w przy ktorym nie trzeba wycinac garba

co do tematu to oczywistym jest ,ze wentylacje wielozaworu mozna zawsze zrobic z palcem w doopie
ta wentylacja jest pastikowy waz otulajacy przewody gazowe ,zaruwno doprowadzajacy i podajacy gaz
jezeli nie masz ktoregos z tych wezy to poprostu zaklej otwor w wielozaworze silikonem i po sprawie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Montaż butli toroidalnej zgodnie z przepisami w Caro +
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 05, 2008, 20:38:57 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Cytat: "marcij"
Moznaby ewentualnie pokombinowac z jakas rura nad zbiornikiem, albo cos innego


z rura nad zbiornikiem napewno nie bo LPG jest ciezszy od powietrza... ale jak napisal KGB takze u mnie w ten sposob byla rozwiazana wentylacja (butla walcowa)... czyli wielozawor znajduje sie w szczelnej obudowie na butli, z ktorej wychodza dwa plastikowe weze oslaniajace miedziane przewody gazowe oraz jednoczesnie robiace za wentylacje obudowy wielozaworu.
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Montaż butli toroidalnej zgodnie z przepisami w Caro +
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 06, 2008, 10:04:43 am »

sergiej

  • Gość
To się sądem (albo inspekcją handlową) skończy prawdopodobnie, bo gazownik nie poczuwa się do winy. A instalacja ostatnio zaczęła działać, jak chce: (http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=336450#top)
I na pewno nie zgodzę się na propozycję gazownika, że "załatwi" mi diagnostę, u którego samochód "zaliczy" przegląd, nie po to wydawałem kasę, żeby szukać diagnostów, którzy przymkną na to oko.

Montaż butli toroidalnej zgodnie z przepisami w Caro +
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 06, 2008, 14:42:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wez zrob zdjecia tej butli bez dekla to zobaczymy jak ci to zalozyli
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Montaż butli toroidalnej zgodnie z przepisami w Caro +
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 06, 2008, 20:42:53 pm »

marcij

  • Gość
Cytat: "Osfald"

z rura nad zbiornikiem napewno nie bo LPG jest ciezszy od powietrza... a.


Jestes pewny ? Ja glowy nie daje , ale wydaje mi sie ze jest lzejszy (pod cisnieniem atmosferycznym oczywiscie) , przez co bez problemu sie ulatnia w atmosfere.

A co do rurek , to przy butlach gazowych walcowych odprowadzenie jest zrobione tak jak piszecie , natomiast przy toroidach odprowadzenie jest w podloge , w dziure ktora ida rurki, natomiast komora z wielozaworem jest od gory szczelna.

Faktycznie pokaz zdjecie , bo moze masz cos namodzone w tej instalacji.

Montaż butli toroidalnej zgodnie z przepisami w Caro +
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 06, 2008, 20:45:06 pm »

sergiej

  • Gość
LPG jest cięższy od powietrza (od góry jest szczelna pokrywa), zdjęcia będą jutro.

Montaż butli toroidalnej zgodnie z przepisami w Caro +
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 06, 2008, 20:46:01 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
ja jak interesowałem się zmianą butli to byłem w jednym zakładzie w którym powiedziano mi że się nie da ponieważ kiedyś wstawiali do poldka taką butle i nie wchodziła więc wpadli na genialny pomysł i wycieli całą podłogę tam gdzie jest koło i położyli butle na zbiorniku niestety poldek po tej operacji nie prowadził się za dobrze więc od razu im podziękowałem za taką operację, zaś brat ma butlę właśnie przystosowaną pod poldki miał ją zamontowaną w przejściówce na gaźniku i pasowała idealnie jednak jak przekładaliśmy ją do pluszaka już nie było tak kolorowo jest inna podłoga w tym miejscu musieliśmy odkręcić ten dekiel i jeszcze specjalnie docinać te wybrzuszenie by jako tako wlazła, a przeglądy przechodzi elegancko więc nie wiem  :wink:

Montaż butli toroidalnej zgodnie z przepisami w Caro +
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 07, 2008, 20:37:32 pm »

sergiej

  • Gość
Zdjęcie butli:

Montaż butli toroidalnej zgodnie z przepisami w Caro +
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 07, 2008, 20:39:40 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
Cytat: "marcij"
Jestes pewny ? Ja glowy nie daje , ale wydaje mi sie ze jest lzejszy (pod cisnieniem atmosferycznym oczywiscie) , przez co bez problemu sie ulatnia w atmosfere.


tak jestem pewny... m.in. dlatego jest zakaz garazowania samochodow z LPG w garazach z kanalem!

polecam:
http://www.e-petrol.pl/index.php/lpg/wlasciwosci.html

Cytuj (zaznaczone)
Gaz płynny jest cięższy od powietrza. W przypadku wycieku zbiera się z zagłębieniach, dlatego też przepisy zabraniają montażu instalacji w miejscach, w których w razie wycieku gaz płynny mógłby się gromadzić.
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Montaż butli toroidalnej zgodnie z przepisami w Caro +
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 08, 2008, 01:42:43 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
hehe ,rzeczywiscie nie masz wentylacji
JA bym ci proponowal rozwiercic ktorys z tych malych otworow tak ,zeby wywiercic rowniez dziore w podlodze (tylko uwazaj na bak)
potem wciskasz odpowiedni waz ,tak by tworzyl wylot na zewnatrz (nad bak) ,a reszte zaklejasz silikonem
i mowisz diagnoscie : "spadaj pan na drzewo"
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Montaż butli toroidalnej zgodnie z przepisami w Caro +
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 08, 2008, 10:23:30 am »

marcij

  • Gość
Cytat: "Osfald"


tak jestem pewny... m.in. dlatego jest zakaz garazowania samochodow z LPG w garazach z kanalem!

polecam:
http://www.e-petrol.pl/index.php/lpg/wlasciwosci.html

Cytuj (zaznaczone)
Gaz płynny jest cięższy od powietrza. W przypadku wycieku zbiera się z zagłębieniach, dlatego też przepisy zabraniają montażu instalacji w miejscach, w których w razie wycieku gaz płynny mógłby się gromadzić.


Dzieki za wyjasnienia.