Autor Wątek: FSO & FORD  (Przeczytany 5081 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FSO & FORD
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 22, 2007, 23:57:41 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
czujka rovera nie jest wiele mniejsza od normalnej. do forda nie podejdzie

[ Dodano: 2007-12-22, 23:59 ]
jutro wykręcę z lezącego trójnika i dam foty

FSO & FORD
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 23, 2007, 00:00:52 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
No dobra ale dalej nie wiem jaki to jest rzad wielkosci  :?  Czujnik normalny to ma gwint M20 a fordowski M10 a rover ? Ile to ma M16 czy czy blizej M12 ?

Przekladka zegarka od sierry odpada -jest zupelnie inny

http://img74.imageshack.us/my.php?image=zegary298ov.jpg
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

FSO & FORD
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 23, 2007, 07:51:10 am »

Buton

  • Gość
Czy czujnik w poldroverze jest taki sam jak np. w roverze 214, czy może inny? Jeśłi jest taki sam to w ponidziałek podam wymiary z katalogu, w którym jest to podane dla rovera, ale dla poldka już nie.

FSO & FORD
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 23, 2007, 11:30:47 am »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Elwood"
Zwykłą belke bez podcięcia tez mozna wykorzystac z tym ze nalezy zastosowac mniejszy i krótszy rozrusznik od 1,6ohc lub od fiesty.


Niestety nie jest tak rózowo. Mierzylem rozrusznik od 1.6 i jest taki sam jaki ja mam do 2.0 wiec bede podcinał belke.

Zapomnij tez o liczniku od Sierry.dosyc ze wiekszy od poldkowego to jeszcze wygląda jak jedna wielka kupa. Wole oryginalny poldkowy.

FSO & FORD
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 23, 2007, 17:56:06 pm »

Fistasz

  • Gość
no tak bartek ale ty masz podcietą belke. Jak mierzyłem rozrusznik od 1.6OHC to był tej samej długosci co mój. No chyab ze cos zle pomierzyłem

FSO & FORD
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 24, 2007, 15:28:45 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ze wstepnych pomiarów wynika ze powinien podejsc  :)  Gwint tez jest chyba M10x1  :D . Interesowal by mnie jeszcze jeden wymiar a mianowicie dlugosc czesci nagwintowanej tzn gwintu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

FSO & FORD
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 24, 2007, 15:47:42 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Dlugosc czesci pomiarowej + czesci nagwintowanej jest idealna- tak jak w fordzie - da rade wkrecic dokladnie tyle samo co orginal  :mrgreen:  Ok -poszukam i jak uda mi sie go zdobyc to dam znac  :)  Dzieki za pomoc
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

FSO & FORD
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 24, 2007, 18:52:50 pm »

Fistasz

  • Gość
to Elwood, szukaj tego troszke wiec j :D

FSO & FORD
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 27, 2007, 14:37:46 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Dzisiaj byłem w sklepach poszukac czujnika od rovera .W pierwszym nie bylo- na zamówienie i dopiero po nowym roku. W drugim do którego trafilem byl facet który mial problemy z utrzymaniem pionu i włąsciwej wymowy :|  Ale w koncu dogadałem sie i ma byc na jutro podobno. Jutro juz powinienem wiedziec czy to ten a nie np od wtrysku. Dzisiaj nie udało mi sie z faceta wydobyc nic wiecej. Koszt czujnika rovera okolo 37zł, zwykly stary 15 zł
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

FSO & FORD
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 27, 2007, 16:50:43 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo



Z nudów rozebrałem jakis stary czujnik od poldka albo od fiata. Napisane mial na sobie
FIAT -MAFER -3G-MF-317-115 +/- 3
Jak widac jest pusty w srodku, srednica zewnetrzna 16mm ,wewnetrzna 11 czyli scianka ma około 2,5 mm wiec za duzo sie tutaj nie stoczy na srednicy.

Ten sklep gdzie byłem to w ogole jest dziwny ,ale ze było po drodze to wstąpiłem. Kiedys kumpel pojechal tam po jakies czesci to na zapleczu wlasciciel awanturowal sie z zona czy z kims tam. Na szczęscie sa tez sklepy gdzie wiedza co sprzedaja i umieja korzystac z katalogów i no i w ogole maja jakie takie pojecie. Jak sie pojedzie to zawsze sie cos dobierze według potrzeb  :)

[ Dodano: 2007-12-27, 16:56 ]
Cytat: "bertone 12"
a jak ja przyjeżdżam z drugiego końca miasta szukając pozornie mało znaczącej pierdółki która czasami może unieruchomić próbuje się dowiedzieć czegoś konkretnego to albo patrzą na mnie jak na debila i mówią że tego nie da się dostać i wracam do domu bez niczego z pustym bakiem no to sorry ale to nie jest dobre wytłumaczenie że się mało zarabia ja kiedyś też mało zarabiałem ale pracowałem no ale dzięki temu nauczyłem się kombinować coś z niczego


Skad ja to znam  :D Kombinowac tez trzeba umiec na swoj sposób

[ Dodano: 2007-12-27, 17:01 ]
Musze jeszcze sprawdzic wskazania zegara w punciaku na  polonezowskim czujniku  :)  Czujnik tez jest bardzo mały  a FIAT znany jest z unifikacji  :mrgreen: Moze podpasi.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

FSO & FORD
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 27, 2007, 17:25:58 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Moze tak byc  :) - nie jestem do konca pewien ale ten czujnik byl chyba kiedys wkrecony w glowice od 132 która swojego czasu kupilem na zapas. Tam byly 2 czujniki temperatury i oba mialy ten sam gwint. Z tym ze ten od lampki w argencie byl czerwony a ten jest czarny jak zwykly czujnik od poldka/argenty/df .Ale moze to przypadek
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

FSO & FORD
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 28, 2007, 14:01:11 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "bertone 12"
wyprowadź po prostu z niej wężyk powrotny do zbiornika wyrównawczego


Duzo prosciej jest po prostu zainstalowac czujnik w przewodzie do nagrzewnicy gdzie plyn krazy caly czas

Dzisiaj nabyłem ten czujnik od rovera za 35zł  :)  Jest na klucz 19 W opakowaniu byla tez ulotka :
Czujnik temperatury cieczy chlodzącej
Typ FCTW 15
12V 40...130 st C
gw szcz  (dalej zamazane ale chyba "3/8"x27)
Nr indeksu 931 085 000 010
Zastosowanie Polonez- silnik rover
Prasmet Spółka z.o.o
Ul Łukasinskiego 26
58-100 Świdnica
tel074/8527850 fax 0748527852
Porównalem czujniki na oko  i stwierdzilem ze bedzie pasował  :) . Niestety przy próbie wkrecenia go w glowice forda  okazalo sie ze nie wejdzie  :evil:   Czujnik forda ma 8mm srednicy a czujnik rovera 8,3mm :| Ale wyczyscilem z kamienia i syfu otwór  i jakos wszedł na maksymalny styk  :) Gwint pasuje ,nie wiem tylko czy nie bedzie przeszkadzalo przy kolektorze ssacym ale to sie zobaczy.

[ Dodano: 2008-06-26, 23:19 ]
Tak to wyglada. Na styk ale sie miesci przy kolektorze wtryskowym  :)




Normalnie jakas lipa ten czujnik-na silniku pracujacym jako wytwornica pary wodnej pokazał raptem 115stopni :shock: W ohv na zwyklym czujniku wskaznik temp dawal sie zamknac  :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG