Autor Wątek: FSO & FORD  (Przeczytany 5080 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FSO & FORD
« dnia: Listopad 16, 2007, 23:54:23 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Niedlugo zamierzam zamontowac w swoim poldzie silnik forda na wtrysku MPI gdyz udalo mi sie dorwac fabryczny zestaw i pojawił sie  pewien drobny problem  : czujnik temperatury silnika. W orginalnym poldofordzie byl modyfikowany wskaznik temp pod czujnik forda -inaczej nawiniete cewki. Niestety tych zegarów nie posiadam. Czujnik od forda na normalnych zegarach FSO pokazuje przy ok 22 stopniach 65. W glowice forda czujnika FSO sie nie wkreci gdyz nie ma tam tyle miejsca- czujnik jest duzo wiekszy. U kolegi rozwiazalismy to w ten sposób ze wkrecilismy czujnik fso w kolektor gaznikowy gdzie miejsce jest. W kolektorze wtryskowym nie ma gdzie i poza tym jest tam juz jeden czujnik od wtrysku. Wiec rodzi sie dosc powazny problem - ja zmusic ten czujnik  aby pokazywal poprawne wartosci ? Odrazu mówie ze adaptacja wskazników od sierry odpada. Czy mozna samemu zbudowac jakis prosty układ aby dopasowac ten czujnik pod zegar FSO ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

FSO & FORD
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 17, 2007, 08:15:45 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Czujnik poldka można dosć mocno zjechać :) ma dużo materiału na sobie:) dzięki czemu można go wkręcić w dużo mniejszy otwór. (u mnie wkręcony w ciągnik c 330 :P )
Jeżeli wartośc wskazań ma równe przyrosty to moze wystarczyło by dać jakiś opornik ? wtedy temp pokazywana będzie niższa

FSO & FORD
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 17, 2007, 08:25:32 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
jest jeszcze 1 sposób
trzeba mieć rezystor bocznikowy
trzeba mieć fordowski zegar
no i polonezowski  ten pod który chcesz żeby ci poprawnie wskazywał.

wskażnik temp wody to zwykły omomierz trzeba teraz w jego obwód wstawić rezystor bocznikowy tak jakby obciążenie a  bezpośrednio do czujnika podłączyć zegar od forda
Za pomocą nastaw dobrać odpowiedni rezystor tak aby obydwa wskazania sie zrównały( na 1 i 2 wskaźniku) odczytać  rezystancję z bocznika, kupić taki rezystor, wstawić w obwód i sprawa załatwiona, a i jeszce 1 bocznik ustaw na max rezystancje czyli wszędzie 10. a potem dopiero skręcaj nastawy zaczynając od największego mnożnika.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

FSO & FORD
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 18, 2007, 15:59:29 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
jaki gwint jest w czujniku forda?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

FSO & FORD
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 18, 2007, 16:14:48 pm »

e_gregor

  • Gość
Wiem tylko że mały ;) i na pewno stożkowy. Czujnik się wkręca chyba luczem 10 (choć to żadna informacja)

FSO & FORD
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 18, 2007, 19:30:27 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Sprawdzić!
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

FSO & FORD
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 18, 2007, 22:20:14 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo


Gwint czujnika to prawdopodobnie M10 jakis drobnozwojny, czesc która bada temperature ma srednice 8mm a polonezowski 16,5mm  Czujnik forda jest na klucz 13 a polonezowski 22. Czujnik poldkowy jest cały pokryty gwintem i ma srednice taka sama a czujnik forda ma na dlugosci 9,5 mm gwint a potem jest czesc badajaca temperature o mniejsze jsrednicy i dlugosci 12mm
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

FSO & FORD
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 19, 2007, 09:11:16 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Można sprawdzić roverowski czujnik. Też jest drobnozwojny i małej średnicy
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

FSO & FORD
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 19, 2007, 20:42:50 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "OLO35"
Można sprawdzić roverowski czujnik. Też jest drobnozwojny i małej średnicy
Pozostane  przy fordowskim :]
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

FSO & FORD
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 20, 2007, 09:35:22 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Moze inaczej. Polski czujnik w takim korpusie zeby pasował do rovera. To całkowicie polska produkcja.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

FSO & FORD
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 24, 2007, 16:42:52 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
A dysponuje ktos zdjeciem i wymiarami ?  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

FSO & FORD
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 18, 2007, 13:32:26 pm »

Fistasz

  • Gość
podaj mi dokładnei jakie sa tam gwinty i jakie wymiary tych czujników to ci cos narysuje.

[ Dodano: 2007-12-20, 12:04 ]
Ze wzgldeu na to ze bede mial ten sam problem to wymyslilem tak. Albo zmontowac odpowiednia przejsciówke pod poldkowy czujnik i wkrecic to w głowice. Badz w układ wlutowac potencjometr i mierząc temperature silnika i wskzania licznyka odpowiednio go ustawic tak zeby wartosci sie zgadzały.

[ Dodano: 2007-12-20, 13:10 ]
potrzebuje jescze dokładne wymiary czujników tylko:


FSO & FORD
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 22, 2007, 00:37:45 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Potencjometr odpada -zaden czujnik temp nie ma charakterystyki liniowej- tzn jego spadek lub wzrost opornosci nie jest taki sam w calym zakresie mierzonych temperatur tzn nie dobierzesz stalej niezmiennej opornosc itak aby ten czujnik pokazywal w calym zakresie prawidłowa wartosc. Poczytaj troche o charakterystykach czujników temperatury które sa niestety nieliniowe

Taka  redukcja moim zdaniem nic nie da beda bardzo duze przeklamania. Wymiary postaram sie podac jutro. Lepiej juz wkrecic czujnik temp poldka w przestrzen plynu kolektora ssacego- tak sa montowane dodatkowe czujniki od wtrysku i w kolektorze pod jeden gaznik zdaje to egzamin. Gorzej w przypadku kolektora pod dwa poziome gazniki lub EFI- w pierwszym przypadku niema na niego miejsca, w drugim dodatkowo jest tam juz wkrecony czujnik do komputera wtrysku. Rozwiazania sa dwa : albo dorobic metalowa mufke z czujnikie wpieta na przewodzie do nagrzewnicy przy wyjsciu z glowicy ohc albo zobaczyc wymiary tego czujnika od rovera który jest podobno sporo mniejszy od standardu i pokazuje dobra temp- ktos z roverowców moglby sie poswiecic dla dobra sprawy   :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

FSO & FORD
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 22, 2007, 09:48:22 am »

Fistasz

  • Gość
Czyli prosty potencjometr odpada. Nieładnie  :?
W poldku ten czujnik jest wkrecany w obudowe termostatu. Tutaj mozna zrobic podobnie czyli wkrecic go w którys z wezy.
No chłopaki od rowerków podrzuccie czujnikiem :D

FSO & FORD
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 22, 2007, 20:45:15 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Czujnik na pewno da sie kupic jakos  :)  W tej chwili najbardziej chodzi o wymiary tego ustrojstwa  :)

Czujnik forda ma wymiary :  
Czesc badająca temp 7mm srednicy długosc12mm
czesc gwintowana 10mm srednicy długosc 9/10mm
 W głowicy forda nie ma za duzo miejsca na rozwierty  :? Obok przechodzi kanał olejowy wiec max co mozna tam wstepnie wkrecic to M12
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

FSO & FORD
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 22, 2007, 21:24:36 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Czujnik forda ma 10mm srednicy, zakladajac ze z kazdej strony na gwint i scianke zostawiam 2 mm to maksymalnie co wywierce w tej redukcji to kanał 5,5 mm srednicy, czujnik poldka ma srednice wkrecana około 20mm srednicy wiec ja osobiscie nie widze jak taki czujnik ogrzewany w przekroju okolo 6mm ma pokazywac dobrze, zwłaszcza ze w glowicy jest ogzrewany na bierzaco plynącym płynem a nie oddalony na jakas odleglosc  i w slepym zaułku.

[ Dodano: 2007-12-22, 21:26 ]
http://bandzior-polaj.webpark.pl/

Silnik forda wyglada tak jak w linku  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

FSO & FORD
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 22, 2007, 21:52:51 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Nie chodzi o dokladnosc wskazan rzedu 1 stopnia, bo nie ma takiej potrzeby. Bardziej o szybkosc zmian temperatury silnika i zoobrazowanie tego na wskazniku. Silnik forda ma zeliwna glowice i blok wiec jest odporny na przegrzanie :mrgreen:  Kiedys czytałem  ze byl projektowany do pracy przy 120 stopniach wiec jest wytrzymaly na temp jak mało który silnik  :). Orientacyjnie na oko to jaka srednice moze miec ten czujnik rovera ?  bo jednak jakas w miare dokładna kontrole nad silnikiem chialbym miec.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

FSO & FORD
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 22, 2007, 22:10:48 pm »

Fistasz

  • Gość
zawsze mozesz dorobic przejscie na czujnik roverowy. Bedziesz miał wtedy dokładniejszy pomiar. Spójrz jeszcze raz na rysunek króty zrobilem. Jest tam pozostawione miejsce aby płyn oblał cala czesc badającą temperature przy czujniku poldkowym. Innym problemem jest to czy sie to ustrojstwo zmiesci w głowice Forda. Jest tam troszku mało miejsca.

FSO & FORD
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 22, 2007, 23:16:13 pm »

Fistasz

  • Gość
a wie ktos jak byl zmodyfikowany licznik poldkowy aby nie przekłamywal?

FSO & FORD
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 22, 2007, 23:46:04 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Fistasz"
a wie ktos jak byl zmodyfikowany licznik poldkowy aby nie przekłamywal?


W skrócie: czujnik temp zazwyczaj składa sie z dwóch cewek, przez jedna stale przepływa prąd i ustawia wskaznik na "zero" w obwód drugiej wpiety jest nasz czujnik temperatury silnika który jest tez swego rodzaju potencjometrem czyli opornikiem o zmiennej wartosci rezystancji która to bardzo silnie zalezy od temperatury. W miare zmiany opornosci przez druga cewke płynie wiekszy lub mniejszy prad i ustawia odpowiednio wskazówke pomiedzy 2 cewkami która pokazuje na skali aktualna temp. W zmodyfikowanym liczniku cewki byly najprawdopodobniej inaczej nawinięte tzn inna liczba zwojow, tak aby dopasowac wskazania do czujnika forda. Poniewaz przerobionych zegarów sie raczej nie zdobedzie to mozna spróbowac dopasowac wskazania w ten sposób :
1) Przelozyc zegar z deski forda
2)Załozyc czujnik od rowera i zostawic stary zegar
3) "Normalny" czujnik wkręcic gdzies indziej np w kolektor dolotowy

Cytat: "bertone 12"
czy przednia belka pod silnik 2.0 jest inna niż w zwykłym poldzie
Jest taka sama jak belka od 1,5/1,6 z tym ze posiada  male podciecie pod rozrusznik fordowski. Zwykłą belke bez podcięcia tez mozna wykorzystac z tym ze nalezy zastosowac mniejszy i krótszy rozrusznik od 1,6ohc lub od fiesty.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG