a wie ktos jak byl zmodyfikowany licznik poldkowy aby nie przekłamywal?
W skrócie: czujnik temp zazwyczaj składa sie z dwóch cewek, przez jedna stale przepływa prąd i ustawia wskaznik na "zero" w obwód drugiej wpiety jest nasz czujnik temperatury silnika który jest tez swego rodzaju potencjometrem czyli opornikiem o zmiennej wartosci rezystancji która to bardzo silnie zalezy od temperatury. W miare zmiany opornosci przez druga cewke płynie wiekszy lub mniejszy prad i ustawia odpowiednio wskazówke pomiedzy 2 cewkami która pokazuje na skali aktualna temp. W zmodyfikowanym liczniku cewki byly najprawdopodobniej inaczej nawinięte tzn inna liczba zwojow, tak aby dopasowac wskazania do czujnika forda. Poniewaz przerobionych zegarów sie raczej nie zdobedzie to mozna spróbowac dopasowac wskazania w ten sposób :
1) Przelozyc zegar z deski forda
2)Załozyc czujnik od rowera i zostawic stary zegar
3) "Normalny" czujnik wkręcic gdzies indziej np w kolektor dolotowy
czy przednia belka pod silnik 2.0 jest inna niż w zwykłym poldzie
Jest taka sama jak belka od 1,5/1,6 z tym ze posiada male podciecie pod rozrusznik fordowski. Zwykłą belke bez podcięcia tez mozna wykorzystac z tym ze nalezy zastosowac mniejszy i krótszy rozrusznik od 1,6ohc lub od fiesty.