Autor Wątek: Wydech przed tylnym kolem  (Przeczytany 6718 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wydech przed tylnym kolem
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 30, 2007, 17:58:15 pm »

lotoja

  • Gość
BXMaster, wydaje mi się że nic nie trzeba przeliczać, trzeba mieć spawarkę, odcinki rur jednej średnicy z kielichami do połączeń , możliwość gięcia, i chęci. To czy wydech będzie z lewej, z prawej czy z tyłu to indywidualna sprawa właściciela pojazdu (mandaty), mnie udało się zrobić wydech w TRUCKU w 3-4 godziny zupełnie samodzielnie. Oddzielną sprawą jest dobranie tłumików, ich możliwości, wielkości i tłumienia.

Wydech przed tylnym kolem
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 31, 2007, 16:33:43 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Panowie wymyśliłem jak to policzyć tylko prosiłbym dla moich przyszłych rozważań informacje jaki to silnik, czy zostaje seryjny kolektory wydechowy i czy wydech w końcu idzie na prawo czy na lewo.

Na wstępie powiem że przyjąłem iż wydech pójdzie skosem pod autem i będzie miał wylot przed tylnym kołem. To chyba najlepiej wyglądające i najlepsze wyjście.

Otóż jak czytam w tekście Wiesława Pachonia stosunek pojemności jednego cylindra do pojemności układu wydechowego w przypadku 4suwa powinien wynosić 4-7. Natomiast w przypadku tego układu o jaki nam chodzi problemem pozostaje umiejscowienie tłumików. Jeśli projekt się urzeczywistni to i tak nie będzie on idealny, na pewno gorszy od takiego układu wykonanego przez profesjonalistów. Dlatego też można chyba przyjąć takie rozwiązanie:

Istnieje problem ze przeliczeniem odległości ale gdyby zmierzyć długość seryjnego dla danego silnika układu od końca kolektora wydechowego do poszczególnych tłumików i tłumików od siebie, to można wyliczyć stosunek odległości tych elementów względem siebie i zastosować go przy składaniu układu bocznego który będzie miał inną długość.

Fistasz co o tym sądzisz?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Wydech przed tylnym kolem
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 31, 2007, 17:46:28 pm »

Fistasz

  • Gość
to tak silnik to OHC Forda pojemnosc 1993cm3, kolektor seryjny narazie. Długosci pozostaja praktycznie seryjne, Dwururka wraz z pierwszysm tłumikiem nie zmieniają miejsca i połozenia wzgledem siebie. Drugi tłumik bedzie w odległosci około 120-130cm od pierwszego a delej rurka bedzie miała jeszcze z 70cm i bedzie koniec. Z tego Ostatniego tłumika będą wychodzic dwie rurki. Oto wstepne przymiarki:

Wydech przed tylnym kolem
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 03, 2008, 23:05:39 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Jeśli zrobisz to tak że długość będzie seryjna to rzeczywiście nie powinno być problemu, tylko trzymać się odległości. Możemy chyba wtedy założyć że nie będzie problemów z awaryjnością i spadkiem osiągów czy pogorszeniem charakterystyki. Co do ostatniego tłumika jak rozumiem mam go na zdjęciu? Moim zdaniem ten tandem poza wyglądem jest bez sensu. Jak już go chcesz to lepiej byłoby zrobić 75% obejście puszki tłumika pod kątem 30* od rury przed i w tym momencie trochę skrócić końcówki. Miałbyś skuteczny przelotowy tłumik (byleby miał dobry wkład) i przez skrócenie trochę zniwelowałoby się wzrost pojemności układu. Można by potem założyć chromowane nakładki na końcówki ze średnicą wewnętrzną jak śr. rury i siatkami wygłuszającymi dla cichszej pracy.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Wydech przed tylnym kolem
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 03, 2008, 23:12:34 pm »

sebek

  • Gość
Cytat: "Fistasz"
sebek w tarpanie napewno jest z lewej strony


a no mylisz sie wielce, z lewej to maja wygar tylko benzyniaki ale 2100ccm z żuka (inaczej warszawiaki) i chyab perkinsy (diesel 3 cylindry z ciagnika), wszystkei modele 1500ccm fiata maja na prawo w połowie długosci auta ;) tak centralnie pod drzwiami :)

Wydech przed tylnym kolem
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 04, 2008, 07:37:14 am »

Fistasz

  • Gość
no mozliwe. Ja mialem do czynienia tylko z tarpanami w Dieslu wiec moge sie mylic. TYle ze skoro ty masz tak fabrycznie to nikt nei ma prawa sie doczepic a jesli ja zrobiłbym tak sam to juz moze byc problem.

Wydech przed tylnym kolem
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 04, 2008, 14:30:49 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Co sądzisz o tym?:




To obejście uzasadnia dwie rury końcowe. Skrócenie końcówek nieco zniweluje efekt wzrostu pojemności, poza tym tłumik będzie bardziej przelotowy jeśli można się tak wyrazić. Moim zdaniem to powinno działać lepiej niż tłumik z końcówką rozchodzącą się na 2. Testowano takie rozwiązania na silnikach Fiat 1.6 i działało to dobrze (wzrost osiągów przy modyfikacji na nowym tłumiku głównym w tamtym przypadku końcowym) choć w wersji z w wlotem z powrotem do końcówki fabrycznej lepiej. Ale generalnie powinno działać ok. Inny plus jest taki że będziesz mógł powiedzieć że t dwie rury to nie pic na wodę :mrgreen:
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E