Autor Wątek: Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny  (Przeczytany 8852 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 24, 2008, 19:52:13 pm »

SoR

  • Gość
To że oleju ubywa to też jest problem z małym wyciekiem na połączeniu skrzyni i silnika, w tym miesiącu miałem się za to zabrać, poza tym przy gazie spalanie oleju jest raczej zjawiskiem normalnym. Zastanawiam się tylko, w jaki sposób można go teraz odpalić, bo rozrusznik kręci, ale gary nie zaskakują.

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 24, 2008, 20:50:06 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zauważylem jeszcze jedna rzecz... odpalenie auta na gazie gyd jest zimny jest niemozliwe.
Odpalanie na gazie jak jest cieply.. na dotkniecie. Nie wiem czy kolo zamachowe zrobi pol obrotu a on chodzi .
Na benzynie jak jest zimny trzeba hohlowac ze 30 sekund
Na benzynie jak jest cieply trzeba krecic ze 2 sekundy.

Jutro wymieniam:
Świece:
Filtr paliwa:
W miedzy czasie zamawiam zestaw naprawczy do parownika.
I jakos postaram si eusunac wycieki lewego powietrza.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 24, 2008, 20:58:08 pm »

bodzio82

  • Gość
Cytat: "SoR"
To że oleju ubywa to też jest problem z małym wyciekiem na połączeniu skrzyni i silnika, w tym miesiącu miałem się za to zabrać, poza tym przy gazie spalanie oleju jest raczej zjawiskiem normalnym. Zastanawiam się tylko, w jaki sposób można go teraz odpalić, bo rozrusznik kręci, ale gary nie zaskakują.

spruboj moze podlac benzyny bezposrednio pod swiece moze zadzierzy maszyna,albo na popych.
podejrzewam ze uszkodzil sie w momencie gdy nagle wskoczyl ci na 6500tys,pierscienie byly juz zurzute i nie wytrzymaly,ja bym sprawdzil w ten sposob ze bym zdjal glowice i nalal w ten cylinder nafty i zobaczyl jesli szybko schodzi to znaczy ze pierscienie uszczelniajace daly dupy,bo to niemozliwe zeby nawet nie probowal zapalic a uszczelniajace byly dobre nie ma kompresji i dlatego nie pali,ale to juz jak chcesz nie wydawac kasy na pomiary ale to tylko takie ogolne badanie,cylinder powinien jakis czas trzymac a nie tak jak u kolegi mozna bylo lac non stop i wszystko przelatywalo w momencie :mrgreen:

[ Dodano: 24 Mar 2008 21:26 ]
tylko przed tym zabiegiem spusc olej z misy i pozniej niech se to wszystko zleci pozostawiajac na jakis czas,sam juz nie wiem co ci doradzic,jak zwalisz glowice to wez se wlasnie te uszczelniacze zaworowe wymien i moja rada uszczelniacze od golfa 1 zakup sa duzo trwalsze od naszych przeznaczonych do poldka .JESLI SIE NIE MYLE NASZE SA BRAZOWE a te od golfa zielone

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 25, 2008, 20:03:20 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wymieniono:
-- filtr paliwa
-- uszczelnilem dolot, tak ze nie ciagnie nigdzie lewego powietzra
-- wymienione swiece wszystkie.

Auto troszeczke rowniej pracuje i chetniej wchdozi na obroty, jednak odpalenie na gazie przy zimnym silniku jest NIEMOZLIWE (dziwne ze po odpaleniu na belcie i przelaczeniu od razu na gaz chodzi normalnie)
- na benzynie tez trzeba go dlugo hohlowac żeby zaskoczył nic sie nie zmienilo.

Wiec... co to moze byc ?
czy przeczyszczenie czujnika polozenia walu i reset kompa moga cos dac ?
Jutro przyjda nowe membrany do gazu... mam nadzieje.

Mimo wszystko przedtem na benzynce palił od strzała a teraz ?

Co może być przyczyną ?
Może wyczyścić wtrysk ?
Może zresetować kompa (jeśli tak to jak to się robi ? )
Może przeczyszcze czujnik położenia wału ?

Dziwne to jest, ale nie sadze ze to mialo jakies znaczenie.. w zeszłym roku wywaliłem portki z sondą i podłączyłem takie z GLE, i jeźdizłem bez, wszystko było OK.

Może wyczyszczę silnik krokowy ? AICV ? tylko gdzie on jest, jak wygląda i jak się do tego zabrać ?


Co jeszcze może mieć na to wpływ ?
Na ciepło odpala na dotknięcie, jak jest zimny to masakra, przed chwilą go hohlowałem na benzynie jakieś 20-30 sekund powoli zaskakiwał i w końcu odpalił.

Pomóżcie :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 26, 2008, 09:49:56 am »

bodzio82

  • Gość
z tego co wiem to silnik krokowy jest w poblizu przepustnicy taki palstikowy element z konektorkiem do ktorego podpieta jest kostka(dokladnie nie wiem jak jest w polonezach ale znasie troche na fiatach wiec mysle ze zasada jest dzialania jest podobna chociaz tam w niektorych modelach to sie nazywa  czyjnik polozenia przepustnicy)i  odlacz kostke i wtedy zobacz jak bedzie palil powinien zmienic obroty a w momecie powrotnego podlaczenia obroty powinny sie ustabilizowac to znczy ze niby dziala sprawnie ale to najlepiej miernikiem pomierzyc dokladne wartosci odczytac w ksiazce i posprawdzac,jak bys mnial walniety czujnik polozenia walu to zgadza sie ciezko by palil ale jak bys jechal to by przerywal tak by to wygladalo jak by sie gaz konczyl takie szarpania by byly ,a na wyzszysz obrotach by sie to stabilizowalo jedynie praktycznie przy nizszej predkosci by tak sie zachowywal motor

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 26, 2008, 10:52:45 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

jak bys mnial walniety czujnik polozenia walu to zgadza sie ciezko by palil ale jak bys jechal to by przerywal tak by to wygladalo jak by sie gaz konczyl takie szarpania by byly ,a na wyzszysz obrotach by sie to stabilizowalo jedynie praktycznie przy nizszej predkosci by tak sie zachowywal motor

Objaw jest podobny ale nie aż tak daleko posunięty.
Wyczyszczę profilaktycznie zobaczymy czy to coś zmieni.
W dalszym ciągu czekam na pomysły. Komputer nie pokazuje ZADNYCH bledow z wyjatkiem kodu 12 :)


Przed chwilą robiłem pomiar kompresji:

1- 9.5
2- 8.5
3- 4.5
4- 6

Badanie było wykonane przy temperaturze płynu chłodniczego 50 stopni.
Nie wiem czy tak niskie cisnienie sprezania na 3 baniaku ma wpływ na odpalanie auta.

W kazdym razie, cieplutki pali na dyk, zimny nie chce.
Problem pojawil sie, praktycznie w kilka dni.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 26, 2008, 12:15:52 pm »

bodzio82

  • Gość
Stingerek, to niestety masz problem rozwiazany,jesli jest slaba kompresja silnik bedzie duzo gorzej odpalal a nawet jak w twoim przypadku nie chcial zapalac,jak jest zimny np.z nocy.gdy jest nagrzany bedzie palil w miare normalnie.Slaba kompresja to przyczyna niestety

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 26, 2008, 12:51:08 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
wątpie.
Dziwne że stało się to praktycznie w ciągu.. ja wiem ? 2-3 dni... problem by narastał stopniowo. A tutaj stało się to nagle.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 26, 2008, 13:01:53 pm »

bodzio82

  • Gość
bo polonezy sa nieobliczalne :wink: potrafia sie zepsuc ale i potrafia sie same z siebie  naprawic :mrgreen: bo maja dusze 8) ,ja stawiam na slabe cisnienie na cylindrach bo co innego skoro wszystko to co moze byc przyczyna powymieniales i swiece i filtry a zadnego rezultatu nie ma co do zapalania na zimnym silniku,zreszta niech ktos inny moze cos modrzejszego powie ja juz sie nie udzielam co mnialem powiedziec to powiedzialem ,zycze ci tylko tego zebym sie mylil zebys nie mnial wiekszych kosztow co do usuniecia usterki :wink:

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 26, 2008, 13:22:06 pm »

Sebaaa

  • Gość
To i ja sie podepne pod temat zeby nie zakladac. Otóz gdy kupilem tydzien temu drogi samochod, polonez stoi pod chmurka ( tak tak wiem, ale dzis postaram sie wykombinowac cos zeby chociaz nie mokl na deszczu), i rano jak przychodze to czuc ze słabiej kreci, i tak zaskoczy ale slabiej kreci.. akumulator ma 2 lata. Problemu nie było gdy stał w garazu.... Dlaczego ?

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 26, 2008, 13:35:54 pm »

bodzio82

  • Gość
Sebaaa, bo jak widzisz w nocy nie jest zbyt cieplo :wink:
to chyba normalne ze nie bedzie krecil tak dobrze jak by stal w garazu noce sa jeszcze na minusie i akumulator nie ma swoich parametrow takich jak by mnial np.latem,podejrzewam ze skoro kupiles inne auto to polonez tez zbyt duzo nie robi kilometrow co najwyzej na krotkich odcinkach i akumulator jest niedoladowany i dlatego tak pali a nie inaczej

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 26, 2008, 15:55:26 pm »

Meyron

  • Gość
Jeżeli chodzi o odpalanie zimnego silnika i kompresje,to mi kiedyś jakiś magik wymierzyl,że kompresja mojego silnika to 5,7,5,7.Samochód czy zimny czy gorący przy sprawnym osprzęcie i prawidłowym jego ustawieniu i wyregulowaniu odpala bez problemów.Tak też jeżeli chodzi o tę kwestje to chyba nie ma reguły-zakładając,że pomiar był zrobiony prawidlowo bo ja mam co do tego wątpliwości.

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 26, 2008, 16:00:11 pm »

Sebaaa

  • Gość
Cytat: "bodzio82"
Sebaaa, bo jak widzisz w nocy nie jest zbyt cieplo :wink:
to chyba normalne ze nie bedzie krecil tak dobrze jak by stal w garazu noce sa jeszcze na minusie i akumulator nie ma swoich parametrow takich jak by mnial np.latem,podejrzewam ze skoro kupiles inne auto to polonez tez zbyt duzo nie robi kilometrow co najwyzej na krotkich odcinkach i akumulator jest niedoladowany i dlatego tak pali a nie inaczej

Dodam ze ładowanie sprawdze w sklepie na miescie jak znajde czas. W polodzie mam radio sony które jak odpalasz to wyłaczy sie gdy małe napiecie jest, i gdy np radio grało pare godzin na ognisku to gdy sie odpali raz na dwie godzinki radio sie wylaczy, po czym samochód sobie tak stał z 2-3 minuty, i potym zabiegu gdy odpalałem znowu to radio juz sie nie wylacza... Tj rano odpale pochodzi chwilke i potem juz odpala extra, ps Poldem dalej robie wiecej kilometrów chociaz na gaz wiecej wydaje to nie odpowiem dlaczego nim wiecej jeźdze niz nowym...

Cieżko pali na gazie i na benzynie gdy zimny
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 26, 2008, 22:57:09 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Czyli nikt nie ma już żadnych pomysłów ? Dlaczego zimny silnik nie odpala ?
Dzisiaj odkryłem coś jeszcze, wciśnięcie pedału przyśpieszenia do dechy powoduje że autko chętniej odpala.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...