Autor Wątek: Przegrzwa sie  (Przeczytany 3668 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przegrzwa sie
« dnia: Czerwiec 07, 2008, 22:45:21 pm »

maly20202

  • Gość
Witam mam od niedawna mały problem silnik sie przegrzewa czyli cały czas jest temp. 90C i co jakiś czas sie włancza wiatrak na chłodnicy i to nawet w czasie jazdy co nigdy wcześniej nie występowało zauważyłem że wywala płyn chłodniczy z zbiorniczka wyrównawczego może ktoś wie czego to jest przyczyną i jak sobie z tym rade dać

Przegrzwa sie
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 07, 2008, 22:49:29 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
wymienić uszczelkę pod głowicą.
było tysiące razy opisywane na forum.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Przegrzwa sie
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 08, 2008, 11:36:24 am »

maly20202

  • Gość
a może to być spowodowane zawieszeniem sie termostatu ?? czyli sie nie otwiera i niema pełnego obiegu

Przegrzwa sie
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 08, 2008, 11:48:06 am »

centurion

  • Gość
U mnie jest tak samo. Termostat wywaliłem, wentylator zarobiłem końcówki na nowo.
Po ostatnich pomiarach wychodzi że silnik nie domaga.
Komprecha odpowiednio: 11, 8, 6, 6. Czyli kapa.
Miałem luzy na zaworach ok. 0,4, zrobiłem jak w kanciaku na 0,25 i 0,2 ale widzę ze muszę poprawić o 5 setek.
Zostaje jeszcze uszczelka.

Auto grzeje i zamula przy jeździe, brak komprechy wymienie uszczelkę i się zobaczy.

Przegrzwa sie
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 08, 2008, 12:35:33 pm »

maly20202

  • Gość
tez przed chwilką wywaliłem termostat i dalej to samo kompresja jest ok kopa ma takiego samego nie czuje żadnego spadku mocy  a uszczelka była wymieniana niecałe 30 tyś temu i już by padła zastanawiam sie czy to może być ostatnią przeróbką którą mu zrobiłem zdjęcia w dziale blacharka.. ale nie zasłoniłem chłodnicy niczym

Przegrzwa sie
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 08, 2008, 14:42:38 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
różnie bywa z uszczelkami, mnie padła po 6000 km. miałem zwykłego morpaka z kompletu za 80zł. kupiłem geotza za 80 zł i myślę, że będzie ok. już kilkadziesiąt tys. przejechał.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Przegrzwa sie
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 08, 2008, 17:59:55 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Mi się zaczął przegrzewać po zmianie atrapy. Wróciłem do starej i baja :) Gdyby zawieszał się termostat, to by się wentylator nie załączał.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Przegrzwa sie
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 08, 2008, 19:23:59 pm »

maly20202

  • Gość
atrapę zmieniałem dawno i nic takiego sie nie działo po założeniu zderzaka i maski zaczęło sie tak dziać chociaż wcześniej też zauważyłem że sie przegrzewa ale myślałem że to od upałów ale teraz to masakra przejadę kawałek i zaraz płyn jest wyrzucany do zbiorniczka wyrównawczego  i tak sobie myślę że to może być spowodowane tym że opuściłem maskę o 4 cm. w dół znaczy sie to wycięcie na masce. A jeżeli bym wymieniał uszczelkę to muszę planować głowice czy mogę zostawić taka jak jest i jeszcze jedno co ile sie wymienia pasek rozrządu w Poldku ?

Przegrzwa sie
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 08, 2008, 20:17:15 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
w zasadzie tak, głowicę trzeba delikatnie przeszlifować, żeby ją wyrównać. pasek wg. książki wymienia się co 60 000 km.
 otwórz zawór płynu, włącz nadmuch- jeśli silnik gorący a leci zimne powietrze to na 100% uszczelka. nagrzewnica zapowietrzona.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Przegrzwa sie
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 08, 2008, 20:37:29 pm »

maly20202

  • Gość
powietrze leci cieplutkie a głowica nówka ma rok i przeleciane 30 tyś bo rok temu jak kupiłem bo był generalny remont silnika i głowica była do wymiany zaglądałem na olej i niema oznak zęby sie płyn przedostawał do oleju tak samo płynu nie ubywa olej tez w normie zastanawia mnie jedno ze ciśnienie oleju spada do 0 jak już sie płyn gotuje i wywala go do zbiorniczka wyrównawczego a tak zawsze był w okolicach 0,4 a szkoda i tego silnika bo naprawdę ma sile i strasznego kopa (Vmax = 170km/h) a rok temu wsadziłem do niego 1tyś zł na remont i jak do tej pory nie miałem z nim żadnych problemów i nigdy mnie nie zawiódł

Przegrzwa sie
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 08, 2008, 22:59:54 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Przegrzwa sie
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 10, 2008, 15:20:30 pm »

maly20202

  • Gość
Witam jeździłem dzisiaj bez atrapy i dalej to samo jak dojedzże do końca tygodnia to w sobotę oddaje polda do mechanika