Autor Wątek: tuning filtra powietrza  (Przeczytany 6941 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tuning filtra powietrza
« dnia: Sierpień 23, 2008, 23:16:51 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl


takie zdjecia znalazlem. Pytanie moje czy to cokolwiek daje poza podobno sykiem jakby siedzialo tam V6 ?:) W ksiazce pt usprawnienia poloneza bylo duzo patentow to zwezka to costam, Ale byl tez taki wmiare prosty do zrobienia. Nazywalo sie to kierownica, a w istocie chodzilo o takie smigielko srodku ktore mialo zawirowywac powietrze nad gaznikiem tym samym lepiej mieszajac. Stosowal to ktos i moze sie wypowiedziec czy ty kolejny ezoteryczny tuning?

Re: tuning filtra powietrza
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 24, 2008, 00:22:45 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "bisz"
Obrazek
Obrazek
takie zdjecia znalazlem. Pytanie moje czy to cokolwiek daje poza podobno sykiem jakby siedzialo tam V6 ?:) W ksiazce pt usprawnienia poloneza bylo duzo patentow to zwezka to costam, Ale byl tez taki wmiare prosty do zrobienia. Nazywalo sie to kierownica, a w istocie chodzilo o takie smigielko srodku ktore mialo zawirowywac powietrze nad gaznikiem tym samym lepiej mieszajac. Stosowal to ktos i moze sie wypowiedziec czy ty kolejny ezoteryczny tuning?


ztcp to Osfald miał tak przy silniku wtryskowym. Mierzył temperaturę i ponoć miał nie zasysać gorącego powietrza. Efektów raczej oszałamiających się nie spodziewaj.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

tuning filtra powietrza
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 24, 2008, 14:43:19 pm »

kisiel

  • Gość
to są chyba fotki silnika z fiata, którego miał Krupek z FSO AK...

tuning filtra powietrza
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 24, 2008, 20:22:49 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
nie chyba, a napewno.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

tuning filtra powietrza
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 24, 2008, 20:58:11 pm »

Yachoo

  • Gość
mam taki w chevy lumina 3.1 v6  :lol: byłby to dobry pomysł gdyby łapał zimne powietrze znad maski a nie gorące spod niej zawsze jest cieplejsze niż łapane spoza komory silnika

tuning filtra powietrza
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 24, 2008, 21:31:52 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Ja poznaje tą komorę na bank jest to Krupkowóz  :wink:

tuning filtra powietrza
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 25, 2008, 00:14:15 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Tak. W kazdym razie czy to cos daje czy tylko wyglada ?

tuning filtra powietrza
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 25, 2008, 01:24:07 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
ja w kaszlaku stosowałem "zawirowywacz" nawet to coś dawało... w poldku na lpg też próbowałem, ale efekty były mizerne, kierownice wyginałem bardziej mniej, regulowałem gaz... ale efekt był najlepszy jak to wywaliłem :P
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

tuning filtra powietrza
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 25, 2008, 02:51:13 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ja zrobiłem taki filtr.kupiłem specjalną gąbkę filtracyjną stosowaną w motocyklach. z nierdzewnej siatki wyciąłem pasek odpowiedniej szerokości i nawinąłem tą gąbkę na tą siatkę. gąbka nasączona jest specjalnym olejem. można ją myć- jest wielokrotnego użytku.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

tuning filtra powietrza
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 25, 2008, 12:22:16 pm »

Yachoo

  • Gość
gdyby ten filtr był umieszczony nad maską lub pod nią ale zaraz przed odpowiednim wcięciem w masce - wlotem powietrza sądzę że było by to i ładne i spełniające swoją funkcję, wiadomo im zimniejsze powietrze tym więcej tlenu... a ciepłe znad silnika... nie polecam chyba że nie zależy Ci na super osiągach a na oryginalności ;)

tuning filtra powietrza
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 02, 2008, 21:23:43 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
ooooo.... widze, ze ten temat ciagle jest odgrzewany  :mrgreen:

rzeczywiscie, zgodnie z tym co pisal jimo#1921, mialem cos takiego:





i jedynym pewnym efektem na monowtrysku bylo spalanie stukowe (charakterystyczne dzwonienie elementow rozrzadu).... moze jesli polaczyc ten filtr z odpowiednim polozeniem (zimne powietrze) i przerobieniem map wtrysku w kompie efekt bylby lepszy. Musze jednak przyznac ze w czasie ruchu nie jest az tak cieplo wokol filtra... jednak przy malej predkosci czy korkach temp. zasysanego powietrza wyraznie rosla, a caly szkopul polega na tym by silnik byl zasilany powietrzem o (w miare) stalych parametrach... stad tez pomysl z termostatem w dolocie. Wspolczesne jednostki napedowe koryguja te zmiany w calosci softowo.

PS
ciagle mam taka otwarta obudowe filtra na monowtrysk do sprzedania za symboliczne 20zl
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

tuning filtra powietrza
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 05, 2008, 14:50:12 pm »

Yachoo

  • Gość
Dzisiaj przy okazji mycia komory silnika zauważyłem, że termostat na dolocie jest ciągle w pozycji zamknięty i ciągnie powietrze znad kolektora. Pomimo że silnik miał już90 i włączały się wiatraki położenie termostatu nie zmieniało się. Wnioskuję że silnik cały czas był zasilany mieszanką na gorącym powietrzu czyli podobnie łapałby gorące z komory przy otwartym filtrze jak na ww. zdjęciach.
1. czy mogło być to przyczyną spalania stukowego? (1.6 wtrysk bosch + gaz)
ponieważ nie dało się zmienić położenia termostatu...wyrwałem chwasta z bebechami  :twisted: założyłem rurę tak jak być powinna ale nie zaślepiałem wlotu bocznego do podłączenia ciepłego powietrza... Efekt - brak spalania stukowego, może mimnimalnie przy za niskich obrotach. Ale żeby nie było tak kolorowo jest efekt braku mieszanki przy próbie gwałtownego przyspieszaniana gazie, czyli znane nam buuuuuuuu. Pytanie z tym związane - za dużo powietrza jest wtłaczane podczas jazdy? Czy inne ułożenie rury doprowadzającej powietrze - nie bezpośrednio za lampą jak w oryginale ale tak aby zaciągała świeże powietrze ale nie wtłaczane siłą pędu pomoże? czy wzbogacić mieszankę =  więcej gazu (czego bym nie chciał bo nie chcę spalania 14/100 :D)
Proszę o porady.

tuning filtra powietrza
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 05, 2008, 19:25:42 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
wlot rury musisz ustawić "do tyłu", czyli nie może brać powietrza "z pędu".
Prawdopodobnie czeka Cię regulacja instalki gazowej, ponieważ zmieniła się długość i pojemność dolotu.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

tuning filtra powietrza
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 05, 2008, 20:22:29 pm »

Yachoo

  • Gość
właśnie nie wiem czy jakiś domorosły mechanior zakładając lpg nie wsadził tam swoich brudnych rączek i specjalnie nie zepsuł termostatu ustawiając go w takiej pozycji no cuż będziem testować idzie sobota.... może ktoś chętnydo pomocy na małe grzebanko pod maską?
 :lol: