Autor Wątek: 2.0 dohc zmiana glowicy i walkow  (Przeczytany 6564 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 18, 2008, 16:44:46 pm »

Michael

  • Gość
Dobra panowie bo to troche za bardzo klutliwy temat od razu powiem nie przejde na wtrysk napewno,to po pierwsze po drugie gazniki napewno beda zmienione czyli albo webery podwojne albo cos w tym stylu.Czy ktos moze mi powiedziec jak to jest z ta glowica czy bede musial cokolwiek przerabiac czy to jest plug&play,i jaki to jest przyrost mocy po zmianie tej glowicy oraz walkow odczuje go w ogole czy raczej nie.I jakie mogabyc problemy przy zakladaniu tej glowicy ??

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 19, 2008, 19:37:06 pm »

GrzesiekBP

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
z tego co wiem to przy turbodołdowaniu nie planuje sie tak znacznie głowic
bo przyniesie to nadmierne sprężanie i moze wystąpic spalanie stukowe co jest bardzo
nie korzystne. Wręcz przeciwnie powiękrza sie komore spalania.Jak bedziesz zakładał
turbo to ta głowica pujdzie na straty.Proponowałbym załozenie sportowych wałków
o wydłuzonych krzywkach do tego plan koła zamoachowego zdjęcie kilograma
podniesie znacznie moment obrotowy.Doprowadz do pożądku gniazda zaworów
pan i poler bez szczelnej głowicy nic nie osiągniesz.

jeżeli auto było przednionapędowe, to może być problem z kanałami w głowicy (mogą być odwrocone. a pojemność komory spalania była regulowana wysokością tłoków jak to pisał Elwood

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 19, 2008, 23:39:20 pm »

Michael

  • Gość
ta glowica 1.6 dohc turbo byla zainstalowana na silniku fiata 132 2.0 dohc czyli dokladnie takim jak ja mam wiec mysle ze nie bedzie z nia problemow podczas montazu jedyne co musze zrobic to zaspawac miejsce po aparacie zaplonowym wiecej nie przewiduje w niej zmian no i te walki od argenty.A wlasnie po zmianie tej glowicy w co jeszcze powinienem przyinwestowac zeby dodac jeszcze pare kucy i moze ktos mi powie czy gaznik 34 adf wystarczy do tego silnika ?? czy lepiej wsadzic wiekszy,chodzi mi o stosunek mocy do spalania ?? pozdro

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 21, 2008, 09:07:10 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Dotocz po prostu zaślepkę do otworu po aparacie.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 22, 2008, 22:59:45 pm »

Michael

  • Gość
no tak to juz nie jest problem tylko mysle co dalej przy rozbieraniu glowicy zrobic skoro bede mial serce w czesciach mozna majstrowac przy poprawie mocy auta :) tylko pytanie co jeszcze da dohcowi mocy a co go nie zamuli i pytanie jak sie wylicza srednice wydechu czy jezeli dam caly przelotowy z rury robionej na gientarce o srednicy fi 60 to nie bedzie za duzy wydech.Bo slyszalem ze jak sie przegnie z ukladem wydechowym to tylko sie moc straci a nizeli zyska ?? pozdro

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 23, 2008, 10:31:53 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Prawda, fi60 to według mnie za dużo jak na DOHC fiata, który z natury lubi dół.
Zwiększenie średnicy wydechu spowoduje przeniesienie momentu obrotowego na bardzo wysokie obroty, których DOHC nie lubi, ewentualnie będziesz miał moc i moment zdrowej OHVki w skórze DOHC.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 23, 2008, 22:40:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Michael"
czy jezeli dam caly przelotowy z rury robionej na gientarce o srednicy fi 60 to nie bedzie za duzy wydech
Bedzie za duzy ,optymalna srednica do 2.0 to okolo 52mm srednicy wiec mozesz dac 55mm tyle ze musisz pamietac ze dol sie troche pogorszy ,za to gora bedzie troche lepsza. Mozesz tez dac 50mm wtedy troche odmuli to motor ogolnie :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 24, 2008, 23:23:59 pm »

Michael

  • Gość
Wiec najbardziej optymalny mimo wszystko to bedzie wydech fi50 i po problemie a co do tej glowicy to komora spalania jest identyczna wiec powino wszystko wyjsc dobrze a jezeli juz mam glowice w reku to co przy okazji w niej zrobic i jakie to beda mniej wiecej koszta ??

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 25, 2008, 02:38:37 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
wymienic zawory i zabielić gniazda . potem dotrzć ewentualnie zmienić prowadnice zaworowe i sprężyny zaworowe na mocniejsze .
koszta nieznane do momentu rozpięcia zaworów .

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 25, 2008, 14:23:20 pm »

Michael

  • Gość
Mhm no dobra szkoda tylko ze koszta sa zupelnie nie znane ale coz dam rade jakos przy okazji pytanie takie mam co to jest za kolektor wydechowy Is ?? bo ludzie mi taki polecaja a ja nie mam bladego pojecia o co chodzi i ewentualnie jakie ceny sa takich kolektorow i co one daja ?? pozdro

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 25, 2008, 18:18:31 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
jest to kolektor rurowy od BMki 1,8 is który trzeba jeszcze zdrowo porzeźbić cena zależy za ile dorwiesz i czy sam to przerobisz  :wink:

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 25, 2008, 19:19:59 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Równie dobrze można pomyśleć nad kolektorem rurowym od OPLA - silnik C20XE.
Obecnie w/w kolektor mam pocięty i wstępnie dopasowany do silnika 2.0 OHC, który ujeżdżam. Jest to kolektor 4-2-1. Można wyrwać już za 100 zł na ALLEGRO.
Tak samo jak ten z ISa wymaga dużo tarcz do fleksa, spawarki i masy cierpliwości w obróbce :P
Na przyszłoroczne Czerniewice pewnie będzie już siedział u mnie w aucie :P
Powiem tylko tyle, że już w tej chwili nie przypomina on już kolektora od OPLA  :mrgreen:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 26, 2008, 12:26:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tylko ,ze m42 ma 16 zaworow  - czy ma okragle wyloty spalin w glowicy czy splaszczone ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 27, 2008, 12:15:01 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Chyba okragle ale to mozna zawsze rozwalcowac na owal(dohc fiat), albo rozbic na prostokat(ohc ford)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 27, 2008, 12:48:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a to nie szybciej bedzie sobie uspawac nowy taki jak sie chce
gosciowi ze strony F&F wyszedl calkiem ladny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 27, 2008, 17:13:59 pm »

Michael

  • Gość
No dobra ale czy taki kolektor to gra warta swieczki ?? bo znam zwolenikow takich kolektorow ale przeciwnikow rowniez co mi moze dac taki kolektor poza mnostwem roboty ??

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 27, 2008, 22:33:33 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Gorzej niz na seryjnym zeliwniaku z porowatymi kanałami o róznych dlugosciach i zbyt małej srednicy  pewnie nie bedzie...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 30, 2008, 16:26:07 pm »

Michael

  • Gość
no to chyba ze tak a co do silnika mam kilka kolejnych pytan czy w budzie fiata z silnikiem 2.0 jest mozliwosc zamontowania skosnego kolektora ssacego ?? bo tam chyba pompa hamulcowa moze niezle przeszkadzac czy mozna zalozyc tylko gazniki pionowe czy poziome tez sie zmieszcza ?? pozdrawiam