Autor Wątek: 2.0 dohc zmiana glowicy i walkow  (Przeczytany 6562 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« dnia: Listopad 12, 2008, 22:56:38 pm »

Michael

  • Gość
Witam wiec tak jestem chory na punkcie swojego dohca jeszcze dobrze nim nie pojezdzilem a juz mi brakuje troche kopyta z dolu.Wiec wymyslilem dosyc ciekawa modyfikacje tylko pytanie czy wplynie ona pozytywnie na osiagi.Stara glowica idzie out na jej miejsce pakuje glowice od 1.6 dohc turbo zmieniam oczywiscie kola na te od starej glowicy dorzucam walki z argenty.I wlasnie tutaj pojawia sie pytanie moj pomocnik mechanik mowi ze to swietny mod i wplynie znaczaco na osiagi a czy ktos moze mi to potwierdzic i jezeli decyduje sie na wymiane glowicy to co poza uszczelniaczami powinienem w niej zrobic.Dodam ze glowica przeszla pelen remont okolo poltora roku temu i przejechala tysiac kilometrow ?? pozdrawiam i czekam na uwagi i pomoc

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 14, 2008, 12:08:26 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Brakuje Ci dołu w 2.0?? Masz cośzwalone w takim razie. charakterystyka 2.0 składa sie wyłącznie z dołu :)
Czy Twój pomocnik mechanik wie że głowice do turbo są odprężane?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 14, 2008, 19:42:53 pm »

Michael

  • Gość
tak wie o tym i twierdzi ze to sie wszystko dobrze zgra to mozliwe ??

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 14, 2008, 21:18:13 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
pasować będzie  :wink:  ale jak zmniejszysz sprężanie będzie jeszcze gorzej chyba że planujesz turbo  :twisted:

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 14, 2008, 22:14:08 pm »

Michael

  • Gość
nie turbo narazie nie planuje ale ogolnie mechanik mowil ze bezproblemowo to podejdzie i nie trzeba ruszac kwestii sprezania a co jesli zamontuje taka glowice bez zmiejszenia sprezania ?? pozdro

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 15, 2008, 00:01:55 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Nie da sie zamontowac takiej glowicy nie zmniejszajac sprezania. Jej montaz = zmniejszenie cisnienia sprezania.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 15, 2008, 00:12:46 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Senn#1869"
Nie da sie zamontowac takiej glowicy nie zmniejszajac sprezania. Jej montaz = zmniejszenie cisnienia sprezania.

Da sie :P  Roznica jest w tłokach a nie w głowicy. Wersje doładowane silników DOHC maja albo plaskie tloki albo wklęsle, gdyz dopręzanie ze względu na rózny skok tloka  i pojemnosc (a ta sama srednice cylindra) jest realizowane za pomoca róznych tlokow- inna wysokosc i obecnosci garbu lub jego braku. W 1.6 turbo tloki sa najprawdopodobniej takie same jak w 2.0 czyli plaskie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 15, 2008, 00:13:00 am »

Piotr

  • Gość
Jak chcesz polepszyc dol to oczywiscie mozesz odprezyc ale tylko po to zeby zwiekszyc wykorbienie na wale glownym, czyli wymiana walu niestety. W tedy polepszysz dol.
Zamiast glowicy mozesz plaskie tloki dac albo jedno i drugie

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 15, 2008, 00:21:49 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Aha głowica turbo ma prawdopodobnie wieksze zawory niz ta od wolnossacego i lepiej obrobione kanaly. Wiec pewnie o to chodzilo mechanikowi  :)  Walki jak chcesz ladowac to szukaj od Argenty 2.0 IE
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 15, 2008, 00:22:57 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytuj (zaznaczone)
Da sie  Roznica jest w tłokach a nie w głowicy


Chyba ze tak :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 15, 2008, 11:36:56 am »

Michael

  • Gość
No tak wieksze zawory sa wlasnie na glowicy 1.6 dohc turbo dlatego mechanik ja polecal do tego wlasnie walki z argenty i mowil ze efekt beda odczuwalne a teraz niech mi ktos powie czy warto sie bawic w taka wymiane glowcy ? pozdro

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 15, 2008, 17:37:03 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
nie warto . lepiej wsadzić za te pieniądze rovera 1.6 z pewną znamionową mocą .

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 16, 2008, 11:37:54 am »

Janusz_Szy

  • Gość
Witaj z tego co wiem to przy turbodołdowaniu nie planuje sie tak znacznie głowic
bo przyniesie to nadmierne sprężanie i moze wystąpic spalanie stukowe co jest bardzo
nie korzystne. Wręcz przeciwnie powiękrza sie komore spalania.Jak bedziesz zakładał
turbo to ta głowica pujdzie na straty.Proponowałbym załozenie sportowych wałków
o wydłuzonych krzywkach do tego plan koła zamoachowego zdjęcie kilograma
podniesie znacznie moment obrotowy.Doprowadz do pożądku gniazda zaworów
pan i poler bez szczelnej głowicy nic nie osiągniesz.

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 16, 2008, 11:55:06 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Janusz_Szy"
plan koła zamoachowego zdjęcie kilograma
podniesie znacznie moment obrotowy

chyba się Kolega zagalopował, od kiedy toczenie zamachu daje więcej niutonów  :?:
Daje tyle, że silnik szybciej się wkręca na obroty, ale jak przesadzisz, to bez redukcji pod górkę nie podjedziesz (warto poczytać o siłach i bezwładności układu korbowo-tłokowego).
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 16, 2008, 13:17:21 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Janusz_Szy, czy to coś w twoim avatarze i podpisie to jest polonez? :shock:
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 16, 2008, 16:27:58 pm »

Michael

  • Gość
Czyli tak podsumowujac warto w to inwestowac czy nie bo mnie sie wydaje jednak ze tej glowicy nic sie nie stanie a podniesie to moc mojego dohca i wydaje mi sie to dobry pomysl ogolnie silnik jest ogarniety i nie potrzebuje kolejnego remontu.Chcialem wiedziec czy ta  modyfikacja doda mi troche mocy ?? i czy przy zalozonej takiej glowicy silnik bedzie poprawnie pracowal ??

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 17, 2008, 20:07:57 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
jak chcesz więcej mocy z dohc pakuj głowice od Tipo 16V plus wtrysk i na pewno odczujesz różnice  :wink:

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 17, 2008, 22:08:16 pm »

Michael

  • Gość
Tylko ze ja nie chce przechodzic na wtrysk bardzo lubie silniki gaznikowe i napewno tego zmieniac nie bede chce sie dowiedziec czy ta glowica to gra warta swieczki czy tez nie.Pozdro

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 17, 2008, 23:33:10 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "diodalodz"
lepiej wsadzić za te pieniądze rovera 1.6
Jak za okolo 300- 600 zł podejmiesz sie wymiany silnika dohc fiata na rovera 1.6- mniej wiecej tyle wyniesie glowica z cala reszta  to jestem pierwszy w kolejce do wymiany. Oczywiscie rozumiem ze w tej kwocie jest silnik....

Cytat: "Michael"
Czyli tak podsumowujac warto w to inwestowac czy nie bo mnie sie wydaje jednak ze tej glowicy nic sie nie stanie a podniesie to moc mojego dohca i wydaje mi sie to dobry pomysl ogolnie silnik jest ogarniety i nie potrzebuje kolejnego remontu.Chcialem wiedziec czy ta  modyfikacja doda mi troche mocy ?? i czy przy zalozonej takiej glowicy silnik bedzie poprawnie pracowal ??

Moc podniesie tyle ze zainstalowanie wtrysku podniesie efekt jeszcze bardziej :) Wtrysk jest mocnijszy o 10Km  w stosunku do gaznika, no i ma okolo 12 % wiekszy moment obrotowy co juz jest odczuwalne dosc mocno. Najwieksze efekty daja podwójne gazniki ale cena jest zaporowa no i spalanie oscyluje w granicach 20L/100Km przy ich pelnym wykorzystaniu  :)
Jest jeszcze opcja ONLY LPG- czyli ladujesz glowice,sam kolektor od wtrysku + blosa i fiacior bedzie zasuwal  :mrgreen:

Zanim zainstalujesz glowice sprawcie tez dla pewnosci pojemnosc komory spalania czy jest identyczna jak w silniku wolnossacym
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 dohc zmiana glowicy i walkow
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 18, 2008, 01:24:25 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Cytat: "Elwood#1887"
Jak za okolo 300- 600 zł podejmiesz sie wymiany silnika dohc fiata na rovera 1.6- mniej wiecej tyle wyniesie glowica z cala reszta to jestem pierwszy w kolejce do wymiany. Oczywiscie rozumiem ze w tej kwocie jest silnik....

i myślisz że się zieści w tej cenie . planowanie głowicy 100 . wymiana albo szlifoanie zaworów 200, do tego jeszcze zabielanie gniazd i dotarcie . A na koniec ktoś to musi jeszcze poskładać . komplet uszczelek , nowy pasek rozrządu nie wiadomo co z walkami a przecież w 8V często siadaja . To jest własnie tak że pewne modyfikacje prowadzą w ślepy tunel z którego od pewnego miejsca finansowego nie ma ucieczki . On jest na począku wyprawy i drogę jeszcze może wybrać .