Zaczniemy od najmniejszej pojemności serii K montowanej w pojazdach FSO Polonez czyli;
Silnik 1.4 16V seria K
- wałek ssacy i wydechowy oznaczony symbolami: LGC 10201/LGC106010 wersja 103KM
Silnik 1.6 16V seria K
- wałek ssacy i wydechowy oznaczony symbolami: LGC 10201/LGC106010 montowane w samochodach marki Rover do 98r. wersja 111KM
- wałek ssacy i wydechowy oznaczony symbolami: LGC106970 montowane w samochodach marki Rover od 99r. wersja 112KM
Silnik 1.8 16V seria K
- wałek ssacy i wydechowy oznaczony symbolami: LGC106970 montowane w samochodach marki Land Rover Freelander, do 1999r
silnik na kopułce, od 2000r silnik na cewkach zapłonowych. wersja 120KM
- wałek ssacy oznaczony symbolami: LGC105970 montowane w samochodach marki MG (dokladnie nie pamietam w ktorym) wersja 120KM
- wałek wydechowy oznaczony symbolami: LGC105990 montowane w samochodach marki MG (dokladnie nie pamietam w ktorym) wersja 120KM
- wałek ssacy oznaczony symbolami: LGC105990 montowane w samochodach marki MG TF (wersja 135KM)
- wałek wydechowy oznaczony symbolami: LGC106000 montowane w samochodach marki MG TF (wersja 135KM)
Wałki LGC 10201/LGC106010 wznios krzywek 8.2/8.8 mm
wałki LGC 106970 wznios krzywek 8.8mm
Wałki LGC 105970/105990 wznios krzywek 8.8mm (?)
wałki LGC 105990/106000 wznios krzywek 9.5mm
Wałki LGC106970 fazy rozrzadu:
Inlet: opens 12º BTDC, closes 52º ABDC;
Exhaust: opens 52º BBDC, closes 12ºATDC;
Valve open duration: 244º
wałki LGC105990/106000
Inlet: opens 11º BTDC, closes 61º ABDC;
Exhaust: opens 51º BBDC, closes 21ºATDC;
Valve open duration: 252º
W celu poprawienia osiagów silnika o pojemnosci 1.4 mozemy zmienic wałki rozrzadu na wałki z silnika 1.6/1.8 Roznica jest odczuwalna, na lepsze, dokladniejszej roznicy dowiem sie gdy uda mi sie postawil Poloneza na hamownie. Wtedy bedziemy mogli nieco dokladniej porownac wykres seryjnego 1.4 do tego z walkami od 1.8. Ode mnie to tyle, wszelkie sugestie, poprawki lub nowosci prosze dopisywac.